Skrevet av Emne: Wise;It wasn't a nice group.  (Lest 4110 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Wise;It wasn't a nice group.
« på: September 18, 2007, 20:02:39 »
Wise omtaler fjorårets spillergruppe! Dette anser han som en av årsakene til at spillere som Kandol og Beckford ikke slo til!!! Dette er jo svært betenkelig da, hvis gjengen fra sist sesong fungerte dårlig sammen var det jo ikke særlig stor sjanse for å overleve i det hele tatt!
Nå mener han selv at han har rydda skikkelig opp!
Yeboahs vitne

ToreLA

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #1 på: September 18, 2007, 20:15:31 »
Dette har visst blitt Wise sitt svar på Blackwells "It was me and Gary Kelly", men det er godt mulig han har et poeng. Ikke godt for oss å vite noe om egentlig. Det er ihvertfall tydelig at moralen er bedre nå enn den har vært siden O'Learydagene.




Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #2 på: September 18, 2007, 22:03:14 »
Det er naivt å tro at det er er glede og lutter harmoni i noen spillergruppe som sliter i motgang og der manageren nettopp har fått sparken. Oppgave nummer en til til den nye manageren er jo nettopp å FÃ… en spillergruppe til å fungere sammen. Dette er jo et av hovedargumentene til kritikerene: Wise viktigste "bidrag" ifjor var jo å skape splid innad i egen spillergruppe. Blir ikke nice spillergrupper ut av sånt. Og den viktigste årsaken til at Beckford ikke slo igjennom for oss etter at Wise tok over, er faktisk at Wise valgte å låne han ut til Scunthorpe fra januar til mai. [xx(]

Wise gjør klokt i holde kjeft om svært mye av det som skjedde før mai 2007 egentlig. Av hensyn til seg selv og de som har valgt å gi han blanke ark.

Jon R.
« Siste redigering: September 18, 2007, 22:37:02 av Jon R »
Jon R.

berlin

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #3 på: September 18, 2007, 22:11:07 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det er naivt å tro at det er er glede og lutter harmoni i noen spillergruppe som sliter i motgang og der manageren nettopp har fått sparken. Oppgave nummer en til til den nye manageren er jo nettopp å FÃ… en spillergruppe til å fungere sammen. Dette er jo et av hovedargumentene til kritikerene: Wise viktigste "bidrag" ifjor var jo å skape splid innad i egen spillergruppe. Blir ikke nice spillergrupper ut av sånt. Og den kanskje viktigste årsaken til at Beckford ikke slo igjennom for oss etter at Wise tok over, er faktisk at Wise valgte å låne han ut til Scunthorpe fra januar til mai. [xx(]

Wise gjør klokt i holde kjeft om svært mye av det som skjedde før mai 2007 egentlig. Av hensyn til seg selv og de som har valgt å gi han blanke ark.

Jon R.




tilsluttes

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #4 på: September 18, 2007, 22:51:07 »
quote:
Originally posted by fmtj

Wise omtaler fjorårets spillergruppe! Dette anser han som en av årsakene til at spillere som Kandol og Beckford ikke slo til!!! Dette er jo svært betenkelig da, hvis gjengen fra sist sesong fungerte dårlig sammen var det jo ikke særlig stor sjanse for å overleve i det hele tatt!
Nå mener han selv at han har rydda skikkelig opp!



Nå er det jo managernes oppgave å få det beste ut av det materialet han har til rådighet. Der feilet Wise grovt sist sesong.

Ryktene om dårlige holdninger blant spillerne verserte jo lenge før Wise ble ansatt. Personlig ser jeg ikke bort fra at det kan være noe i dette, for det var mye som tydet på at Blackwell mistet kontrollen på det meste etter play-off finalen.

Da Wise overtok, kvittet han seg ganske kjapt med Sullivan, Butler og Gregan. Var disse tre veteranene preget av utsvevende livsførsel og dårlige holdninger? Nei, det har jeg ingen tro på! Jeg tror heller at problemet var at disse tre ikke ble særlig imponert da Wise presenterte sine løsninger på klubbens problemer.

