Skrevet av Emne: FA-cupen  (Lest 71160 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

veteranen

  • Gjest
Sv: FA-cupen
« Svar #270 på: Desember 04, 2018, 01:44:19 »
Håper vi stiller med svekket lag - og taper.
Vil at ALL fokus og energi skal rettes mot liga og opprykk!

Bromancer

Sv: FA-cupen
« Svar #271 på: Desember 04, 2018, 08:10:38 »
Håper vi stiller med svekket lag - og taper.
Vil at ALL fokus og energi skal rettes mot liga og opprykk!

Fælt å si, men jeg er enig.

Promotion 2010

Sv: FA-cupen
« Svar #272 på: Desember 04, 2018, 08:29:08 »
Mottoet har vært «Keep on fighting» så lenge jeg kan huske!

De siste årenes fatale følger av å stille med et svekket lag har vel ikke akkurat slått an!  :o
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Cherry

 

Allanclarke

Sv: FA-cupen
« Svar #274 på: Desember 04, 2018, 09:21:22 »
Håper vi stiller med svekket lag - og taper.
Vil at ALL fokus og energi skal rettes mot liga og opprykk!

Fælt å si, men jeg er enig.
Også helt enig! All energi må rettes mot serien. Dette er ikke sesongen for en cup-run. Send utpå U-23 laget

veteranen

  • Gjest
Sv: FA-cupen
« Svar #275 på: Desember 04, 2018, 11:32:21 »
Mottoet har vært «Keep on fighting» så lenge jeg kan huske!

De siste årenes fatale følger av å stille med et svekket lag har vel ikke akkurat slått an!  :o

KEEP FIGHTING – sto det skrevet på skiltet som hang i hjemme-garderoben på Elland Road da Don Revie var manager.
KEEP FIGHTING – står det også skrevet på steinen min som ligger på Bremner Square.

Men skal man vinne – med begrensede ressurser - bør man også være smart og gå i de riktige krigene og ta de fornuftige kampene.
Vår egen historie understreker mitt poeng så det holder i massevis!

Når denne klubben har nådd sine målsetninger i ligasammenheng (mesterskap og opprykk), har vi røket ut av Fa-cupen på et tidlig stadium. Sånn var det vi vant våre ligamesterskap i 69, 74* og 92. Sånn var det også da vi vant andre divisjon og rykket opp 1990.

*Nå skal det sies at i sesongen 73/74 tok vi oss til femte runde i Fa-cupen, der vi tapte mot Bristol City etter omkamp. Vi måtte også gjennom to kamper mot Wolves i tredje runde. Men disse kampene kostet mye!
Den sesongen trodde alle at ligamesterskapet var avgjort allerede i desember – men så kom en ganske lang down-periode som begynte med Bristol C-kampene (første ligatapet borte mot Stoke kom fire dager etter cup-tapet hjemme mot BC), og en stund var det faktisk reell fare for at et av historiens mest «sikre» ligagull skulle glippe. Heldigvis tok laget seg sammen de siste seks kampene (4-2-0), samtidig som Liverpool, som pustet oss i nakken, bukket under for et knalltøft kampprogram på tampen av sesongen (de vant jo til slutt cupen det året).

2009/10 er et annet eksempel.
Jeg ville ikke vært foruten triumfen mot Man U. Men samtidig er det vel ingen tvil om at mirakelet på Old Trafford og den heroiske innsatsen mot Tottenham, kostet fokus, energi og krefter. For mens det tidlig i 2010 virket som at vi nærmest skulle cruise inn til et suverent opprykk, ble vi til slutt avhengig av et timanns-mirakel i siste kamp for å omsider klare å karre oss opp fra League One - med et nødskrik!

Så altså: Tidlig cup-exit er et godt opprykks-omen for Leeds!

Onwards and Upwards!!

samadhi

Sv: FA-cupen
« Svar #276 på: Desember 04, 2018, 12:09:06 »
FA cupen er en fin anledning til å senka skuldrene og la noen av de beste beste få spilletid.
Uansett blir det trolig maks 2-3 ekstra kamper før vi er ute. Det skal klubben tåle, og tviler på om dette er avgjørende for opprykk eller ei.
De siste to års fadeser i 3.runde der vi har stilt med b-lag har vel ikke vist seg som noe sjakktrekk heller.

