OT: Luton under administrasjon

Started by soumoh, November 22, 2007, 23:09:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

soumoh

og fratatt 10 poeng  ;D

Kijpern det Blackwell-pølsa  ;)
We'll be back.

Per-Stian

Då kan vi vel stryke dei på lista over utfordrarar til opprykk! Syns dog synd i Blackwell, som vel ikkje hadde noko skuld i desse problema.

Per-Stian

Fotballklubben Luton er satt under administrasjon og fratatt ti poeng på grunn av økonomisk rot.

Klubben ramler dermed ned til sisteplass i engelsk 1. divisjon med de ni poengene de sitter igjen med.

Luton gikk motvillig med på å utnevne tre administratorer for å holde klubben på rett kjøl fram til de finner en kjøper.

Klubben fikk dermed samme medisin som Leeds, som før sesongen ble trukket ti poeng av økonomiske årsaker.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186514

Sander

Quote from: Per-Stian on November 23, 2007, 00:20:54
Fotballklubben Luton er satt under administrasjon og fratatt ti poeng på grunn av økonomisk rot.

Klubben ramler dermed ned til sisteplass i engelsk 1. divisjon med de ni poengene de sitter igjen med.

Luton gikk motvillig med på å utnevne tre administratorer for å holde klubben på rett kjøl fram til de finner en kjøper.

Klubben fikk dermed samme medisin som Leeds, som før sesongen ble trukket ti poeng av økonomiske årsaker.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=186514

Ble ikke vi fratatt 15 poeng.. Jo det gjorde vi!! 25 poeng på to mnder.. sykt!!

Sydhagen

Quote from: soumoh on November 22, 2007, 23:09:48
og fratatt 10 poeng  ;D

Kijpern det Blackwell-pølsa  ;)

ikke noe å godte seg over synes jeg! 
vi har selv fått minuspoeng og synes vel ikke at det er noe stas vel..??
nei, synes synd på luton-fansen nå
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

flynn

auren

Blir bare trist av slik lesning. Synd på Blackwell, spillerne og fansen...

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

I vår situasjon, der vi har opplevd dette både to og en halv ganger (-25) kan jeg ikke være skadefro ovenfor Luton. Akkurat de ansvarlige bør straffes, men supporterne har jeg medynk til. Stakkars gjeng!  >:(

Hadde gjerne sett dette skje Liverpool da, det skal sies.  ;)
Marching on together!

vertigo

McMidjo

Toppen av isfjellet? Tror det kommer fler i løpet av sesongen dessverre.... :-[
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

BERGH

mot at Luton får minus ti hvis de stemte mot at leeds skulle ha minus 10 + 15.

Hvis ikke så får det være ok med minus 10 til Luton !!

Men egentlig NEI for dette med minus poeng for økonomisk rot er usportslig.  Det blir som å blande sport og politikk.   :'(

4ever arcticwhite

Kan ikke sammenligne dette poengtrekket med de -15 vi fikk. Det er HELT klare regler på at admininstrasjon gir -10 poeng i inneværende sesong, evt. neste sesong dersom man går i administrasjon mellom sesonger.

Vi fikk først -10 poeng forrige sesong(helt greit, da vi gikk i admin), men så fant man opp noen nye regler og justerte litt på noen gamle, og stemte over disse da man oppdaget at de -10 vi fikk i fjor egentlig ikke svei så mye siden vi hadde rykket ned uansett.

Selvfølgelig synd for supporterne, men akkurat her er reglene krystallklare, og ledelsen visste hva som ville skje når de kalte inn administratorene. Får bare håpe for Luton-supporternes skyld at de ikke bruker KPMG...... :)
The future's so White I've got to wear shades 8)

McMidjo

- 10 poeng er en standard straffereaksjon når en fotballklubb går INN i administrasjon.

De - 15 poeng var en straff Leeds fikk fordi de gikk UT av administrasjon på en irregulær måte - sett ift det engelske fotballforbundets regler. - 15 poeng i Leeds sitt tilfelle var en skjønnsmessig straffeutmåling, som ikke er dokumentert i fotballforbundet sine regler på samme måte som poengstraffen på - 10 for å gå INN i admin.

Slik jeg i etterkant har forstått det vil Leedssaken danne presedens for andre tilsvarende saker. Luton vil derfor kunne bli utsatt for det samme om Skattefuten blokkerer muligheten deres til å gå UT av admin på en ordinær måte - på samme måte som Skattefuten gjorde i Leeds sitt tilfelle.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Quote from: BERGH on November 23, 2007, 09:58:40
mot at Luton får minus ti hvis de stemte mot at leeds skulle ha minus 10 + 15.

Hvis ikke så får det være ok med minus 10 til Luton !!

Men egentlig NEI for dette med minus poeng for økonomisk rot er usportslig.  Det blir som å blande sport og politikk.   :'(

Og hvilke virkemidler ( sanksjon, straff ) skulle man så bruke? Bøter? De ha jo ikke penger.

Poengstraff er riktig virkemiddel for øyeblikket, i tider hvor mange klubber fortsatt ser ut til å tøye strikken litt vel langt når det gjelder pengebruk.

(Selv som poengstraffen akkurat nå kan ha slått positivt ut for Leeds ( det får vi jo aldri vite, det forblir en hypotese ),
vil den jo vanligvis ikke gjøre det).

Luton må kjempe hardt for å unngå nedrykk.