Det er manageren som må sette standarden og bygge kulturen i klubben. Nå virker det som at Wise langt på vei har fått de holdningene og den kulturen han vil ha i spillergruppen, og dette er nok en ikke uviktig delforklaring på den gode sesongstarten.

Jeg betrakter Wise som en ærlig person, som stort sett sier det han tenker og mener - både om seg selv og andre. Derfor er jeg litt bekymret når han fremdeles snakker om at forrige sesongs spillergruppe var lite "nice", uten at han ser ut til å være istand til å sette et kritisk søkelys på sin  egen rolle opp i dette. For sannheten er at Wise selv ikke var verken "nice" eller "wise" forrige sesong - noe som langt på vei kostet oss et nedrykk. Og denne tilsynelatende mangelen på kritisk selvinnsikt, gjør at jeg er redd for at han har lært veldig lite, og at lignende problemer, med tilsvarende håpløse "løsninger" fra managerens side, derfor før eller siden vil dukke opp igjen....

Ps: Jeg er fullstendig klar over faren for å bli "uglesett", når jeg i disse medgangstider skriver innlegg som ikke er preget av en total og nesegrus beundring for vår manager. Men dette bekymrer meg lite, for jeg har "gått mot strømmen" før. Og livet har lært meg at jeg takler det aldeles utmerket. [:)]





Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #5 på: September 18, 2007, 23:04:44 »
Korsfest! Korfest! [8D]

Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #6 på: September 18, 2007, 23:25:26 »
quote:
Originally posted by Jon R

Korsfest! Korfest! [8D]



Du ligger vel tynt an du også, etter ditt innlegg. Aksel (berlin) er vel heller ikke helt trygg... [:)]

Det blir nok ikke lenge før det kommer krav om at "gamle grinebitere over 40" skal utestenges fra forumet! [8D]

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #7 på: September 18, 2007, 23:56:19 »
quote:
Originally posted by veteranen


Du ligger vel tynt an du også, etter ditt innlegg. Aksel (berlin) er vel heller ikke helt trygg... [:)]

Det blir nok ikke lenge før det kommer krav om at "gamle grinebitere over 40" skal utestenges fra forumet! [8D]


Kan jeg få være med i gjengen også [8)]
(er liksom så dumt & skrive innleggene deres på nytt, så jeg har latt være [:)])

...men man er altså ikke så unyansert at man enten er good eller bad... Dennis har gjort mange flotte grep siste månedene. Og, måtte de fortsette [:)]


Aksel, du liksom... [:D]




All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

agehvitstein

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #8 på: September 19, 2007, 00:05:12 »
quote:
Originally posted by veteranen

quote:
Originally posted by fmtj

Wise omtaler fjorårets spillergruppe! Dette anser han som en av årsakene til at spillere som Kandol og Beckford ikke slo til!!! Dette er jo svært betenkelig da, hvis gjengen fra sist sesong fungerte dårlig sammen var det jo ikke særlig stor sjanse for å overleve i det hele tatt!
Nå mener han selv at han har rydda skikkelig opp!



Nå er det jo managernes oppgave å få det beste ut av det materialet han har til rådighet. Der feilet Wise grovt sist sesong.

Ryktene om dårlige holdninger blant spillerne verserte jo lenge før Wise ble ansatt. Personlig ser jeg ikke bort fra at det kan være noe i dette, for det var mye som tydet på at Blackwell mistet kontrollen på det meste etter play-off finalen.

Da Wise overtok, kvittet han seg ganske kjapt med Sullivan, Butler og Gregan. Var disse tre veteranene preget av utsvevende livsførsel og dårlige holdninger? Nei, det har jeg ingen tro på! Jeg tror heller at problemet var at disse tre ikke ble særlig imponert da Wise presenterte sine løsninger på klubbens problemer.

Det er manageren som må sette standarden og bygge kulturen i klubben. Nå virker det som at Wise langt på vei har fått de holdningene og den kulturen han vil ha i spillergruppen, og dette er nok en ikke uviktig delforklaring på den gode sesongstarten.

