Champions League 2007-08

Started by Per-Stian, August 30, 2007, 03:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sten

Quote from: berlin on November 27, 2007, 17:04:06
Quote from: Budda on November 27, 2007, 16:22:29
Quote from: berlin on November 27, 2007, 14:52:23
Jeg er ikke Rosenborg-fan, har faktiskt ikke noe norsk lag, kun Leeds for meg.

Men jeg synes det var topp med Valencia-kampene, og jeg tror bare ikke et sekund på de som ikke gleder seg over
at et norsk lag gjør det bra i CL, uansett om man er Brann-, Enga-, LSK-tilhenger eller whatever etc.

Altså, bare skriv at dere driter i Rosenborg, men det er bare tullpreik.  

No offense, men nå er det du som preiker tull. I følge denne argumentasjonen, så heier alle Leeds-fans på Man Utd i Champions League! Jeg hater Rosenborg like mye som Man Utd eller Chelsea og håper alltid at de blir gruset.   

Mulig jeg preiker tull, men her kommer nasjonalitet inn i bildet. Det er fordi Rosenborg er et norsk lag, det har altså med at vi identifiserer oss med de norske.

Riktig nok er det mange som har Storbitannia ( særlig England) som "sitt andre fedreland", og gjerne ser at engelske lag gjøre det bra i europacuper,
men her kommer selvfølgelig rivaliseringen med Leeds inn. De fleste, inkludert meg liker ikke særlig Man U, Chelsea og Liverpool. Mens Arsenal kan se ut til å vinne litt sympati, de er i hvertfall blitt kvitt stempelet "Boring Arsenal".

...men jeg må legge til at jeg ønsket å provosere bitt litt  ;), jeg kan jo ikke bestemme hva andre føler, men jeg er seriøs når jeg antyder at noen ikke har så lyst til å innrømme, at - jo, det var egentlig kult at (  i dette tilfellet RBK) de gjorde det bra.

Jeg ser også at engelskmenn hender setter rivaliseringen tilside litt, dersom engelske lag gjør det bra.

Hehe..  ;D

Jeg ville også provosere litt, mest fordi jeg synes at den gjengse oppfatingen av at man skal henge seg på de togene som til enhver tid går strider mot mitt grunnsyn når det gjelder fotball. Fotball er en arena der lojalitet og stedstilhørighet spiller store roller. For meg blir det å følge RBK fordi de er på TV en handling som på et vis kan ligne litt på det å være medgangssupporter.

Men altså - det er bare meg. Har ingenting spesielt imot Rosenborg - de er et vanlig norsk lag, og for meg er de som Hødd eller Harstad eller Haugesund eller Hei - bare ett lag til jeg ikke følger.. :)
Sten

Dennis

Som vi før har diskutert, er fotballhat veldig personlig og tradisjoner bør ikke være eneste grunn til verken å hate lag eller å like andre lag.

Sjøl håper jeg Rosenborg blåser italiensk, spansk og også gjerne engelsk motstand langt av gårde, så sant det ikke er Leeds United de møter - og det skjer heller ikke i år. Har ikke noe lag i Norge, men selvsagt håper jeg Rosenborg gjør det bra i CL, slik jeg håper Norge kommer til VM i 2010. Nasjonalitet er grunnen til det. Rosenborg er norske, derfor holder jeg med de i CL.

Noen holder nok med engelske lag, fordi England er som nevnt et andre hjemland for mange. Sjøl håper jeg Manure, Looserpool og Chelski ryker på rævva, mens Arse-anal er et lag jeg liker å se i toppform - fordi de spiller god fotball. Har aldri mislikt de noe større, til tross for at mange gjør det. Tradisjoner driter jeg i.

Noen holder med England, ikke Norge (men er født og oppvokst i Norge) når det gjelder landslag. For meg blir det totalt feil. England kan man gjerne sympatisere med, men jeg klarer ikke stenge ute nasjonalfølelse og patriotisme når Norge spiller - samme hvor jævli dårlig de til tider er. Derfor holder jeg også med Rosenborg i Europa, men dersom de møter Leeds, holder jeg med Leeds. Fotballen er rar, fansen også.  ;)
Marching on together!

chief

Jeg synes det er moro å følge Rosenborg i C.L. når de spiller bra og slår storlagene i Europa.

Ikke mister jeg nattesøvnen når de taper,eller om telefonen ringer midt under kampen kan jeg godt svare uten å være uhøflig.
Det er ikke noe følelsesmessig med Rosenborg, men fordi de er norske er det den lille patriotismen som gjør at man håper de kan gå videre til neste runde.

Men som sagt, taper de så sover jeg ikke dårlig om natta.   :)

1 4 all and all 4 1

Sleivind

Og igjen greier tv3 å velge begravelsesfotball, fremfor en godbit som f.eks Sevilla - Arsenal...... ???

Lids

Noen som har link til hvor man kan se RBK-CHE på Internet?

