OT: Luton under administrasjon

Started by soumoh, November 22, 2007, 23:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Quote from: B-m on November 23, 2007, 13:22:03
KJipt for Blackie og fansen. Personlig, mister nok ikke nattesøvnen. Hadde en stygg følelse at Luton var laget som ville slå oss ut av eventuell play off, oh irony liksom. Ser jo bra ut nå!  :P

...så hyggelig at nattesøvnen er tilbake, da. With or without rats  :D

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Futen har sverget dyrt og hellig på at de ikke godtar noen CVA hvor fotballgjeld prioriteres foran annen gjeld.
Fotballforbundet krever at all fotballgjeld betales. Boston ignorerte fotballforbundet, og ble sendt ned en divisjon. Leeds ignorerte futen, og mista 15 poeng. Kan vanskelig se noen klubb komme seg ut av dette med mindre en eventuell oppkjøper sletter all gjeld.

Quote from: berlin on November 23, 2007, 15:53:28
Quote from: lojosang on November 23, 2007, 15:24:02

Luton kan ennå få de -15. De første 10 er de standard 10 poengene alle klubber som går inn i administrasjon får. Luton vil (eller bør) få sine 15 poeng i straff når Futen setter seg på bakbeina igjen. Om de nå skylde rfuten noe, da.

vil og bør, fru blom. For det første skyldes ikke våre -15 poeng trekk generelt at det var selvesten futen ( Fut og Fogd  ;D ) som satte foten ned for CVA'en, for det andre var Leeds-saken såpass spesiell med re-salget og hele sulamitten, at jeg vanskelig kan se at fremtidige saker vil følge "leeds-saken". Det betyr ikke at de ikke kan få ekstratrekk, ,men det vil i såfall antagelig komme på grunn av spesfikke forhold i en gitt fremtidig sak.

Det er min forståelse.

- Leif Olav

sveifors

Quote from: lojosang on November 23, 2007, 17:05:06
Futen har sverget dyrt og hellig på at de ikke godtar noen CVA hvor fotballgjeld prioriteres foran annen gjeld.
Fotballforbundet krever at all fotballgjeld betales. Boston ignorerte fotballforbundet, og ble sendt ned en divisjon. Leeds ignorerte futen, og mista 15 poeng. Kan vanskelig se noen klubb komme seg ut av dette med mindre en eventuell oppkjøper sletter all gjeld.

Quote from: berlin on November 23, 2007, 15:53:28
Quote from: lojosang on November 23, 2007, 15:24:02

Luton kan ennå få de -15. De første 10 er de standard 10 poengene alle klubber som går inn i administrasjon får. Luton vil (eller bør) få sine 15 poeng i straff når Futen setter seg på bakbeina igjen. Om de nå skylde rfuten noe, da.

vil og bør, fru blom. For det første skyldes ikke våre -15 poeng trekk generelt at det var selvesten futen ( Fut og Fogd  ;D ) som satte foten ned for CVA'en, for det andre var Leeds-saken såpass spesiell med re-salget og hele sulamitten, at jeg vanskelig kan se at fremtidige saker vil følge "leeds-saken". Det betyr ikke at de ikke kan få ekstratrekk, ,men det vil i såfall antagelig komme på grunn av spesfikke forhold i en gitt fremtidig sak.

Det er min forståelse.

I det engelske FA er alt mulig. Det gjelder noen regler for LEEDs og andre for resten. Jeg er sluttet å ha trua på det korrupte FA, det er ikke bare i Bosnia at FA toppene er tvilsomme.

Det eksisterte ingen rettssikkerhet for Leeds, det blir spennende hvordan Lutonfår det. Hadde tingene hengt sammen så hadde West Ham og Leeds blitt behandlet på samme prinsipp. Idag er det ingen prinsipper.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

RoarG

Det er rot i engelske klubber, javel. Men hvorfor er det det? Jeg har en liten, nei ganske stor faktisk, mistanke om at dette med økonomi ikke har tatt særlig tungt hverken blant FA,Ligaen eller klubbene. Så finner De Styrende Organer ut at "oops, slik kan vi ikke ha det", og setter ned noen regler. Disse blir ikke fulgt så nøye til å begynne med, nærmest som symbol for lovlydighet. Etter hvert får off. myndigheter nok av slendrianet og presser DSO, som nå plutselig blir svært så moralske og ansvarlige. Men siden kulturen i bunn og grunn er en laissez faire-kultur, også innad i DSO, blir behandlingen klubben får temmelig vilkårlig, og ikke akkurat etter rettsstatens prinsipper. På den annen side: dersom Off. mynd. hadde gravd seg skikkelig ned i materien og undersøkt klubbenes finansielle disposisjoner kunne resultatet ha blitt riktig så pinlig for en mengde klubber, og dermed for FA. Ryker FA på en skikkelig nesestyver vil dette selvfølgelig ramme engelsk, så vel som internasjonal fotball. Ettersom England oppfant fotballen vil en avsløring, og domfellelse av DSO virke demoraliserende på landet (som jo også har fair play som nasjonalt dogme). Derfor kan vi ikke vente noen "store" saker i England. DSO og Off. myndingheter foretrekker heller å bruke de mindre rennomerte klubbene som offerlam&syndebukker for å simulere handlekraft. Jeg har nevnt det før: der hvor de store penga rår, rår også de store skurkene. Ingen kommer til store penger v.h.a. fair play, kun ved å opptre som sjakaler.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

