Jeg hater Tottenham----tråden

Started by B-m, September 21, 2007, 20:25:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

veteranen

Jeg er jo på en måte vokst opp med Tottenham. Det var min 10 år eldre bror som på mange måter veiledet meg inn i fotballens verden - og han var og er en ivrig Spurs-tilhenger. Så jeg fikk altså tidlig et "forhold" til folk som Nicholson, Jennings, Mullery og Chivers. Det var bare min medfødte egenrådighet som berget meg til å bli en Leeds-suppporter!  :)

Men uansett folkens, Tottenham er en helt ålreit klubb!

Så vær med nå, B-m, på følgende rop: Cooome on you Spuuuurs!    :P ;D

Asbjørn

Quote from: veteranen on October 28, 2007, 00:48:09
Jeg er jo på en måte vokst opp med Tottenham. Det var min 10 år eldre bror som på mange måter veiledet meg inn i fotballens verden - og han var og er en ivrig Spurs-tilhenger. Så jeg fikk altså tidlig et "forhold" til folk som Nicholson, Jennings, Mullery og Chivers. Det var bare min medfødte egenrådighet som berget meg til å bli en Leeds-suppporter!  :)

Men uansett folkens, Tottenham er en helt ålreit klubb!

...og ja, nesten hver eneste gymtime snakker jeg om Spurs med "Anders"  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Budda

Tottenham er og forblir en drittklubb. Etter Mourinho gikk av som trener så har de beveget seg opp til plassen bak Man Utd.
Endre

stefan

Spurs er en klubb det tidvis er deilig å hate.
Wives lock up your sons, Martin Jol is coming to town!
PS: ja jeg er klar over at ramos er ny trener.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

clarke

Får meg ikke til å hate Tottenham. Det er vår egen udugelighet som gjør at vi "gir bort" talenter til en hovedstadsklubb som pd ligger MYE høyere i ligasystemet enn Leeds. Vent et par-tre år, så banker vi dem... ;)
SuperLeeds

Dennis

Jeg hadde vorspiel i helga og endte opp med å diskutere fotball som vanlig. En av kompisene som var der, er ivrige Spurs-fans og glad for å få Poyet tilbake. Blei forsåvidt litt overrasket over hvor godt mine argumenter for hvorfor Tottenham aldri blir en stabil toppklubb sank inn hos han. Forklarte at jeg syns Tottenham er en talentløs klubb i bokstavelig forstand, ettersom de ikke har produsert egne folk siden Ledley King signerte på slutten av forrige århundre.

Det Tottenham gjør er å kjøpe spillere i ung alder, for så å fostre dem opp som sine egne. Er sikker på at mange ser på London-klubben som en talentfull klubb og de er jo flust med unge spillere som Bale, Dawson, Lennon, Rose, Huddlestone osv, men ingen av dem er egenprodusert. De aller fleste spillere har spilt for små lag, før de signerer for større lag i juniorakademiene, men det er forskjell på å hente en spiller som 12-13 åring enn å kjøpe han når han er i ferd med å slå igjennom. I mine øyne trenger de aller fleste klubber en stamme av egne spillertalenter, der de aller beste slår igjennom og blir en viktig del av laget. For å ta noen eksempler har vi Barca (Puyol, Xavi, Iniesta) Real Madrid (Guti, Raul) Manchester United (Scholes, Neville, Giggs) Milan (Maldini) Liverpool (Carragher, Gerrard) Altså, alle de største lagene har som regel en meget god talentutvikling, noe som er helt essensielt for å bli en god fotballklubb.

