Tippeligaen 2008

Started by Per-Stian, November 02, 2007, 14:05:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Per-Stian

Martin Fillo (21) blir tidenes dyreste Viking-spiller.

Flere klubber har kommet på banen i kampen om den tsjekkiske spilleren. Derfor har klubben Viktoria Plzens krav til Viking blitt høynet. Kravet skal ha blitt justert til nærmere 11 millioner kroner. Fillos agent Ondrej Chovanec kunne i går informere om at klubbene er enige om en overgang.

â€" Det endelige papirarbeidet vil bli gjort i kveld eller i morgen, sa han til Rogalands Avis.

Fillo har ønsket svært sterkt å bli Viking-spiller kommende sesong. Men begge parter har måttet fire på kravene for å få til en avtale. Da det så som vanskeligst ut for at avtalen skulle gå i boks, gikk Fillo selv til klubbens president og ba ham om å bli Viking-spiller.

Trener i Viking tyske Uwe Rösler, tar kun et lite forbehold før han regner Fillo som Viking-spiller. Han tror at tsjekkeren kan gi Viking et skikkelig løft.

â€" Hvis ting går som forventet, vil han bidra med en solid andel mål i år. Men jeg vil ikke legge for mye press på ham. Han trenger litt tid på å akklimatisere seg til norsk fotball, sier Rösler til Rogalands Avis.

Fillo vil til Viking på tross av at en klubb som Palermo i italiensk Serie A har vist interesse.

- Fillo er blant de mest talentfulle spillerne på markedet. Han ble kåret til Tsjekkias beste spiller i EM for U21-lag, selv om de fleste spillerne på laget var ett eller to år eldre enn ham. Nå er han kaptein på U21-landslaget. Han er en meget ambisiøs og lærevillig spiller, skryter tyskeren.

http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1501471.ece

Var ikkje denne spelaren i vårt søkjelys for ei tid tilbake???

Asbjørn

...Per Stian & trønderbanden er merkelig stille om denne RBK-sagaen som ruller i eteren om dagen...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ToreLA

Synes media er litt kjappe ute her med Fillo. Det siste ryktet går på at ikke alt er klart og at Viking og Viktoria Plzen skal i nye møter imorgen. Regner dog med det blir klart, og Fillo blir et kanonkjøp!

ToreLA

Hehe, det var ikke mange minuttene etter at jeg skrev dette at Aftenbladet bekrefter overgangen. Kanon!

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article96697.ece

Torgeir

"I`m hard but fair-like Leeds United"

"We will be back"

Torgeir

Asbjørn

For øvrig, grattis til Brann og norsk fotball.

Og lykke til RBK & Brann (& øvrige skandinaviske lag) med trekningen i morgen...

Tell me  Tell me

Dylan

Lids

Thomas

Asbjørn

Quote from: Lids on December 20, 2007, 23:36:56
jada... ::)

...har du en følelese av at det ikke angår deg???

At Adeccoligaen har andre prioriteringer enn Europacup, liksom...    :)

Tell me  Tell me

Dylan

Trond A

Quote from: Asbjørn on December 20, 2007, 23:23:23
For øvrig, grattis til Brann og norsk fotball.

Brann møter Everton. Starter med hjemmekamp 13. eller 14 februar. Da er jeg i Stavanger på videreutdanning.  >:( Men det er vel en sjappe som viser kampen?
Luscos medl. 338

Lids

Starts styreformann Erik Solér er overbevist om at Kristofer Hæstad er Start-spiller i 2008.

Vi har pr idag ingen dialog med VIF og det er derfor min absolutte overbevisning at Doffen spiller i Start i 2008. Så får vi se om vi eventuelt selger ham i sommer, da helst utenlands, skriver Solér i en mail til Nettavisen.

Hæstad selv har tidligere uttrykt at han ønsker seg til Oslo-klubben, men at det å spille i Start ikke er noen krise.

- Jeg har bestemt meg for at det er VIF jeg ønsker å spille for neste sesong. Det blir enten Start eller VIF på meg, sa Doffen til fvn.no tidligere denne uka.

VIF-formann Jan Erik Aalbu sier at det er uaktuelt å kjøpe landslagsspilleren for mellom 12 og 15 millioner. Etter det Fædrelandsvennen kjenner til vil Start nekte å selge 24-åringen for under 10 millioner kroner. Et salg av Ghanas landslagsspiller Anthony Annan er minst like aktuelt.