Jeg betrakter Wise som en ærlig person, som stort sett sier det han tenker og mener - både om seg selv og andre. Derfor er jeg litt bekymret når han fremdeles snakker om at forrige sesongs spillergruppe var lite "nice", uten at han ser ut til å være istand til å sette et kritisk søkelys på sin  egen rolle opp i dette. For sannheten er at Wise selv ikke var verken "nice" eller "wise" forrige sesong - noe som langt på vei kostet oss et nedrykk. Og denne tilsynelatende mangelen på kritisk selvinnsikt, gjør at jeg er redd for at han har lært veldig lite, og at lignende problemer, med tilsvarende håpløse "løsninger" fra managerens side, derfor før eller siden vil dukke opp igjen....

Ps: Jeg er fullstendig klar over faren for å bli "uglesett", når jeg i disse medgangstider skriver innlegg som ikke er preget av en total og nesegrus beundring for vår manager. Men dette bekymrer meg lite, for jeg har "gått mot strømmen" før. Og livet har lært meg at jeg takler det aldeles utmerket. [:)]


Nå er det vel egentlig bare rene spekulasjoner fra din side at Gregan, Butler og Sullivan ikke var imponert over Wise! Uansett, Wise har ryddet opp i noe som tilsynelatende ikke fungerte. Dette er noe som tar tid.  
« Siste redigering: September 19, 2007, 00:40:08 av Jon R »
 

Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #9 på: September 19, 2007, 00:39:31 »
Det hadde vært fint med en link til inlegget ditt, ftmj. [8)]

Et tips til deg, ågehvistein: Sørg for å legge svaret ditt etter "quote", så blir det lettere for oss andre å finne det. Jeg hjalp deg litt med det siste svaret ditt.  [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 19, 2007, 00:46:06 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #10 på: September 19, 2007, 01:04:42 »
quote:
Originally posted by agehvitstein

Sitat

Nå er det vel egentlig bare rene spekulasjoner fra din side at Gregan, Butler og Sullivan ikke var imponert over Wise! Uansett, Wise har ryddet opp i noe som tilsynelatende ikke fungerte. Dette er noe som tar tid.



Tja, du kan gjerne si at det er spekulasjoner, men det er i såfall ikke spekulasjoner tatt ut fra løse lufta.

Det er en kjennsgjerning at Wise kvittet seg med disse tre rutinerte leder-typene ganske så kjapt. Da kan vi vel ta forgitt at "kjemien" mellom Wise og dette trekløveret ikke stemte. Enig?

Jeg er helt enig med deg i at det kan ta tid å rydde opp i ting som ikke fungerer. Men en manager må kunne tenke både kortsiktig og langsiktig - og ta de riktige grepene på de riktige tidspunktene.

Da Wise overtok som manager, 24/10-06, var hans kortsiktige hovedoppgave krystallklar: berge plassen i divisjonen! Dette klarte han ikke, til tross for at det burde vært fullt mulig med det spillermaterialet han overtok. Kanskje han kunne fått bruk for egenskapene til de rutinerte krigerne Sullivan, Butler og Gregan, hvis han hadde bestemt seg for å bruke de fornuftig i et kortsiktig perspektiv..?

Vi er alle enige om at Wise har gjort en veldig god jobb denne sesongen! Jeg gjentar for sikkerhet skyld: dette er vi alle enige om! Men det virker som noen har behov for å omskrive historien pga den gode starten på denne sesongen. Altså: Wise har vært god denne sesongen, dermed var han sannsynligvis ganske bra også i forrige sesong. Men han var etter min mening veldig dårlig forrige sesong.

Nå er det jo alltid sånn at det er nåtiden som er viktigst. Og derfor er det selvfølgelig mye viktigere at Wise gjør fornuftige ting nå, enn at at han gjorde ukloke ting forrige sesong. Men siden Wise er en type som som ofte snakker rett fra levra, så bekymrer det meg litt at han ikke har vært istand til å ytre ett selvkritisk ord om hvordan han selv håndterte interne problemer i klubben. Her tenker jeg ikke minst på de problemene han langt på vei skapte selv. Det er bl.a. nettopp derfor jeg frykter at disse unødvendige konfliktgrunnlagene ikke er fullstendig elliminert, men heller bare midlertidig fraværende.