soumoh

Ingen synes at det var synd på Leeds/fansen da vår über alles Leeds ble satt under administrasjon og mistet -15 før sesongen. Veldig mange av koste seg og ønsket oss lykke til i League Two. Nå er det vår tur å peke nese til noen av de som lo av oss.
We'll be back.

Jon R

Quote from: soumoh on November 24, 2007, 10:41:46
Ingen synes at det var synd på Leeds/fansen da vår über alles Leeds ble satt under administrasjon og mistet -15 før sesongen. Veldig mange av koste seg og ønsket oss lykke til i League Two. Nå er det vår tur å peke nese til noen av de som lo av oss.

Luton var vel en av få klubber som stemte i mot   at Leeds skulle trekkes -15 poeng ?  :)
Jon R.

berlin

Det stemmer ikke med mitt inntrykk. Etter -15p kom det en strøm med sympatierklæringer fra fans i både store og små klubber.

Derimot, ble -10p "stuntet" på slutten av forrige sesong, sett på som suspekt, både av fans og managere av andre klubber.
Hvilket det ikke var, etter min mening. Bates hadde rett i det at "bare en tosk ville ha drøyet med å gå i administrasjon" til sesongen var over, og dermed start med -10p neste sesong.

Det forblir en hypotese om dette ville fått utslag for -15p straffen, men jeg kan vanskelig forestille meg en start med -25p. ( Jaja, det hadde vi fikset greitt, likevel, kan jeg si nå, pytts-pytts- hva gjør vel 10 p fra eller til? Easy, easy..... ;D )

McMidjo

Dette er rykter/spekulasjoner jeg plukket opp fra en Lutonkilde, men det spekuleres i at Luton også kan ende opp med en klekkelig bot + en poengstraff på inntil minus 15 om de blir kjent skyldig i korrupsjonsanklagene som er rettet mot klubben â€" ref tidligere tråd om dette: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9408.0

At Lutons styre velger å sette klubben i admin så kort tid etter at disse anklagene kom på bordet, kan kanskje indikere at de forventer å bli ’dømt’ i denne saken, og at det totalt sett derfor kan være gunstig å være en klubb i administrasjon når denne straffen eventuelt kommer.

Sett ift det som skjedde med Leeds â€" vil nok Luton også være interessert i å 'begrense skaden' ved å få alt det som evt kan komme av poengstraffer innenfor en og samme sesong, for her kan vi jo snakke om en ny verdensrekord i minuspoeng:

- 10 poeng for å gå inn i admin
- 15 poeng for 'korrupsjon' (dvs brudd på en del regler ifm finansiering av spilleroverganger etc)
- 15 poeng for å gå ut av admin på en irregulær måte

Kickthemdown

Quote from: Jon R on November 24, 2007, 11:41:44

Luton var vel en av få klubber som stemte i mot   at Leeds skulle trekkes -15 poeng.  :)
Source? Har vært mange rykter men ikkeno håndfaste bevis på hvem som stemte for og imot. Gillingham sin styreformann gjorde det vel klart hva han hadde gjort ellers er det vel ingen som vet? U know johnny?

Mvh

Alta-White

Jon R

Ingen source for hånden. Skulle være et ? etter "poeng". Mener dette ble nevnt et eller annet sted i en annen tråd ( i noe jeg ikke har skrevet selv?) for en en tid tilbake. Blackwell gikk jo også ut og forsvarte klubben og dets supportere umiddelbart etter at 15 poengs trekket ble kjent, noe som virker litt rart hvis klubben hans stemte for den samme straffen?  :) 
Jon R.

McMidjo

Et lite lys i enden av tunnelen for Luton, for det har kommet inn flere bud på klubben - men klubben trenger penger NÃ..., og har derfor begynt å selge spillerne sine.