Ifølge Solèr lukter allerede flere klubber på 21-åringen som antakelig spiller Afrika-mesterskapet for hjemlandet i januar.

Thomas

Lids

Medierådgivere er svært lite imponerte over taushetsplikterklæringen i Rosenborg. â€" Dette minner om det gamle sovjetsamveldet, sier Beate Barth-Nossum.

Dette er et tegn på en klubb i panikk. De begynner å foreta valg og beslutninger som ikke er gjennomtenkte. Vi får håpe at de ikke foretar like paniske beslutninger når de skal få på plass en ny spillestall, det kan virkelig gå ut over merkevaren Rosenborg, sier rådgiver Beate Barth-Nossum i Geelmuyden Kiese.

Hun mener dette føyer seg inn i et større bilde av et Rosenborg som har mistet kontrollen.

â€" Dette er et desperat forsøk på å gjenvinne kontrollen. Det er veldig avslørende, fordi det viser en så grov feilvurdering. Det er et signal om inkompetanse i ledelsen som er skummel. Mitt tips er at det nok vil komme andre merkelige vurderinger i tiden framover, sier Barth-Nossum.

Hun tror folk merker seg at klubben som før hadde et nærmest uslåelig omdømme, nå får stadig flere riper i lakken.

â€" Trenere som kommer og går, ingenting er bra nok. Det har vært veldig mange tegn det siste året som tyder på at noe er galt.

Mister kontrollen

Barth-Nossum er selv trondhjemmer og det hun kaller motgangssupporter av Rosenborg. Hun mener beslutningen er så feil fordi det vil ha motsatt effekt enn det hun tror Rosenborg selv ønsker:

â€" Selv om man prøver å stenge informasjonsstrømmen, tar den ikke slutt. Den tar bare andre veier, og det vil ikke se bra ut for Rosenborg. Da har de ingen kontroll over hvordan ting ser ut når det blir presentert, sier hun.

Det aller beste for klubben som har så stort medietrykk, er å være så transparente som overhodet mulig, ifølge Barth-Nossum. Da vil de få størst mulig kontroll på informasjonen som uansett vil nå ut. Hun kaller det naivt å tro at det ikke skal lekke ut informasjon fordi de sier det. Hun tror ikke klubben kan gjøre annet enn å gå tilbake på denne beslutningen.

â€" Jo før, jo heller. Det blir mer parodisk dess lenger de tviholder på dette, sier Barth-Nossum.

Vil fostre flere spørsmål

â€" Dette er utfordrende for Rosenborg fordi åpenhet og folkelighet er blant de grunnleggende verdiene i klubben, sier Trond Stiklestad som er lektor på Høgskolen i Sør-Trøndelag samt konsulent i Posisjon markedsrådgivning.

I tillegg peker han på at det å tegne en så sterk avtale ikke er vanlig praksis verken i næringslivet eller innen idretten. Stiklestad er ikke i tvil om at dette oppleves som uheldig og urimelig av folk flest.

â€" Spørsmålet som dukker opp er «hva har de å skjule?», «er det mer?» og «tåler de ikke at ting blir brakt til torgs?», sier han.

Han mener at omgivelsene ikke har tillit til de grunnleggende verdiene åpenhet og folkelighet. Dette illustreres ved at sentrale personer går ut og påpeker dette, mener Stiklestad.

â€" Er det et Rosenborg i skifte vi ser nå?

â€" Jeg tror ikke at de er i et skifte. Men de må ta et oppgjør for å finne tilbake til hva de skal være, sier Stiklestad.

Han tror ikke folk føler at Brakka er mer stengt nå enn før. Det er fortsatt mulighet for å diskutere høylytt.

â€" Dette går mer på hvordan de tar opp ting internt. De har sett seg nødt til å kneble framtidig kritikk, sier Stiklestad.
Thomas

Per-Stian

Jarstein klar for Rosenborg

Dramatisk helomvending: Rune Almenning Jarstein er nå klar for Rosenborg. Det melder Odd Grenland på sine nettsider.

