Derry på lån til Palace

Started by berlin, November 19, 2007, 12:06:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jon R

QuoteDet er heller ikke et sjokk at han går rett inn på laget til CP. De har jo tross alt hentet han for å spille? Det er sjelden 30 åringer blir hentet på lån uten at det er meningen at de skal spille.

Sjelden og sjelden fru Blom. I Leeds United sitter begge de innlånte spillerne (Kish og de Vries) på benken. Trenger ikke å se lenger enn det.  :)

Forøvrig uttalte Wise at Derry vil bli lånt ut, før Derry hadde sparket en ball for reservelaget. Det virker heller ikke som om Wise har tatt seg tid til å snakke med spilleren:

Shaun "I`m not bitter" Derry ( hvorfor i all verden skulle han poengtere at han ikke er bitter?) sier : " ... I don't know what the future holds for me there, or what the hierarchy at Leeds have planned for me. Your guess is as good as mine."  ??? ..."As the old saying goes, if it isn't broken you don't fix it. That's pretty much the situation at Leeds and I'm not going to get a look-in there at the moment."  :-\

Bare en bitter mann uttaler seg slik.   ;)
Jon R.

Runar

Hersker vel ingenting om at Wise i utgangspunktet ikke ønsker å ha Derry på laget.... Personlig så synes jeg det er like greit, jeg er ingen fan av Derry og mener at det kan være best for Leeds om vi kvitter oss med han og Westake..

B-m

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Per-Stian

Quote from: B-m on November 27, 2007, 12:09:51
Derry var visst MOTM.  :-[

Palace added Shaun Derry to the squad during the international break and Warnock was pleased with his performance.

“Shaun Derry did well for us today and considering he hasn't played for something like six months I was happy with his contribution over the 90 minutes.”

Imponerande comeback av Derry! Nesten utruleg at han haldt heile kampen. Saknar han i Leeds-trøya allereie, men håpar Kishishev kan få oss (som likar Derry) til å gløyme han ei stund.

Dennis

Kjempenyheter!

Hvis en Derry i veldig utrent forfatning kan være banens beste, er ikke det avskrekkende for CCC-nivået.
Marching on together!

McMidjo

Quote from: Mr Kaizer on November 27, 2007, 16:14:54

Kjempenyheter!

Hvis en Derry i veldig utrent forfatning kan være banens beste, er ikke det avskrekkende for CCC-nivået.

Positiv og riktig vinkling syns jeg!  :) :) 

God illustrasjon på at nivået på nedre halvdel av CCC neppe er allverden.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Sleivind

Og idag startet altså mannen som ikke engang var fit nok for reservelaget til Leeds engang, sin andre kamp for Palace på 3 dager....

Jon R

Gjør han? Utvilsomt svært gode nyheter for Leeds United.  ;)

En (utrent?) spiller som dominerer i CCC, vil være en forsterkning for ethvert lag i L1. Vi kan saktens håpe at Wise tar til vettet og henter han tilbake i januar.  :)

PS: Slutt: 2-1 til Palace. Derry fullførte nye 90 min.
Jon R.

Jon R

Shaun Derry fullførte ikveld sin 4. kamp på rad med 90 minutters fotball etter overgangen. Ny 2-1 seier til londonerne. Han er tydeligvis fit så det holder.  3-1-0 for palace på disse 4 kampene. Regner med at dette ikke går Wise helt hus forbi.   ;)
Jon R.

Per-Stian

Quote from: Jon R on December 04, 2007, 23:05:44
Shaun Derry fullførte ikveld sin 4. kamp på rad med 90 minutters fotball etter overgangen. Ny 2-1 seier til londonerne. Han er tydeligvis fit så det holder.  3-1-0 for palace på disse 4 kampene. Regner med at dette ikke går Wise helt hus forbi.   ;)

Eg er veldig glad på Derrys vegne, men er stygt redd for at Wise "overser" det som skjer i London :(

Jon R

Mulig det, Per Stian. Men "fitness-forklaringen" holder opplagt ikke mål. Til sammenligning holdt Kish i en omgang idag, iflg Hunter.  :)
Jon R.

