KAMP: vs. Swansea 29/12

Started by kjelvi, December 23, 2007, 20:30:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

raggen

skuffende med tap idag men helt realistisk før kampen så hadde jeg vært fornøyd med 1 poeng idag, men synes jeg ser en nedadgående kurve hva gjelder leeds form og jeg liker det ikke :-\
Håper det nye året blir hvitt og flott og at vi kan sprette champisen allerede i mai igjen
Forever Leeds United!!!!!!!!

DaGa

Jævla surt tap, og unødvendig da vi spiller med en mann mer i over en omgang.

Er lei av at enkelte spillere får spille kamp inn og kamp ut hele tiden. Heath trenger en pause og Huntington fortjener en skikkelig sjanse. Her bruker man 500.000£ på en spiller som ikke har fått startet en eneste seriekamp på ett halvt år nå! Heath viste i fjor at han ikke helt vet hvor høyrefoten og venstrefoten hans er. God i lufta er han, men langs bakken ???

Midtbanespilleren Hughes på venstreback?! Hvor teit er ikke det? Sett to Leedskamper på TV i år og i begge kampene har Parker vært Leeds' klart beste spiller! Kan ikke han snart få en sjanse også? Han er hvertfall en venstreback og en spiller for framtiden. Også er han venstrefotet!
Hughes er høyrefotet! En høyrefotet venstreback er like ille som en venstrefotet høyreback, og det er en grunn til at vi aldri ser venstrefotete høyrebacker!

Så mr. Wise, hva med å gjøre det du sa før sesongen? Satse på unge spillere? Hvis ikke forsvinner de og kanskje briljerer for andre klubber!

Likevel er jeg ganske så sikker på at Leeds United rykker opp!

MOT!
We all LOVE LEEDS!

berlin

Skjønner at folk er skuffa i dag, det er jeg også, og det kan se ut som vi har en fallende formkurve. Det kommer an på de 2 neste hjemmekampene mot Oldham og Northampton. Med 2 seire der, vil vi nok se at optimismen florerer på forumet igjen.

Noen betraktninger om status pr. i dag

Usikker på hvor alvorlig skaden til Howson er, men det øker vel presset på Bates om å få følge skikkelig opp på et bud på en midtbanemann. Maset om Derry tilbake er jeg lei. Han er CP-mann, det må da være tydelig nok. At han og Wise liksom skal skvære opp blir litt teit, tror dere virkelig at Derry hadde vært så fantastisk for Leeds etter CP-suksessen. Think twice. Det kan godt fungere med en ung kar på lån, men Derry er voksen og må jaggu få bestemme sjøl. Leeds skal ikke bare la han gå, selvfølgelig skal vi ha rett sum for han, og den kan jo bli ganske bra etter innsatsen i CP.

Marques skal ut i opptil 5 kamper, dermed blir det Huntington inn som makker til Heath, hvilket ikke er så betryggende. Napp på Michalik ville være knall, igjen må Bates heller legge på til 750.000 eller noe (om 500.000 skulle være et utg.pkt).

Swansea har på ingen måte vunnet L1 etter 23 kamper, like lite som vi hadde vunnet L1 etter de 13 første kampene ( 11 seire og 2 uavgjort). Og som Ravanelli og jeg har påpekt, hengekampene til Swansea er begge bortekamper.

berlin

Quote from: DaGa on December 29, 2007, 21:57:01
Jævla surt tap, og unødvendig da vi spiller med en mann mer i over en omgang.

Er lei av at enkelte spillere får spille kamp inn og kamp ut hele tiden. Heath trenger en pause og Huntington fortjener en skikkelig sjanse. Her bruker man 500.000£ på en spiller som ikke har fått startet en eneste seriekamp på ett halvt år nå! Heath viste i fjor at han ikke helt vet hvor høyrefoten og venstrefoten hans er. God i lufta er han, men langs bakken ???

Midtbanespilleren Hughes på venstreback?! Hvor teit er ikke det? Sett to Leedskamper på TV i år og i begge kampene har Parker vært Leeds' klart beste spiller! Kan ikke han snart få en sjanse også? Han er hvertfall en venstreback og en spiller for framtiden. Også er han venstrefotet!
Hughes er høyrefotet! En høyrefotet venstreback er like ille som en venstrefotet høyreback, og det er en grunn til at vi aldri ser venstrefotete høyrebacker!

Så mr. Wise, hva med å gjøre det du sa før sesongen? Satse på unge spillere? Hvis ikke forsvinner de og kanskje briljerer for andre klubber!

