Hvordan ta seg til Leeds fra Liverpool

Started by Olebrevik, November 28, 2007, 22:20:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Olebrevik

Fruen og jeg skal på Port Vale kampen 4. Hotell, bill. er i orden, men jeg har aldri reist om Liverpool tidligere. Reiser med Ryna fra Torp. Er det greit å ta seg fra flyplassen til byen og videre? Bør vi bestille togbill på nettet og hvordan funker det? Må vi f eks bestille til en bestemt avgang?
Noen som kan hjelpe?
olebrevik

berlin

Quote from: Olebrevik on November 28, 2007, 22:20:55
Fruen og jeg skal på Port Vale kampen 4. Hotell, bill. er i orden, men jeg har aldri reist om Liverpool tidligere. Reiser med Ryna fra Torp. Er det greit å ta seg fra flyplassen til byen og videre? Bør vi bestille togbill på nettet og hvordan funker det? Må vi f eks bestille til en bestemt avgang?
Noen som kan hjelpe?

Har tatt buss fra flyplassen til stasjonen du skal til Liverpool Lime Street ( det er flere togstasjoner i Liverpool )
Denne siden bør du sjekke på forhånd, for å sikte deg ut en konkret togavgang mellom Liverpool og Leeds.
http://www.rail.co.uk/
Togturen tar vel inntil 2 timer, tror jeg. Går fint an å bestille billett gjennom nevnte side, det sikrer deg plass. Noen tog i England kan være ganske overfyllte, men det er også mulig å kjøpe på stasjonen. Kommer litt an på hvor sikker du er på rekke en bestemt avgang. Hvis dere ikke har barn med,
hadde jeg satsa på å kjøpe billett på stasjone, dere vil vel ta første og beste avgang.

Vær obs på at det mange ganger lønner seg kraftig å kjøpe tur-retur billett, hvis du skal returnere fra Liverpool.

Ha uansett en fin tur!

pale

Jeg vil foreslå at du tar buss til Manchester og tog videre derfra til Leeds.
Det går nå buss fra John Lennon direkte til Manchester. Du finner mer info her: http://www.liverpoolairport.com/page.php?p=118

Drar du først til LIverpool, kjører du i feil retning.

God tur over.

morty

Man kan også risikere å sitte å vente ganske lenge om man må bytte buss !!!!!!!!!

peacock

"Jeg vil foreslå at du tar buss til Manchester og tog videre derfra til Leeds."

Hvorfor? Tog bruker fra 90 minutter til drøye 2 timer. Hvorfor i huleste komplisere dette med buss i tillegg. Det beste og letteste er å kjøre tog.

Leif Sverre

Skal ikke legge meg borti dette, men buss er meget, meget
billig i UK.Har selv reist med buss fra London til Leeds for ETT PUND !!

Tom S

Har tatt både buss og tog fra L'pool til Leeds, begge deler ok. Buss desidert billigst, men tog mest komfortabelt.
Ser ingen grunn til å ta buss til manchester og bytte til tog.

COME ON LEEDS !!