KAMP: vs. Bristol Rovers 14/9

Started by kjelvi, September 09, 2007, 21:15:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kickthemdown

DaGa

Sinnsykt vakkert mål av Beckford!
Måtte oppturen vare lenge!

We all LOVE LEEDS!
We all LOVE LEEDS!

Sander

Ã... herregud.. Ã... herregud.. Er Gud med oss? Finns han i det hele tatt?? Hva skjer med Leeds United? Tror jeg drømmer nå!! Det har ikke gått så bra på over 50 år og jeg har bare levd i 21 av de:)

Kickthemdown

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=163411

I følge VG så spilte vi finale i mesterligaen for 6 år siden ... [8)] Om de nå skal nevne mesterliga'n hver eneste gang vi er i mediene så kan de jo gjøre et forsøk på å få det riktig.. [xx(] hater norske journalister... Dumme dyr..

Alta-White

Sander

Og det virker som de bare skriver om oss hver gang Flo er på banen eller benken..

27.10.1961

Oggy

Fy fan, så bra :-)
Og skål, folkens...
Oggy

Sander

CoachKarlstad

Gratulerer folkens! Dette fortjener vi! Dette er så utrolig deilig!

oak-tjome

til dere som mener Leeds overspilles på midtbanen: Hører dere på kampen eller ser dere kampen? Det kan vel være noe vanskelig å få et bilde av kampen fra vårt ståsted uten å ha vært "live" på kampen. Det jeg mener er at nå har vi 6 seire på rad og i følge mange her inne overspilles vi på midtbanen. Det rimer ikke for meg slik jeg har sett og lært min fotball. Laget må gjøre mye riktig, siden de vinner hver gang og vi kan ikke ha flaks hele tiden. Nei, jeg tror laget absolutt er inne på noe nå. Men vi må allikevel justere hele tiden for å få til det optimale. Dette går veien...............!!!

Stephenjazz

Det blir aldri umoderne å vinne

HåvardK

Utrolig sistemål av Becks! Ikke så verst det første heller. VI har altså to skikkelige måljegere i klubben nå.

Sheridan

Oggy

Artig å se at vi kan score slike mål,
3-0 var jo bare lekkert.
Oggy

Svend Anders

Bristol Rovers-nettside oppsummerer Leeds-besøket:

"Credit must also go to the 1,195 Leeds fans who travelled down from Yorkshire and sang their hearts out for the whole game. Bristol City fans, Yeovil Town fans, Swindon Town fans and others with plenty to shout about have all been at the Memorial Stadium in recent years, but Leeds' supporters put them all to shame tonight with a real lesson in how to support your club on the road.

A lot has been written and said about Leeds, but if their fans travel and sing like they did tonight, they have as much chance as anyone else of finishing the season in the top six or even the top two."

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Jon R

quote:
Originally posted by oak-tjome

til dere som mener Leeds overspilles på midtbanen: Hører dere på kampen eller ser dere kampen? Det kan vel være noe vanskelig å få et bilde av kampen fra vårt ståsted uten å ha vært "live" på kampen. Det jeg mener er at nå har vi 6 seire på rad og i følge mange her inne overspilles vi på midtbanen. Det rimer ikke for meg slik jeg har sett og lært min fotball. Laget må gjøre mye riktig, siden de vinner hver gang og vi kan ikke ha flaks hele tiden. Nei, jeg tror laget absolutt er inne på noe nå. Men vi må allikevel justere hele tiden for å få til det optimale. Dette går veien...............!!!

Tja. Her må man jo bare stole på det man hører på radio ( av Leeds egne kommentatorer) og det som står i div referater. Du får heller sende en mail til Hunter, Lorimer og div skribenter rundt om på øya, hvis du mener at de tar feil.  Både possession- og sjansestatistikken har vi vel tapt klart i hver eneste kamp denne sesongen. Men vi har hatt hatt mange flotte overganger og ikke minst: To superstrikers som til nå har overgått alt annet i denne divisjonen. Det synes som om dette nivået er fullt av inneffektive og tannløse angripere, når vi ser/ hører hvilke sjanser som motstanderne spolerer. Her ligger åpenbart den store forskjellen på oss og dem til nå. Igår scorte vi vel på tre av fem sjanser eller noe sånt.  [8)]

Jon R.
Jon R.

Sheridan

Bristol Rovers var utpekt som ett tøff batalje.
Og det ble det. Men, til tross for mye ball innehav
for hjemmelaget, så påpekte også Lorimer at det nesten
ikke ble skapt noen store sjanser mot oss.
Vi forsvarte oss meget bra.