Verre er det altså ikke. Men det er antagelig ille nok... [:)]

Dennis

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #11 på: September 19, 2007, 01:28:35 »
Dere gamle grinebitere på over 40, altså! [8)]

Jeg er nødt til å si meg uenig i enkelte argumenter som det kommes med her. At Gregan, Butler og Sullivan eventuelt skal ha begynt å oppføre seg rebelsk når Wise la fram sin plan over hvordan laget skulle komme seg over streken, blir jo strengt tatt kun synsing og personlige synspunkter, noe som ikke er lov på dette forumet. Kildehenvisninger! [:o)]

Fra spøk til (litt mer) alvor. Jeg synes veteranen sier litt i mot egne argumenter, når du sier at det var bråk og splid i spillergruppa før Blackwell ble sparket, for så å nevne at Wise må ta skylda for enkeltes oppførsel. Det blir litt selvmotsigende i mine øyne og ører. Kan ikke disse spillerne ha blitt fjernet fordi de rett og slett ikke var gode nok eller nettopp fordi de ikke hadde innstillingene som skulle til? Butler og Gregan var aldri noen store favoritter på forumet, mens mange skrek på en ny keeper også. Likevel, når de er borte, er det veldig mange som forsvarer dem og gir manageren(e) skylda for at de er vekke. Litt merkelig!

Du har selvsagt rett til egne meninger - det med synspunkter var selvsagt tull; har fått på pungen flere ganger sjøl, for å komme med egne synspunkter uten kilder, noe som er rart på et forum. "De gamle travernes" synspunkter er også alltid velformulerte og artig lesning. [;)]

Nok asskissing. [:I]

Du har helt rett i at det er manageren som skal sette standarden og det føler jeg da at dagens manager nettopp har gjort. Mange spillere har blitt sendt på dør, erstattet med en sulten spillerstall som har mye kvalitet og som, kanskje viktigst av alt, står sammen! Vi har ikke hatt denne gløden siden O'Learys tidlige dager og for min del, mener jeg at det er Wises "skyld."

Jeg synes det er all grunn til å være kritisk tross sportslig suksess, tross alt er vi på det laveste nivået noensinne i vår stolte historie. Likevel, engasjementet og spillegleden er tilbake for første gang på 6-7-8 år. Da synes jeg det er mer artig å glede seg over fremgangen og den svært gode jobben Wise har gjort etter nedrykket.

Dette er ikke no forsøk på å korsfeste noen, men et forsøk på å gi et litt mer positivt syns på dagens manager. Han har steget i gradene mine, så langt. [|)]

- Dennis
Marching on together!

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #12 på: September 19, 2007, 01:59:39 »
Tror du misforstår meg litt, Dennis. Jeg påstår ikke at de tre navngitte spillerene var så veldig gode, så sånn sett bør du ikke lese det jeg skriver som et forsvar for dem. Poenget mitt er at Wise tilstadighet snakker om at han ikke likte gruppa han hadde å jobbe med i fjor. Når vi så vet at Sullivan, Butler og Gregan var blant de første han kvittet seg med, så skulle en jo tro at Wise mente at de var en gruppe i gruppa som Wise ikke likte...

Men på en annen side er det ikke så lett å vite hvem Wise likte og ikke likte. Det viste seg jo at han f,eks ikke likte den kapteinen han selv plukket ut (Nicholls). Etterhvert ble han jo ikke så glad i visekapteinen heller ("muldvarpen").

