Champions League 2007-08

Started by Per-Stian, August 30, 2007, 03:11:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik_

Er enig i poenggivningen foruten at Skjelbred og Traore var like "gode", da begge så ut som juniorer til tider. Hele gjengen jobba godt, og hadde tidvis pent spill på gang. Det skal de ha. Men de hadde endel flaks når pasningene gikk bak- og tversover i lumpefart flere ganger. Heldigvis straffet det seg ikke. Stang ut er en flott floskel, men surt for Kalou da. En flott prestasjon av Rosenborg dette!

Og Riseth var en gigant i dag! [:)]

Og ikke minst, herlig at en gjeng blasarte Chelsea fans får møte litt motgang. Synd det ikke ble tre poeng.

Per-Stian

Med tanke på utgongspunktet RBK hadde med ein laber ligasesong, tap mot Start sist, kritisk forsvarsspel osv, så er dette eit KJEMPERESULTAT. Chelski har riktignok ikkje vist sitt beste så langt i haust, men skal likevel vere gode nok til å slå eit av CLs dårlegaste lag.

Einig i at både Skjelbred og Traore såg ut som juniorar store delar av kampen, men førstnemnde hadde eit par fine kombinasjonar med Sappara i første som gjorde at eg gav han eit poeng betre enn den unge ivorianaren.

Chelski 1-1 ROSENBORG. Smak på den!!![:D]

dexter90

Helt vanittig godt resultat for RBK!!!!!!!!! Helt deprimerende dårlig av Chelsea, men som Brann fan håper jeg på norske lag ute i Europa, uansett om det er LSK, RBK, ENGA osv...

Per-Stian

quote:
Originally posted by dexter90

Helt vanittig godt resultat for RBK!!!!!!!!! Helt deprimerende dårlig av Chelsea, men som Brann fan håper jeg på norske lag ute i Europa, uansett om det er LSK, RBK, ENGA osv...

Storsinna av deg, Dexter, for bergensar å vere[:)]

Per-Stian

Nokon som veit kva eit uavgjortresultat borte i CL utgjer på bankkontoen?

roaldv

Konge av Rosenborg[:D] Blir nok artig på Lerkendal utover høsten selv om vi lar norske middelmådigheter få låne Tippeligaen denne sesongen....

Bye

Hmm, der vel sikkert 1-1,5 mill eller noe, trur du ikke det da,Per-Stian?
Trønder i Bergen!

Asbjørn

quote:
Originally posted by Per-Stian

Storsinna av deg, Dexter, for bergensar å vere[:)]

Hehe, Peder tenker jo bare på rankingpoengene foran neste års Champions League [:)]

All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

MrK

Ett ran av RBK og forøvrig av Liverpool ikveld. Sykt sterkt av RBK selvom de var svimle i perioder. Riseth var stor - fortsettelsen er ren bonus - gratulerer PS

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Per-Stian

quote:
Originally posted by Lexmark

Hmm, der vel sikkert 1-1,5 mill eller noe, trur du ikke det da,Per-Stian?

Snakkar vi kroner, pund eller euro her? Hadde håpt at ein uavgjort ville gi ein ny klassespelar ved serieslutt.

trosetti

Her er det snakk om ca 300 000 euro for et uavgjort i CL. 600 000 for gevinst. Prispengene har vel blitt justert opp til nesten det dobbelte av hva det var i fjor.

Og til Enrique. De er jo juniorspillere![:D] I alle fall ikke lenge siden de var det.

"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

asLeeds

DALHEIM WHITES

Mats-

Lite spørsmål; de to stjernene ovenfor drakta til Rosenborg, de representerer hva?

Us Against the World!

Sten

quote:
Originally posted by Mats-

Lite spørsmål; de to stjernene ovenfor drakta til Rosenborg, de representerer hva?

Us Against the World!

Veldig bra hjemmebrent?

Sten
Sten

Trond A

quote:
Originally posted by roaldv

Konge av Rosenborg[:D] Blir nok artig på Lerkendal utover høsten selv om vi lar norske middelmådigheter få låne Tippeligaen denne sesongen....