Klubbene gjenopptok forhandlingene dagen etter at Nettavisen meldte at keeperen ville bli for dyr for trønderklubben. Kravet på 18 millioner kroner for landslagskeeperen var så høyt at Rosenborg valgte å avstå fra å gå i forhandlinger.

Høynet budet
Tidligere fredag bekreftet nestleder i Odds styre, Tom Helge Rønning, overfor Varden at partene igjen var i forhandlinger. Rosenborg høynet torsdag sitt bud med to millioner kroner, hvilket betyr at overgangssummen trolig blir på rundt 11 millioner kroner. Jarstein (23) skal skrive under på en treårskontrakt.

Assisterende sportsdirektør Erik Hoftun sier til rbk.no at begge parter er fornøyd med avtalen. Han vil dog ikke kommentere innholdet i den.

- Det er en avtale begge parter er fornøyde med. Rosenborg får en landslagsmålvakt med enorme utviklingsmuligheter. Vi er veldig glade for at dette endelig gikk i orden, sier Hoftun til rbk.no.

Jarrstein er også godt fornøyd.

- Deilig
- Det er deilig at det er i boks. Jeg var ikke sikker på at det kom til å ordne seg, men jeg har hele tiden vært optimistisk, sier han.

Jarstein ankommer Trondheim i neste uke for å trene litt og for å skrive under kontrakten.

- Det blir spennende og en stor utfordring for meg å komme til Rosenborg. Jeg skal stå på hver eneste dag for å gjøre en best mulig jobb for klubben. jeg ønsker å bidra til å vinne noe, sier han.

Nettavisen

Per-Stian

Ny hovedtrener på plass i RBK

50 år gamle Erik Hamrén er ansatt som ny hovedtrener i den trønderske toppklubben. Han begynner i jobben på Lerkendal 1. juni. Trond Henriksen har ansvaret fram til da.

- En spennende utfordring, sier Hamrén til rbk.no.

Tre år
Han skal lede Aalborg ut sesongen i Danmark før han gjør trønder av seg. Han har skrevet under på en treårskontrakt.

- Det føles riktig bra, jeg synes det er en skikkelig utfordring. RBK er en storklubb i Skandinavia og blir møtt med respekt i resten av Europa også, sier Hamrén til klubbens nettside.

Hamrén har trent en rekke svenske topplag, og han leder nå danske Aalborg som topper serien i landet.

- RBK er jo en større klubb rent resultatmessig, men nå har vi jo lyktes i å skape et topplag også her i Aalborg, fortsetter han.

Rosenborg kom til enighet med sin nye hovedtrener på selveste julaften. Han skrev under på kontrakten i København 3. juledag.

Offensiv fotball
- Jeg er veldig godt fornøyd med å ha fått på plass en erfaren hovedtrener, som har samme fotballfilosofi som oss. Han står for artig offensiv fotball, og han dokumenter jo resultat gjennom å toppe ligaen i Danmark, kommenterer styreformann Terje Svendsen.

Og dette står han for rent fotballmessig:

- Spille underholdende fotball med mange sjanser og mål, da blir det også morsommere for publikum. Men det avhenger jo av troppen og kvaliteten på spillerne. Likevel er målet offensiv og underholdende fotball, mener han.

Hamrén har tradisjonelt sett spilt 4-4-2 med lagene han har trent. I Rosenborg er det tradisjon for 4-3-3.

- Jeg har jobbet mye med ulike måter å spille på, avhengig av hvilke spillere man har i stallen og hvilke lag man møter. Det er forskjell på å møte Fredrikstad på Lerkendal og Barcelona på Nou Camp, for å si det slik. Jeg synes fort det blir for mye snakk om tall. Det er mange måter å spille 4-4-2 på, RBK gjorde det vel i høst også? Det jeg vil forsøke å oppnå er underholdende fotball. Én, to eller tre spisser har mindre betydning. Det viktigste er å få resultat. Et delmål er å etablere et bra pasningspill. Det er jeg veldig opptatt av, sier han.

Nettavisen

Per-Stian

Svenske klar for Rosenborg Trønderne har hentet en målfarlig ving.

Torsdag ble 25 år gamle John Pelu enig med Rosenborg om en kontrakt ut 2010. Den svenske kantspilleren kommer fra 1.-divisjonsklubben Kongsvinger.