Likevel er jeg ganske så sikker på at Leeds United rykker opp!

MOT!

Fint innlegg.
Har likevel et par saksopplysninger.

1) Det er ingen grunn til å gi Heath (enda) mindre selvtillit ved å sette ha ut, all den tid Marques forsvinner om kun kort tid til Afrikamesterskapet. Da vil det jo være Huntington og Heath som etter all sannsynlighet skal være stopperparet så lenge Angola henger med i mesterskapet.

2) Av en eller annen grunn så er Parker veiet og funnet for lett, og vistnok grunnen til at vil kjøpe Fox fra Walsall.

SaccoMan

Synd og si det alle likesinnede men vi er rett og slett dårlige for tiden. Nytter ikke bortforklare fakta desverre!

Runar

Jg synes d er klart at vi mangler Dougie på midten, en erstatter for han kunne vært Hughes.
Jeg skjønner ikke hvofor Parker aldri fikk muligheten på venstrebacken etter at Clapham forsvant. Han har vært BB i de to kampene jeg har sett Leeds og spilt på dette nivået i en sesong allerede.

kjelvi

Swansea 3-2 Leeds 
The top-of-the-table clash was never less than riveting

Ten-man Swansea held on to defeat Leeds in a breathless top-of-the-table clash.
Andy Robinson's curling free kick gave the Swans the lead, Jermaine Beckford equalising superbly a minute later after Dennis Lawrence's indecision.
Garry Monk's strong near-post header from a corner restored the advantage, but Ferrie Bodde was red-carded for a rash tackle on Jonathan Howson.
Jason Scotland made it 3-1 at half-time after a bullocking run, Alan Thompson's free kick after the break not enough.
The packed Liberty Stadium crowd were treated to their sixth successive home win as the Swans surged on to take a five-point lead at the top of League One.
But they could be facing an extended period without Bodde, the midfielder now having been sent off twice since his summer arrival from the Netherlands.

Swansea: De Vries, Rangel, Lawrence, Monk, Painter, Anderson (Tate 84), Britton, Pratley, Robinson (Butler 74), Bodde, Scotland (Bauza 69).
Subs Not Used: Orlandi, Duffy.
Sent Off: Bodde (38).
Booked: Monk, Rangel.
Goals: Robinson 9, Monk 23, Scotland 45.
Leeds: Ankergren, Richardson, Marques, Heath, Howson (Prutton 40), Hughes, Thompson, Westlake (Flo 68), Carole (Weston 77), Kandol, Beckford.
Subs Not Used: Huntington, Kishishev.
Booked: Hughes, Heath, Westlake.
Goals: Beckford 12, Thompson 46.
Att: 19,010

BBC

kjelvi

Leeds succumb to 10-man Swans

A superb backs-to-the-wall performance by 10-man Swansea saw them beat Leeds 3-2 at home and move five points clear at the top of League One.
Despite the sending off of Ferrie Bodde in the 37th minute, Swansea held on to beat one of their closest promotion rivals in front of the biggest crowd of the season.
Andy Robinson opened the scoring with a ninth-minute free-kick but this was quickly cancelled out three minutes later as a poor defensive header from Dennis Lawrence was latched on to by Jermaine Beckford who guided the ball home from a narrow angle for his 15th of the season.
Swans skipper Garry Monk then restored his side's lead with a classic header from a Paul Anderson centre in the 23rd minute only for Bodde's dismissal to leave the home side up against it.
On the stroke of half-time Jason Scotland gathered the ball on the halfway line and shrugged off two defenders before firing home to give his side a 3-1 interval lead.
Within 50 seconds of the restart, Alan Thompson flighted a free-kick into the corner of the net to reduce the deficit and then struck the woodwork with another free-kick from a similar position. Despite being a man short, the Swans battled magnificently to hold out for a well deserved victory.