Flott at trønder-folket er så storsinnet. Det begynner jo nesten å bli en årlig tradisjon. [:)]

Ellers imponerende kamp av RBK i går, selv om Chelsea blant annet manglet Drogba og Lampard.

Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

Lids

Chelsea burde slått RBK selv uten Drogba og Lampard - Start slo de jo nettopp. [:)]

Thomas
Thomas

ToreLA

quote:
Originally posted by Mats-

Us Against the World!

Èn stjerne per tiende seriemesterskap såvidt jeg vet. Snart har nok Viking også en stjerne....

Asbjørn

quote:
Originally posted by ToreLA
Snart har nok Viking også en stjerne....

...og hvilket tidsperspektiv har "snart" mon tro??? Èn evighet, eller to evigheter... [8)]

All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Marek Sapara jobbet som en galeislave og slo frisparket som sørget for ledermålet og sjokkresultatet mot Chelsea. Men selv om slovaken rangerer dette som sin største fotballopplevelse så langt i karrieren, var 25-åringen ikke bare fornøyd med Rosenborgs innsats.

- Nei, vi var heldige. Vi kan ikke spille slik hvis vi skal ha mulighet til å ta oss videre, sier Sapara til Nettavisen.

Det er spesielt Chelseas evne til å komme til avslutninger som skremmer midtbanespilleren.

- De hadde 29 skudd i kampen. Det er for mye. Dessuten har de to skudd i stolpen, minner han om.

Nøkkelen til en eventuell Rosenborg-suksess i Meterligaen, tror han likevel ligger i spillet fremover på banen.

- Vi må bli bedre i det offensive spillet hvis vi skal ha noen mulighet, hevder Sapara.

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/europacup/article1342712.ece

Per-Stian

For Chelsea er det en klar fordel at det har snødd kraftig i Trondheim. Da har de nemlig noe å skylde på om det skulle gå galt onsdag...

Bare spør Ruud Gullit. Hollenderen var rasende etter den legendariske snøkrigen i Tromsø høsten 1997. TIL slo Chelsea 3-2 hjemme (tapte 7-1 borte) i cupvinnercupens 2.runde - Gullit ville ha omkamp.
«Grass? It looks like cowshit to me,» sa Chelsea-manageren allerede før oppgjøret.

kkurat slik så også Lerkendal-matta ut i går kveld etter kraftig regn- og snøvær. Og onsdag er det meldt snø i Trondheim...

- Etter vår mening har banen aldri vært så bra som nå, selv om den er fuktig. Men det vi frykter mest er selvsagt snø før og under kamp, sier daglig leder Arne Lorentzen i Lerkendal Stadion AS til adressa.no.

Håper været gir Chelsea trøbbel

Per Ciljan Skjelbred - som spilte landskamp i 15 plussgrader forrige uke - håper det dårlige været vil gi Chelsea trøbbel.

- Vi må jo håpe på noen fordeler. Jeg tror vi er mer komfortable med dette været enn dem, sier han.

De engelske stjernene lander på Værnes rundt klokken 13.30 onsdag ettermiddag.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186907

Per-Stian

Rosenborg si deltaking i Champions League får vere trøysta for oss nordmenn no som EM-sluttspelet feila. Eg gler meg veldig til eit nytt oppgjer mot Chelski, men fryktar, trass snø og kulde, at dei er komen i siget og vinn på Lerkendal. Men eg har tatt feil av RBK før, og håpar på reprise frå Valencia-kampen.

Magekjensle: RBK 0-2 Chelski
Hjartet: RBK 2-1 Chelski

Budda

Quote from: Per-Stian on November 27, 2007, 12:46:29
Rosenborg si deltaking i Champions League får vere trøysta for oss nordmenn no som EM-sluttspelet feila. Eg gler meg veldig til eit nytt oppgjer mot Chelski, men fryktar, trass snø og kulde, at dei er komen i siget og vinn på Lerkendal. Men eg har tatt feil av RBK før, og håpar på reprise frå Valencia-kampen.