Per-Stian

Wise er på gyngande grunn når det gjeld Derry. Inga tvil om det. Men det verkar berre så mistenkeleg at Wisey ikkje let Derry få vise seg fram når han endeleg er skadefri. Eg "kjenner" DW som ein trenar som gir dei fleste sjansen til å vise kva dei er gode for, gamal eller ung (med eit par unntak). Redd det difor ligg lengre tilbake i fortida denne usikre situasjonen til Derry som Leeds-spelar. Men gud kor glad eg vil bli om Derry kjem tilbake over nyttår og kjempar seg til ein fast plass på laget vårt!

Runar

Han er ikke god nok for laget vårt :)

Kickthemdown

Quote from: Runar on December 05, 2007, 00:07:50
Regner med at du tuller? Douglas eller derry? ::)

Alta-White

mari

Stoler på Wise. Likte Derry, men noen atlet har han aldri vært - tror vi satser på at våre spillere skal være "F***ere" en før..Si hva du vil om Douglas, men fitness wise (!) går han langt utenpå Derry

14 2 2 er en akseptabel rekke rekke for noe som var et konkursbo for 5 måneder siden. Tilsvarer 115 poeng dersom snittet opprettholdes (før trekk)......Har noen oppnådd det på 46 kamper tidligere ?

Jon R

Derry er en kriger, i utgangspunktet helt i Wise sin ånd. Vi må nok grave dypere etter årsakene her.  (;))
Jon R.

L.RADEBE

Sånn som jeg har forstått det er det visst ingen tvil om at Derry var rotta som tystet (ikke akkurat noen suprise). Derry blir nok aldri å spille under Wise igjen, såpass tror jeg vi kan slå fast. Leste flere plasser at dette ble tatt opp på Commercial Inn når det var spillere og andre til intervju.

Runar

Quote from: Alta-White on December 05, 2007, 01:30:27
Quote from: Runar on December 05, 2007, 00:07:50
Regner med at du tuller? Douglas eller derry? ::)

Alta-White

For å være helt ærlig så synes jeg ikke Derry er den helt store fotballspilleren som det snakkes om her.

På en annen side så forbeholder jeg meg retten til å si at så lenge han ikke spiller så er han ikke god nok, det er i hvertfall det argumentet jeg fikk høre i all den tid jeg ville at vi skulle slippe til de yngre. Da sa alle at de ikke spilte for at de ikke var gode nok. Og hadde de vært god nok hadde de fått spille - Hva er anderledes no`?

Wexler

Synd at Wise lederstil ikke passet Derry.

Hvis han ikke hadde vært så skadeutsatt så hadde han vært mer enn god nok for laget.

Det er nå viktig å satse fremover mot CCC spill neste sesong, og signe spillere som er gode på dette nivået.

berlin

God nok eller ikke.
Spiller det noen rolle?
Hvis vi fortsetter å sanke poeng slik som nå, rykker vi opp med de som spiller nå.
Forberedelsene til CCC bør innebære å friste enda bedre spillere enn Derry og ikke minst, de som spiller nå.

Først må vi selvfølgelig opp, dernest må vi håpe at gode spillere vil til Leeds, og jeg er ikke 100% overbevist om at alle er så keen på å ha Wise som sjef, men det vil vise seg. Jeg antar at klubben sørger for å markedsføre og presentere sine ambisjoner (om PL-spill) på en tillitvekkende måte, forsommeren 2008.

McMidjo

Ingenting hadde vært bedre enn om Derry hadde kommet tilbake til Leeds i god gammel form, men det finnes jo utallige eksempler på at spillere mislykkes i en klubb, men blomstrer opp i en annen. Om kjemien ikke stemmer mellom Derry og Wise â€" evt mellom Derry og resten av laget (?) â€" er det vel best for alle parter at han får gå til en annen klubb?

Om man først skal fordype seg i grumsete konspirasjonsteorier kan jeg jo trekke fram teorien om at det rådet en rasismekultur i klubben under Blackwell - og at Derry var en av eksponentene for denne. Jeg finner ikke noe som helst hold i disse teoriene, men dette er altså spekulasjoner som har vært å lese på et annet fansforum.

Som et tankeeksperiment kan en jo forestille seg at det faktisk er sannhet i rasismeteorien, og så vurdere Dennis Wise sine handlinger og uttalelser i lys av det. Den tilsynelatende forhastede fjerningen av enkelte spillere, ’Not a nice group’, Rui som hevder han ble frosset ut, Carole som ikke fikk spille, fjorårets Kandol som spilte uten trygghet og selvtillit…… (Husker også det lille oppstyret som var omkring den lovende Prestonspilleren Kelvin Wilson, som var aktuell i byttehandel med Kevin Nicholls. Fargede Wilson ville ikke til Leeds fordi ’something did not feel right’…..)

