Main Menu

Julaften

Started by Lids, December 20, 2007, 23:31:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hva spiser du til middag på julaften?

Ribbe
13 (30.2%)
Kalkun
1 (2.3%)
Torsk
0 (0%)
Pinnekjøtt
27 (62.8%)
Rype/Orrfugl
1 (2.3%)
Wienerpølser
1 (2.3%)
Lutefisk
0 (0%)
Annet
0 (0%)

Total Members Voted: 43

Voting closed: December 25, 2007, 09:11:25

Lids

Hva spiser du til middag på julaften?
Thomas

Asbjørn

Hehe, 100% på pinnekjøtt  :)

Pinnekjøtt ruler julaften.

Asbjørn, som egentlig er fleksibel så det holder...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Pinnekjøtt, men hvorfor er lutefisk utelatt?

Lids

Lutefisk spiser man vel før jul, evt i romjula, og ikke selve julaften, eller tar jeg helt feil?
Thomas

chief

Quote from: Lids on December 21, 2007, 09:12:20
Lutefisk spiser man vel før jul, evt i romjula, og ikke selve julaften, eller tar jeg helt feil?

Du tar helt feil Lids!

Lutefisk spiser man ikke i det hele tatt.

Man kaster den.
1 4 all and all 4 1

Dennis

Ikke jul uten ribbe
Marching on together!

berlin

Du tar nok feil, jeg vet om mange dalføre, inklusive mitt eget hvor lutefisk er tradisjonell juleaftensmiddag.
Jeg vet at lutefisk brukes både før jul og i romjula, ja sågår lutefisk og julekake til frokost 1.juledag!

En av grunnene til lutefisk i innlandet, er at at mange innlandssteder ikke hadde særlig tilgang på fisk fra havet i gamle tider, mens svin og sau var helt vanlig. Juleaften skulle derfor bestå av mat som ikke var vanlig. Vel, nå er jo ikke lutefisk akkurat fersk da, men sånn er det i hvertfall.

Men jeg kan absolutt skjønne de som ikke liker lutefisk.

Stifler

-Nr 2 er den første taperen-

Tom S

Julaftan utan pinnekjøtt ville ikkje vert heilt det same!

Etterfulgt av riskrem, nam!
COME ON LEEDS !!

isak

Pinnakjøt sjølsagt :D vett ikkje jol utan da....

Per-Stian

Pinakjøt er eit "must". Men sidan modern er frå Fænnmachk, så blir det også griseribbe.

Lids

Quote from: berlin on December 21, 2007, 10:18:48

Du tar nok feil, jeg vet om mange dalføre, inklusive mitt eget hvor lutefisk er tradisjonell juleaftensmiddag.
Jeg vet at lutefisk brukes både før jul og i romjula, ja sågår lutefisk og julekake til frokost 1.juledag!

En av grunnene til lutefisk i innlandet, er at at mange innlandssteder ikke hadde særlig tilgang på fisk fra havet i gamle tider, mens svin og sau var helt vanlig. Juleaften skulle derfor bestå av mat som ikke var vanlig. Vel, nå er jo ikke lutefisk akkurat fersk da, men sånn er det i hvertfall.

Ok, men nå har 38 stemt, og fortsatt ingen som har lutefisk på menyen.  ;)

PS. Lutefisk er forresten fantastisk, mye på grunn av tilbehøret.  ;D
Thomas

berlin

Quote from: Lids on December 23, 2007, 15:09:21
Quote from: berlin on December 21, 2007, 10:18:48

Ok, men nå har 38 stemt, og fortsatt ingen som har lutefisk på menyen.  ;)

PS. Lutefisk er forresten fantastisk, mye på grunn av tilbehøret.  ;D

Nå var ikke lutefisk et valg i det jeg stemte, men uansett har jeg måttet inngå kompromiss etter å ha "flydd fra mitt rede for å stifte et nytt rede",
og dermed har det vært pinnekjøtt i noen år.  :)