Player signs: Filipe Da Costa

Started by SveinArve, September 01, 2007, 06:59:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Volda69

Dette var eit meget spanande kjøp. Ser ut til å vere ein offensivt god spelar. Kanskje han kan fungere i ein Blake-rolle? Han ser i alle fall ut til å like å føre ballen frå midtbana og framover. Teknikken er det ingenting å seie på. Mange tunnelar i desse innslaga. Nokre samanliknar han med Thompson. Eg er einig i dette, men eg synest at han verkar å ha større akselerasjon med ball enn Thommo.  Det som gjenstår å sjå er om han er dedikert, og om han klarer å halde ein heil kamp.

MOT
MOT

ego

3 Spennende kjøp!

Er det noen som vet om Da Costa eller Huntington kan brukes som altenativer på venstre-backen? Det er vel eneste posisjonen der vi ikke har dobbel dekning for øyeblikket..?

SirOlsen

Denne kjakalaiddjen er jeg svært svært spent på gitt.. [:)]
Og de 2 øvrige virker heller ikek borte vekk! Moro å se at det satses litt mere på yngre kjøtt, fremfor slike gamle subber som vi har hatt mye av.. må bare si det; Jeg savner IKKE Butler! [:p]
-SirOlsen-

Erik_

quote:
Originally posted by ego

3 Spennende kjøp!

Er det noen som vet om Da Costa eller Huntington kan brukes som altenativer på venstre-backen? Det er vel eneste posisjonen der vi ikke har dobbel dekning for øyeblikket..?

Vet ikke med da Costa. Ser for meg at han er mer av den offensive typen, kanskje spiss i tillegg. Huntington kan vikariere på høyrebacken venstrebacken visstnok, da han er best med venstrefoten. Men spilte ikke så godt der for Newcastle. Så jeg tipper han blir ren stopper hos oss.

Clapham og Parker + Hughes og Westlake som ekstra kan vel spille venstreback. Til og med Frazer har beklet den rollen før. Kanskje ikke de mest optimale v.backene, men det finnes i allefall alternativer.

Leppan

Ser ut til å ha et greit skudd bein, spørs hvordan han er på det taktiske da.

Glory years will come again!
Glory years will come again!

ego

Joda, enig i det. Er nok ikke et stort problem, men det hadde vært bra med et venstrebeint altenativ til Parker når Clapham drar. Westlake er kanskje ikke et dumt forslag.

Ser forøvrig ut som Da Costa er i stand til å bruke begge beina. Og ifølge bildene har han bedre fysikk og overblikk enn det jeg forbinder med portugisiske venstrekanter... Håper han får tid og tillit til å etablere seg på laget. MOT

quote:
Originally posted by Enrique

Clapham og Parker + Hughes og Westlake som ekstra kan vel spille venstreback. Til og med Frazer har beklet den rollen før. Kanskje ikke de mest optimale v.backene, men det finnes i allefall alternativer.

HåvardK

quote:
Originally posted by Volda69
Nokre samanliknar han med Thompson. Eg er einig i dette, men eg synest at han verkar å ha større akselerasjon med ball enn Thommo.  MOT

Det håper jeg virkelig.

Lars E

Virker jo faktisk som nok et godt kjøp. VELDIG SPENNENDE! Må bare like utviklingen til klubben for tiden

Forever Leeds

Forever Leeds

GeirO

quote:
Originally posted by h.b

Håper på en ny Ronaldo
quote:
Originally posted by samadhi

Spennende signinger i går kveld. Nå bør vi ha bra ekning på de fleste posisjoner, men regner med at Clapham får forlenget sin avtale og at vi muligens låner en spiss.

Nå får vi bare satse på at denne Da Cosra blir en skikkelig hit på Elland Road. Kanskje det er ny Pierre Laurant..

marching on together,
derudaf forever...

Ã... være Leeds supporter er verdens hardeste og dårligst betalte yrke. 0 kroner i lønn og en 24 timers arbeidsdag

Håper han er hakket bedre enn vår forrige portugiser, Bruno Ribeiro.
MOT

Jon R

Ribeiro var en stor suksess inntil skadene tok han. [8)]

Jon R.
Jon R.

kjelvi

ikke lett å finne mer om

men her er litt: http://www.zerozero.eu/uk/jogador.php?id=23488
de av oss som snakker både portugisisk og gresk finner mer her (skjønner ikke mye): http://dacosta.freeforums.org/

kjelvi

http://www.ionikos-fc.gr/players2007-2008/8dacosta.htm

Fra Larissa til Ionikos i juni 2007. Fra topp- til 'bunnlag'.
Så til Leeds i august!