I Leeds' tilfelle er det også enormt viktig, ettersom vi per i dag er en fattig fotballklubb og er avhengig av egne spillere som kan føre oss opp igjen - økonomisk, som sportslig. At spillere blir solgt til Premier League-klubber er vondt for oss fans, men det er like fullt et kompliment til klubbens egen talentsatsning. Tottenham eier ikke en slik egenskap, noe som gjør at klubben aldri blir en stabil topp fire-klubb, i mine øyne. Nå tenker jeg ikke på et tidsspenn på fire-fem år, men over lang tid, slik som Liverpool og Manchester United. Leeds kjøpte mange talenter under D'oLs tid, men stammen bestod også av egne folk som Kewell, Smith, McPhail, Jones, Woodgate, Kelly, Harte m.fl. Spillere som Keane og Fowler var allerede etablerte og Keane hadde blant annet allerede spilt for tre-fire andre klubber. Det er kun ved to tilfeller jeg ser på oss som "talentstjelere" og det er ved Judas Ferdninand og Seth Johnson og da fikk de respektive klubbene meget godt betalt. Jeg håper for Guds (og vår) skyld at Bates har fått jobbet frem noen fine prosent- og bonusavtaler som havner i vår lomme dersom Rose, Gordon, Taiwo eller Woods slår igjennom.

Så kommer det til dette med hat. Jeg er dundrende enig i at hat er en personlig ting. Noen sier at Tottenham er en helt ålræit klubb og at det blir helt "feil" for oss Leeds-fans å hate klubben. "Den har da aldri gjort oss noe?" Det er da heller ikke poenget! Dersom man hater en fotball klubb - som jeg før har sagt; hat i fotballsammenheng, er en rar form for hat - så er det av helt egne grunner og ikke tradisjonelle. Ja, vi liker ikke Manchester United og vi liker ikke Chelsea, men mitt største hat ligger hos Liverpool og nei; jeg liker for faen ikke Tottenham heller. I mitt tilfelle er det nok endel fordi mange kamerater liker disse lagene og det blir stor rivalitet når vi møtes til kamp, men også fordi jeg hater Liverpools spillestil og Tottenhams tjuving av talenter. Jeg liker heller ikke ManU eller Chelski, men det er ikke fordi jeg som Leeds-supporter må hate de av tradisjonelle grunner, men av mine helt egne, personlige grunner.

Jeg er da ikke en sau, heller!  :o

Marching on together!

McMidjo

Livet er for kort til å hate andre fotballklubber, men det er noen få klubber jeg virkelig unner en del vondt â€" og jeg får en liten djevelsk gledesfølelse når det går dårlig for trekløveret Spurs, Liverpool og Cardiff.  Som Leedssupporter er det politisk korrekt å ’hate’ både Chelski og Scum, men jeg oppfatter begge disse som mer aktverdige borgere av det britiske fotballsamfunnet enn Tottenham Hotspurs…

Spurs er det klassiske eksemplet på en klubb som prøver å kjøpe seg til suksess â€" og det ser ut som de har en utømmelig pengebinge som gjør at de kan holde på med dette i all evighet. De har et ungdomsakademi som ikke har levert noe som helst siden Ledley King â€" og de har 14-15 ikke britiske spillere i A-stallen , som også fyller opp mye av reservelaget deres.

Hvordan dette siste managerskiftet har skjedd viser jo bare hvor brutale og kyniske Spurs er. Den nye manageren er klar dagen etter at den gamle har fått sparken….

Poyethistorien gjør egentlig ikke så mye fra eller til….

Forholdet til Ramos har de jo pleid aldri så lenge â€" og at Sevilla nå rapporterer Tottenham til FIFA håper jeg virkelig munner ut i en straff som ikke bare svir økonomisk.  Ser ut som de har bedrevet noe av det samme spillet overfor Poyet.  Jeg regner med at Bates har forhandlet fram en klekkelig kompensasjon â€" ikke bare for Poyet, men også for den grisete framgangsmåten til Tottenham i denne saken…
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

DOFFER

We love you Leeds! Leeds! Leeds!

dexter90

Tror det er velig få som vet hva ordet hat er. Det er et veldig sterkt ord.
Men skal være enig at Tottenham er en drittklubb, men å hate Tottenham er litt for sterkt.

Kickthemdown

Hohoho... Er for tiden kun 3 klubber i PL som jeg håper taper alt de kommer over. Newcastle, Liverpool og disse taperne fra London, lille usle spurs som skulle valse inn i topp 4 i år  ;D ;D 

Kommer ALDRI til å bli en toppklubb og de kommer for alltid til å leve i skyggen til storebror i by'n, Arsenal.