Jeg håper på en morsom cuprun. Fra en fans perspektiv så er ingenting kjedeligere enn 4.runde helg der Leeds er utslått og har spillefri.
marching on together,
derudaf forever...

Allanclarke

Sv: FA-cupen
« Svar #277 på: Desember 04, 2018, 13:19:10 »
FA cupen er en fin anledning til å senka skuldrene og la noen av de beste beste få spilletid.
Uansett blir det trolig maks 2-3 ekstra kamper før vi er ute. Det skal klubben tåle, og tviler på om dette er avgjørende for opprykk eller ei.
De siste to års fadeser i 3.runde der vi har stilt med b-lag har vel ikke vist seg som noe sjakktrekk heller.

Jeg håper på en morsom cuprun. Fra en fans perspektiv så er ingenting kjedeligere enn 4.runde helg der Leeds er utslått og har spillefri.
Det er full runde i Championship når 4. runde i cupen blir spilt. De lagene som fortsatt er med da, vil få utsatt kamp til ett senere tidspunk.

Runar

Sv: FA-cupen
« Svar #278 på: Desember 04, 2018, 14:32:03 »
Mottoet har vært «Keep on fighting» så lenge jeg kan huske!

De siste årenes fatale følger av å stille med et svekket lag har vel ikke akkurat slått an!  :o

KEEP FIGHTING – sto det skrevet på skiltet som hang i hjemme-garderoben på Elland Road da Don Revie var manager.
KEEP FIGHTING – står det også skrevet på steinen min som ligger på Bremner Square.

Men skal man vinne – med begrensede ressurser - bør man også være smart og gå i de riktige krigene og ta de fornuftige kampene.
Vår egen historie understreker mitt poeng så det holder i massevis!

Når denne klubben har nådd sine målsetninger i ligasammenheng (mesterskap og opprykk), har vi røket ut av Fa-cupen på et tidlig stadium. Sånn var det vi vant våre ligamesterskap i 69, 74* og 92. Sånn var det også da vi vant andre divisjon og rykket opp 1990.

*Nå skal det sies at i sesongen 73/74 tok vi oss til femte runde i Fa-cupen, der vi tapte mot Bristol City etter omkamp. Vi måtte også gjennom to kamper mot Wolves i tredje runde. Men disse kampene kostet mye!
Den sesongen trodde alle at ligamesterskapet var avgjort allerede i desember – men så kom en ganske lang down-periode som begynte med Bristol C-kampene (første ligatapet borte mot Stoke kom fire dager etter cup-tapet hjemme mot BC), og en stund var det faktisk reell fare for at et av historiens mest «sikre» ligagull skulle glippe. Heldigvis tok laget seg sammen de siste seks kampene (4-2-0), samtidig som Liverpool, som pustet oss i nakken, bukket under for et knalltøft kampprogram på tampen av sesongen (de vant jo til slutt cupen det året).

2009/10 er et annet eksempel.
Jeg ville ikke vært foruten triumfen mot Man U. Men samtidig er det vel ingen tvil om at mirakelet på Old Trafford og den heroiske innsatsen mot Tottenham, kostet fokus, energi og krefter. For mens det tidlig i 2010 virket som at vi nærmest skulle cruise inn til et suverent opprykk, ble vi til slutt avhengig av et timanns-mirakel i siste kamp for å omsider klare å karre oss opp fra League One - med et nødskrik!

Så altså: Tidlig cup-exit er et godt opprykks-omen for Leeds!

Onwards and Upwards!!

Hva betyr omen?
 

Killa

Sv: FA-cupen
« Svar #279 på: Desember 04, 2018, 15:55:44 »
Mottoet har vært «Keep on fighting» så lenge jeg kan huske!