Har vel en følelse at noen henger seg litt vel mye
opp i en kommentar eller to i løpet av en kamp.
Klart der er spells i en match der motstanderen har
grepet. Men å hevde at vi spiller med en midtbane
som ikke funker etter 6 wins on the spin. Høres litt
underlig ut.

Svend Anders

quote:
Originally posted by Jon R
Tja. Her må man jo bare stole på det man hører på radio ( av Leeds egne kommentatorer) og det som står i div referater. Du får heller sende en mail til Hunter, Lorimer og div skribenter rundt om på øya, hvis du mener at de tar feil.  Både possession- og sjansestatistikken har vi vel tapt klart i hver eneste kamp denne sesongen. Men vi har hatt hatt mange flotte overganger og ikke minst: To superstrikers som til nå har overgått alt annet i denne divisjonen. Det synes som om dette nivået er fullt av inneffektive og tannløse angripere, når vi ser/ hører hvilke sjanser som motstanderne spolerer. Her ligger åpenbart den store forskjellen på oss og dem til nå. Igår scorte vi vel på tre av fem sjanser eller noe sånt.  [8)]

Jon R.

Jeg har heller ikke sett noen kamper i år, så jeg skal ikke være så skråsikker - men jeg synes du er vel pessimistisk her, Jon. Jeg tror ikke på at vi har vunnet seks kamper på rad bare på flaks eller fordi motstanderen har tannløse spisser.

Se statistikken fra fredagens kamp: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/leeds_united/live_text/5282654.stm

Vi var ikke noe dårligere på possesion eller sjanser. Dessverre finner jeg ikke samme oversikt for de foregående kampene.

Så må vi også regne med at vi i mange kamper kommer til å oppleve PERIODER av kampene der motstanderne ofrer ALT og pøser på fremover. Så skjedde også igår, og disse periodene har nok en forsterkende effekt over radioen når vi sitter og er litt nervøse og kritiske - "av vane" etter hvordan kampene våre vanligvis har endt de siste årene.

Champagnefotball i 90 minutter uke etter uke er som å tro på direkte kvalikk til CL ved å vinne L1 - denne divisjonen handler om å spille smart, effektivt og om å ri av stormer. Spesielt når Leeds spiller bortekamp, motstanderen setter historiske publikumsrekorder og spillerne på motsatt banehalvdel for enhver pris skal "ta skalpen på Store Leeds".

Mange spør seg "hvordan blir det når vi VIRKELIG kommer i form", men jeg er usikker på om vi kommer til å spille revolusjonerende mye bedre enn det vi har gjort til nå. Jeg tror også at Wise er forberedt på at det kommer tøffere perioder gjennom sesongen der ikke alt stemmer - det blir skader, tøffere kampprogram, osv. Det er VIKTIG at også supporterne kan stålsette seg for litt motgang - om vi skulle feile i å takle en slik tid kan det slå katastrofalt ut.

Våre to superspisser har til nå, og vil forhåpentligvis fortsette å være en nøkkel i å produsere trepoengere, men de er også avhengige av de 9 andre bak seg som både holder tett (vi har to kamper med clean sheet nå) og kan servere.

Vi har selvsagt en dl å jobbe med, og også spillere som venter på sin retur (Thommo, Flo, Derry, da Costa, Constantine - tør jeg minne om at vi har en "toppscorer" på skadelista også!?). Forhåpentligvis får Wise od og konsentrasjon nok til å fortsette å utvikle laget, tette feil og å fortsette å skape entusiasme i troppen.

Keep the faith! MOT!

Svend Anders

Følges på:

Fripp

ifølge Vg spilte vi mot Bristol City også!! Grundig research der.

Jon R

Jeg brukte ikke ordet "flaks" et eneste sted her, Svend. Jeg bare påpekte et faktum som går igjen som et mønster: Motstanderne har ballen mer enn oss og de skaper fler sjanser, kanskje spesielt når det kommer til anntall innlegg i boksen?  I går holdt vi godt unna også i de periodene Rovers trykket på som verst, oh alt i alt var dette kanskje den kampen i år der vi har hatt best kontroll på mostanderen etterhvert som kampen skred frem? Det ble ihvertfall ikke så mange store sjanser ut av det og relativt få "on target".  Jeg berømmet også overgangs spillet vårt. Her har kanskje en spiller som Carole fått for lite kred av mediene og havnet i skyggen av de to store helt på topp. Utfra TV bildene virker ihvertfall Carole veldig iinvolvert i overgansgspillet vårt, ikke minst i situasjoner der vi scorer mål. Vi skal selvsagt ikke glemme forvarsrtekka vår, som er solid kanp etter kamp, selv om det virker som om Heath sliter litt og Anker fortsatt har en svakhet i feltet. På streken er han kanskje divisjonens beste? Hadde vel nok en superreddning igår på skudd fra distanse. [8)]

Ser på den statistikken der at vi hadde ballen mer enn Rovers. Det virker veldig usannsynlig utfra hva man kunne høre fra Lorimer igår. Han snakket om 65-35 i Rovers favør før hvilen, og de trykket hardt på i perioder av annen også. Yorkshire post oppsummerer det kanskje greit?