Etter hva Nettavisen kjenner til, må Rosenborg betale 3,5 mill. kr. for spilleren, som har to år igjen av kontrakten med KIL.

- Vi er fornøyd med den avtalen vi har fått i stand, sier sportslig leder i KIL, Olav Nysæter, til kil.no.

Pelu er opprinnelig fra Burkina Faso, og har spilt i KIL siden høsten 2006. Han har tidligere spilt under Norges landslagssjef Ã...ge Hareide i Helsingborg og for Öster. 25-åringen scoret 12 mål for KIL sist sesong.

- Det var et lett valg. RBK er kjent over hele Europa, og jeg har fulgt dem i mange år. De spiller på en måte som passer meg, det kjennes som en stor mulighet å komme hit, sier John Pelu i intervjuet med RBKTV .

- Som kantspiller har han herjet med de fleste venstrebacker i Addeccoligaen i år. Jeg har møtt ham flere ganger med Glimt selv. Han har bra fart, gode individuelle ferdigheter, er god 1 mot 1, og involvert i mye scoringer, sier Erik Hoftun til rbk.no .

Fra før har Rosenborg sikret seg 21-åringen Vadim Demidov fra Hønefoss.

Nettavisen

MrK

2008 blir ett spennende år - 3-4 lag i toppen. Brann, Viking, LSK og Stabæk.
RBK er betydelig svekket - ny keeper og endel ungt men hvor er forsvaret blitt av og tapet av Riseth er betydelig.

Mang på midt på treet - de nye har sine utfordringer og vil vel prestere som de gjorde ifjor i nevnte rekke - Aafk og Lyn vil være bankers i bunnen............
Mest svekket er Aafk men de venter jo på Dede, den fete brasilianer som vi hadde en saga om ifjor!

Husk gutter - kun ett lag vinner!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

arneg

Da er Doffen og Bengt Sæternes klar for VIF.  VIF blir nok å regne med ja.....

Dennis

Vi har fått vårt eget lille Chelsea!

Marching on together!

ToreLA

Tja... Chelsea gjorde vel mange gode kjøp de??

riksen

Ja det er vel bare brann og rbk som kan kjøpe inn fra øverste hylle uten å få chelseastemplet.

Quote from: Mr Kaizer on January 02, 2008, 18:54:14

Legenden Leffe Nordli

HåvardK

Nåja. Synes å huske at det ble mumlet i gangene da Kamma tømte kontoen for å skaffe seg Nordli og Holmen for et drøyt tiår siden.

riksen

Trur nok historien mer var at styret tømte lommene etter et styremøte og dermed ble Nordli kjøpt inn for sedlene og Holmen for vekslepengene. Men det ble mumlet i flere år etterpå  "Okken er dænni Jørn Holmen a". Trur aldri vi fikk svaret.

Quote from: HåvardK on January 03, 2008, 11:12:16
Nåja. Synes å huske at det ble mumlet i gangene da Kamma tømte kontoen for å skaffe seg Nordli og Holmen for et drøyt tiår siden.
Legenden Leffe Nordli

Dennis

Quote from: riksen on January 03, 2008, 08:48:41
Ja det er vel bare brann og rbk som kan kjøpe inn fra øverste hylle uten å få chelseastemplet.

Quote from: Mr Kaizer on January 02, 2008, 18:54:14

Rosenborg har vel ikke kjøpt mange gode spillere de siste årene!  ::)

Med unntak av Sapara og som oss, fant de en stjerne i egen stall i Kone.

Uansett, det var ment som en spøk...
Marching on together!

Per-Stian

Overgangsvinduet for norske klubber stenger 31. mars. Første serierunde spilles 30. mars.

