Skrevet av Emne: Who's Next  (Lest 984 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torivar

  • Gjest
Who's Next
« på: September 28, 2007, 18:25:30 »
Vi må vel bare erkjenne at -15 blir stående etter at FA har besluttet å ikke rippe mer opp i saken. Konsekvensene av dette er skremmende. Regner med at Bates/Harvey fortsatt vil bruke det for det det er verdt, og kjøre litt spill for galleriet med å konsultere legal staff og komme med noen klassiske utspill. Håper imidlertid de ikke bruker mer penger på dette nå.

Det positive er jo at denne gjengen blir legendarisk i mai, og på litt lengre sikt kan vi kanskje få litt sympati utenfor die hard fansen (som oss) også. Kanskje da Bates virkelig selger allerede til sommeren. Med dagens tilskuertall vil jo også økonomien i klubben få et ganske bra løft fremover. Jeg er helt sikker på at når januar kommer vil Bates stille nødvendig med penger tilgjengelig for at laget blir tilstrekkelig forsterket. For det trengs, selv om resultatene går på skinner nå. Jeg tror heller ikke det blir så vanskelig å få "gode" spillere til å være med på oppturen. For rykke opp - det gjør vi.

Det som nå blir interessant er å se neste lag i administrasjon. Gutta til HM har jo sagt at de for ettertid kommer til å si nei til alt som ikke gir fullt oppgjør av skyldig skatt og avgift. FA og FL sin holdning til dette, med å klemme til med først -10 og så -15 kan bli litt av en utfordring å la bli presedens. Slik dette har utartet seg kan de heller ikke gjør annet. Jeg tror ikke neste lag som opplever det vi er i ferd med å legge bak oss vil klare å komme seg gjennom det, og da blir det game over for klubben. Og det kan fort bli en "storklubb". Men først noen småtasser. Cardiff anyone?

Marching on...

berlin

Re: Who's Next
« Svar #1 på: September 28, 2007, 20:06:04 »
En kommentar til ditt 2 og 3 avsnitt, torivar:

Sympati på lengre sikt? Jeg tror snarere tvert imot. Jeg har sett mengdevis av sympatierklæringer umiddelbart etter straffen, spesielt fra storklubbene i PL. På lengre sikt tror jeg derimot at sympatien svinner hen, og at vi får "normale hattilstander" igjen. Spesielt når vi er tilbake i "det gode selskap", og slik skal det jo være, altså normal rivalisering mellom (stor)klubber.

Leeds-saken er såvidt spesiell at presedens ikke vil være så lett å benytte. At andre klubber som sitter i "klisteret" har STOR gjeld til HM er ikke så sikkert, det vanlige er at man gjør opp for seg mot offentlige myndigheter, men forhandler og forhandler om annen gjeld. Det uvanlige med Leeds-saken, er at den er så vannvittig kompleks. FL ble vel til slutt så forbannet over uklar dokumentasjon, at det ble hovedbegrunnelsen ( altså lest mellom linjene, manglende CVA blablabla) for at de gjorde som de gjorde.

Hvis man skal se litt konstruktivt på det, for (engelsk) fotballs ve og vel, kan det tenkes at Leeds-saken er et supert skremme/varsels-signal til alle klubber om at ryddighet og forsvarlig drift bør tilstrebes, eller så: "You will get a Leeds case".

Rent hypotetisk: Ikke så rent få mener at -15 p har bidratt positivt til innsatsten, samhold og også høye tilskuertall ( united we stand ). Personlig mener jeg det er noe i det, og jeg har derfor ikke ivret så mye for den appellen.

PÃ… minussiden er det som du sier: Bates har - og kommer til å utnytte det til sin egen gevinst, pr-messig. Jeg er allerede "f**ked up" med den lags propaganda, det blir bare gjentagelser.

Ellers, når det gjelder Cardiff, må man vel anta at denne Peter Ridiculous-dale fyren har lært, men hvem vet?
« Siste redigering: September 28, 2007, 20:07:03 av berlin »