TeamTalk

kjelvi

Leeds lose at the Liberty

Leeds go down to their third defeat of the season, this time at Swansea City 3-2. 
Leeds endured a miserable end to the year 2007 in front of a capacity crowd at Swansea's Liberty Stadium.
Leeds made two changes in midfield, Alan Thompson came in for Radostin Kishishev and Seb Carole started on the right in place of David Prutton.
The late, great John Charles was remembered before kick-off. Leeds lured Charles from the Swansea groundstaff on the road to his fame and fortune and a presentation was made to his widow Glenda.
But the pleasentries were put aside and within nine minutes, the home side were in front. Robinson converted a hotly disputed free-kick, no complaints presumably from Senor Martinez about any role the crowd may have had in it?
But Leeds drew level three minutes later and goal number 15 came for Jermaine Beckford. The Leeds top-scorer met a long-ball and sweetly finished from a tight angle past De Vries (the Swansea keeper and not the injury prone Dutch donkey we've got on loan from Leicester).
As well as Leeds wanting to bring in fresh blood, it would be no surprise if several possible suitors emerged for the services of Beckford, who was plucked from non-league obscurity at Wealdstone and made his name in this Division last season whilst on-loan to Scunthorpe.
It was an action packed game and Swansea took the lead on 23 minutes. Leeds were sloppy at the back and Garry Monk (no relation to yours truely) headed home a Robinson corner.
And South-Wales was confirmed as a continued corner of profound misery for West Yorkshiremen. Following years of adverse results at Ninian Park and a certain play-off final at the Millennium, Leeds lost Johnny Howson following a disgraceful X-rated challenge on the youngster by Ferrie Bodde. Bodde was red-carded. But it was Swansea who took advantage of the break in play when they added a third in first-half stoppage time, Scotland resisting Marques to fire pasy Ankegren.
Thompson raised hopes of a recovery within a minute of the re-start. Kandol was felled on the edge of the box and the veteran showed-off his unquestionable free-kick ability despite his advancing years.
But despite ending the game with four men in attack, our customary late equaliser would not come. A frustrating day indeed, Swansea are six-points in front now with two games in hand.

clubfanzine.com

kjelvi

Leeds No Match For Super Swans

Swansea City this evening sit proudly five points clear at the top of League One after an exhilarating 3-2 win over Leeds at the Liberty Stadium.
This game was billed as one of the biggest of the season to date and the two sides did not disappoint as they served up a classic encounter that saw the Swans play with 10 men for more than 50 minutes after the first half dismissal of Ferrie Bodde - his second red card of the season.
A resilient second half display from the Swans gave them a deserved three points and with Carlisle and Nottingham Forest suffering defeats the Swans moved five points clear at the top - even more incredible when you think of the game in hand over Forest.
Over 19,000 were in the Liberty Stadium to watch the division's two form teams of the season serve up a league one thriller that ultimately was decided by a first half display for the Swans that saw them deliver three goals - the fifth successive home game that they have delivered that as a minimum goal tally.
Strikes from Robinson, Monk and Scotland seemed to have the Swans in control although they were pegged back early doors second half by an Alan Thompson free kick but held on and arguably had the best chances of the second half despite their numerical disadvantage - probably doubled by a pretty inept display from the referee, ironically just about his only correct decision of the afternoon was the red card for Bodde.
Jason Scotland was recalled, as expected, was recalled into the starting line up in place of Guillem Bauza giving the Swans a starting line up of

Doris
Rangel     Monk     Lawrence     Painter
Britton     Bodde     Pratley
Anderson     Scotland     Robinson

The Swans had the perfect chance when Andy Robinson executed a free kick to precision to give us the lead inside ten minutes.  His curling shot from the edge of the area gave the Leeds keeper no chance and the Liberty erupted in a wall of noise - an atmosphere that lasted ninety minutes in great circumstances this afternoon.
The joy was short lived though as Beckford capitalised on hesitation in the Swans defence to chip the ball over Doris and bring Leeds back level but that was almost their high point of the game as the Swans took control for twenty minutes plus past that point - an arguably held that control for the rest of the game.
Garry Monk powered home a free header from a corner to restore the Swans lead just past the halfway mark of the first half and finally the Swans started to move the ball around, giving the Leeds defence many problems as they looked to extend their lead.  And then cam Bodde's moment of madness.  He appeared to stamp on Howson in front of the referee after winning a tackle and Andre Marriner had no choice but to show the Dutchman his second red card of the season and a long suspension into the process starting at Swindon on Tuesday.
With 10 men, there was every reason to fear Leeds but the Swans need not have worried as Scotland pounced onto a long ball, outpaced the Leeds defender and fired home in first half stoppage time to give the Swans some breathing space.
That breathing space didn't last long as Thompson bent home  long range free kick in the first minute of the second half to halve the deficit and just two minutes later another free kick from the same player came back off the post to the relief of the Swansea faithful.    That in reality was the closest Leeds came to drawing level despite some pressure and you could argue that the Swans were the most likely to score again.
The referee was doing little to gain favour with the home fans as he consistently showed favour towards Leeds in his decision making which made the constant protests of Thompson and Hughes in particular somewhat laughable.  But their moans were to no avail as the Swans held on for the victory which opened daylight between them and the chasing pack and surely earned Roberto a second manager of the month award of the season.
Days like today is what makes football so special and lets hope that the noise and the people that turned up today will remain from now until the end of the season