Roy

Mine tanker går til fansen  :( Vi vet alle hvor j...... de har det nå. Unner ingen fans (rettelse svært få) å oppleve dette.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

fmtj

Dette er lite å fryde seg over synes jeg! Hva i all verden er bra med å kose seg over andres elendighet og særdeles Blackwell som kommer inn i denne huskestua. Trist og intet annet enn trist er dette....for fansen, spillerne, Blackwell og fotballen :(!
Yeboahs vitne

LeedsUnited

Synd for Luton fansen.  Håper det ordner seg for dem og at fotballen igjen kan komme i fokus.

Per-Stian

Min første reaksjon var latter... men så stilna den, når eg fekk tenkt meg om litt. Det er spesielt leit for fansen og den sportslege delen av leiinga som ikkje har gjort noko gale (Blackwell m.fleire). Lurer verkeleg på korleis Blackie føler seg no. Dette må ha vore eit dobbelt slag i trynet på han. Poor, poor man...

Runar

Glede seg trenger man vel ikke, men d er jo ei heller noe å bli lei seg for. Luton har "brutt" reglene i fotball og får sin fortjente straff, synes ikke det er noe gledelig eller sørgelig over det. Helt Greit, hva d gjelder Blackwell så er jo han en klovn. Sa før han tok jobben i Luton at han hadde fått flere tilbud, men at han ventet på det rette. Med en klubb han kunne ta framover til nye høyder, sier litt om Blackwell sin evne til å analysere situasjonen.

Sander

Kan vi kanskje utnytte denna situasjonen litt? Noen spillere derfra vi kan ha bruk for??

berlin

Quote from: Robbie Blake on November 23, 2007, 12:13:21
Kan vi kanskje utnytte denna situasjonen litt? Noen spillere derfra vi kan ha bruk for??

Ja, hva med Matthew Spring, en solid forsterkning! ;D

Vi var vel interessert i Peschisolido før, men nå har han jo blitt enda eldre, da heller Teddy Sheringham. ;D

B-m

KJipt for Blackie og fansen. Personlig, mister nok ikke nattesøvnen. Hadde en stygg følelse at Luton var laget som ville slå oss ut av eventuell play off, oh irony liksom. Ser jo bra ut nå!  :P
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

chief

Quote from: Runar on November 23, 2007, 12:12:08
Glede seg trenger man vel ikke, men d er jo ei heller noe å bli lei seg for. Luton har "brutt" reglene i fotball og får sin fortjente straff, synes ikke det er noe gledelig eller sørgelig over det. Helt Greit, hva d gjelder Blackwell så er jo han en klovn. Sa før han tok jobben i Luton at han hadde fått flere tilbud, men at han ventet på det rette. Med en klubb han kunne ta framover til nye høyder, sier litt om Blackwell sin evne til å analysere situasjonen.

Klarer ikke helt å følge deg der Runar. Luton (og Blackwell)fortjener vel dette like mye som Leeds fortjente sin poengstraff etc.
Hadde man kunne tatt de som sto ansvarlig for elendigheten og latt være å straffe klubben som helhet hadde det vært mere riktig mener jeg.  

Klarer ikke å glede meg det grann.

Hadde dette derimot vært Man.U. eller Chelsea, ja da.............he he. :D
1 4 all and all 4 1

raggen

er ikke så mye å glede seg over nei. Vi har selv vært der og det er ikke gøy. synes synd på de.
Forever Leeds United!!!!!!!!

auren

Gi de ansvarlige i Luton fengselsstraff og personlige bøter eller lignende. Kjenner ikke til situasjonen så kan i grunnen ikke uttale meg. Ikke la det gå utover klubben og fansen.

Denne Morgan var jo i Leeds søkelys tidligere. Kanskje han kommer nå? Tviler i grunnen på at han er god nok.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Runar

Quote from: chief on November 23, 2007, 13:26:11

Klarer ikke helt å følge deg der Runar. Luton (og Blackwell)fortjener vel dette like mye som Leeds fortjente sin poengstraff etc.
Hadde man kunne tatt de som sto ansvarlig for elendigheten og latt være å straffe klubben som helhet hadde det vært mere riktig mener jeg.  

leeds fikk jo å sn rettmessige straff, problemet var vel heller at de fikk den to ganger...

hvorfor får luton 10 poeng minus? når vi fikk 15?

chief

Quote from: Runar on November 23, 2007, 14:20:05

leeds fikk jo å sn rettmessige straff, problemet var vel heller at de fikk den to ganger...

Det er vel her vi er grunnleggende uenige
1 4 all and all 4 1

Runar

Javel.....

Skal ikke det å gå inn i adminstrasjonen straffes då?

lojosang

Quote from: Runar on November 23, 2007, 14:20:05

Luton kan ennå få de -15. De første 10 er de standard 10 poengene alle klubber som går inn i administrasjon får. Luton vil (eller bør) få sine 15 poeng i straff når Futen setter seg på bakbeina igjen. Om de nå skylde rfuten noe, da.
- Leif Olav

berlin

Quote from: lojosang on November 23, 2007, 15:24:02

Luton kan ennå få de -15. De første 10 er de standard 10 poengene alle klubber som går inn i administrasjon får. Luton vil (eller bør) få sine 15 poeng i straff når Futen setter seg på bakbeina igjen. Om de nå skylde rfuten noe, da.

vil og bør, fru blom. For det første skyldes ikke våre -15 poeng trekk generelt at det var selvesten futen ( Fut og Fogd  ;D ) som satte foten ned for CVA'en, for det andre var Leeds-saken såpass spesiell med re-salget og hele sulamitten, at jeg vanskelig kan se at fremtidige saker vil følge "leeds-saken". Det betyr ikke at de ikke kan få ekstratrekk, ,men det vil i såfall antagelig komme på grunn av spesfikke forhold i en gitt fremtidig sak.

Det er min forståelse.