Men vi er altså helt enig om at Wise skal ha hovedæren for det positive som har skjedd i det siste! [:)]

Så bare fortsett å skriv positive ting om Dennis, Dennis! [:)]

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #13 på: September 19, 2007, 02:50:52 »
Dette minner da svært om en annen diskusjon vi hadde for fryktelig kort tid sia![:)]

Er enig i mange resonnementer her, men får litt andre tanker i hodet:

La oss nå si at Dennis Wise hadde valgt den snillere linja, og glattet over sprekkene og konfliktene i stallen – og med det berget plassen i The Championship. Dette kunne ha fort betydd en del 'quickfixing', hvor en forsøker å reparere virkningene av et problem, fremfor å fjerne årsakene til problemet.

Hvor mye Dennis Wise reflekterte over å velge en slik linje den gang han overtok i Leeds er ikke lett å si, men om han gjorde det, kan han ha kommet til følgende konklusjoner:

 
  •  Problemene i Leeds stakk så dypt at en quickfix tilnærming ville bety at ’oppryddingen’ måtte skje over lengre tid.  Det ville bety at oppryddingen måtte strekke seg til langt ut på sommeren, og risikoen for at den ville gi en negativ påvirking på neste sesong ville da være stor.

 
  •  Situasjonen var så ille at den var ’beyond repair’ – eventuelt i kombinasjon med at Dennis Wise – i et glimt av selvinnsikt ([:)]) – innså at han verken hadde kompetansen, erfaringen eller de personlige egenskapene som kreves for å håndtere en så vanskelig situasjon.

Når det gjelder spillergruppen Wise overtok etter Blackwell, har det vel vært indikasjoner på at noen av de eldre spillerne ønsket å ha større påvirkning på hvordan laget skulle spille etc  â€“ men at disse spillerne seg imellom ikke var enige. Slike ting kan fort utarte til klikkdannelser og konflikter, og dette skaper sjelden et trygt og godt miljø som de yngre spillerne kan utvikle seg innenfor.

Om dette var situasjonen Wise overtok i Leeds har jeg svært stor forståelse for at han lot en lovende læregutt som Beckford gå på lån til en veldrevet klubb i League One. Dette ville sannsynligvis være bedre for guttens utvikling enn å spille for et bunnlag i The Championship med mye interne problemer og konflikter.  Om Wise hadde benket Healy, og kastet Beckford ut i dette, er jeg mer enn 50% overbevist om ([:)]) at han hadde blitt en like stor flopp som Kandol ble oppfattet som. Akkurat på dette punktet er jeg sjeleglad for at vi hadde Dennis Wise – og ikke Jon R – som manager!


-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #14 på: September 19, 2007, 03:45:14 »
Det siste "stikket" der forstod jeg ikke helt, midjo. Kandol fikk jo sjansen, og floppet. Allikevel gjør han furore i league One noen måneder etter. Hvorfor skulle ikke Beckford klart det samme? [:)]

Forøvrig mange gode poenger i innlegget ditt, midjo. Kanskje vi hadde kommet dårligere ut av det på sikt, kanskje ikke. Faktum er ihvertfall at vi rykket ned, og det var neppe etter planen. [8)]

Jon R.
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #15 på: September 19, 2007, 03:59:03 »
Tror nok denne midjo er betydelig yngre enn han gir seg ut for å være! Med tanke på hvor irriterende positiv han er i sine vinklinger, så er han neppe mer enn 25! [:o)]

Eller kanskje forklaringen er at han holder seg uforskammet godt..? [8)]

Men uansett; det blir ikke noe medlemskap i foreningen "Grinebitende Leeds-fans på 40+" på ham med det første! [^]

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #16 på: September 19, 2007, 05:04:18 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det siste "stikket" der forstod jeg ikke helt, midjo. Kandol fikk jo sjansen, og floppet. Allikevel gjør han furore i league One noen måneder etter. Hvorfor skulle ikke Beckford klart det samme? [:)]

Jon R.




Det var ikke ment som noe stikk, Jon.

Iflg det Kandol sier selv i div intervjuer føler han seg tryggere og mer 'hjemme' i årets spillergruppe enn i fjorårets gruppe. Iflg ham selv er det en av hovedårsakene til at han presterer bedre nå enn ifjor. (Jada, det har sikkert noe med nivået i League One å gjøre også...[:)]).
 