Igjen â€" dette er spekulasjoner som det ikke finnes noe som helst hold i, og som sannsynligvis er det reneste tøv, men om en først søker etter det, finnes det nok av indikasjoner som underbygger også en slik uhyrlig konspirasjonsteori……

Dennis

Midjo, du antyder vel ikke - rent teoretisk selvsagt - at det Wise kan ha gjort noe lurt og Blackwell kan ha rådet over en totalt usammensveiset spillerstall?  :o  :o  :o

For å sitere Monty Python: "Blasphemy!"

::) ;) ::)

For å avklare, jeg er helt enig med deg! Poenget ditt i siste avsnitt er helt korrekt.
Marching on together!

Jon R

Til midjo og kaizer: Overskriften på denne tråden kunne vært "WASCHERA ?"  En ( for mange) avholdt spiller er på vei ut av troppen, manageren bruker "fitness" som begrunnelse , spilleren går rett inn på laget en divisjon over oss og spiller 4 x 90 min for vinnerlaget Crystal Palace. Når man så bruker Leeds forumet til å undre seg og stille noen spørsmålstegn ved dette, kommer det noen relativt godlynte og nøkterne betraktninger om hva årsaken kan være( og ingen "idioten Wise" utspill) , iblandet innspill om hva man mener fotballspilleren Shaun Derry betyr for klubben vår. Det neste som skjer er at saken blir forsøkt latterliggjort og plassert i kategorien "tøv" og "konspirasjonsteorier". ( riktignok litt mellom linjene ;))  Jeg tar meg i å undre litt over dette også jeg.  ???

Er det noen mening i spekulere, diskutere, debattere forhold i klubben vi ikke vet den hele og fulle sannheten rundt? Er managerens forhold til spillerene bare interressant når vi får godhistoriene om hvilken fantastisk man-manager Dennis Wise er? Man trenger vel ikke være spesielt "konspiratorisk" for å se at begrunnelsen til Wise for å la spilleren gå, ikke henger helt på greip?

Er det lov til å stille spørsmålet om Wise med fordel kunne kalt en spade for en spade her? Ville det være så galt å si at "Shaun Derry passer ikke inn i spillergruppen slik jeg vil ha den og han inngår ikke i mine fremtidsplaner" fremfor å fremstå som en lite kompetent "fitness-expert" ?  Opptrer han redelig overfor spilleren i denne saken?  ::)

Jeg akter å følge denne saken videre, fordi enkeltspillleres skjebne i klubben interesserer meg, fordi Shaun Derrys forhold til klubben interesserer meg,  fordi Dennis Wise sitt forhold til spillergruppen interesserer meg, fordi Wise sine utspill i media interesserer meg, fordi jeg liker å spekulere, analysere og tenke høyt på forumet her.  :)

Kort sagt: La denne tråden leve!  :D
Jon R.

Tom S

Kanskje velger Wise å ikkje gå ut med at Derry ikkje er med i framtidsplanene for om mulig få høgere pris ved eit evt. salg?

Quote from: Jon R on December 05, 2007, 18:08:27
Er det lov til å stille spørsmålet om Wise med fordel kunne kalt en spade for en spade her? Ville det være så galt å si at "Shaun Derry passer ikke inn i spillergruppen slik jeg vil ha den og han inngår ikke i mine fremtidsplaner" fremfor å fremstå som en lite kompetent "fitness-expert" ?  Opptrer han redelig overfor spilleren i denne saken?  ::)
COME ON LEEDS !!

HåvardK

Quote from: Jon R on December 05, 2007, 18:08:27

Er det noen mening i spekulere, diskutere, debattere forhold i klubben vi ikke vet den hele og fulle sannheten rundt?
På dette spørsmålet vil jeg svare et ubetinget JA.

Dennis

En av grunnene til at jeg i en tidligere post snakket om Derrys fitness, var beviset over mangelen på den i en reservekamp mot Bournemouth. Ettersom den ble vist, sett og alle rapporter (som vanligvis er det eneste vi bedømmer utav) tydet på at Derry var månedsvis unna en plass i den høytflyvende førsteelleveren. Det er derfor jeg konkluderte med at dette var gode nyheter for en klubb som mest sannsynlig spiller i den aktuelle divisjonen neste år; kondisjon- og ferdighetsnivået på den nedre halvdelen av ligaen er ikke avskrekkende og neppe særlig mye bedre enn toppen av League One. Det står jeg fullt og helt for.