Thomas

Sleivind

Hva var det Traore gjorde på det tredje målet til Chelsea, sto på hendene? Aldri sett maken til dumskap  ??? :o

Torgeir

Quote from: Sleivind on November 28, 2007, 21:34:18
Hva var det Traore gjorde på det tredje målet til Chelsea, sto på hendene? Aldri sett maken til dumskap  ??? :o

RBK har stått på henda i hele kveld...som vanlig. 8) 8) 8) 8) 8)
"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Stifler

Ã... Celtic har gjort det igjen! :o :D
-Nr 2 er den første taperen-

Per-Stian

flynn

Stusselige saker av Rosenborg, men desto mer imponerende av Chelsea. Bere i alt, fra a til å. Tydelig at de denne gang hadde bestemt seg for å virkelig ta RBK på alvor. Makan til kinderegg; utrolig lagmoral, utrolig individuell gutsing, og utrolig individuelle ferdighter (les fart, teknikk og overblikk) har man vel knapt sett på norsk jord i alle fall.
Ingen skam å tape denne nei, men betenkelig at den eneste som hang med i tempoet sånn nogenlunde var han som måtte innom garderoben for å kaste opp underveis. Går det virkelig an at spillere på et lag av middels norsk tippeligastandard tar for lett på oppgaven når de skal møte et topplag fra PL? Det så nesten slik ut...

flynn

Dennis

Rosenborg var veldig dårlig i går og den stadige pratingen om å virkelig tråkke til har ebbet ut i manglende handling. Kun et par spillere fortjener godkjent i går, blant andre Per Ciljan. Ellers var det merkelig tafatt av for eksempel Sapara. Der Chelseas midtbanespillere gikk på sugende returløp på 0-4, stod slovaken stille selv på 0-1.  >:(

Chelsea er og blir et større og bedre lag enn RBK, men jeg trodde neppe at forskjellen ville bli 4 mål. Rosenborg har tatt så mange skalper før, at de aldri kan undervurderes. I går falt de for egne feil - og Chelseas dyktighet til å utnytte dem.

Like morsomt hver gang er det derimot å se den norske mentaliteten til RBK på kontinentet. Vinner de, så er nordmenn i skyene. Før Chelsea-kampen rådet vel egentlig en blanding av "Chelsea er bedre" og "...men Rosenborg kan overraske"-stemning. Likevel, når det tapes, så er det tilbake til "Herregud, dette visste jeg da lenge før start."  ;D

Marching on together!

Tom S

Hørte intervju med ein av Rosenborg-gutta på radioen i morges og fekk meg ein god latter og start på dagen. Han var oppriktig skuffa over tapet, mest fordi dei meinte at dei skal lå lag som Chelsea!

COME ON LEEDS !!

Knut-

Hjemme igjen etter å ha vært i barteby for å se Chelsea eller var det Rosenborg......

Det var en traurig kamp. Stemningen på tribunen forsvant tidlig og Rosenborg var nervøse og utrolig mye dårligere enn Chelsea  :(
medlem 191

Lids

Takk for oppdatering, tyfus.  :)
Thomas

Per-Stian

Ny spennande kveld for oss [skap-] rosenborgarar. Det opna verst tenkeleg med to kjappe Schalke-mål, men heldigvis reduserte Kone etter 23.minutt. Har diverre inga tru på at eit nytt mirakel kan skje ikveld, så vi må nok nøye oss med UEFA-cup utpå nyåret. Men RBK har sjokkert meg før 8)

Per-Stian

Fanden! Der vart det pinadø 3-1 til tyskarane :(

Sleivind

isak

Då rauk RBK på håve ut av CL.  :-\

Per-Stian

Det vart, som venta, tap. Men det er fantastisk berre det å kvalifisere seg til UEFA-cupen frå ei så tøff gruppe. Alt-i-alt har denne CL-sesongen gått over all forventning. Sigrane mot Valencia står høgt i kurs!

Per-Stian

SCHALKE 04 â€" ROSENBORG 3-1: Rosenborg hadde et mål om å være kyniske og kompakte defensivt. Den planen sprakk i løpet av åtte skjebnesvangre minutter i første omgang

Først tok hjemmelaget ledelsen på dødball etter ti minutters spill. Gerald Asamoah fikk stå umarkert og satte ballen via Roar Strand og i mål.

Bare åtte minutter senere lå ballen bak Lars Hirschfeld igjen. Brasilianske Rafinha gjorde ingen feil alene med Rosenborg-målvakten.

Så våknet trønderne litt etter kalddusjen. Yssouf Koné viste igjen gode avslutteregenskaper da han kontrollert satte inn reduseringen til 1-2 etter 23 minutter.

Men bare drøyt ti minutter senere satt på mange måter spikeren i RBK-kista. Superspiss Kevin Kuranyi satte da inn 3-1 med største selvfølgelighet, og pådro seg også gult kort i de ville jublescenene.

Kampen roet seg betraktelig ned etter Kuranyis mål, men totalt sett var hjemmelaget nærmere 4-1, enn Rosenborg var en ny redusering.

Dermed slår Schalke følge med Chelsea til mesterligaens sluttspill, mens RBK må ta til takke med Uefa-cup.

I den andre kampen i gruppa spilte Chelsea og Valencia 0-0.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/europacup/article1489588.ece