Om Beckford ifjor hadde blitt 'kastet til ulvene' på samme måte som Kandol, tror jeg med stor sannsynlighet han hadde 'floppet' på samme måte som Kandol i den situasjonen som forelå ifjor. Mulig Beckford er noe mer mentalt robust, men de fleste spisser er jo avhengig av å ha et lag og et spillemønster rundt seg som produserer de rette målsjansene, i tillegg til at selvtillit oftere bygges og vedlikeholdes i et miljø du føler deg hjemme i - enn et miljø du føler deg fremmed i.

Kan bare tenke meg hvilket press Beckford hadde levd under om han hadde fått plassen til Healy. Tror ikke vi ikke hadd sett så mange brente sjanser og tapte poeng før Elland Roads booboys hadde vært på nakken hans, og Beckford hadde fått en knekk det kunne ha tatt lang tid å komme tilbake fra. En kaster ikke unge spillere i krigen før de faktisk er mentalt klare for det - og der synes jeg Dennis Wise sålangt har kjørt en fornuftig linje.

- også kan det jo se ut som vi har hatt flaks ved at Beckford ble lånt ut til nettopp Schunthorpe, som ser ut til å ha en topp manager og et topp utviklingsmiljø for yngre spillere, i tillegg til at han sikkert lærte en del om League One!

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Per-Stian

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #17 på: September 19, 2007, 05:07:50 »
Tykkjer også at det er rart at Wisey legg skulda på den negative kulturen for at ein mann som Kandol ikkje slo til, med mindre han vart mobba på jobben dagleg av folk som idag er borte frå klubben. Det vil i så fall vere hårreisande og verkar utenkeleg.

Wisey gjer best i å halde stilt om fortida, og heller bruke kruttet på korleis vi skal halde fram den suverene sesongstarten!

Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #18 på: September 19, 2007, 05:22:37 »
quote:
Iflg det Kandol sier selv i div intervjuer føler han seg tryggere og mer 'hjemme' i årets spillergruppe enn i fjorårets gruppe. Iflg ham selv er det en av hovedårsakene til at han presterer bedre nå enn ifjor. (Jada, det har sikkert noe med nivået i League One å gjøre også...[:)]).


He-he. Det ville vært ganske oppsiktsvekkende om han hadde uttalt at han følte seg tryggere og mer hjemme i fjorårets spillergruppe, hadde det ikke? Det er jo ellers fantastisk hva opplevelsen av økt mestring og økt status kan gjøre med trivselen i det miljøet man arbeider og sosialiserer i. [:)]

Om Beckford hadde blitt boo boy? Jeg vet sannelig ikke. Kandol var jo Wise sin "big signing" ifjor når det kommer til transferpenger, og det bidro nok til at han raskt fikk fansen på nakken. Uansett har han taklet det imponerende, og endel av Leeds fansen har nok sett seg nødt til å omformulere noen av Kandol chantene denne sesongen. [:D]

Jon R.
« Siste redigering: September 19, 2007, 05:26:05 av Jon R »
Jon R.

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #19 på: September 19, 2007, 05:26:17 »
Det har vært endel artikler intervjuer i YEP de siste par ukene som jeg synes belyser situasjonen omkring Kandol og Beckford godt. Mye banal psykologi i dette her:

17/9 - Intervju med DW:

"Tres and Becks didn't have too much of a chance last year because there were some big hitters here who didn't really perform for this club.

"It wouldn't have been fair to sling them (Kandol and Beckford) in at the last minute and let them take all the stick. I had players with names who needed to get us out of trouble. We'd got into the situation with them, and needed to get out of the situation with them. Unfortunately we didn't.

Jermaine was one who, when I came here, felt very uncomfortable with the whole group.

"Therefore he went out on loan. It wasn't right to use him at the time, and it could have killed him.

"It nearly killed Tres because the punters got on his back, and I had to pull him out. I was worried about Tres and we had a deep conversation about it. He's 200 times better than he was.


Link:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Strike-pair-set-for-new.3207436.jp

31/8 - Intervju med TK:
 
I spoke to the gaffer at the start of the summer and he made it clear that I was in his plans, but I had to admit that I hadn't shown many of the reasons why he brought me here in the first place.

