Skrevet av Emne: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!  (Lest 12763 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjalle Skien

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #30 på: November 27, 2007, 14:58:34 »
Ikke kommet her i Odd Grenland "land". Heller ikke kommet noen trener til klubben..

jarle


Har noen fått bladet i posten ennå?

Svend Anders

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #31 på: November 27, 2007, 15:12:53 »
Ikke kommet her i Odd Grenland "land". Heller ikke kommet noen trener til klubben..

jarle


Har noen fått bladet i posten ennå?

Du ser sammenheng mellom TPN og ny trener?
Vi får håpe det ikke blir seks bytter per sesong, da!?  ;)

Lids

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #32 på: November 27, 2007, 15:28:37 »
Både blad, og ny trener er ankommet.  ;D
Thomas

Bjalle Skien

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #33 på: November 27, 2007, 15:37:38 »
Ikke kommet her i Odd Grenland "land". Heller ikke kommet noen trener til klubben..

jarle


Har noen fått bladet i posten ennå?

Du ser sammenheng mellom TPN og ny trener?
Vi får håpe det ikke blir seks bytter per sesong, da!?  ;)

Ja alltid spennende med "nytt blod" uansett sjanger...

rai

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #34 på: November 28, 2007, 16:56:04 »
Kan med begeistring bekrefte at jeg har det nye nummeret i posten i dag. Skal begynne å lese nå. En rask titt lover bra. Forandring fryder heter det. Ã… innholdet ligner det vi kjenner fra før. :)

Leif Sverre

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #35 på: November 28, 2007, 17:05:29 »
Her til 8900 Brønnøysund er det ikke kommet.Nå kom det ikke noe
B-post fra Fauske i dag, så da kommer det sikkert i morgen.
 

rai

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #36 på: November 28, 2007, 17:25:35 »
Siden jeg bor i Trondheim og bladet også trykkes her, så er vel postgangen hit kort. Den lyse forsiden preger også sidene inne i bladet. De kjente spaltene synes å være here. Måtte lete litt på å finne spalten "aktuelt akkurat nå" av Lund. Men den er nå på side 68/69. Dette og redaktørens innledning er altid det første jeg leser.

Hallgeir *

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #37 på: November 28, 2007, 18:46:38 »
  Fikk bladet i dag og har bladd litt og såvidt begynt å lese. Produktet ser veldig bra ut og er nok en klar forbedring fra forrige utgave. Førsteinntrykket er godt! Alle som har vært involvert kan være stolte av resultatet.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #38 på: November 28, 2007, 19:03:53 »
...er litt spent akkurat nå. Etter at jeg flyttet 4 km på meg, begynte jeg å få TPN på fredagen istedetfor torsdagen. 
Vil tendensen fortsette...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Svend Anders

Sv: Nytt TPN på vei
« Svar #39 på: November 28, 2007, 19:06:46 »
Oppfordring til medlemmene fra redaksjonen:

Det ønskes tilbakemeldinger på bladet. Det hadde vært til uvurdelig hjelp om dere kan ta dere bryet med å svare på følgende få punkter, enten her i tråden, eller på mail til redaktøren eller undertegnede. Både ris og ros er velkommen.

Om du ser at andre har skrevet noe av det samme du tenker, ikke la det stoppe deg i å komme med ditt eget inntrykk. Jo flere inntrykk, jo bedre grunnlag for fremtidig fremgang.

* Når mottok/mottar du bladet?
* Syn på design og form?
* Syn på innhold?
* Hva vil du ha mer av?
* Hva kan vi ha med som ikke finnes per idag?
* Hva ønsker du IKKE fra denne utgaven videre?

Andre kommentarer er selvagt også svært velkomne. Ser frem til konstruktive innspill!

kjelvi

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #40 på: November 29, 2007, 21:12:57 »
kort innpå - mottok TPN i dag.
Oslo 5

Klingen

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #41 på: November 30, 2007, 00:16:34 »
Her i Levanger mottok eg TPN i går og har kosa meg med å lesa det fra a til å.
Det som slår meg er at det er ein del nostalgi med framsida, minner mykje om framsidene som var på dei første TPN som eg fekk (nr 13 frå 1984), manglar berre litt gult og ei større Yorkshire rose ;)
Kunne ikkje finna noko som manglar i denne nye utgava, men kanskje det skulle vært meir fargar og bilete, men artiklane og lesarbreva er fantastiske, utrulig mykje bra skribenter i vårt langstrakte land. Tusen takk til alle som bidrar til at TPN er da besta supporter bladet i Noreg (denne kåringa er foretatt på litt sviktande grunnlag, TPN er da einaste supporterblad eg les ;D)
Eg gler meg alt til slutten av januar, da da toppar LEEDS tabellen og eit nytt TPN kjem i postkassa.
Klingen
Medlemnr. 456

Tom S

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #42 på: November 30, 2007, 07:42:38 »
TPN låg ikkje i postkassa i går.
Håper den ligger klar når eg kjem heim idag.