Liker foresten ikke Scumchester og Chelsea spesielt godt heller....

Alta-White

Dennis

Quote from: dexter90 on December 10, 2007, 21:10:15
Tror det er velig få som vet hva ordet hat er. Det er et veldig sterkt ord.
Men skal være enig at Tottenham er en drittklubb, men å hate Tottenham er litt for sterkt.

Det er snakk om fotballhat, dex!  ;)
Marching on together!

Jon R

Ã... "hate" har blitt et veldig utvannet ord. Jeg pleier feks å si at jeg "hater" selleri, men dette betyr ikke at jeg får lyst til å knuse trynet til kokken, eller bekle meg med bomber og oppsøke nærmeste selleri-avling av den grunn.  :)
Jon R.

berlin

Ikke vært i nærheten av å hate Spurs i mine drøye 30 år som Leeds supporter.
Tvert i mot, hvis man ser litt historisk på det, har Spurs vært et av de lagene som alltid har spilt "positiv fotball".

Men, det er vel helst et ikke-lag for meg. Jeg har hatt grunn til å hate Liverpool, siden det var så mange av de i "min sårbare ungdom", som llikte å erte meg. Ikke mobbe, det var helt greitt, siden jeg var 110% Leeds-supporter prellet det av.

Etterhvert "lærte jeg meg til" å "hate" ManU. Chelsea-hatet er først og fremst forårsaket av russeren.

Arsenal er litt sånn mellomhat, mest pga "boring Asnl" under Graham. Asnl er det laget jeg kan like best av de 4 store nå.

Det kjedeligste laget, som fortsatt er i PL, er Middlesbrough. Det er egentlig godt gjort å være der de er, utrolig trist by, og likevel trekke stjerner som Juninho og Viduka. I can't believe it. WBA og Birmingham er også tapere, mens Aston Villa har noe over seg.
Avdøde Øyvind Johnsen ( som mange liker å fleipe med ) var lidenskaplig Villa-tilhenger. Han var kanskje ikke den beste kommentatoren, men hadde en fin integritet, tror jeg.

flynn

Quote from: berlin on December 13, 2007, 16:21:20
Ikke vært i nærheten av å hate Spurs i mine drøye 30 år som Leeds supporter.
Tvert i mot, hvis man ser litt historisk på det, har Spurs vært et av de lagene som alltid har spilt "positiv fotball".

Men, det er vel helst et ikke-lag for meg. Jeg har hatt grunn til å hate Liverpool, siden det var så mange av de i "min sårbare ungdom", som llikte å erte meg. Ikke mobbe, det var helt greitt, siden jeg var 110% Leeds-supporter prellet det av.

Etterhvert "lærte jeg meg til" å "hate" ManU. Chelsea-hatet er først og fremst forårsaket av russeren.

Arsenal er litt sånn mellomhat, mest pga "boring Asnl" under Graham. Asnl er det laget jeg kan like best av de 4 store nå.

Det kjedeligste laget, som fortsatt er i PL, er Middlesbrough. Det er egentlig godt gjort å være der de er, utrolig trist by, og likevel trekke stjerner som Juninho og Viduka. I can't believe it. WBA og Birmingham er også tapere, mens Aston Villa har noe over seg.
Avdøde Øyvind Johnsen ( som mange liker å fleipe med ) var lidenskaplig Villa-tilhenger. Han var kanskje ikke den beste kommentatoren, men hadde en fin integritet, tror jeg.

Jeg kjørte en gang en liten poll på vg forumet, for å finne ut hvilke lag debattantene hadde sympatier for, foruten deres eget favorittlag. Av alle lagene i PL var det kun M'boro som ikke fikk en eneste stemme. Det sier det meste om den klubben synes jeg, mere grå og kjedelig er det vanskelig å bli (selv om det trekker veldig opp at de har min store favoritt Woodgate i sine rekker for tiden).

flynn

berlin

Ja, Woody er jo en glitrende spiller på sitt beste. Lurer på hva han tenker om sin videre karriere, nå som M'boro tydeligvis har stagnert og snørt igjen pengesekken, Middlesbrough-gutt som han er. M'boro har vært et kjedelig, grått lag i sin 130 år, men unntak av en periode for noen år siden, da de tydeligvis hadde penger til å satse. Nå er Yakubu og Viduka borte og flere til.