"He wanted me to be myself and told me to 'be Tres' – to bring my qualities to the pitch.

"It wasn't easy for me last season. When you come to a new club halfway through the season, you don't have much time to get to know people or to get used to the way the team plays. A lot of things seemed to be wrong.

"I had the fans on my back as well and that doesn't help. I tried to play my own game, but all the time I was thinking about proving a point to people.

"That affects your confidence and your focus. I probably thought too much about that.

"A lot of things on the field and off the field weren't going well for me and I didn't feel comfortable. But I can honestly say that I'm in a much better frame of mind now."

I've heard about it happening to players before," said Kandol. "When fans get on their backs so much, they feel like they need to get away from their club.

"But I spoke to my family, my agent and the gaffer and I took their advice. The gaffer could see what was happening and he could see that it was pulling me down.

"But it happens and people like David Healy and Ian Moore helped me out, telling me to keep my head down and do what I could.


Link:
http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-news/Happier-Kandol-ends-vicious-circle.3164233.jp

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #20 på: September 19, 2007, 05:34:45 »
quote:
Originally posted by Per-Stian

Tykkjer også at det er rart at Wisey legg skulda på den negative kulturen for at ein mann som Kandol ikkje slo til, med mindre han vart mobba på jobben dagleg av folk som idag er borte frå klubben. Det vil i så fall vere hårreisande og verkar utenkeleg.

Wisey gjer best i å halde stilt om fortida, og heller bruke kruttet på korleis vi skal halde fram den suverene sesongstarten!



Enig med deg i dette, Per-Stian.

Ser som sagt ikke bort fra at det hadde utviklet seg en negativ kultur i klubben før Wise overtok. Men samtidig er det også en kjensgjerning at Wise selv bedrev nedbrytende "kulturarbeid", bl.a.  da han kom med sine lite gjennomtenkte mediautspill om ståa i klubben.

Hvis han også i fremtiden skulle føle behov for å fortelle oss "sannheten" om fortiden, så vil nok både han og klubben være tjent med at han inntar en holdning preget av en større dose ydmykhet og selvinnsikt enn det han hittil har vist rundt dette temaet.

Gratulerer med Rosenborg, forresten! [:)]

Jon R

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #21 på: September 19, 2007, 05:37:47 »
Bra research, midjo.Dette var nytt for meg.  Jeg innrømmer gjerne at dette viser kvaliteter hos Dennis Wise som jeg kanskje undervurderer. Her høres det ut som om Beckford har blitt en outsider i gruppen, og at Wise drev psykologisk førstehjelp da han tok han ut av den gruppen. Flott å høre at "gamlekara" som Healy og Moore, også nevnes som støttespillere for Tres her, i tilleg til Wise som så at problemene tårnet seg opp for Kandol. Kanskje det bidro til å redde Leeds karierren hans. Håper gutta som pep og skrek ukvemsord fra tribunen, også leser dette her. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: September 19, 2007, 05:40:50 av Jon R »
Jon R.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28907
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #22 på: September 19, 2007, 05:38:45 »
quote:
Originally posted by veteranen

Gratulerer med Rosenborg, forresten! [:)]


Har Rosenborg spilt i dag??? [8)]




All my powers of expression and thoughts so sublime
Could never do you justice in reason or in rhyme

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #23 på: September 19, 2007, 05:50:25 »
quote:
Originally posted by Jon R

Bra research, midjo.Dette var nytt for meg.  Jeg innrømmer gjerne at dette viser kvaliteter hos Dennis Wise som jeg kanskje undervurderer. Her høres det ut som om Beckford har blitt en outsider i gruppen, og at Wise drev psykologisk førstehjelp da han tok han ut av den gruppen. Flott å høre at "gamlekara" som Healy og Moore, også nevnes som støttespillere for Tres her, i tilleg til Wise som så at problemene tårnet seg opp for Kandol. Kanskje det bidro til å redde Leeds karierren hans. Håper gutta som pep og skrek ukvemsord fra tribunen, også leser dette her. [8)]Jon R.