Hva skjedde?

auren

Et nytt David Livermore case?

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

quote:
Originally posted by Jon R

Ribeiro var en stor suksess inntil skadene tok han. [8)]

Jon R.

Tror jeg ville strøket "stor". Og selv om du kaller han en suksess, vil jeg jo at deCosta er hakket bedre. Det vil sikkert du også...[:p]  
MOT

Erik_

quote:
Originally posted by kjelvi

http://www.ionikos-fc.gr/players2007-2008/8dacosta.htm

Fra Larissa til Ionikos i juni 2007. Fra topp- til 'bunnlag'.
Så til Leeds i august!

Hva skjedde?

Ren tipping.

Leeds og Gwyn Williams hadde vist interesse for en portugisisk venstrekant tidligere i sommer. Men grunnet sommerens omstendigheter i Leeds, kunne vi ikke hente han allikevel.

da Costa ordnet seg en kontrakt med Ioniokos, med en eller annen klausul. Eventuelt at Leeds bladde opp mer penger enn klubben kunne avslå.

kjelvi

Benfica --> Reggina --> Larissa --> Ioniokos --> Leeds

kjelvi

quote:
Originally posted by Enrique

quote:
Originally posted by kjelvi

Hva skjedde?

Ren tipping.
Leeds og Gwyn Williams hadde vist interesse for en portugisisk venstrekant tidligere i sommer. Men grunnet sommerens omstendigheter i Leeds, kunne vi ikke hente han allikevel.

Kanskje...
For fem-seks måneder uker siden ble det rapporter på WACCOE om en gresk ving som skapte entusiasme i de indre speidergemakker på Elland Road.
Kan være samme mann!

kjelvi

I følge WACCOE skal visstnok vår mann ha være linket med AEK og PAOK, noe som klinger litt bedre i mine ører enn Ioniokos.
Kilden er en arbeidskollega til en venn som har en venn på WACCOE. Ta det med to klyper salt...

Filipe Gui Paradela Maciel da Costa ..

D.O.B: 30-08-84 (one day older then myself)
Position: Left Midfielder
Height: 180 cm
Weight: 72 kg

Clubs:
01/02 Amora (Portugal)
02/03 Sp Braga B team (Portugal)
03/04 Reggiana (Italy)
04 - 06 Ionikos (Greece)
06/07 Larissa (Greece)

Promotion 2010

Filipe da Costa's son born today. 26.05-07
At Larisa, Greece.
The newone has 53 cms height and 3.550 kgs weight.
The family are happy and healthy!

Congratulations Da Costa family

[:D]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Promotion 2010

Da Costa har altså sitt eget forum....

http://dacosta.freeforums.org/index.php

[:)][8D][:D] Litt av en type...
Min første Leeds-kamp:

Promotion 2010

WACCOE:
Stats arent amazing:

06/07 Ionikos 16 apps 1 goals
06/07 Larisa (loan) 4 apps, 0 goals
05/06 Ionikos 24 apps, 4 goals
04/05 Ionikos 9 apps 0 goals
02/03 Braga 3 apps 0 goals

En tilrettelegger? [;)]
Min første Leeds-kamp:

RoarG

Hyggelig med nye fjes i klubben. Velkommen til Leeds Filipe[:)].

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RuneSve

Er veldig spent på han her. Har en følelse av at han kan bli en suksess. Tror han kan få veldig mange assists.

Sleivind

Einar

Du sier noe sleivind, og den kontraktuelle kontroversen med tidligere klubb er åpenbart heller ikke avgjort enda - det kan jo ta noe tid før han er spilleklar, i værste fall blir'n vel ikke det...

Erik_

Typisk om dette ikke skal gå igjennom nå.

Ikke aiden Jermaine Beckford kom til klubben, har jeg vært så spent på å se en ny spiller i den flotte Leeds drakta, som med da Costa.

