Klubber i krise: LEICESTER (2015 : Crisis ? What crisis? )

Started by McMidjo, August 30, 2007, 20:48:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McMidjo

Interessant situasjon som har oppstått i Leicester, der manager <b>Martin Allen</b> â€" selv etter en meget god sesongstart med bl.a. en 4-1 utklassing av Watford sist helg â€" nå har fått sparken etter bare <i>tre</i> måneder i jobben.

Dette ser ut som en klassisk konflikt mellom en eier (<b>Milan Mandaric</b>) som ønsker å blande seg mye inn i de fotballmessige avgjørelsene, og en manager som gjør krav på sin rett til å ha full kontroll med de sportslige avgjørelsene. Den utløsende faktoren til bruddet var visstnok at Mandaric ønsket at Allen skulle signe <b>Jimmy Floyd Hasselbaink</b>, mens Allen ikke ville ha en slik fetert <i>’has-been’ </i>i troppen.

Om en skal trekke paralleller til Leeds går det an å sammenligne dette med situasjonen Leeds stod oppe i med Bates og Blackwell ifjor sommer -  skjønt Bates utviste vel mer tålmodighet med Blackwell enn det Mandaric her har vist med Allen.

Blir spennende å se hvordan den nye manageren i Leicester tar denne utfordringen, for Allen har i løpet av sommeren skrevet kontrakt med intet mindre enn <i>14</i> nye spillere â€" hvorav en del av de sikkert har kommet til klubben nettopp pga fargerike Allen.

Allen, med kallenavnet ’Mad Dog’ er for øvrig en mann som er ganske så lik Dennis Wise - både som spiller og manager, og han har i tillegg praktisert en del uortodokse treningsmetoder som har gjort ham til en av de morsomste managere å følge i den engelske ligafotballen.

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leicester_city/6969388.stm
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Dennis

Jeg er utrolig lei styreformenn som blander seg i det sportslige. Roman Abramovitsj krever at en blek Sheva skal spille i Chelsea, mens altså Mandaric krevde at Hasselbaink skulle signeres, tross at manageren ikke ønsket han.

At styreformenn ønsker å ha et ord i hvem som signeres, er naturlig ettersom det er de som bevilger penger, men det må da være opp til manageren å sette opp laget. Det er tross alt han som trener og ser gutta hver eneste dag. I en ideell fotballverden burde det også være opp til trenerne hvilke spillere de ønsker. Det er det nok også i de aller fleste klubber, men ikke alltid.

Jeg synes også Knut Torbjørn Eggen viser stygge tegn på å blande seg i fotballen i Rosenborg. Der Rune Bratseth holdt seg på matta, gikk Eggen ut allerede etter ei uke i jobben og fortale hvor dårlig presshøyde og angrepsvilje laget hadde. Dette er kun med på å svekke autoriteten til klubbens trener, mener nå jeg.
Marching on together!

McMidjo

quote:
Originally posted by Mr Kaizer
...
At styreformenn ønsker å ha et ord i hvem som signeres, er naturlig ettersom det er de som bevilger penger, men det må da være opp til manageren å sette opp laget. Det er tross alt han som trener og ser gutta hver eneste dag. I en ideell fotballverden burde det også være opp til trenerne hvilke spillere de ønsker. Det er det nok også i de aller fleste klubber, men ikke alltid.
...

Det morsomme i Leicester sitt tilfelle er jo at saken er snudd fullstendig på hodet. Vanligvis er det jo manageren som kommer til styreformannen med sin ønskeliste - ikke omvendt!

B-m

Hehe, syk fyr denne Mandaric. Personlig synes jeg det er en fryd når andre klubber f**ker det til big time.

Been there done that! and still doing it(but not as much)!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

veteranen

quote:
Originally posted by B-m

Hehe, syk fyr denne Mandaric. Personlig synes jeg det er en fryd når andre klubber f**ker det til big time.

Been there done that! and still doing it(but not as much)!