Skulle jo ikke tro at Woody er fornøyd med å spise søndagsmiddag hos "mum&dad" og hive innpå pints med ungdomsvennene sine.
Men han må nok prestere på klubb og komme tilbake på landslaget, før en klubb med større potensiale kommer på banen.

Et av de merkeligste kjøpene noensinne, må være da Real Madrid hentet den skadede Woodgate fra Newcastle for over £ 13 mill.
Skadet hele første året i Real Madrid, totalt 9 kamper for spanjolene. Ble alikevel lagt merke til, men skademarerittet fortsatte og er nå rangert som det verste kjøpet "ever " av Real-fansen. Antagelig pga av skadehistoriene og ikke prestasjonene.

Håper han når opp til gamle høyder.

Dennis

Woody har i etterkant vist seg som et av de beste Leeds-salgene som ble gjort i krise-tida. Skulle gjerne hatt han i Leeds fortsatt selvsagt, men ettersom han knapt har spilt kamper etter salget, må pengene sies å ha vært det beste alternativet.
Marching on together!

Dennis

http://football.guardian.co.uk/News_Story/0,,2246826,00.html

Nå ser det ut til at John Woodgate havner i den ekle London-klubben. De kan vel snart kalle Leeds-akademiet som sitt eget.  :'(
Marching on together!

berlin

Boro er den mest "bor-ing" klubben i hele england, forferdelig trøtt sted og det hele.
Hadde varmet om Woody hadde fått dreisen på karrieren sin igjen, og da er nok Spurs et bedre sted enn M'boro.

Asbjørn

Quote from: berlin on January 25, 2008, 13:32:48
Boro er den mest "bor-ing" klubben i hele england,

...trodde det bare var sånn middels kjedelig der, jeg...  :P

Tell me  Tell me

Dylan

flynn

Quote from: Asbjørn on January 25, 2008, 15:07:58

Nå må du snart ta helga Asbjørn...

flynn

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

B-m

Quote from: Mr Kaizer on January 25, 2008, 11:54:05

Nå ser det ut til at John Woodgate havner i den ekle London-klubben. De kan vel snart kalle Leeds-akademiet som sitt eget.  :'(

Men det er jo flott for alle dem som har tottenham som sitt premier league favoritt-lag, som ikke var få her inne! Blir jo på en måte et mini-leeds.

Skammelig!!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

berlin

Quote from: Asbjørn on January 25, 2008, 15:07:58

He-he, de burde søke om navnebytte, navnet er misvisende, jeg holdt på å sovne mens jeg løp for å rekke toget.  ;D

lojosang

Merker jeg er mest interessert å høre hvordan det gikk med Asbjørn og Helga.
;D
- Leif Olav

Dennis

Quote from: B-m on January 25, 2008, 16:12:52
Quote from: Mr Kaizer on January 25, 2008, 11:54:05

Men det er jo flott for alle dem som har tottenham som sitt premier league favoritt-lag, som ikke var få her inne! Blir jo på en måte et mini-leeds.

Skammelig!!

Helt enig, det er kvalmende.
Marching on together!

Dennis

Woody takket visst nei til Leeds Wannabes'a og går mest sannsynlig til Newcastle igjen, i følge kampkommentatorene.
Marching on together!

Dennis

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=503282

Så ble han klar likevel da.

Tottenham - Newcastle blir jo Leeds - Leeds snart.  >:(
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Mr Kaizer on January 28, 2008, 20:15:59
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=503282

Så ble han klar likevel da.

Tottenham - Newcastle blir jo Leeds - Leeds snart.  >:(

...ahhhh. Dèrfor LeedsLedsLeeds-fansinet har 3*Leeds  :D