COME ON LEEDS !!

brenaldo

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #43 på: November 30, 2007, 07:45:38 »
Fikk TPN i går, 28 Nov.
Har foreløpig bare bladd fort igjennom, men bladet ser veldig bra ut.

Flott jobba alle sammen! ;D

brenaldo, Kongsberg 8)
Medlem nr. 850

Wexler

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #44 på: November 30, 2007, 07:50:41 »
Stor takk til LUSCOS styre for å ha klart å produsere det beste og mest innholdsrike TPN på lenge !
 

lojosang

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #45 på: November 30, 2007, 08:31:01 »
Mitt blad kom (i Trondheim) på onsdag, men har ikke sett på annet en forsida så langt.
Kommer tilbake med flere tilbakemeldinger når jeg har fått lest bladet
- Leif Olav

flynn

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #46 på: November 30, 2007, 08:39:47 »
Bladet ankom min postkasse i går (altså torsdag). Jeg leste det meste i går kveld, og tilbakemelder følgende;

- Layout-messig var dette er langt skritt videre. Grafiske detaljer som er nye eller endrede er godt utførte og såvidt jeg husker uten unntak bedre enn det var.
- Innholdsmessig er det jo omtrent som før, men dette nummeret preges av solid håndtverk og gode reportasjoner. Særlig var ett par av reisebrevene av usedvanlig høy kvalitet. Hhv. konfimasjonsturen til den handikappede gutten, og 40-års feiringen er jo da også turer og opplevelser av en noe annen karakter enn det som vanligvis beskrives, så her fikk nok redaksjonen en del gratis.
- Hva angår innholdet så liker jeg det i utgangspunktet godt som det er. Jeg er i motsetning til flere tilhenger av å ha både "Nytt fra Elland Road" (om det er det spalten heter) og kampreferater tilstede i bladet, selv om det er gammelt nytt. Som oppslagsverk er dette uslåelig!
- En liten detalj vedr. spillerbørsen; det er smått useriøst å gi spillere med korte innhopp børskarakter, og det ødelegger i alle fall for oppsummeringen/totaltallene. Denne gang var Westlake Leeds beste etter innhopp i 3 minutter. Selv om han langde vinnermålet blir det litt feil. Dere får sikkert børsen fra en eller annen avis, men kanskje kan de "vaskes"?
- Savner kanskje mer fokus på junior og reservelag, med forbehold om at ikke dette kommer i den delen av bladet jeg ikke enda har lest. Dette pleide det å være brukbar dekning av, og dette er jo også ting vi ikke leser om daglig på internett.
- Ellers var det et bra grep å snakke med Jostein Flo om hans erfaringer med Bassett!

Det var det jeg kom på i farta, melder meg på nytt om jeg oppdager mer!

McMidjo

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 1854
  • Total likes: 0
  • Winning doesn't really matter - as long as you win
    • Vis profil
    • Bremnerbloggen
Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #47 på: November 30, 2007, 11:33:13 »
Bladet ankom 1405 Langhus torsdag 29/11.

Bra blad!

Ser ut som bladet har fått en nødvendig oppfriskning både mht utseende og innhold – samtidig som man har beholdt de viktigste innslagene fra tidligere (’Leeds Utd Diary’, Kampreferater og ’Aktuelt akkurat nå’ gir meg ikke noe som helst, men er sikkert verdifullt for de som benytter TPN som sin fremste infokildefor å holde seg orientert om stoda i Leeds. Blant 2800 medlemmer er det sikkert en del).

Positivt med litt ’annerledes’ historier (Baileyhistorien til Tørnkvist + innslagene til Fuglum/Helle) og historier med norske fotballfolk som har et eller annet forhold til Leeds (Jostein Flo, Halle).

Synes også det er et godt grep å vri mer fokus over på medlemmene iform av mange/fyldige reisebrev (storartet kvalitet denne gangen!) + spalten ’I siste liten’.

Savner stoff om Leeds generelt (hva rører seg i Leeds etc) og om junior-/U-spillerne, men regner med dette er tilbake neste gang.

Ellers synes jeg det er deilig å få et blad som er holdt i en litt lysere og mer positiv ånd – fritt for sutring omkring Bates og Wise.
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

HAD

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #48 på: November 30, 2007, 11:48:53 »
Dette var saker. Veldig bra... keep it up !!!!