Når da et utlån - som kan forklares med manglende kondisjon og en plass langt nærmere sofaen enn laget - skaper (ytterligere) konspirasjoner mot en trener som har gjort det meste av man-managent innad ganske så bra, så langt (eller er min mening totalt forskjellige fra flertallet?) synes jeg det faktisk blir litt morsomt. Først peste vi på hvor dårlig Butler og Gregan var, men når Wise hev de ut skrek vi etter en Butler eller en Gregan. Hvem vet hvordan samholdet og spiriten hadde vært med Butler som kaptein den dag i dag? Noen ganger må man ta opp ugresset med rota, i stedet for å stadig klippe bladene - eller noe sånt.  ;)

I fare for å spytte på selve kjerkedøra; er det så sikkert at Shaun Derry har holdningene som skal til for å spille i Leeds da? Eller ferdighetene? Som du sier Jon R, dette vet vi jo lite om og det burde vel manageren vite bedre? For å ta et eksempel (uten at det er noen bestemte spillere) Dersom Leeds hadde bestått av en godt fungerende spillergruppe som opptrer som et lag (som jo tilfellet synes å være) og en spiller ikke fungerer like godt sammen med manager eller spillergruppe. Til tross for at denne spillere faktisk kan være god nok for laget, burde han da beholdes og være til skade for moral eller burde klubben kvitte seg med han? Som sagt, kun et eksempel og det er kun hypotetisk.

Det er meget mulig Derry har gitt Crystal Palace mer taklingsstyrke på midtbanen, men han vinner ikke kampene alene og dessuten er han ikke den playmakeren vi skriker etter. I mine øyne er Rado Kishishev en bedre fotballspiller enn Shaun Derry. Som du sier Jon R, kan vi egentlig ikke dømme folk vi ikke kjenner, så jeg sier at jeg tror nok Derry er av Leeds-materiale når det gjelder vilje og lagmoral. Men at han hadde vært så ekstremt viktig for dagens Leeds-lag, det tror jeg ikke. Han må gjerne motbevise meg!

Det kan vel ikke levnes noen tvil om at Wises metoder så langt har vært noe kontroversielle, men så langt har han gjort sakene sine veldig, veldig bra. Jeg tror faktisk at vi i vårt tilfelle hadde godt av å gå lenger ned (dvs. raske ut en hel haug spillere i samme slengen) fremfor å prøve å klore sammen et lag fullt av drittsekker og latsabber - igjen, satt på kanten.

Hva som skjedde rundt spionskandalen får vi neppe vite, men det er selvsagt lov å konspirere ::) alt man orker. ;)

Forresten, TV2 sier at det heter WASCHERA  ::)

Marching on together!

Jon R

Derry ble lånt ut 19 november, midt i en periode med særdeles tett kamprogram. I  noen av de kampene var vi "short" for midtbanefolk. Noen av disse kampene gikk vi på ydmykende tap mot lag fra L2 og bunnlag i L1.  Derry hadde gjennomført to reservekamper før han dro. Naturligvis var han "rusten" og naturligvis gav han ikke jernet etter et drøyt år på sidelinjen. Det som siden har skjedd  indikerer at han langt på vei var fit nok og moden for et snarlig come back på a-laget. Jeg mener at det som har skjedd i løpet av hans to-tre uker på vinnerlaget palace, er "bevis" godt nok på det. Min undring og kritiske spørsmål blir da om det var en riktig vurdering av Wise å sende han på utlån, fremfor å være en ressurs for oss i en kritisk periode?  :)

La oss så si at det ikke var fitness, men "dårlige holdninger" som er den egentlige årsaken. Hvorfor tåkelegge og gi inntrykk av å holde døra på gløtt for et come back, når spilleren heller burde blitt sparket ut av den samme døra? Wise har da ellers vært svært så handlekraftig ( jfr Butler/gregan som du  nevner her) når spillere ikke har passet inn i opplegget hans. Er det "latterlig" og "konspiratorisk" å undre seg over dette også?  :-\

Vedr din forsvarsstale: Ã... ha et kritisk blikk på det som skjer i klubben vår, er ikke nødvendigvis det samme som kritikk av Dennis Wise! Dette er ikke en spesielt Wise kritisk tråd. Det er vel ingen som konkluderer med at Wise har gjort noe kritikkverdig. Det stilles mange spørsmål og det gis få svar. Jeg kan slett ikke se at noen devaluerer det flotte arbeidet som Wise har gjort. Slapp av mann. Senk skuldrene. Tiden da "alle" skulle ta Wise er definitivt over.  ;)

PS. Du nevner muldvarpsaken: Min påstand er at det er mer sannsynlig enn usannsynlig at denne uheldige saken har påvirket forholdet dem mellom på en negativ måte. Men nå ble jeg visst veldig konspiratorisk igjen.  ;)
Jon R.

