Ryddinga er ikke ferdig

Started by Kato, September 07, 2007, 19:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Teamtalk:

Leeds denied full FA membership
Leeds have been denied full membership of the Football Association as they are unable to prove all their non-football creditors have been paid.

The League One club still owe money to HM Revenue and Customs (HMRC) in unpaid tax and VAT following their turbulent spell in administration and the FA have decided to withdraw a number of their privileges.

They are still able to compete in all football competitions, including the FA Cup, but they will be unable to vote at any general meetings of the FA or receive FA Cup final tickets, which are made available to member clubs.

A statement on Leeds' official website read: "The club has made an application to the Football Association to transfer full membership following administration.

"The Football Association have not yet approved this request as we have been unable to demonstrate that all non-football creditors have been satisfied.

"All monies owed to other football clubs and members of the football family have been met in full. The reason that non-football creditors have not yet been satisfied is that the CVA (Company Voluntary Arrangement) was not completed due to the stance of the HMRC.

"The club would prefer to be a full member of the FA, but it is also comfortable that not being a member will not prevent us from doing anything we need to do."

HåvardK

Så dette jeg også. Kan vanskelig tenke meg at dette slår heldig ut ifht ankesaken vår.

rastafari

FA.com:
Leeds United clarification
Friday, 07 September 2007.

The FA can issue the following clarification regarding the status of Leeds United.

Following yesterday's FA Council meeting, Leeds United have lost their membership of The FA.

This means that Leeds United will not be able to vote at the AGM of FA shareholders, which approves any changes to The FA's constitutional structure. They have also lost their ticket privileges.

Membership was withdrawn as the new company running the club had not satisfied non-football creditors in accordance with FA Rules. Football creditors have been satisfied in full however.
http://www.thefa.com/TheFA/NewsFromTheFA/Postings/2007/08/LeedsUnitedClarification.htm

Hva svarte betyr dette???? lost their ticket privileges!!!!

Drakta er hvit - eller gul. Hvem husker ikke skinnlappen?

Sleivind

quote:
Originally posted by rastafari

FA.com:
Leeds United clarification
Friday, 07 September 2007.

The FA can issue the following clarification regarding the status of Leeds United.

Following yesterday's FA Council meeting, Leeds United have lost their membership of The FA.

This means that Leeds United will not be able to vote at the AGM of FA shareholders, which approves any changes to The FA's constitutional structure. They have also lost their ticket privileges.

Membership was withdrawn as the new company running the club had not satisfied non-football creditors in accordance with FA Rules. Football creditors have been satisfied in full however.
http://www.thefa.com/TheFA/NewsFromTheFA/Postings/2007/08/LeedsUnitedClarification.htm

Hva svarte betyr dette???? lost their ticket privileges!!!!

Det med billettene er vel bare at Leeds går glipp av billetter til FA-cupfinalen, som deles ut til medlemmene av FA. Det er i hvertfall det den offisielle siden sier.

McMidjo

Tror dette er langt mindre dramatisk enn det framstilles.

Anbefaler at dere leser - og prøver å ha litt tiltro til - de offisielle pressemeldingene som kommer fra klubben selv, og det som kommer i de litt mer informerte lokalavisene i Yorkshire.

Teamtalk og andre slike nettsteder lager av og til nyhetssaker basert på det de leser i The Sun og annet tabloidsøppel.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1107766,00.html
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Leeds-United-shrug-off-FA.3183783.jp
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

HåvardK

Nå sto vel noenlunde det samme i YP også. Den offisielle siden har kanskje en tendens til å tilsløre saker og ting som ikke taler i klubbens favør, så jeg er ikke overbevist om at deres opplysninger er mer sannferdige.

Einar

Leeds har mistet muligheten til aktiv å påvirke via avstemninger i FA, samt andre privilegier FA-medlemmer måtte ha.
De har fortsatt mulighet til deltakelse i de sportslige arrangementer (cup og serie).
Dermed er jo dette helt problemfritt, og medlemsskap blir sikkert innvilget senere en gang...

Kanskje Leeds sparer en medlemskontingent, hehe...

Svend Anders

Jeg spør meg hva dette skyldes:

1) Leeds har ikke betalt non-football creditors gjennom CVA, dermed er dette er helt formellt vedtak uten stor praktisk betydning 8utenom det som er nevnt).
  - Hvis så er tilfelle lurer jeg jo fælt på hvordan Leeds skal få tilbake medlemsskapet. Det skjer aldri i verden at det blir igangsatt en CVA nå. Det er vel ytterst få av de andre klubbene som har vært i administrasjon som har betalt kreditorene sine i fulle når de har gått ut av den, og i Leeds' tilfelle vil kreditorene få MER igjen ved å gå ut på måten Leeds har gjort det, enn om de hadde gått ut gjennom CVA med Bates bud som det vinnende.

eller:
2) Leeds har ikke gjort opp med kreditorene for det budet Bates vant med i den andre budrunden, som han endte opp med å kjøpe klubben gjennom.
- Dette høres svært usannsynlig ut.