De siste årenes fatale følger av å stille med et svekket lag har vel ikke akkurat slått an!  :o

KEEP FIGHTING – sto det skrevet på skiltet som hang i hjemme-garderoben på Elland Road da Don Revie var manager.
KEEP FIGHTING – står det også skrevet på steinen min som ligger på Bremner Square.

Men skal man vinne – med begrensede ressurser - bør man også være smart og gå i de riktige krigene og ta de fornuftige kampene.
Vår egen historie understreker mitt poeng så det holder i massevis!

Når denne klubben har nådd sine målsetninger i ligasammenheng (mesterskap og opprykk), har vi røket ut av Fa-cupen på et tidlig stadium. Sånn var det vi vant våre ligamesterskap i 69, 74* og 92. Sånn var det også da vi vant andre divisjon og rykket opp 1990.

*Nå skal det sies at i sesongen 73/74 tok vi oss til femte runde i Fa-cupen, der vi tapte mot Bristol City etter omkamp. Vi måtte også gjennom to kamper mot Wolves i tredje runde. Men disse kampene kostet mye!
Den sesongen trodde alle at ligamesterskapet var avgjort allerede i desember – men så kom en ganske lang down-periode som begynte med Bristol C-kampene (første ligatapet borte mot Stoke kom fire dager etter cup-tapet hjemme mot BC), og en stund var det faktisk reell fare for at et av historiens mest «sikre» ligagull skulle glippe. Heldigvis tok laget seg sammen de siste seks kampene (4-2-0), samtidig som Liverpool, som pustet oss i nakken, bukket under for et knalltøft kampprogram på tampen av sesongen (de vant jo til slutt cupen det året).

2009/10 er et annet eksempel.
Jeg ville ikke vært foruten triumfen mot Man U. Men samtidig er det vel ingen tvil om at mirakelet på Old Trafford og den heroiske innsatsen mot Tottenham, kostet fokus, energi og krefter. For mens det tidlig i 2010 virket som at vi nærmest skulle cruise inn til et suverent opprykk, ble vi til slutt avhengig av et timanns-mirakel i siste kamp for å omsider klare å karre oss opp fra League One - med et nødskrik!

Så altså: Tidlig cup-exit er et godt opprykks-omen for Leeds!

Onwards and Upwards!!

Hva betyr omen?


Omen betyr vel noe sånt som et "tegn" for de overtroiske....

Hallgeir *

Sv: FA-cupen
« Svar #280 på: Desember 07, 2018, 20:00:41 »
FA CUP FIXTURE SELECTED FOR OVERSEAS BROADCAST


Fixture will now take place at 2pm on Sunday 6th January 2019

Leeds United's Emirates FA Cup third round tie against Queens Park Rangers has been selected for overseas broadcast.

The fixture at Loftus Road, will now kick off at 2pm on Sunday 6th January 2019.

In our last meeting with QPR at Loftus Road in December 2017, a Kemar Roofe hat-trick saw Leeds win 3-1.

Ticket details for this fixture will be announced in due course.

Leeds also take on QPR tomorrow at Elland Road in the Sky Bet Championship with fewer than 800 general admission tickets remaining.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: FA-cupen
« Svar #281 på: Januar 05, 2019, 15:43:10 »
Chris Wood scorer seiersmålet på straffe på overtid mot Barnsley.

Jevn kamp der Mowatt satte et frispark like utenfor vinkelen sent i 2. omgang.
Super Leeds since 1968

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #282 på: Januar 05, 2019, 18:02:08 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

kongsmo

Sv: FA-cupen
« Svar #283 på: Januar 05, 2019, 19:02:46 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Omkampene er vel 15/16 jan

Sent fra min H8324 via Tapatalk

"SNIFFER"

DenHviteYeboah

Sv: FA-cupen
« Svar #284 på: Januar 05, 2019, 19:12:52 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #285 på: Januar 05, 2019, 19:40:57 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)
Helt riktig observert.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #286 på: Januar 05, 2019, 20:25:54 »
Og der røk Norwich ut, gitt. Scoring i mot helt på tampen for Pompey. Hadde håpet at denne kampen også endte uavgjort.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: FA-cupen
« Svar #287 på: Januar 05, 2019, 23:20:00 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)
Helt riktig observert.
Alt tyder på uavgjort i vår kamp...
MOT

