Hvor god er egentlig Howson?

Started by flynn, September 10, 2007, 17:14:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

flynn

Vi er veldig opptatt av at Howson og andre unggutter fra egen stall skal få spilletid. Ingenting er morsommere enn at slike slår til, og vi jamrer oss fælt hver gang Leeds-talenter blir skjøvet bakover i køen, eller blir solgt. Med noen få unntak har de vi har solgt de siste årene ikke slått til for fullt i sine nye klubber, og slik sett har de vel ikke vært gode nok til å bringe Leeds tilbake til fordums storhet heller.

Jeg er veldig spent på Howson. Han har tydeligvis et stort talent, men jeg får litt McPhail-følelse av ham. McPhail var lenge ansett som det største midtbanetalentet i mils omkrets, men han manglet de fysiske forutsetningene for å slå ut i full blomst. Jeg frykter at det samme gjelder Howson, han kan bli for veik i duellspillet, og han mangler toppfarten til å skape det rommet han trenger for å briljere.

Lørdagens kamp var litt typisk i så måte, etter rapportene startet Howson storfint, og var høyst delaktig i 1-0 målet. Men, han forsvant ut av kampen, og ble etterhvert utpekt som hovedårsaken til at H'pool fikk kontroll på midten.

Det blir spennende å se hva som skjer videre. Douglas, Thompson, Hughes, Prutton, kanskje til og med Derry er sterke rivaler til en plass sentralt. Og vi har knappast råd til å bruke tid på å la ham spille seg varm, dersom vi på kort sikt mener at andre er bedre.

Mye er opp til Howson selv, og i hvilken grad han overbeviser Wise om at han fortjener plassen. Min optimisme har kjølnet ett par hakk desverre [V]

flynn

AndyMathie

Howson kommer til å bli en stor spiller. La oss alle håpe at det er i vårt kjære Leeds vi får oppleve dette.

We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

quote:
Originally posted by flynn
Lørdagens kamp var litt typisk i så måte, etter rapportene startet Howson storfint, og var høyst delaktig i 1-0 målet. Men, han forsvant ut av kampen, og ble etterhvert utpekt som hovedårsaken til at H'pool fikk kontroll på midten.

flynn

Prutton ble vel like mye utpekt som årsak til at Hpool fikk dominere som de gjorde. I tillegg faller Hughes langt tilbake på banen og blir nesten en tredje stopper. Dette skaper mye rom for mostanderen på vår banehalvdel.( akkurat som Douglas i de foregående kampene. Norman Hunter irriterer seg grønn over dette. Kanskje derfor han ble syk i pausen? )Vi har blitt overspilt i flere kamper denne sesongen, både med og uten Howson på banen. Tror dette handler like mye om å skape en balansert midtbane, noe det ikke virker som om Wise har lykkes 100 % med. Det er selvfølgelig altfor tidlig å avskrive Howson. Han fikk ihvertfall mye skryt av Hunter, både for et par glitrende gjenombruddspasninger og måten han trår til i duellene på. Dessuten har vi ikke akkurat flust av typiske offensive midtbanespillere. Det burde definitivt være plass for en spiller som Howson i dagens Leeds United. [8)]

Jon R.
Jon R.

fmtj

quote:
Originally posted by flynn

Vi er veldig opptatt av at Howson og andre unggutter fra egen stall skal få spilletid. Ingenting er morsommere enn at slike slår til, og vi jamrer oss fælt hver gang Leeds-talenter blir skjøvet bakover i køen, eller blir solgt. Med noen få unntak har de vi har solgt de siste årene ikke slått til for fullt i sine nye klubber, og slik sett har de vel ikke vært gode nok til å bringe Leeds tilbake til fordums storhet heller.

Jeg er veldig spent på Howson. Han har tydeligvis et stort talent, men jeg får litt McPhail-følelse av ham. McPhail var lenge ansett som det største midtbanetalentet i mils omkrets, men han manglet de fysiske forutsetningene for å slå ut i full blomst. Jeg frykter at det samme gjelder Howson, han kan bli for veik i duellspillet, og han mangler toppfarten til å skape det rommet han trenger for å briljere.

Det blir spennende å se hva som skjer videre. Douglas, Thompson, Hughes, Prutton, kanskje til og med Derry er sterke rivaler til en plass sentralt. Og vi har knappast råd til å bruke tid på å la ham spille seg varm, dersom vi på kort sikt mener at andre er bedre.

Mye er opp til Howson selv, og i hvilken grad han overbeviser Wise om at han fortjener plassen. Min optimisme har kjølnet ett par hakk desverre [V]

flynn

Derry er jo seriøs utfordrer etter mitt syn, ikke kasnkje til og med! Derry i form er en sterk og god lagspiller!
Yeboahs vitne

ragnar

Howson er jo fremdeles ung og det som generelt kjennetegner unge spillere er jo litt manglende fysikk og lite stabilitet i prestasjonene. La han få prøve seg så vil dette forhåpentligvis bedre seg.