Volda69

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #49 på: November 30, 2007, 13:09:30 »
Kjempenøgd med nytt nummer!

Likte særleg kronikkane til Fuglum (skildringa av første møtet med Lorimer fekk eg gåsehud av), konfirmasjonsturen, og korte intervju med 5 supportarar. Gler meg til å hygge meg med resten av bladet seinare.
MOT

B-m

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #50 på: November 30, 2007, 15:52:43 »
Kom til Tromsø 30.november.

veldig bra og frisk layout! Virker lovende!

Artig med litt nye finesser, som den på den bakerste siden (dobbel betydning)  ;)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

sportcarl1

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #51 på: November 30, 2007, 19:17:04 »
har inte kommit tillSverige än :(
 

Tom S

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #52 på: November 30, 2007, 19:27:33 »
Bladet låg og venta på meg når eg kom heim frå jobb idag.  ;D
Har ikkje lest heile endå, men førsteinntrykket er bra.

Ein ting eg tenkte på når eg bladde meg gjennom var at det er veldig tettskrevet og lite bilder/farger, kanskje litt tunglest på den måten. Og er skriftstørrelsen blitt mindre?
Kanskje litt meir "luft" i spaltene hadde vert på sin plass?
Likte veldig godt layout og framsida, og ikkje minst "the real table"!

Godt jobba gutter, stå på!!!  ;)


« Siste redigering: November 30, 2007, 19:29:06 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Sten

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #53 på: November 30, 2007, 22:55:46 »
Layoutmessig synes jeg det funka veldig bra.

Ville kanskje vurdert spalter i brødteksten til neste utgave. Samt gått opp et halvt punkt på skriftstørrelsen.

Innholdsmessig synes jeg det er flott med flere "mennesker av kjøtt og blod" som skriver subjektivt om sitt forhold til klubben, slik som Fuglum og Heisholts artikler. Det er gøyere enn rene fakta-artikler og kampreferater synes jeg.

Alt i alt veldig bra jobba. Og da mener jeg ikke bare forholdene tatt i betraktning (korte frister, og interimsredaksjon, med alt det medfører), men alt i alt, som i at dette var en bra utgave, også målt mot andre blekker, både våre egne tidligere, og andre klubbers.

Gleder meg til neste nummer alt.
« Siste redigering: Desember 01, 2007, 10:32:18 av Sten »
Sten

ragnar

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #54 på: Desember 01, 2007, 15:27:07 »
Fikk bladet i går her på postadr 5229.

Har skummet igjennom bladet og liker det jeg har sett sålangt.

Syntes designet virker mye friskere. Men nå er det jo sånn at nye ting er jo som regel spennende. 8)

Syntes dog at "The Real Table" kunne vært droppet og at den tabellen som faktisk gjelder blir presentert. Tross alt så følger ikke FA "The Real Table", men den tabellen der Leeds har fått minuspoeng. Kunne gjerne tatt med en stiplet linje under de 4 playoff plassene.

Ellers kan det med fordel være enda mer stoff om reservelaget/juniorene. Hvordan er arbeidet med de nest beste og de unge.

En ting som kanskje kunne vært intr er å presentere de viktigste daglige hendelsene i Leeds/Yorkshire. Sånn at vi kan få summert opp litt utenomsportslig og.  ;)

Kommer tilbake med mer etter mer lesing.
*In El Loco we trust!*

Sheridan

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #55 på: Desember 01, 2007, 16:41:26 »
Ikke sett snurten av noe blad her enda????  :(

pedro

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #56 på: Desember 01, 2007, 19:35:00 »
Oppfordring til medlemmene fra redaksjonen:

Det ønskes tilbakemeldinger på bladet. Det hadde vært til uvurdelig hjelp om dere kan ta dere bryet med å svare på følgende få punkter, enten her i tråden, eller på mail til redaktøren eller undertegnede. Både ris og ros er velkommen.

Om du ser at andre har skrevet noe av det samme du tenker, ikke la det stoppe deg i å komme med ditt eget inntrykk. Jo flere inntrykk, jo bedre grunnlag for fremtidig fremgang.

* Når mottok/mottar du bladet?
* Syn på design og form?
* Syn på innhold?
* Hva vil du ha mer av?
* Hva kan vi ha med som ikke finnes per idag?
* Hva ønsker du IKKE fra denne utgaven videre?

Andre kommentarer er selvagt også svært velkomne. Ser frem til konstruktive innspill!