McMidjo

For all del - la Derrytråden og debatten leve.

At Derry gjør det så bra i Palace etter å ha vært skadd i trekvart år, forteller meg at han må ha vært gjennom et veldig bra rehabiliteringsprogram på Thorpe Arch - og at nivået i bunnen av The Championship neppe er allverden. Når vi ser hva Derry har gjort for Palace, kan det ligne som en feilvurdering fra Wise å slippe ham på lån - personlig synes jeg det var viktigere å slippe til Howson i de kampene Derry kunne ha spilt.

I den grad jeg latterliggjør noe, Jon - så er det isåfall at denne årsgamle muldvarpepisoden til stadighet dukker opp.... :)

Om det har skjært seg mellom Wise og Derry pga av utenomsportslige forhold, tror jeg disse forholdene er langt større enn muldvarpsaken - og om det overhodet er noe som helst i rasismespekulasjonene er verken Wise, Derry eller Leeds United tjent med at det kommer ut i det åpne rom.

At Wise kommer med intetsigende vissvass til pressen om Derrysituasjonen, har jeg faktisk en viss forståelse for når jeg ser hva Wise sine uttalelser av og til har blitt brukt til i tabloidpressen (ref muldvarpsaken...)

Det var nå bare min mening.... :)

Jon R

Rasismeanklagene høres ut som slag i løse luften. Isåfall burde derry forlengst vært sparket ut døren. En spiller som kandol kom feks til klubben etter at Wise tok over. At Carole ikke fikk tillit av Dennis Wise kan jeg vanskelig se at skulle ha noe med Shaun Derry å gjøre.  :)

"Fargede Wilson ville ikke til Leeds fordi ’something did not feel right’…..)  Ville vært rart om han ikke hadde den følelsen hvis han kjente historien til spilleren han skulle byttes mot.  ;)

Muldvarpsaken? Var ikke jeg som tok opp det denne gangen ihvertfall. Er den fortsatt relevant og har den betydd noe? Denne setningen din kan tyde på at den fortsatt betyr noe: "At Wise kommer med intetsigende vissvass til pressen om Derrysituasjonen, har jeg faktisk en viss forståelse for når jeg ser hva Wise sine uttalelser av og til har blitt brukt til i tabloidpressen (ref muldvarpsaken...)"

Fra spøk til "alvor": Du og jeg har et ganske forskjellig syn på den saken. Ingen tvil om det.  :D

osv..osv...
Jon R.

McMidjo

Quote from: Jon R on December 05, 2007, 23:04:30

Muldvarpsaken? Var ikke jeg som tok opp det denne gangen ihvertfall. Er den fortsatt relevant og har den betydd noe?

Er den fortsatt relevant?
Nei, jeg synes ikke at et enkeltstående tåpelig medieutspill fra en ung og uerfaren manager under stort press har særlig relevans ett år etterpå.

Har den betydd noe?
Den har forhåpentligvis betydd at Wise har lært seg å ikke buse ut i pressen med saker han burde ha holdt internt, og jeg tror han angrer bittert på hvordan han selv håndterte den saken.

Om Wise hadde sagt noe slikt som at "Shaun Derry passer ikke inn i spillergruppen slik jeg vil ha den og han inngår ikke i mine fremtidsplaner", hadde vi fått følgende oppslag i The Sun og The Mirror:

"Derry frozen out at Leeds!" - akkompagnert av Kevin Blackwell og Neil Warnocks hyllester til spilleren.
"Derry confirmed as the mole in molegate!" - akkompagnert av en levende oppsummering av muldvarpsaken.

For ikke å snakke om hvilket rabalder vi hadde fått på dette forumet når f.eks. Hot Shot skulle komme med sin frie oversettelse av hva Wise hadde sagt om Derry...  :)