Player signs: Filipe Da Costa

Started by SveinArve, September 01, 2007, 06:59:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Tydeligvis en hastesignering dette. Tror dette kan drøye ut i tid. Forundrer meg ikke om det bevises at han er under kontrakt med Ionikos heller.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Kickthemdown

Ferre

quote:
Originally posted by Alta-White

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1110280,00.html

First goal for United. Terrific free kick ... [:)]

Alta-White

Herlig! Får håpe vi kan bruke han snart da...

-WE'LL BE BACK-

Leeds04

Vi har et godt lag i denne divisjonen. Håper Filipe kan være med å sette preg på CCC.
Velkommen!

"Why settle for more, when you can settle for less"
"Why settle for more, when you can settle for less"

Per-Stian

Herleg!!! Omsider er han klar[:)] Meget gledeleg at Weston og Westy også var i aksjon etter sine skader. Har ikkje spesielt store forventningar til Da Costa, men eg håpar å verte overraska.

Sydhagen

quote:
Originally posted by Per-Stian

Herleg!!! Omsider er han klar[:)] Meget gledeleg at Weston og Westy også var i aksjon etter sine skader. Har ikkje spesielt store forventningar til Da Costa, men eg håpar å verte overraska.

har han fått klarering?  hvor har du dette ifra?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

RoarG

Topp med flott mål, men han har ikke blitt klarert enda.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Per-Stian

Eg var litt snar på avtrekkjaren der, sydhagen. Eg veit sjølvsagt ikkje meir enn dåkke, men trudde i min villaste fantasi at han var klarert for spel i og med at han spelte reservekampen. Får berre håpe det skjer snart. Tek det iallfall som eit godt teikn at han fekk seg ein kamp i Leeds-trøya.

fmtj

Wise appelerer til FIFA i saken slik at han blir spilleklar; viser til YEPs nettsider.
Yeboahs vitne

auren

Wise frykter at Da Costa ikke blir spilleklar før om 6-8 måneder (dvs stort sett resten av sesongen). Det frykter jeg også... :-(

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

kjelvi

Leeds United boss in plea to FIFA over Da Costa transfer
Dennis Wise has pleaded with FIFA to find a quick resolution to the impasse which is blocking Filipe Da Costa's transfer to Leeds United.
The Portuguese winger made his first appearance for Leeds in a friendly against Chesterfield on Tuesday, but Wise will be unable to grant his first-team debut until FIFA settle the dispute between Da Costa and his former club Ionikos.
Wise omitted Da Costa from his squad for last weekend's 2-0 victory over Hartlepool United, and the 23-year-old is not expected to be involved in tomorrow night's League One clash at Bristol Rovers.
United called on contacts in Portugal to uncover Da Costa, and the former Benfica trainee signed a one-year deal at Elland Road on August 31 after completing a free transfer from Ionikos.
But the Greek club claim Da Costa has a contract with them for another four years and United will not receive international clearance from the Football Association until FIFA rule on whether Ionikos are entitled to a fee.
Wise is anxious for a quick verdict from football's world governing body - admitting he fears a final decision could take more than six months.
He said: "I don't know how long this is going to be. It must be frustrating for him as well.
"It could be a long time â€" six months or eight months, you never know. The kid just wants to play football, but it does give us a bit more time to get him fit, because he missed a lot of training."
United have made the appropriate requests to the FA for the paperwork needed to finalise the transfer, but the Elland Road club are unable to influence FIFA's decision since the disagreement is a direct dispute between Ionikos and Da Costa.
Da Costa has been training with Leeds for four weeks, and he marked his first outing against Chesterfield at Thorp Arch on Tuesday by scoring a free-kick in United's 2-0 win.
Wise said: "It was a wonderful goal and he's capable of that. He's got a lot of ability and a lovely left foot. But we just have to wait on him."

YEP

kjelvi

Leeds boss Dennis Wise may have to wait until next season before playing new signing Filipe Da Costa. (Daily Express)

flynn

Jeg belager meg på at Da Costa ikke spiller for Leeds enn så lenge. Jeg er dessuten svært betinget i min optimisme til hva han har å tilby, uten erfaring fra engelsk fotball, og med en halvfrynsete CV som han har. Så får det være opp til ham å bevise at jeg tar feil, noe jeg gladelig ser skje selvsagt.

flynn, otirealismepessimist

Tom S

Har vi signet han?
Dersom han ikkje får spille for oss før neste sesong, ville det vere litt dumt å ha han på lønningslista...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Sleivind

quote:
Originally posted by Tom S

Har vi signet han?
Dersom han ikkje får spille for oss før neste sesong, ville det vere litt dumt å ha han på lønningslista...

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!

Dumt blir det ja! Men så er det vel gode tradisjoner i Leeds når det gjelder å lønne spillere som faktisk ikke spiller for klubben.....

pedro

Gutten er ung og forhåpentlig viril, han kan tilegne seg spillestilen noen mnd. og være fitt for fight når han blir klarert. Dette er uansett en spiller vi vil dra nytte av jmfr rapporter.
Leedsomaniac

Per-Stian

...og ekstra teit blir det viss han ikkje kan spele det eine året han har kontrakt med oss, men likevel motta lønn!!!

Budda

Det kan umulig ta så lang tid før FIFA kommer med en avgjørelse. Tipper det blir avgjort i løpet av måneden
Endre

SirOlsen

Skjer det noe i denne saken?...
Dette er en spiller jeg har en god magefølelse for..
-SirOlsen-

MrK

Kjelvi - hvordan går dette?

"Molde på topp"

Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

aoj

Har ikke klubbene sikret seg mot at slikt kan skje ved kontraktsinngåelse (at han ikke kan spille denne sesongen), slik at de eventuelt kan gå fra avtalen? Burde ikke dette være en forutsetning for avtalen? Noen som vet om dette gjøres eller hvordan praksis er på dette?

kjelvi

Dette er det siste jeg har plukket opp. YEP fra 17/9:

United, however, are still waiting to receive international clearance for Portuguese winger Filipe Da Costa, whose free transfer from Greek club Ionikos is being held up by a tractual dispute.
Wise said: "I don't know how long this is going to be. It must be frustrating for him as well.
"It could be a long time â€" six months or eight months, you never know. The kid just wants to play football."

De siste avsnittene i denne artikkelen: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Lucas-is-planning-for-a.3205208.jp

Sydhagen

må jo være en enkel sak for uefa å finne ut om spilleren er under kontrakt eller ikke!!!!!!!

faens byråkrati-idioter!!!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."