Bodø/Glimt:
Inn: Christian Berg (Fredrikstad), Jan Derek Sørensen (Vålereng), Ivar Andreas Forn (Harstad)
Ut: Erik Hoftun (Rosenborg), Olof Hvidén-Watson (Odd Grenland)

Brann:
Inn: Kenneth Udjus(tilbake etter utlån i Løv/Ham), Yaw-Ihle Amankwah (Fana)
Ut: Martin Andresen (Vålerenga), Trond Fredrik Ludvigsen (klubbløs), Johan Thorbjørnsen (lånt ut til Sandefjord)

Fredrikstad:
Inn: Joackim Thomassen (Sparta), Abgar Barsom (Örebro)
Ut: Øyvind Hoås (klubbløs), Christian Berg (Bodø/Glimt), Miika Multaharju (HJK Helsinki), Anders Prytz (klubbløs), Johan Sjöberg (Elfsborg)

HamKam:
Inn: Arnar Førsund (Vålerenga), Adem Güven (Raufoss), Håkan Malmström (Brommapojkarna), Jon Masalin (Notodden), Tom Kristoffersen (Eidsvold Turn)
Ut: Martin Husar (Lillestrøm), Olav Tuelo Johannessen (Sandefjord)

Lillestrøm:
Inn: Martin Husar (tilbake fra lån i HamKam), Steinar Pedersen (Start), Jon Midttun Lie (Start), Vidar Riseth (Rosenborg), Lars Ivar Moldskred (Molde)
Ut: Shane Stefanutto (Lyn), Anders Rambekk (Odd Grenland)

Lyn:
Inn: Shane Stefanutto (Lillestrøm), Jimmy Tamandi (AIK), Kjell Petter Opheim (Manglerud/Star)
Ut: Kevin Larsen (Tromsø), Jo Tessem (Bournemouth), Johan Dahlin (Trelleborg, lån), Enriqe Ortiz (klubbløs)

Molde:
Inn: Thomas Holm (Vålerenga), Christian Steen (Tromsø), Kristoffer Paulsen (Start)
Ut: Trond Strande (lagt opp), Lars Ivar Moldskred (Lillestrøm), Øyvind Gram (Aalesund), Marel Baldvinsson (klubbløs), Marel Baldvinsson (Breidablikk), Sandro Grande (klubbløs), Petter Christian Singsaas (Steinkjer), Madiou Konate (klubbløs), Christian Gauseth (Bryne)

Rosenborg:
Inn: Vadim Demidov (Hønefoss), Rune Almenning Jarstein (Odd Grenland), John Pelu (Kongsvinger), Alexander Lago (tilbake fra lån)
Ut: Mikael Dorsin (CFR Cluj), Miika Koppinen (Tromsø), Vidar Riseth (Lillestrøm), Lars Hirschfeld (CFR Cluj)

Stabæk:
Inn: Iven Austbø (Viking), Inge André Olsen (tilbake fra Start), Jan Tømmernes (Asker), Vegar Eggen Hedenstad (Elverum), Torstein Andersen Aase (Nordstrand)
Ut: Eirik Markegård (Sandefjord), Jens Waltorp Sørensen (klubbløs)

Strømsgodset:
Inn: Joel Riddez (Örebro)
Ut: Keijo Huusko (Tromsø), Trond Fredrik Ludvigsen (Brann, senere frigitt der), Øyvind Leonhardsen (lagt opp)

Tromsø:
Inn: Keijo Huusko (Strømsgodset), Kevin Larsen (Lyn), Miika Koppinen (Rosenborg), Tommy Knarvik (Sandefjord), Adriano Munoz (Sandefjord)
Ut: Christian Steen (Molde), Lars Iver Strand (Vålerenga), Hördur Sveinsson (Silkeborg)

Viking:
Inn: Joakim Austnes (Aalesund), Martin Fillo (Viktoria Plzen), Kristian Nicht (Alemannia Aachen)
Ut: Iven Austbø (Stabæk), Søren Berg (Randers), Jørgen Tengesdal (Randaberg), Trygve Nygaard (Haugesund)

Vålerenga:
Inn: Martin Andresen (Brann), Lars Iver Strand (Tromsø), Troy Perkins (DC United), Kristofer Hæstad (Start), Bengt Sæternes (Odense), André Muri (tilbake fra Odd Grenland), Bojan Zajic (benyttet opsjon), Mohammed Abdellaoue (Skeid)
Ut: Christian Grindheim (Heerenveen), Thomas Holm (Molde), Arnar Førsund (HamKam), Arni Gautur Arason (klubbløs), Steinar Strømnes (Kongsvinger), Alexander Mathisen (Aalesund), Jan Derek Sørensen (Bodø/Glimt)