Tror det var Curbisley som sa noe om at unge spillere må være tålmodig. Ofte slår de til "seint". Om de ikke har begynt å få ut potensialet rundt ca 21 så vil det kanskje aldri slå ut. Litt satt på spissen, men hovedpoenget er jo at en må være tålmodig med unge spillere. Det er jo ikke alle som har Rooneys fysikk når han var 16... ;-)

*Champions of L1 07/08*
*In El Loco we trust!*

Robert H.

Glimrende innlegg flynn. Også jeg er redd Howson blir "hypet" for mye opp p.g.a. hans Leeds-tilhørighet og unge alder.

Per-Stian

Er sjølvsagt fan av å få fram og bruke eigne spelarar, men ikkje for einkvar pris. Howson har vist seg som ein god spelar, men det er nok endå ei stund før vi kan satse på han 100 prosent på førstelaget. Som flynn så ser eg på hans fysikk som hans største problem. Han er liten og lett, men med eit skikkeleg rivjarn ved sidan av seg på sentral midtbane kan det fungere utmerka godt. Hans offensive kvalitetar er sjeldan vare i dagens Leeds, så håpar han får fleire sjansar utover sesongen (og for all del ikkje vert seld).

auren

Enig med flynn og Robert H. Hadde Howson ikke vært en "egenprodusert" spiller hadde vi langt i fra skrytt så mye av han. Det er ytterst stor konkurranse blant de sentrale midtbanespillerne i Leeds, og Howson er nok ikke blant de 3-4 beste vi har. Thompson, Derry, Douglas og Hughes er nok alle bedre spillere.

Er spent på om Da Costa kan bli den perfekte offansive og kreative dirigenten vi har savnet på midtbanen de siste sesongene. Noen som vet mer om spilletillatelse og om kontrakten virkelig er ferdigsluttet med Ionokos?

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sheridan

Det jeg så av Howson sist sesong fortalte meg at der utvilsomt bor ett solid talent i gutten. Her snakker vi om en spiller som har de fleste forutsetninger til å ha en solid fremtid på fotballbanen. Hopefully i Leeds. Han har ett godt "fotballhue", som søker kreative løsninger. Gutten har lang vei å gå, men det lover bra.

Runar

Om Howson unngår skader (noe som ikke McPhail fikk) tror jeg han har de kvalitetene som skal til for å prege Leeds i flere sesonger framover...

Han har åpenbart "skills" samt overblikk og to gode bein..Dersom han for forsette å vokse og får tillit av Wise så bør han kunne ta steget hele veien!

Sheridan

2 veldig gode kamper av Howson nå. Morro!  :)

SveinArve

Howson pumpar og jarn i det siste, så han har tatt meir tak i fysikken sin!!
Looking good. Eg får meir Makelele-følelse enn McPhail-følelse 8) hehe
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

Per-Stian

Eg er faktisk litt overraska over at Howson har spelt så bra dei siste kampane. Noko må ha skjedd med han sidan han heldt blant andre Thompson og Kishishev på benken igår. Mot Hereford tykte eg han hadde ein direkte svak førsteomgang (i likheit med resten), men igår var han MOM. Skulle så inderleg ønskje at vi omsider har "funne" eit eige midtbanetalent. Slike veks ikkje på trær. Tek det som eit godt teikn at han t.o.m. fekk ta eit frispark eller to igår. Og skytevillig er han også :) Måtte han berre få seg eit seniormål snart...

Hallgeir *

Quote from: Sheridan on November 18, 2007, 12:21:50
2 veldig gode kamper av Howson nå. Morro!  :)
Et av Howsons problemer er å prestere stabilt bra over lengre tid, og det gjelder stort sett alle unge spillere. Han trenger tid, men har vist at han er verdt å satse på.
Super Leeds since 1968

Sølvreven

For å prestere godt over tid, så må du få spilletid. Howson har ikke fått kontinuerlig spilletid enda. Men kanskje han får det hvis han leverer tilsvarende kamper utover høsten.

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

stefan

Han burde absolutt få starte de to kampene mot bunnlagene også. Kishiev,derry og thompson har ikke vondt av å fortsette restitusjonen..
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Tom S

Ja, Howson fortener å starte neste kamp!

COME ON LEEDS !!

Roy

Så lenge han presterer så ser jeg ingen grunn til kaste han ut. Og i går var han god.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

berlin

Kort svar på spørmålet: Howson er ganske god.

B-m

De fleste på Waccoe gir Howson karakteren 8 og 9 mot Swindon, imponerende!