To av de beste spillerne er solgt, og flere er sannsynligvis på vei: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/luton_town/7181317.stm

Utrolig trist - når en ser den heroiske innsatsen disse spillerne har lagt ned de siste månedene - senest i FA-cupen mot Liverpool forrige uke.

Synes det står stor respekt av det Blackwell har fått til under disse omstendighetene.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Masinga

Stakkars Blackwell! Kan ikke annet enn synes synd på mannen, som opplever 2 slike administrasjoner på rappen.
Masinga, medl.nr. 1250

Geir Magne

Enig, det er leit for Blackwell. Selv om han mistet litt av grepet i Leeds United, var han en kjempehyggelig fyr. Alltid beredt til en prat og et bilde med fansen. Jeg fikk et veldig godt inntrykk av ham de to somrene L.U. var i Norge på treningsleir.
Happy days are here again, it's official from Number 10!

Jon R

"David Edwards, 21, will join Wolves for £675,000" .

Hentet av Blackwell fra league 2 klubben Shrewsbury i sommer. Talentspeideren Kevin Blackwell fornekter seg ikke.   :)

( han var alltid en bedre talentspeider enn spillerutvikler under tiden  i Leeds  ::))  
Jon R.

B-m

Først så brydde jeg meg ikke om at Luton opplevde samme skjebne som oss, men kjenner nå at jeg faktisk føler sympati. Ingen bør oppleve det vi har opplevd. Foruten om Scum, looserpool, chelscum, baadiff, spurts SEFF  :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

sindre12

har jo sjans te å kjøpa dei beste spelerarne deiras nå joo ..
Beckford 4 England!

McMidjo

Da står også Kevin Blackwell uten jobb.

Uklart om han har sagt opp eller fått sparken - men han har ihvertfall fått 1 måned på å rydde kontoret sitt:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/luton_town/7183317.stm

- og nei, han skal ikke til Newcastle...   :(

Jon R

Quote from: midjo on January 11, 2008, 15:22:14
Da står også Kevin Blackwell uten jobb.

Uklart om han har sagt opp eller fått sparken - men han har ihvertfall fått 1 måned på å rydde kontoret sitt:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/teams/l/luton_town/7183317.stm

- og nei, han skal ikke til Newcastle...   :(

Pussig avtale. Blackwell skal faktisk lede klubben i en måned før han forlater den! Det er vel overveidende sannsynlig at det er managementet som har sagt takk for seg her, etter å det ble åpenbart umulige arbeidsforhold: "The administrator has agreed to sell key players without consulting the management. Five players are leaving while three others are under offer. "

Tragisk for klubben og alle de innvolverte, ettersom den sportslige fremgangen har vært åpenbar etter - 10.  :)

Jon R.

marve

Veldig trist det som nå skjer med luton .
Synes KB og hans stab har gjort en glimrende jobb med luton så langt .
Ingen supporter fortjener å se sitt lag forsvinne ,bare trist dette .
Og det mener jeg uannsett hvordan luton stemte i vår sak .Supporterne fortjener ikke dette som nå skjer med klubben sin .

Asbjørn

Quote from: Jon R on January 11, 2008, 15:30:53
Det er vel overveidende sannsynlig at det er managementet som har sagt takk for seg her, etter å det ble åpenbart umulige arbeidsforhold:

Dét tar du nok hélt rett i, unge Skotte  :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

kjelvi

man kan si mye om Blackie, men mener ikke hans periode i Luton vil være en nok byrde på hans CV.
her har rammevilkårene mildt sagt være vanskelig.
mener å registrere at det i britisk presse har vært uttrykt annerkjennelse for hans arbeid i klubben. i tillegg mener jeg å ha sett sitater hvor han uttrykker omtanke og bekymring for sine spillere/gutter i den rekken av nedturer som klubben har vært inne i.

RESPEKT!

Per-Stian

Litt smått sjokkerande at Blackie må forlate stillinga som Luton-sjef. Trudde ærleg talt at det skulle på haue-og-rævva etter poengtrekket, men laget har faktisk vunne mange verdifulle poeng etter at administrasjonen var eit faktum.