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #288 på: Januar 05, 2019, 23:50:21 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)
Helt riktig observert.
Alt tyder på uavgjort i vår kamp...
Vel, den har jo ikke startet ennå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Carl Fisker

Sv: FA-cupen
« Svar #289 på: Januar 06, 2019, 10:07:34 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)
Helt riktig observert.
Alt tyder på uavgjort i vår kamp...
Hvorfor det?

Promotion 2010

Sv: FA-cupen
« Svar #290 på: Januar 06, 2019, 12:40:22 »
Få skrell, om noen, i går!
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

GeirO

Sv: FA-cupen
« Svar #291 på: Januar 06, 2019, 14:35:08 »
Våre motstandere i de 2 neste kampene, Derby og Stoke må ut i omkamper i cupen. Vet ikke når de går, men en fordel for Leeds. Nå må vi bare unngå omkamp selv.
Litt rar situasjon det der....vi er fornøyde med seier eller tap ;) Uavgjort er katastrofe 8)
Helt riktig observert.
Alt tyder på uavgjort i vår kamp...
Hvorfor det?
Enkel matematikk, QPR har hjemmefordel og vi er litt bedre lag.
MOT

Milou

Sv: FA-cupen
« Svar #292 på: Januar 06, 2019, 14:44:42 »
Ein liten bonus ved uavgjort er at Philips vel får sin tredje suspensjon i omkampen. Viss vi heller vil ha tap, kan vi jo likevel stille U23-laget i omkampen.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk


GeirO

Sv: FA-cupen
« Svar #293 på: Januar 06, 2019, 14:54:10 »
Ein liten bonus ved uavgjort er at Philips vel får sin tredje suspensjon i omkampen. Viss vi heller vil ha tap, kan vi jo likevel stille U23-laget i omkampen.

Sent from my LYA-AL10 using Tapatalk
Vi får sikkert en bot fra FL hvis vi ikke stiller med A-spillere.....
MOT

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #294 på: Januar 06, 2019, 22:04:36 »
Og så har Leeds' cup-nemesis fra fjorårs-sesongen jammen slått ut Leicester, gitt. Med samme sifre som i fjor også, 2-1.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #295 på: Januar 07, 2019, 22:55:44 »
Så trakk QPR Portsmouth borte i 4. runde. For øvrig Gunners vs. Scum.

Et lag fra L1 (eller lavere) er garantert plass i 5. runde etter som Doncaster trakk Oldham.
« Siste redigering: Januar 07, 2019, 23:00:38 av RoarG »
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #296 på: Januar 26, 2019, 13:25:35 »
4. runde går i dag, uten Leeds. Derby, derimot, spiller borte mot Accrington Stanley kl. 13.30. Krysser alle fingre for Stanley-seier.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Leedsfan

Sv: FA-cupen
« Svar #297 på: Januar 26, 2019, 13:27:36 »
4. runde går i dag, uten Leeds. Derby, derimot, spiller borte mot Accrington Stanley kl. 13.30. Krysser alle fingre for Stanley-seier.

Håper Derby går videre og blir distrahert!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

leedslife

Sv: FA-cupen
« Svar #298 på: Januar 26, 2019, 13:40:00 »
4. runde går i dag, uten Leeds. Derby, derimot, spiller borte mot Accrington Stanley kl. 13.30. Krysser alle fingre for Stanley-seier.

Håper Derby går videre og blir distrahert!

Krysser fingrene for avansement og at de går på en Bristol City!

RoarG

Sv: FA-cupen
« Svar #299 på: Januar 26, 2019, 13:42:09 »
4. runde går i dag, uten Leeds. Derby, derimot, spiller borte mot Accrington Stanley kl. 13.30. Krysser alle fingre for Stanley-seier.

Håper Derby går videre og blir distrahert!
Hmm, etter omkamp i så fall.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020