Skrevet av Emne: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro  (Lest 2706 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« på: Oktober 05, 2007, 17:50:47 »
Det er litt morsomt å tenke på hvor lite vi maser om Ken Bates om dagen. Sant å si, vi hater han sikkert like intest, men så lenge det går bra er det jo ingen vits å mase, er det vel? [8)]

Nei, det er nok ikke det. Så lenge Leeds United vinner åtte av ni kamper, så kunne vel hvilken som helst styreformann eller manager vært i klubben vår, for alt jeg bryr meg. [8D]

Jeg prøver ikke å skape en ny diskusjon rundt gamle nissefar. De har vi både hatt nok og vil få fler av, helt sikkert også i nær framtid. Han skal derimot ha pluss i margen av meg fordi han ikke har kommet ut av hula og skreket: "Det er dette jeg har sagt vil skje i årevis! I told you so, etc. etc." Nei, han har holdt seg rolig og stille og det syns jeg er riktig av han.

Nå håper jeg han tar affære og supplerer på laget i januar, fremfor å selge unna de beste, som de foregående sesongene. Sesongen er lang og svært hard; stallen bør være bred og stor. I tillegg, dersom det høye publikumstallet skulle fortsette - noe det vil gjøre dersom vi gjør det like bra resultatmessig - bør han åpne opp hele tribunen slik at Elland Road igjen blir en fryktet og minst (enda mer) høylytt hjemmearena.

Jaja, en døv tråd kanskje, men det er også så lite å snakke om i disse dager hvor det går så bra sportslig. Måtte det bare fortsette! [;)]

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]
« Siste redigering: Oktober 05, 2007, 19:51:39 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Lars E

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #1 på: Oktober 05, 2007, 18:27:08 »
Forhåpentligvis vil dette store tilskuertallet og de etterhvert relativt "små" lønnsutgiftene åpne for forsterkninger på spillersiden - kanskje allerede i januar.

Betaler vi fortsatt lønn til gamle spillere/trenere osv eller er vi helt ferdige med det nå?

Forever Leeds

Forever Leeds

Adis

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #2 på: Oktober 05, 2007, 19:26:59 »
quote:
Originally posted by Lars E

Forhåpentligvis vil dette store tilskuertallet og de etterhvert relativt "små" lønnsutgiftene åpne for forsterkninger på spillersiden - kanskje allerede i januar.

Betaler vi fortsatt lønn til gamle spillere/trenere osv eller er vi helt ferdige med det nå?

Forever Leeds





Tror vi skal være ganske ferdige med spillerlønninger nå, om ikke helt ferdig faktisk. Der var vel Juli som var slutten. Men det er vel noen som har utestående beløp som skal betales (Ricketts av alle skal vel ha noe+sikkert noen flere), men ingen løpende betalinger tror jeg.


After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

berlin

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #3 på: Oktober 05, 2007, 19:32:12 »
Jeg tror ikke East Stand Upper blir åpnet, tror vi skal være glad for at det kommer ca 30.000. Salget går bra, men det er mulig å kjøpe billetter rett før kamp, så det tyder på 30.000 er omtrent det som kommer.

East Stand Upper er vel også den delen som fenger minst blant supporterne, har selv sitter der et par-tre ganger, og man blir litt uttafor må jeg si, en del "noise" forsvinner. Var på Newcastle - Leeds, når de vant 2-0 tidlig i PL i sesongen 02/03. Det fine var at jeg  var blant Leeds-fansen, det kjipe var at jeg ikke så draktnumrene en gang.

Enda verre var det en gang på Nou Camp, det var nesten som å sitte i et fly.

HåvardK

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #4 på: Oktober 05, 2007, 20:27:48 »
quote:
Originally posted by berlin

Jeg tror ikke East Stand Upper blir åpnet, tror vi skal være glad for at det kommer ca 30.000. Salget går bra, men det er mulig å kjøpe billetter rett før kamp, så det tyder på 30.000 er omtrent det som kommer.

East Stand Upper er vel også den delen som fenger minst blant supporterne, har selv sitter der et par-tre ganger, og man blir litt uttafor må jeg si, en del "noise" forsvinner. Var på Newcastle - Leeds, når de vant 2-0 tidlig i PL i sesongen 02/03. Det fine var at jeg  var blant Leeds-fansen, det kjipe var at jeg ikke så draktnumrene en gang.

Enda verre var det en gang på Nou Camp, det var nesten som å sitte i et fly.

Heldigvis  er det vel lenge til vi skal dit igjen.[:D]

janove

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #5 på: Oktober 05, 2007, 20:49:14 »
Allerede etter kampen mot Swansea, begynte man å diskutere mulig åpning av East Stand upper.
Pr i dag er ikke dette aktuelt, men man vil følge utviklingen.
Skal East Stand upper åpnes, trenger man 14 dagers forberedelser, ifølge YEP.
Fortsetter poengene å strømme inn, vil nok ESU bli åpnet.
Leeds United er nå blitt et samtaleemne med positivt fortegn igjen, her i Leeds!