Etter å ha sett Howson spille og ikke prestere noe særlig, så trodde jeg han kom til å ende opp som alle de andre..
men det beviser jo at man MÃ... gi unggutta noen sjanser. Det tar tid å komme i gang og at man må regne med 10-20 veldig variable kamper før det "setter seg".
Ikke for at Howson har slått til, men to meget gode kamper på rad er ekstremt lovende!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

AndyMathie

Kan jo virke som om han nå får sitt definitive gjennombrudd i Leeds drakta. Forige sesong var han ganske god i en rekke kamper, men han slo liksom ikke helt igjennom. Nå gjør han det å kommer nok til å vise at han bør være blant de første navnene på blokka når Wise setter opp laget. Bare ingen får øye på han, fryktelig hvis vi får et bud på han på 500K eller mer nå i Januar, da er jeg redd han forsvinner som vår gode venn Walton gjorde.

ragnar

Etter alt jeg leser virker det som om Howson er god når han blir brukt i en offensiv rolle. Når han blir brukt mer defensivt er han ikke god.

Da er det mest fornuftig av Wise å la han få spille som den offensive sentrale spilleren. For er det noe Leeds trenger om dagen er det en kreativ kraft som kan gjøre noe med ballensentralt. For vi har jo mange av arbeidskarer sentralt.

Noen som vet når kontrakten til Howson går ut?
*In El Loco we trust!*

Sheridan

Quote from: berlin on November 19, 2007, 12:09:39

Eller kanskje...god nok  :)

kjelvi

Wise praise for Leeds United's Howson

United's Jonny Howson, keeps control of the ball

Dennis Wise hailed midfield dynamo Jonny Howson after the teenage star's man of the match performance inspired United to victory over the manager's former club Swindon Town.
All of the pre-match build-up had centred on the rise of Leeds' new young stars, with Morley youngster Howson coming in for special attention.
And the 19-year-old did not let his manager down after being selected ahead of fit-again club skipper Alan Thompson and experienced Bulgarian international Radostin Kishishev.
Wise enthused: "Jonny Howson has been outstanding. Everybody wants to talk about the goalscorers and the position we are in but I want to talk about Jonny. Over the last week we have changed the team and put a few youngsters in. They have come out with flying colours.
"It would have been easy for me to have gone with Alan Thompson and Kish instead of Jonny but he deserved to play in the team and he showed again today why â€" so it is a pat on the back for him."
And the former Chelsea and England midfielder reckons his other men in the engine room are going to have a job on to get Howson out of his starting line-up if he carries on in his current rich vein of form.
He said: "It is going to be hard to shift him. He is a young man coming through he wants to learn the game. He works hard. He stays out on the field after training, we do some free-kick stuff with him and he workd on his own.
"Full credit to Jonny. He had to be patient because sometimes he was not even getting to be a sub, and that must have been disappointing and frustrating.
"But I told him he would get a chance and when he did to take it, and he has."

(.....)

Hele saken: http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Wise-praise-for-Leeds-United39s.3500759.jp

Roy

Quote from: berlin on November 19, 2007, 12:09:39

Han er nok det  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED

sportcarl1

Quote from: ragnar on November 19, 2007, 13:40:50
Etter alt jeg leser virker det som om Howson er god når han blir brukt i en offensiv rolle. Når han blir brukt mer defensivt er han ikke god.

Da er det mest fornuftig av Wise å la han få spille som den offensive sentrale spilleren. For er det noe Leeds trenger om dagen er det en kreativ kraft som kan gjøre noe med ballensentralt. For vi har jo mange av arbeidskarer sentralt.

Noen som vet når kontrakten til Howson går ut?
tror han har nyligen skrivit på ett 3-årskontrakt

Kickthemdown

Quote from: AndyMathie on November 19, 2007, 13:07:22
Kan jo virke som om han nå får sitt definitive gjennombrudd i Leeds drakta. Forige sesong var han ganske god i en rekke kamper, men han slo liksom ikke helt igjennom. Nå gjør han det å kommer nok til å vise at han bør være blant de første navnene på blokka når Wise setter opp laget. Bare ingen får øye på han, fryktelig hvis vi får et bud på han på 500K eller mer nå i Januar, da er jeg redd han forsvinner som vår gode venn Walton gjorde.
1- Walton var sjelden god og 2-Leeds trenger ikke selge ungutter lenger for å dekke løpende utgifter...

Mvh

Alta-White

samadhi

Håper så inderlig at Howson sammen med Parker klarer å etablere seg i førstelleveren. Er unge lokale spillere vi gjerne vil bygge laget rundt. Begynner å bli en stund siden forrige gang en egenprodusert spiller etablerte seg i laget. Om vi ser bort ifra de som har blitt solgt (Lennon, Milner, Killa...) er det vel bare Richardson som i senerer tid har maktet å ta steget.

La ungutta få sjansen Dennis!
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Mye positivt blir sagt om denne Howson. Da forventer jeg at han dominerte stort mot antatt svakere lag i cupene. Gjorde han det?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Jon R

Quote from: RoarG on November 21, 2007, 12:12:52
Mye positivt blir sagt om denne Howson. Da forventer jeg at han dominerte stort mot antatt svakere lag i cupene. Gjorde han det?

I følge rapporter: Han dominerte mot Bury og Swindon, men falt igjennom mot Hereford. To bra forestillinger og en svak i løpet av en uke er slett ikke så ille for en 19 åring.  ;)
Jon R.