rivals.net

SirOlsen

Quote from: WeAreLeeds on December 29, 2007, 20:36:19
Quote from: Alta-White on December 29, 2007, 19:18:36
Quote from: SirOlsen on December 29, 2007, 18:10:37
Hehe, vi er så sinnsykt dårlige egentlig, når jeg tenker meg om... ^^
Huff.. det kommer til å bli så forbaska lenge til jeg får se mitt elskede møkkalag Leeds tilbake i Premier League igjen.. Pr tiden har vi ikke engang noe i Wankership (CCC) å gjøre heller.. rett og slett for døde..

Hvor ble det av målorgien til Becks og Kantgol?.. Becks ser jo ut til å putte i ny og ne, men Kandol har jo ikke scooret på så lenge jeg kan huske.. og hva har vi på benken?.. en Flo som maks får spille 45 minutt ^^ for en farse... jeg blir så full av flir... :D
Moro at Flo har steppet inn og scooret et par ganger selvfølgelig.. men hva hjelper det oss idag?.. vi tapte jo.. og ingen mål fra superinbytteren vår..

Jeg tør ikke engang tenke på hva som skjer når vi mister Marques... å herregud.. tenk om både Douglas og Howson er ute på samme tiden... da er jeg redd vi nesten må begynne å forberede oss på en ny sesong her nede.. eller.. den faren er jo forresten overhengende stor akkurat nå da... huff.. for et møkkalag jeg holder med... :D
Skammelig innlegg.  :o

Alta-White

Skammelig indeed!
Mulig det, men dere vet jeg har så skammelig rett!
-SirOlsen-

Stifler

Quote from: Jon R on December 29, 2007, 18:21:04
Quote from: Stiffler on December 29, 2007, 18:05:43
Quote from: Sotra on December 29, 2007, 18:00:14
Eneste "trøsten" er at Nottingham og Carlisle også tapte... :-\

Ingen trøst egentlig...
Gjorde det bare veldig mye surere å tape idag.

Du mener altså at tapet ville vært mindre surt for oss om Nottingham og Carlisle hadde vunnet sine kamper?  ;)

Det jg mener er at det er surt å tenke på at om vi hadde vunnet, kunne vi kanskje fått et lite forsprang, og at den dagen vi taper, taper også lagene rundt oss. See my point? men selvfølgelig bedre de tapte.
-Nr 2 er den første taperen-

Oggy

Spilte vi med en mer i 50 min  ??? ??? ???

FLAUT, FLAUT, FLAUT   :-[

Nei, har sagt lenge at vi må gjennom kvalik for å rykke opp.
Håper jo selvsagt at jeg tar feil !!!
Det er noen andre gode lag i denne div., og SÃ... suverene er vi
vel ikke.  Selv om vi ville ledet med de 15 poengene i lomma...

Dette kan vel bare bli bedre  :)
Oggy

fmtj

Quote from: Alta-White on December 29, 2007, 19:18:36
Quote from: SirOlsen on December 29, 2007, 18:10:37
Hehe, vi er så sinnsykt dårlige egentlig, når jeg tenker meg om... ^^
Huff.. det kommer til å bli så forbaska lenge til jeg får se mitt elskede møkkalag Leeds tilbake i Premier League igjen.. Pr tiden har vi ikke engang noe i Wankership (CCC) å gjøre heller.. rett og slett for døde..

Hvor ble det av målorgien til Becks og Kantgol?.. Becks ser jo ut til å putte i ny og ne, men Kandol har jo ikke scooret på så lenge jeg kan huske.. og hva har vi på benken?.. en Flo som maks får spille 45 minutt ^^ for en farse... jeg blir så full av flir... :D
Moro at Flo har steppet inn og scooret et par ganger selvfølgelig.. men hva hjelper det oss idag?.. vi tapte jo.. og ingen mål fra superinbytteren vår..

Jeg tør ikke engang tenke på hva som skjer når vi mister Marques... å herregud.. tenk om både Douglas og Howson er ute på samme tiden... da er jeg redd vi nesten må begynne å forberede oss på en ny sesong her nede.. eller.. den faren er jo forresten overhengende stor akkurat nå da... huff.. for et møkkalag jeg holder med... :D
Skammelig innlegg.  :o

Alta-White

Jeg er så enig Alta - White!!!! >:( Dette er på grensen til blasfemi....og hvis han nå hadde tegnet Wise i tillegg ;D :D! Uansett er dette på kanten!
Yeboahs vitne