Svend Anders

Man kan jo bli nervøs over hva man egentlig har kjøpt ved å lese dette om DA COSTA-SYNDROMET:

Da Costa's Syndrome is a type of anxiety disorder first observed in soldiers in the American Civil War. It causes symptoms similar to heart disease but, upon examination, nothing is found to be physically wrong with the patient. The symptoms usually consist of fatigue upon exertion, combined with shortness of breath, palpitations, sweating, chest pain, shaking, and, less commonly, fainting. The symptoms may increase whilst exercising, and it is thought to be caused partly by hyperventilation.

(fra Wikipedia, link funnet på WACCOE).

Minner jo ikke så rent lite om hvordan det har vært å være Leeds-supporter de siste årene!

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

FIFA step into Leeds United Da Costa row

Leeds United are fighting to secure international clearance for new signing Filipe Da Costa after FIFA stepped into a contractual wrangle
between the Portuguese winger and his former club.
Da Costa was unveiled as United's final signing of the summer transfer window on Friday night, but a dispute with Greek club Ionikos has cast doubt over the transfer.
Leeds believe they have captured the 23-year-old on a free transfer, and have applied to the Football Association for international clearance ahead of Saturday's League One game against Hartlepool United.
But Ionikos claim Da Costa's contract in Greece runs until 2011, and the club would demand a transfer fee before allowing him to leave. FIFA have been asked to arbitrate and are in the process of resolving the dispute, but United are unlikely to receive the necessary paperwork in time to field the ex-Benfica trainee at Elland Road this weekend.
Da Costa's claim to FIFA is believed to relate to technicalities surrounding the way in which contracts are drawn up for professional players in Greece, and Leeds are confident of finalising his transfer. Da Costa has agreed an initial one-year deal with Leeds but will not be eligible to feature for United until the club receive his international transfer certificate.
The FA are due to respond to United's request for clearance by Friday, but a statement released by Leeds reiterated that they had "signed the player on the basis that he is a free transfer".
United would be forced to reassess their position if FIFA rule in favour of Ionikos, and order Leeds to pay a fee for his services.
The club's statement read: "We are aware that the player has had a contractual dispute with his former club, and FIFA are currently dealing with his claim.
"While this matter may not be straightforward, we are confident that the player will be cleared to play in this country."
FIFA confirmed to the YEP that they are handling the dispute, but the world governing body are still waiting for Ionikos to present their case in writing.
A spokesman said: "A case has been opened but it's still pending. The club Ionikos has to provide its position on the matter."
United are anxious to avoid a repeat of the saga involving Australian midfielder Joel Griffiths, who moved to Elland Road at the beginning of 2006 after a protracted transfer from Swiss club Neuchatel Xamax.
Leeds were forced to seek FIFA's help following Xamax's failure to provide documentation required to complete the move, despite accepting a £28,000 fee from the Yorkshire side. The disagreement was settled five weeks later, though Griffiths' career at Elland Road never took off and came to a quick end after only two substitute appearances.
Leeds are also in touch with Soho Square over their fight to repeal the 15-point penalty imposed on the club by the Football League at the start of the season, and the FA today confirmed that they are assessing United's claim.
Chairman Ken Bates was angered by the League's failure to appoint an independent panel to adjudicate after Leeds appealed against the penalty last month. Their punishment was upheld by a vote among 70 of the Football League's other clubs.
The FA will first decide whether they have jurisdiction over the Football League in this particular case, before discussing whether the situation demands their intervention.
A spokesman for the FA told the YEP: "We've been in correspondence with Leeds over this matter.
"We're communicating with the club in terms of how we might be able to move forward. The situation is under review."

YEP

kjelvi

Filipe Da Costa, United's new signing, is not expected to feature in Wise's squad at the Memorial Stadium with FIFA continuing to consider his contractual dispute with Greek club Ionikos.
Leeds signed Da Costa on a one-year deal at the end of last month and have applied to the Football Association for international clearance, but Ionikos are attempting to block the free transfer after claiming the 23-year-old is under contract with them until 2011.
FIFA have confirmed that they are handling the dispute but United are still to receive a response from the world governing body, and the case does not appear to have moved forward significantly in the days since his transfer to Elland Road.
FIFA's offices in Zurich were closed for a public holiday yesterday, and the matter is unlikely to be resolved in time for Friday night's game.
Da Costa's transfer may be thrown into doubt if FIFA rule that Ionikos are entitled to a fee for the former Benfica trainee, but Leeds were hoping to provide the winger with match practice during a friendly against Chesterfield today.

YEP