Fikk bladet i posten onsdag, har lest det først i dag grunnet reise og er oppriktig overveldet. Dette var så fint og interessant at samtlige 84 sider er saumfart. For meg var dette en positiv overraskelse, har digget vårt supporterblad i snart 20 år, men var begynnt å føle (de siste 2-3 år) at dette bladet ble litt overflødig nå som vi har så mye internettinfo. Når jeg i dag åpner konvolutten med dette nye bladet er det ett skikkelig løft for oss alle. Tusen takk til redaksjonen og lykke til i fortsetningen, gleder meg allerede til neste utgave :)
Leedsomaniac

Roy

Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #57 på: Desember 01, 2007, 19:45:33 »
Har ikke fått sett gjennom alt ennå, men det jeg har sett og lest virker svært lovende. Det er tydelig at noen har gjort en enorm jobb der ute, til stor glede for alle oss andre.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28905
  • Total likes: 2638
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #58 på: Desember 02, 2007, 00:03:05 »


Nå prøver jeg 3.forsøk på tilbakemelding    :D   (ikke lett dette her)

* Mottatt "ytre Bergen" fredagen (dvs 30.11.)

* tanken/idéen om helhvitt blad syns jeg er god. Men for me blir det fór mange enspalters helhvite sider (uten bilde). For "fattigslig" for my liking (selv om det kanskje kunne fungere som metafor i disse tider   :'( ) Noen sånne sider er helt ok, men det ble for mange (ved opptelling 19 stk - altså ikke så ille gæli' som førsteinntrykket var). Men too much, anyway...   
Ellers syns jeg om å variere de helhvite med grå sider m. hvit ramme, noen tospalters sider (gjør at ikke alt blir så "fattigslig hvitt", en "helblå" (forsatt Leedsfarge  :) ) fast splate - side.
"Bare 32 sider" uten bilde ser jeg... er ikke bilde-sider dyrere i trykken lenger. Eller er man bare generøs???

* KJEKT når en "ny" stab utfolder seg i første nummer.  Blir ofte en entusiasme som sprer seg til leserne da  :)  HÃ…Ã…Ã…PER denne kan taes videre i kommende  nummer også. At ikke alle nye idéer ble brukt i ett jafs, liksom.

 Maange sider med "medlemmenes egne sider, som det het i gamle dager... That's goodie. I våre dager blir dette mer & mer "the bare bones" of TPN i og med at kampref. etc ikke lenger har nyhetens verdi.
Kommentarspaltene til Sverre om tingenes tilstand savnes (selv om jeg også satte pris på å "slippe" syting... Kunne ikke vettis, midjo el. lign. ha blitt utfordret her, eller en spillestilsdebatt ala kato for den del. Hadde loved it  :)
Skjønner at folk ala Kjell Bjørn som kaster bladet etter bruk, ikke ser verdien av statistic'en. Men for de av oss som ikke kaster, er dette verdifullt for ettertiden (men ikke spør hvor ofte jeg henter frem gamle blader lenger... ikke spørr, sa jeg!)

...men nå har dette nådd dylanologiske lengder allerede, så jeg får stoppe før også de siste falle av...  :)

Men ja, keep up the good work  :)




PS!
Ellers, må lovprise Fuglums bidrag  :)  Han viser forbilledlig hvordan "less is more" kan fungere. Kronikkene hans er herved innført som fast spalte på linje med Kurt Olavs lokahistoriske hyrna. Dessuten forventer jeg en Flo i hvert nummer fremover  :)  Kjell Rune next???    Og avtal gjeeerne med Frode om at Leedsstripene hans fordeler seg utover de kommende 10-12 numrene fremover...
Og Ray måå også minst ha et par reportasjer pr nummer. Det ble også enstemmig vedtatt her i heimen  :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: Tilbakemelding ønskes: Nytt TPN!
« Svar #59 på: Desember 02, 2007, 16:22:33 »
Ã…pnet hanskerommet i bilen forleden og der lå forrige utgave av medlemsbladet uåpnet.  Det ligger der fortsatt.  Synes at denne papirutgaven har blitt mer eller mindre overflødig de siste årene.  Får all informasjon jeg trenger via nettet.  Og selv om jeg er gammel har jeg ikke noen nostalgiske behov for å ha en papirutgave i hånden.  Har heller ikke noen stor samling av gamle blad liggende.  Selv om jeg har vært medlem i over ti år så har de fleste bladene gått i bosset etter en stund.
Har ikke fått det siste bladet ennå, men begynner å lure på om jeg har betalt kontigenten.  Skal sjekke det opp.

Synes man burde vurdere å få et eget internettmedlemskap der man kan logge inn og lese bladet via nettet.  Dette bør kjøres parallelt med medlemskap for dem som fortsatt ønsker papirutgaven i posten.  Det fungerer for aviser og bør fungere for Luscos også.

LeedsUnited