"They had to withstand heavy pressure at times from a previously-unbeaten Bristol Rovers but in the end it was Jermaine Beckford's touch of class which proved decisive."

[:)]

Jon R.
Jon R.

Volda69

Ser ut til at Kandol hadde fått beskjed av Leeds-benken om å ta eit privat show for dei etter scoringa. Fantastisk Beckford-mål igjen!. Han er ein mann for dei store anledningane.

MOT
MOT

ToreLA

quote:
Originally posted by Robbie Blake

Og det virker som de bare skriver om oss hver gang Flo er på banen eller benken..

I motsetnin til Swansea og Yeovil som stadig vekk får spalteplass til tross for mangelen på nordmenn! [:0]

Herlig seier igår. Denne gang trodde jeg virkelig seiersrekken skulle ryke. Nå har vi 3-4 kamper til der seier bør være mulig.

Volda69

Litt stemning frå etter kampen. Dårleg lydkvalitet, men misunner verkeleg desse Leeds-supporterane som kan vere med på kamp.
http://www.youtube.com/watch?v=xFqtp8ptWzI&NR=1
Har lest at Bristol Rovers er imponert over Leeds sine supporterar. Godt å lese.

MOT
MOT

Tom S

We're not bottom anymore!!

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Svend Anders

Jeg tror vi er mer enig enn det ser ut til på disse siste innleggene, Jon.
"Flaks" var mitt eget ordvalg, ikke meningen å tillegge deg det. Statistikk som ballinnehav, etc kan ofte være intetsigende, like fullt som Lorimers antakelser i enkelte øyeblikk kanskje ikke alltid er like gjennomtenkte eller i det minste dokumenterte. Det er derfor jeg sier at radioinntrykk kanskje blir noe overdimensjonert i denne anledning.

Men som jeg også sa trenger vi ikke være hverken overassket eller spesielt bekymret over at andre lag legger press på oss eller har ballen mest, spesielt når vi spiller borte. Da bør det i så fall også veies inn at vi har holdt unna, og i flere kamper - også i går, fikk jeg inntrykk av - faktisk snur kampen igjen spillemessig i siste del av 2.omgang. Mitt inntrykk er at det ikke er tilfeldig.

Overgangsspillet vårt er selvsagt uhyre viktig - igjen: spesielt når vi spiller borte og de vi møter faktisk går fremover (på Elland Road vil vi nok i større og større grad oppleve at mostanderen ligger dypt, og da må andre metoder til). Du har nok rett i at Carole er viktig i denne delen, med sin fart og nærmest naive tro på å komme rundt på kanten (men i denne divisjonen klarer han det langt bedre enn i CCC, og det skyldes nok mye svakere motspillere).

Som sagt er jeg ikke opptatt av vi spiller champagnefotball hele tiden - med Becks og Tres på topp får vi jo nok av  de opplevelsene uansett - det viktigste er at når 90 minuter blåses av, har vi sikret tre nye poeng.

God helg! :-]

Følges på:

Per-Stian

Eg legg meg flat for prestasjonane til våre guttar. Det er rett og slett fantastisk å følgje opp med siger på siger, og attpåtil så overbevisande.

No er eg i lukkeland[:D]

samadhi

Er bare å gratuelera med nok en 3 poenger. Utrolig imponert over spissene våre, og særlig Beckford serverer jo ene kremmehuset etter det andre...

Premier Leauge her we come!!!

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

venadis

http://www.nettavisen.no/sport/fotball/england/article1336792.ece
I motsetning til VG syns eg TV2-nettavisen følger laget vårt på en objektiv og positiv måte. Mye takket være Tor Andre Flos deltakelse, men det er jo naturlig, og som forventet at dei følger med oss av den grunn. Lite faktafeil hvertfall i det som skrives. Virker litt som denne journalisten er Leedsfan. MOT

Sleivind

Ganske utrolig hvordan Carole har utviklet seg til å bli en av våre viktigste spillere. Innlegget til Carole som Beckford scorer sitt første mål på, er av høy kvalitet! Og det var vel samtidig hans 5 assist til nå i sesongen.