Svend Anders

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #6 på: Oktober 05, 2007, 21:14:08 »
Jeg har vel nevnt det før i annen tråd: Huddersfield har antydet at de ønsker 5.000 billetter til kampen 8.desember. Blir dette bekreftet er det 99% sikkert at de blir åpnet for den kampen.

Skulle likt å vite om de får forsikret tribunen for en og en kamp, eller om det er sånn at når de først har gjort det gjelder det for en viss periode.

SA

http://www.svendanders.com/

berlin

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #7 på: Oktober 05, 2007, 23:13:59 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Jeg har vel nevnt det før i annen tråd: Huddersfield har antydet at de ønsker 5.000 billetter til kampen 8.desember. Blir dette bekreftet er det 99% sikkert at de blir åpnet for den kampen.

Skulle likt å vite om de får forsikret tribunen for en og en kamp, eller om det er sånn at når de først har gjort det gjelder det for en viss periode.

SA

http://www.svendanders.com/



Faktiskt så scorer vi betydelig ekstra på bortesupporterne i år. Det er veldig stas for supportere av League 1 lagene å dra til Elland Road, mye mer enn jeg hadde trodd, noe som gjør det morsommere enn på lenge for oss Leeds-supportere å være på Elland Road. I PL ble det allokert veldig få billetter til bortelagene, enten det var sikkerhetsgrunner eller hva.

Det er supert at den gode atmosfæren er tilbake. At Hartlepool og tom Swansea ( langt borte ) brakte 3-4000 supportere til ER er ganske utrolig. Jeg ser at bortelagene averterer pakke-turer med overnatting til Leeds. De utnytter Leeds-navnet ved å selge såkalte 3-in-one hjemmebillettpakker hvorav den ene er Leeds, og drøyer i det lengste med å selge tl enkeltkamper. Joda, dette blir et supert år supporter-"wise".

Huddersfield kommer helt sikkert med 5000, hvis de får lov.

Sander

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #8 på: Oktober 05, 2007, 23:16:31 »
Ja, husker jeg var på Leeds - Fulham (årstall?) da vi utrolig nok tapte 0-1 for de!! Rio spilte i klubben da. Var vel året vi kom til semi`n i CL.. Da var det bare 500 Fulham supportere der.. Satt i den ene svingen og jubla som faen de rass....!!
 

berlin

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #9 på: Oktober 05, 2007, 23:18:23 »
quote:
Originally posted by HåvardK

quote:
Originally posted by berlin

Jeg tror ikke East Stand Upper blir åpnet, tror vi skal være glad for at det kommer ca 30.000. Salget går bra, men det er mulig å kjøpe billetter rett før kamp, så det tyder på 30.000 er omtrent det som kommer.

East Stand Upper er vel også den delen som fenger minst blant supporterne, har selv sitter der et par-tre ganger, og man blir litt uttafor må jeg si, en del "noise" forsvinner. Var på Newcastle - Leeds, når de vant 2-0 tidlig i PL i sesongen 02/03. Det fine var at jeg  var blant Leeds-fansen, det kjipe var at jeg ikke så draktnumrene en gang.

Enda verre var det en gang på Nou Camp, det var nesten som å sitte i et fly.

Heldigvis  er det vel lenge til vi skal dit igjen.[:D]



[:D][:D] Det blir lenge til ja. Må jo tilføye at jeg ikke var på Nou Camp ifm Leeds-kamp. Jeg var i Barca ifm en konferanse, og tilfellet var at de spille mot Brøndby. Pretty boring, egentlig.

Svend Anders

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #10 på: Oktober 05, 2007, 23:32:23 »
Du har rett i at for mange av motstanderlagene våres er det "årets tur" å møte Leeds borte.

Samtidig er det vel også slik at mange av lagene ikke har den samme størrelsen på fanbasen som de vi er vant med å møte i høyere divisjoner, slik at "mange" en del ganger blir egentlig ganske beskjedne tall på ER.

Men for all del, så lenge alle Leeds-supporterne får plass må gjerne noen andre ta resten av setene...

SA

http://www.svendanders.com/

Sølvreven

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #11 på: Oktober 06, 2007, 01:14:38 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Det er litt morsomt å tenke på hvor lite vi maser om Ken Bates om dagen. Sant å si, vi hater han sikkert like intest, men så lenge det går bra er det jo ingen vits å mase, er det vel? [8)]

Nei, det er nok ikke det. Så lenge Leeds United vinner åtte av ni kamper, så kunne vel hvilken som helst styreformann eller manager vært i klubben vår, for alt jeg bryr meg. [8D]

Jeg prøver ikke å skape en ny diskusjon rundt gamle nissefar. De har vi både hatt nok og vil få fler av, helt sikkert også i nær framtid. Han skal derimot ha pluss i margen av meg fordi han ikke har kommet ut av hula og skreket: "Det er dette jeg har sagt vil skje i årevis! I told you so, etc. etc." Nei, han har holdt seg rolig og stille og det syns jeg er riktig av han.