Nettop derfor er det så viktig å alltid støtte gutta når de er banen!
Det skal ikke mye innlevelsesevne til for å forstå hvor nedbrytende det må oppleves for en ung og urutinert spiller å høre mishagsytringer hagle rundt ørene...

veteranen

  • Gjest
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #24 på: September 19, 2007, 08:16:43 »
quote:
Originally posted by midjo

Det har vært endel artikler intervjuer i YEP de siste par ukene som jeg synes belyser situasjonen omkring Kandol og Beckford godt. Mye banal psykologi i dette her:

17/9 - Intervju med DW:

[i]"Tres and Becks didn't have too much of a chance last year because there were some big hitters here who didn't really perform for this club.

"It wouldn't have been fair to sling them (Kandol and Beckford) in at the last minute and let them take all the stick. I had players with names who needed to get us out of trouble. We'd got into the situation with them, and needed to get out of the situation with them. Unfortunately we didn't.

Jermaine was one who, when I came here, felt very uncomfortable with the whole group.

"Therefore he went out on loan. It wasn't right to use him at the time, and it could have killed him.

"It nearly killed Tres because the punters got on his back, and I had to pull him out. I was worried about Tres and we had a deep conversation about it. He's 200 times better than he was.[/i]




Hvis dette er sannheten om hvorfor Wise ikke ville bruke Beckford sist vinter/vår - og ikke en bortforklaring basert på etterpåklokskap - så er det mye som tyder på at dette var en klok og fornuftig beslutning, som Wise fortjener ros for.

Wise har jo også folk rundt seg som han kan rådføre seg med. Denne Joe Allon, er jo oppe i nord/øst kjent for å være karismatisk person som skal være flink med både spillere og fans. Finnes det noen som kan gi en utførlig beskrivelse av Allons oppgaver i Leeds?

Sydhagen

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #25 på: September 19, 2007, 15:14:52 »
viss det er fakta det som midjo her formidler, så vil jeg påstå at wise, i tillegg til å være en god manager, også er en god psykolog.

hail hail
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Masinga

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #26 på: September 19, 2007, 18:06:51 »
quote:
Originally posted by veteranen
Wise har jo også folk rundt seg som han kan rådføre seg med. Denne Joe Allon, er jo oppe i nord/øst kjent for å være karismatisk person som skal være flink med både spillere og fans. Finnes det noen som kan gi en utførlig beskrivelse av Allons oppgaver i Leeds?


I Wikipedia står Joe Allon oppført som First Team Coach.

http://en.wikipedia.org/wiki/Leeds_United_F.C.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #27 på: September 19, 2007, 18:18:50 »
quote:
Originally posted by Jon R

Det hadde vært fint med en link til inlegget ditt, ftmj. [8)]

Et tips til deg, ågehvistein: Sørg for å legge svaret ditt etter "quote", så blir det lettere for oss andre å finne det. Jeg hjalp deg litt med det siste svaret ditt.  [:)]

Jon R.




Ops!!! Glemte linken, skal saumfare egne rutiner og prosedyrer og innskjerpe! Det var YEP`s nettsider der det handlet om fremtida til Becks og Kandol! Takk for påminnelse[:I]
Yeboahs vitne

sportcarl1

Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #28 på: September 19, 2007, 18:23:27 »
att gregan butler och sullivan fick gå tror jag beror på att de var gamla, mätta och på färd med att varva ner, tror wise vill ha yngre snabbare försvarare
 

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Re: Wise;It wasn't a nice group.
« Svar #29 på: September 19, 2007, 23:04:39 »
quote:
Originally posted by Sydhagen

viss det er fakta det som midjo her formidler, så vil jeg påstå at wise, i tillegg til å være en god manager, også er en god psykolog.

hail hail



Er vel å trekke det litt langt, men det virker ihvertfall som han har hatt gode en-til-en samtaler med både Kandol og Carole, og har fått det til å 'løsne' for begge disse to.

-----------------------------------

http://www.vgb.no/12101
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....