Pro evolution soccer 2008

Started by B-m, October 23, 2007, 16:33:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B-m

Huff. :'(

For en skuffelse PES 2008 er, jeg trodde virkelig at de skulle klare komme seg etter "halv-ferdige" Pes 6 ifjor, men neida.

Jeg har spillt denne serien helt fra den kom ut med ISS på slutten av 90-tallet, og har vært en stor fan. Konami nådde toppen med Pes 2003, men har siden den gang skuffet stort. Pes 2005 var kanskje den minst dårlige etter Pes 2003.

Vet ikke helt hva jeg skal si om Pes 2008, men jeg kan begynne med musikk og menyer, er en helt forferdelig presentasjon de kommer med. Minner meg om et dårlig nintendo spill, uten sjarm og varme. Forferdelige meny-lyder og musikken har faktisk blitt verre! Man skulle ikke tro det gikk an, men det gjør det. Jeg får lyst til å drepe mennesker etter 20 minutter med musikk og sound effects på!!  :o
Det finnes ingen nye finesser eller valg, faktisk så har de fjernet en hel del. ML er den samme gamle og lag har ikke lisens. Ganske utrolig med tanke på billionene konami tjener på oss trofaste fans hvert år.

Grafikken er ikke blitt noe bedre akkurat, synes spillerne virker litt stive og klomsete. Løper veldig rart. Meget mange merkelige animasjoner, noen bra òg. Ballen oppfører seg mer som en puck, utrolig hastighet på den, og det finnes ikke sprett. Minner meg ikke om fotball.

Man føler at man ikke har kontroll på spillerne i det hele tatt og AI gjør veldig mange lugubre valg og idiotiske posisjoneringer.
Midtbanen er fraværende, og det finnes ingen som helst intelligente løp. Alle gjemmer seg. Skyter man hardt nok scorer man, skrekkelig keeper-spill. Dribbling er lett og det virker som om taktikken er dribble - dribble- slå pasning - skyte - score.
AI er som sagt blitt verre, og det irriterer med grenseløst.

Har gitt opp PES nå. Føler som en epoke i livet mitt er over. Takk for meg. :-[

Overall karakter:

58/100
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Jon R

Quote from: B-m on October 23, 2007, 16:33:17

For en skuffelse PES 2008 er, jeg trodde virkelig at de skulle klare komme seg etter "halv-ferdige" Pes 6 ifjor, men neida.

Jeg har spillt denne serien helt fra den kom ut med ISS på slutten av 90-tallet, og har vært en stor fan. Kona mi nådde toppen med Pes 2003, men har siden den gang skuffet stort. Pes 2005 var kanskje den minst dårlige etter Pes 2003.

Nei dette var koselig! Jeg visste ikke at du hadde giftet deg, Bjørn-marius! Gratulerer!!  :D

Hvilket "leketøy" hun liker best, synes jeg dog tilhører privatsfæren.  >:(
Jon R.

B-m

Beklager skrivefeilen.

Skulle være Kona di.

Igjen, beklager.

edit: Hils!  :D

Asbjørn

Jeg vet ikke jeg, Jon, Jeg reagerte mest på denne:

Quote from: B-m on October 23, 2007, 16:33:17

Ganske utrolig med tanke på billionene kona mi tjener på oss trofaste fans hvert år.

Forklar, Bjønna  :o

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Jon R

Det var mitt neste spørsmål, Asbjørn. Ville gå litt forsiktig frem, siden jeg ennå ikke har hilst på kona hans.  ::)
Jon R.

Ferre

Helt enig B-m, ble UTROLIG skuffet over PES 2008. Har, i likhet med deg, også spilt alle PES spillene fra ISS kom ut. Hadde store forventinger til dette spillet, men som sagt så var det en gedigen skuffelse. Faktisk er Fifa 2008 nesten bedre... :'(

Budda

Det høres kjipt ut. Blir et par dager til før jeg får testet det. Uansett så går jeg ikke over til møkka FIFA
Endre

B-m

Quote from: Ferre on October 23, 2007, 19:26:04
Helt enig B-m, ble UTROLIG skuffet over PES 2008. Har, i likhet med deg, også spilt alle PES spillene fra ISS kom ut. Hadde store forventinger til dette spillet, men som sagt så var det en gedigen skuffelse. Faktisk er Fifa 2008 nesten bedre... :'(

De sier at fifa08 er mer simulator enn Pes08.  :-[

Har prøvd å spille 4-5 kamper nå, og spillet vokser ikke noe særlig mer på meg.

Jeg har scoret ca.10 mål og alle målene har vært av den latterlige karakteren. Keeper er helt ute av det!

Erik_

For en sutrekopp han der Bjønna er...  ::)

Gi nå disse unge herrer Jon-Asbjørn svar på sine seriøse spørsmål. Prøv å score på andre måter enn dribble - dribble- slå pasning - skyte - score. Legg deg ned i straffefeltet med filming på samme måte som du ville ha lagt ned konadi.

Har ikke prøvd det jeg. Men noe av det du sier er sikkert riktig. Gruer meg allerede til å være i forsvar og angrep. Jeg er som Kish, best på midtbanen. Jeg foreslår at vi lager foreningen - Få PES3 tilbake -.  8)

Robert

Hva slags plattform har du spilt på?
Og btw, Nintendo lager ikke dårlige spill ;)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

B-m

Pc! En P-versjon da. Håper at det er en beta-utgave, men tviler for det!

Skrev først amiga 500, men minte meg litt mer om nintendo.  :P Og sa jo : uten varme og sjarm!

Er med på den foreningen Erik!
Har spilt noen fler kamper nå, utrolig hvor latterlig dårlige keeperne er. Begynner å bli litt mer vant med bevegelsene, men gameplayen er fortsatt laber.

Skuffende at de ikke sminker spillet mer, f.eks det med musikk og en forbedret Master league. Skulle gjerne hatt en ordentlig "full season" og med virkelige pund eller dollar. Synes det point-systemet er ekstremt utdatert nå. Veldig mye som er utdatert!!

Men skaperen av PES(seabass) har jo uttalt at de fortsatt bare er et lite team som er bak PES, og at de trenger forandringer innad i teamet. Er visstnok bare 10 stk som jobber fast. Kommer med veldig mange unnskyldninger, at Konami ikke satser fullt på dem. Sier seg selv at utviklingen uteblir - synd!

Robert

Okay :)
Skal teste pc-versjonen bare jeg gidder å installere.
Men, har jo aldri vært noen PES-mann før, så blir nok ikke så skuffet som deg..
Kommer vel uansett ikke spille mer enn 15 min uansett.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Sleivind

Har ikke PC-utgavene av PES alltid vært møkk da?

B-m

Nei, synes personlig pc-utgaven har vært den beste pga mulighetene til å laste ned uoffisielle patchfor å få korrekte navn og drakter, "lisenser",  og mye annet. Bruker selvfølgelig usb ps2 spake!