Aalesund:
Inn: Alexander Mathisen (Vålerenga), Johan Arneng (Djurgården), Øyvind Gram (Molde),
Ut: Jeffrey Aubynn (Malmö FF), Peter Werni (Skjetten), Joakim Austnes (Viking), Håvard Sakariassen (tilbake til Bryne), Magnus Kihlberg (Örebro)

Kjelde: http://www.fxt.no/tippeligaen/article1528797.ece

Per-Stian

Siste ryktene:

- RBK har lagt inn bod på Fredrik Strømstad.
- Viking ønskjer å hente heim Erik Nevland som erstattar for Ijeh.
- Tromsø er villig til å selje Sigurd Rushfeldt etter ankomsten til Adriano Munoz.
- Dan Anton Johansen (LSK) kan vere på veg tilbake til Danmark og Brøndby.
- Molde vil gjere eit nytt forsøk på å hente Arild Sundgot frå LSK for eit tosifra millionbeløp.

Per-Stian

Peter Ijeh forklarer nå hvorfor han bare må dra fra Viking.

Betingelsen for at familien skulle bli i Stavanger var at også kona fant seg jobb. Det har hun ikke klart i løpet av tiden i byen. Nå har hun fått seg jobb på Østlandet, og tatt med seg barna.

Se innslaget på TV 2 Sporten her.

Derfor må også spissen dra.

- Familien har dratt, og det er umulig for meg å bli her uten familien. Jeg har prøvd det før. Det har ikke fungert, sier Ijeh til TV 2 Sporten.

Og:

- Det var på tide at jeg sa fra. Så folk forstår hvorfor, legger han til.

- Hun vil leve sitt liv, og det respekterer jeg. Men å våkne uten de to jentene mine er forferdelig. Det er tøft. Jeg beklager denne beslutningen, men jeg må gjøre dette. Viking må hjelpe, og det haster, sier han.

Ijeh har scoret 29 mål på 38 seriekamper for Viking, og Lyn har lenge vært ute etter ham. Tidligere denne uka ble det kjent at Viking har avslått et bud på 12 millioner kroner for spissen sin.

http://www.fxt.no/tippeligaen/viking/article1534543.ece

RESPEKT!

ToreLA

Må ikke la Ijehs evne til å fremstå ydmyk og stakkarslig i media gå inn på deg, Per Stian. Dette er nok bare et skalkeskjul. Kona fikk ikke jobb her? Hehe.... ALLE får jobb i Stavanger om de bare vil. Vi har lavest arbeidsledighet i landet og skriker etter arbeidskraft.

lojosang

Kona likte ikke sjoppingmulighetene på Kvadrat, og ville til Oslo City, tenker jeg vi sier.
- Leif Olav

Per-Stian

Quote from: ToreLA on January 12, 2008, 02:04:26
Må ikke la Ijehs evne til å fremstå ydmyk og stakkarslig i media gå inn på deg, Per Stian. Dette er nok bare et skalkeskjul. Kona fikk ikke jobb her? Hehe.... ALLE får jobb i Stavanger om de bare vil. Vi har lavest arbeidsledighet i landet og skriker etter arbeidskraft.

;D

Sydhagen

Quote from: Per-Stian on January 11, 2008, 20:14:10
Siste ryktene:

- RBK har lagt inn bod på Fredrik Strømstad.
- Viking ønskjer å hente heim Erik Nevland som erstattar for Ijeh.
- Tromsø er villig til å selje Sigurd Rushfeldt etter ankomsten til Adriano Munoz.
- Dan Anton Johansen (LSK) kan vere på veg tilbake til Danmark og Brøndby.

rushfeldt kommmer sikkert til å spille for brann denne sesongen, men tror tromsø her har gjort en kjempedeal og funnet den perfekte erstatteren!  :)  munoz i tospann med moldskred blir bra!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ToreLA

Quote from: lojosang on January 12, 2008, 02:07:09
Kona likte ikke sjoppingmulighetene på Kvadrat, og ville til Oslo City, tenker jeg vi sier.

Det er godt mulig. Eller kanskje Kona er utdannet Gardesoldat eller muligens Deli Di Luca-medarbeider (som vi alle vet ikke finnes i Stavanger)? Kanksje hun er lei av 3 grader pluss og vil ha 5 grader minus? Eller kanskje Ijeh har smelt en eller annen Stavangertjei på tjukken og kona vil rømme fra byen av den grunn?