Det er liksom parantesen som gir oss et lite håp? [:D]

McMidjo

Leicester har idag ansatt Gary Megson som ny manager.

Megson har vært arbeidsløs siden han fikk sparken i Forest for halvannet år siden - og blir Leicesters fjerde manager på litt over et halvår!! Hvor skal dette ende.....

Supporterne er allerede i opprør over ansettelsen, og mellom 80-90% av kommentarene som kommer inn på nettsidene til lokalavisa i Leicester er negative....

http://www.thisisleicestershire.co.uk/displayNode.jsp?nodeId=132385&command=displayContent&sourceNode=132378&contentPK=18381135&folderPk=77460&pNodeId=132401

Dette kan jo bety en del omveltninger i stallen til Leicester, og du skal se at spillere som Radostin Kishishev og Matty Fryatt kanskje tar turen nordover til Yorkshire etterhvert....

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101

McMidjo

Har nesten lyst til å friskmelde Leicester etter gårsdagens 3-2 seier i ligacupen mot Forest - ikke så mye pga resultat men pga det som skjedde i kampens første minutt:

Leicester lot Forestkeeper Paul Smith gå uforstyrret opp i ensom majestet og lage 1-0!!

Forrige kamp mellom lagene ble jo avbrutt på stillingen 1-0 til Forest, når Leicesterspilleren Clive Clarke kollapset.

Herlig sportsånd fra den nye manageren i Leicester Gary Megson, som har vært upopulær både hos Forest- og Leicesterfansen.

Tom S

Ja, såg det nettopp på sky News.
Dette var utrolig bra !!

quote:
Originally posted by midjo

Har nesten lyst til å friskmelde Leicester etter gårsdagens 3-2 seier i ligacupen mot Forest - ikke så mye pga resultat men pga det som skjedde i kampens første minutt:

Leicester lot Forestkeeper Paul Smith gå uforstyrret opp i ensom majestet og lage 1-0!!

Forrige kamp mellom lagene ble jo avbrutt på stillingen 1-0 til Forest, når Leicesterspilleren Clive Clarke kollapset.

Herlig sportsånd fra den nye manageren i Leicester Gary Megson, som har vært upopulær både hos Forest- og Leicesterfansen.

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Promotion 2010

Interessant å se hva Leicester har gjort siden denne krisen:

Både Southampton, Leicester og tildels Norwich har reist seg mesterlig etter økonomiske kriser og en tilværelse på nivå tre.

@OliverKayTimes: Leicester's form since April 4: WWWWLWWDW  WWDDWDLWDWWWW
That's title-winning form across 22 games. It's absolutely extraordinary.

#Utrolig!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Gufrias

Det er slike historier som gir håp om at lykken skal snu for Leeds også (hvis vi bare får inn en eier som har ambisjon a la Cellino og hode a la noen helt annen).
Hekta på Leeds siden 1974

Sydhagen

Leicester er en klubb jeg beundrer per idag.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

fmtj

Quote from: Gufrias on November 22, 2015, 07:06:44
Det er slike historier som gir håp om at lykken skal snu for Leeds også (hvis vi bare får inn en eier som har ambisjon a la Cellino og hode a la noen helt annen).

Cellino uten hode er trolig like bra.... ::)
Yeboahs vitne

Hallgeir *

Ikke mye krise lenger der i gården. Topper PL med to poeng til neste lag. Dette hadde gitt skyhøye odds for et års tid siden.
Super Leeds since 1968

Trondjo

Ny flott seier over Chelsea i går. To nydelige mål i tillegg. 20 poeng foran Chelsea nå!!

Hallgeir *

Jeg har ingen spesiell sympati for klubben Leicester, men det er utrolig flott at andre klubber enn de sedvanlige pengemaskinene kan hevde seg i PL.