Nå håper jeg han tar affære og supplerer på laget i januar, fremfor å selge unna de beste, som de foregående sesongene. Sesongen er lang og svært hard; stallen bør være bred og stor. I tillegg, dersom det høye publikumstallet skulle fortsette - noe det vil gjøre dersom vi gjør det like bra resultatmessig - bør han åpne opp hele tribunen slik at Elland Road igjen blir en fryktet og minst (enda mer) høylytt hjemmearena.

Jaja, en døv tråd kanskje, men det er også så lite å snakke om i disse dager hvor det går så bra sportslig. Måtte det bare fortsette! [;)]

- Dennis

Hva er poenget med kort corner? [}:)]

Tror ikke at vi skal frykte at han kommer til å selge unna. For det første har vi svært få spillere som noen ville betale store summer for. For det andre har geitebukken klart å gjøre klubben gjeldsfri, som han ønsket, og dermed er det bare en ting som teller nå: Nemlig å få oss opp i det gode selskap i PL. Først da vil det nok være interessant å selge. Money talks. Pr i dag vil han ikke tjene mange kronene på et League 1 lag. Sølvreven har talt!!! krmt, så godt han kan........

***************

Better dead than red.

Champions League, here we come!
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

Roy

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #12 på: Oktober 06, 2007, 01:24:53 »
Gi bortelaget så mange billetter som de ønsker. Vi ruler på tribunen anyway, og mye folk betyr mye penger - samt at det å spille for så mange tilskuere gir gutta våre et kick. Hvis dette innebærer at vi må åpne resten av tribunen i enkelte kamper så gjør det. Ingenting hadde vært mer moro enn et par lokalderby med nærmere 40 000 på tribunen. Og da snakker vi om L1!
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Sander

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #13 på: Oktober 06, 2007, 01:28:56 »
Ja, sykt at vi har flere tilskuere enn lag i Premier League!! Lurer på om bla Healy angrer litt noen ganger[:)]
 

Roy

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #14 på: Oktober 06, 2007, 01:34:03 »
Tror nok det er mange som kunne tenkt seg å være med på dagens opptur. Ingenting er som å spille på et lag i medgang - da er ikke divisjonen det viktigste. Tipper nok at opptil flere "benkeslitere" i PL kunne tenkt seg et opphold i Leeds.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

oak-tjome

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #15 på: Oktober 07, 2007, 00:28:28 »
Ja er det ikke deilig å kun konsentrere seg om fotballkampene Leeds spiller og ikke all den andre driten. Vi vinner kamper det er det som teller!!!
 

baste

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #16 på: Oktober 07, 2007, 00:56:32 »
Det var vel ca 28 000 tilskuere i dag..det er ikke dårlig i L1. Og det må bety mye penger i kassa...Leeds er på vei opp økonomisk og...Alt går rette veien nå.. ;o)

Tom S

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #17 på: Oktober 07, 2007, 01:00:44 »
Satser på årsbeste og over 30000 mot "topplaget" Orient nest helg.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

berlin

Re: Om Ken Bates, tribunen og betaling til gammel moro
« Svar #18 på: Oktober 07, 2007, 04:36:45 »
quote:
Originally posted by Svend Anders

Du har rett i at for mange av motstanderlagene våres er det "årets tur" å møte Leeds borte.

Samtidig er det vel også slik at mange av lagene ikke har den samme størrelsen på fanbasen som de vi er vant med å møte i høyere divisjoner, slik at "mange" en del ganger blir egentlig ganske beskjedne tall på ER.

Men for all del, så lenge alle Leeds-supporterne får plass må gjerne noen andre ta resten av setene...

SA

http://www.svendanders.com/



Men det som jeg synes er oppsiktsvekkende, er at klubber med lav fanbase, i tlfelle Hartlepool, hvor det kom ca 3.700 "monkeyhangers"/"hartlepudlians", og de trekker vel ca 5-6000 i snitt hjemme.
Swansee fikk extra allokering, og komer med nesten 3000 fans, helt fra Wales. Det er litt spesielt, altså.

Yeovil brakte nok ikke så mange, og heller ikke Leyton vil bringe mange, så her vil det nok ligger godt under 30.000, litt avhengig av om det få SE Corner eller deler av selve South Stand.

Uansett, har ikke vært der enda, men forventer en atmosfære jeg ikke har opplevd på lange tider. Huddersfield-kampen burde bli en høydare atmosfære-messig, spesielt hvis det en del mål.