Lukke til vidare, Mr. Blackwell!

pedro

Veldig trist dette som hender med Luton, vi har vært gjennom dette helvete over lengre tid og ingen fotballsupporter fortjener slikt. Trist som f.... :'(
Leedsomaniac

kjelvi

Blackwell explains Luton exit
Luton boss frustrated by sale of players

Luton manager Kevin Blackwell has revealed he is leaving the Hatters because he no longer feels that he is managing the football club.
Blackwell has decided to leave the Luton in February with the cash-strapped League One outfit still in administration.
The former Leeds manager was believed to have made the decision to quit after the administrator agreed to sell a number of key players without consulting the management team.
And Blackwell, who takes his team to Anfield for an FA Cup third round replay with Liverpool on Tuesday, has now told Sky Sports News his reasons for leaving Kenilworth Road.
"I felt that with the sale of the players, I was no longer managing the football club," said Blackwell.
"Myself and my staff sat down and had a chat about the best way to move forward and with new owners possibly coming in it is an opportunity for them to name their own manager.
"I'm not trying to blame anyone, but we thought we had an agreement to keep the squad intact.
"We are taking a massive following up to Liverpool, but then we find out that we are selling players at a time when I didn't think we needed to do that.
"But the administrators have got to make sure the club survives and unfortunately he has made that decision and we have to abide by it.
"We are going very well as a club and a team at the moment football-wise and to see the team break up in front of you, I think it just wears people down. To sell players at this point was a savage blow."
Blackwell, though, has hinted that he could stay at Luton if a new owner of the club was to offer him a renewed contract.
"That (a new contract) is certainly a possibility," Blackwell added when asked if he could stay at Luton.
"This gives everyone the chance to establish who they want in charge and move the club forward, but at the moment it is very difficult."

Sky

Sleivind

Og Luton fortsetter å synke lenger ned i gjørma! Står en liten artikkel på vg om kampen i kveld og litt om den umulige situasjonen Luton er i. Selv stusser jeg litt over dette utdraget:

Motstander Luton på sin side har også nok å stri med. Klubben har store økonomiske problemer, og er satt under administrasjon. Siden første møte med Liverpool forrige uke har de solgt flere spillere, og de må fortsatt selge unna flere for å få bukt med problemene. Chris Coyne og Dave Edwards skal være på vei bort, og klubbens administratorer nekter de to å spille fordi en skade kan ødelegge et eventuelt salg.

Er dette faktisk mulig? Dette setter jo Luton i en umulig situasjon? Blir de nektet å trene også da?

Dennis

Vi har vært der og det føles ikke godt å se en annen klubb lide samme skjebne. Husker hvor langt nede jeg var og hvor frustrerende det føltes uten lys i tunnelen.

Et par av kameratene mine (Tottenham- og Liverpool-supportere) skulle gjerne fått kjent det på kroppen ( ::)), men Luton er en klubb som ikke har samme forutsetninger som oss, for å komme tilbake.
Marching on together!

Promotion 2010

Hadde bare Blackwell skjønt at han burde sagt opp i Leeds litt tidligere, så hadde vi ALDRI rykket ned. Men han har vel lært. Han er i en no-win-situation i Luton.
::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Marching on together!

McMidjo

Quote from: Sleivind on January 15, 2008, 13:20:24
Og Luton fortsetter å synke lenger ned i gjørma! Står en liten artikkel på vg om kampen i kveld og litt om den umulige situasjonen Luton er i. Selv stusser jeg litt over dette utdraget:

Motstander Luton på sin side har også nok å stri med. Klubben har store økonomiske problemer, og er satt under administrasjon. Siden første møte med Liverpool forrige uke har de solgt flere spillere, og de må fortsatt selge unna flere for å få bukt med problemene. Chris Coyne og Dave Edwards skal være på vei bort, og klubbens administratorer nekter de to å spille fordi en skade kan ødelegge et eventuelt salg.

Er dette faktisk mulig? Dette setter jo Luton i en umulig situasjon? Blir de nektet å trene også da?

VG følger som vanlig ikke med i timen. Disse to spillerne var i prinsippet solgt før helga, men Blackwell ønsket allikevel å benytte dem i kampen mot Swansea.

Når en klubb er satt i admin, betyr det at også manageren er satt under administrasjon og må forholde seg til de beslutninger som klubbens administrator tar. Dilemmaet for klubbens administrator er at han må sørge for å få inn nok penger til å finansiere driften av klubben fram til et oppkjøp går i orden - noe som kan ta 2-3 måneder.

Blir ellers spennende å se hvilket lag Luton stiller med i kveld:
Ytterligere to spillere er lånt ut, og 3-4 andre spillere er i visstnok i forhandlinger med nye klubber, og er derfor usikre foran kampen mot Liverpool. I tillegg er keeperen Brill visstnok halvskadd, og hadde de ikke hatt juniorkeeperen sin tilgjengelig måtte Blackwell ha trukket i keepertrøya igjen.  :o

tori_no

Noen har det faktisk tøffere enn vi fikk det ifjor, og det i League 2.
Spørs om Luton forsvinner ut i det store intet etter sesongen 08/09.
Tragisk.
http://fotball.aftenbladet.no/england/article112614.ece