Jeg har sendt en mail til FA med spørsmål om overnevnte, og hva som skal til for at Leeds får tilbake sitt fulle medlemsskap. Fikk auto-svar om at jeg vil få svar innen fem virkedager... så jeg poster her om/når jeg får noe. Men innen den tid vet vi sikkert mer uansett.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

McMidjo

Fra YEP:

The current United board headed by chairman Ken Bates bought Leeds United Association Football Club Limited â€" the old company (oldco) which entered administration on May 4 â€" from KPMG using Leeds United 2007 Ltd, the firm which is now in charge of Elland Road.

Leeds expect their FA membership to be transferred once KPMG pass the funds on to unsecured creditors, and the club have denied claims that they still owe money to other professional clubs and players.

....

Club director Shaun Harvey told the YEP: "We applied to transfer the full membership of Leeds United Association Football Club Ltd to Leeds United 2007 Ltd.

"Leeds United 2007 Ltd purchased oldco from the administrators, and this money has been paid. The administrators still need to distribute these funds as soon as the appropriate mechanism for doing so is established. Leeds United do not owe any other football clubs money."

The delay in paying creditors is believed to be standard procedure, dictated by the time it takes administrators to analyse the validity of every individual claim.

The dispute will not stop the FA from considering United's request for the Association to investigate their 15-point deduction. Leeds wrote to the FA last week in a final attempt to overturn the Football League's punishment.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Svend Anders

Takk for info, midjo.

Om dette stemmer, og at ansvaret her ligger hos KPMG, har vi fortsatt en aning sjanse for at FA skal gå inn og overprøve Football League om straffen...

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

jarle

Møkkagjeng... de må da forstå at det er KPMG som har ansvaret for å fordele pengene til de rette vedkommende... det er jo faktisk det som er jobben til en utnevnt bobestyrer!!!

Udugelig gjeng med SIR this and SIR that...

La oss lage historie å gå ubesieret gjennom denne MICKY MOUSE ligaen... så gå direkte opp året etter til PL... også vinne den klart!!!
FY FAEN Ã... DEILIG DET HADDE VÆRT Ã... LUKKE KJEFTEN PÃ... ALLE.....

Erik_

Har sett rykter på Waccoe og Square Ball at Bates har ryddet vekk inngangskortene til BBC på Elland Road etter hans siste videointervju. Visstnok ikke helt fornøyd med at spørsmål angående Krato og Forward ble nevnt, og vist. Vet ikke om det kan kalles plaster på såret...

Fortsatt med en klype salt, da ingenting er bekreftet. Noe skriveri i The Guardian (papirutgaven) som jeg ikke har sett. Så hvor mye hold det er i dette aner jeg ikke.

I så fall spøker det vel for direktesendte Leeds kamper i FA Cupen, eller?

RoarG

Nekte BBC tilgang ER? Er det ikke FA som har fratatt Leeds full FA-status. Høres merkelig ut.
quote:
Originally posted by Enrique

Har sett rykter på Waccoe og Square Ball at Bates har ryddet vekk inngangskortene til BBC på Elland Road etter hans siste videointervju. Visstnok ikke helt fornøyd med at spørsmål angående Krato og Forward ble nevnt, og vist. Vet ikke om det kan kalles plaster på såret...

Fortsatt med en klype salt, da ingenting er bekreftet. Noe skriveri i The Guardian (papirutgaven) som jeg ikke har sett. Så hvor mye hold det er i dette aner jeg ikke.

I så fall spøker det vel for direktesendte Leeds kamper i FA Cupen, eller?

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

TrJ

Anser ikke det at Leeds har mistet sitt FA-medlemsskap som kritisk.
Det at klubben ikke kan stemme ifm avgjørelser i FA spiller ingen rolle, at alle stemmer i mot oss uansett vet vi jo...
Det at vi heller ikke får kjøpe billetter til FA-cupfinalen er vel heller ikke så viktig, tror ikke vi kommer dit i år..
Fokuset er på opprykk!
Og det skal vi klare!

/Terje
/Terje

"When I finish with football, I will be able to say 'I played for Leeds'. No one will ask me which division I was in, they will just know it was the biggest club I have played for."
- Rodostin Kishishev.