Alt har gått til fordel Leicester så langt denne sesongen. Organisasjonen i klubben må ha gjort mye riktig over flere år for å lykkes på denne måten..
Super Leeds since 1968

lojosang

Quote from: fmtj on November 24, 2015, 09:52:20
Quote from: Gufrias on November 22, 2015, 07:06:44

Cellino uten hode er trolig like bra.... ::)

DET blir litt vel IS-aktig for min del.  :)
- Leif Olav

fmtj

Imponert av Leicester jeg også. Lurer litt på når sprekken kommer. Har en liten følelse av at dette ikke kan holde helt inn. Vardy er frisk og scorer jevnt og trutt, samtidig som han er litt løs kanon på dekk. Han kan dessverre finne på å gjøre seg bort utafor banen. De har likevel et spennende og artig lag som blør for drakta. Gøy å ikke bare høre om scum, city, luserpul og chelski.
Yeboahs vitne

Torpe-do

Sprekken har enda ikke komt. Ser en på resterende kamper bør vel Leicester kunne klare dette? Og blir det ikke Leicester, så blir det Tottenham. Uansett en klubb som aldri tidligere har vunnet PL. Så utrolig kul om Leicester klarer dette!!!

RoarG

Hyggelig at ligagullet kan gå til noen andre klubber enn de som har mottatt økonomisk doping fra sjeiker o.l. Håper det holder helt inn. Tror Spurs tar maks 13 av 15 mulige pts. (uavgjort mot Chelsea). Leicester tar minst 6 av de 12 siste, og klarer forhåpentligvis minst U mot enten ManUre eller Chelsea, dvs. 7 av 12. Bør bli ligamestere da, men marginen blir snau.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Torpe-do

Dette er bare HELT RÃ...TT!!! GRATULERER alle Leicester-fans der ute!! :)

Trondjo

Vanvittig gøy at det holdt helt inn for Leicester :) Gratulerer så mye!! Dette gir jo oss også håp om at alt er mulig, en gang i fremtiden.

Sydhagen

"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

For en fantastisk seier for fotballen! Bare å gratulere fryktløse rever med dette gullet.

Dette laget rykket altså ned til League One etter at vi gjorde det. Forskjellen på valgene i etterkant av det, er på motsatte sider av spekteret. Og de fleste husker vel at Ranieri en gang ba Bates hente han til Elland Road. Vi hadde nok aldri vunnet ligaen, men kanskje hadde vi spilt i samme divisjon.

Gir i alle fall meg troen på fotballen (og ikke pengemakten) tilbake!
Marching on together!

RoarG

Reaksjon fra forrige sesongens super-sensasjon? 0-4 i pauseres mot scum er overhodet ikke bra.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Quote from: RoarG on September 24, 2016, 14:33:49
Reaksjon fra forrige sesongens super-sensasjon? 0-4 i pauseres mot scum er overhodet ikke bra.

At de ville få det tøft overrasker ingen, men hvor ekstremt svake de er defensivt gjør.

Var det tre baklengs på corner? I en og samme kamp!
Marching on together!

RoarG

Nedturen fortsetter. Championship neste? Gjør Leicester-styret det utenkelige (og eneste rette?) og sparker Ranieri?

Xern

Quote from: RoarG on February 12, 2017, 17:42:43
Nedturen fortsetter. Championship neste? Gjør Leicester-styret det utenkelige (og eneste rette?) og sparker Ranieri?
Håper Ranieri klarer å snu skuta. Blir trist om ikke, fyrener en herlig type og  fortjener bedre.
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

Xern

Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

berlin

På trynet.

Ofrer Ranieri for en mulig "ny manager - ny spirit effekt" for å redde plassen.
Jeg tror det kan han motsatt effekt.

Selv med nedrykk burde de beholdt Ranieri, og de ville antagelig hatt gode sjanser for å rykke direkte opp igjen.

Men jeg tror at Leicester hadde unngått nedrykk MED Ranieri, nå er jeg mindre sikker.

Men ellers: Leicester er en klubb jeg bryr meg lite om, tross at jeg har ofret disse tankene på de nå.