Oss nordmenn? Det er å ta i. At Rosenborg gjør det bra er ikke akkurat en trøst for mange. Heller et irritasjonsmoment
Endre

Sten

Øh... no offense, men er det noe jeg driter i så er det Rosenborg - sorry.
Sten

Per-Stian

Heilt i orden at dåkke gir blanke i RBK, men for mange nordmenn er det nok ei stor glede. Dåkke bør heller konsentrere dåkke om andre trådar viss dette er så forferdeleg trist og provoserande!

lojosang

Quote from: Asbjørn on September 20, 2007, 01:48:06
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica," id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by ToreLA</i>
Snart har nok Viking også en stjerne....

<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
...og hvilket tidsperspektiv har "snart" mon tro??? Èn evighet, eller <i>to</i> evigheter... [8)]

<i><font color="green"><b>All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme</b></i>
</font id="green">B.Dylan

Mens for Brann er det rimelig enkelt å regne ut: Det skjer i 2279.  ;D
- Leif Olav

berlin

Jeg er ikke Rosenborg-fan, har faktiskt ikke noe norsk lag, kun Leeds for meg.

Men jeg synes det var topp med Valencia-kampene, og jeg tror bare ikke et sekund på de som ikke gleder seg over
at et norsk lag gjør det bra i CL, uansett om man er Brann-, Enga-, LSK-tilhenger eller whatever etc.

Altså, bare skriv at dere driter i Rosenborg, men det er bare tullpreik.  

Budda

Quote from: berlin on November 27, 2007, 14:52:23

Men jeg synes det var topp med Valencia-kampene, og jeg tror bare ikke et sekund på de som ikke gleder seg over
at et norsk lag gjør det bra i CL, uansett om man er Brann-, Enga-, LSK-tilhenger eller whatever etc.

No offense, men nå er det du som preiker tull. I følge denne argumentasjonen, så heier alle Leeds-fans på Man Utd i Champions League! Jeg hater Rosenborg like mye som Man Utd eller Chelsea og håper alltid at de blir gruset.   
Endre

berlin

Quote from: Budda on November 27, 2007, 16:22:29
Quote from: berlin on November 27, 2007, 14:52:23

No offense, men nå er det du som preiker tull. I følge denne argumentasjonen, så heier alle Leeds-fans på Man Utd i Champions League! Jeg hater Rosenborg like mye som Man Utd eller Chelsea og håper alltid at de blir gruset.   

Mulig jeg preiker tull, men her kommer nasjonalitet inn i bildet. Det er fordi Rosenborg er et norsk lag, det har altså med at vi identifiserer oss med de norske.

Riktig nok er det mange som har Storbitannia ( særlig England) som "sitt andre fedreland", og gjerne ser at engelske lag gjøre det bra i europacuper,
men her kommer selvfølgelig rivaliseringen med Leeds inn. De fleste, inkludert meg liker ikke særlig Man U, Chelsea og Liverpool. Mens Arsenal kan se ut til å vinne litt sympati, de er i hvertfall blitt kvitt stempelet "Boring Arsenal".

...men jeg må legge til at jeg ønsket å provosere bitt litt  ;), jeg kan jo ikke bestemme hva andre føler, men jeg er seriøs når jeg antyder at noen ikke har så lyst til å innrømme, at - jo, det var egentlig kult at (  i dette tilfellet RBK) de gjorde det bra.

Jeg ser også at engelskmenn hender setter rivaliseringen tilside litt, dersom engelske lag gjør det bra.

lojosang

Quote from: Sten on November 27, 2007, 13:20:54

Øh... no offense, men er det noe jeg driter i så er det Rosenborg - sorry.

Pussig. Det meste av Norge driter jo i Porsgrunn. Med unntak av noen få som driter i Gustavsberg.  ;D
- Leif Olav

McMidjo

Jeg driter stort sett i norsk fotball generelt, men synes det er jævla artig at et 'lite' lag fra det forblåste nord virkelig ypper seg respektløst mot lag som Chelsea og Valencia... Synes slikt er en god story i de aller fleste sammenhenger.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....