Skrevet av Emne: Betraktninger fra "gamle" dager.  (Lest 1782 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Betraktninger fra "gamle" dager.
« på: Desember 27, 2007, 22:11:02 »
Ja, klarte ikke helt å holde meg unna TV2 Sport sin "klassiker" i dag. Dette først og fremst fordi jeg ville se vår 11'er. Etter det skrudde jeg av. Men, til saken:
Beeney
Kelly, Wetherall, Palmer, Worthington.
Ford, Speed, McAllister, Brolin.
Wallace, Chapman.

Mange gode spillere, men også en merkelig lagoppstilling. Kanskje kan dere hjelpe meg?
-Mark Beeney. Fikk han mange kamper?
-Carlton Palmer. Hvorfor ble han ikke hekkeløper; kunne satt Edwin Moses i skyggen! Fotballens svar på Jekyll & Hyde; himmel eller helvete. Correct if I'm wrong; var han ikke best på midtbanen for oss?
-Hvorfor kjøpe en back fra the Owls som var nærmere 40 enn 30, Howard?
-Hva skjedde med Mark Ford?
-Gidder ikke å kommentere Brolin.
-Chapman på lån??? Var ikke dette da vi sendte Masinga og Yeboha til Afrika-mesterskapet OG solgte Noel Whelan til Coventry? Smart!

Ellers; Kelly, Wetherall, McAllister, Speed og Wallace ER legender. GOD JUL!
« Siste redigering: Desember 28, 2007, 08:35:28 av peacock »

berlin

Sv: Betraktninger fra "gamle" dager.
« Svar #1 på: Desember 28, 2007, 00:11:37 »
Du nevner Noel Whelan, peacock. Spilleren som elsket Leeds overalt, og aldri sluttet med det i hele sin karriere, han ønsket seg alltid tilbake til Leeds. Ikke rart han tydde til flaska.

Jeg likte Noel Whelan, tror han kunne gjort bra nytte for seg, en rimelig bra spiller.

Jon R

Sv: Betraktninger fra "gamle" dager.
« Svar #2 på: Desember 28, 2007, 10:24:30 »
Hva skjedde med Mark Ford? For det første fikk han altfor mange kamper for oss. Denne nevnte "klassikeren" var nok et eksempel på en kamp der Ford blir fraløpt, overløpt og skuffet ned av fysisk stekere ,raskere  og teknisk bedre spillere og er langt på veiet bilde på hvorfor Wilco etterhvert trynet som manager for oss: Dårlige ungutter som fikk for mange kamper (  Ford, Tinkler, Couzens m fl var rett og slett ikke PL materiale) , i kombinasjon med avdankende 30 år + spillere som var over the top og vel så det. Herfra gikk det bare nedover.  :-[

Ford fant etterhvert sitt rette nivå i Burnely, Darlington m.fl og kunne muligens gjort en brukbar jobb i dagens Leeds United.  ::)
Jon R.

Lids

Sv: Betraktninger fra "gamle" dager.
« Svar #3 på: Desember 28, 2007, 10:33:36 »
Mark Beeney fikk 43 kamper for Leeds, og var i Leeds perioden 22 april '93, til 3 mars '99. 22 av disse fikk han i 93-94 sesongen.

Mark Ford fikk 42 kamper for Leeds, og var hos oss i perioden 5 mars '93, til 18 juli '97 - da ble han solgt til Burnley for £250000.
Thomas

mari

Sv: Betraktninger fra "gamle" dager.
« Svar #4 på: Desember 28, 2007, 11:13:07 »
Mark Fords (32) karriere gikk "noe av sporet" - idag er han konduktør på lokaltog i Leeds om området....Ikke at det er noe galt med det da
 

Cherry

Sv: Betraktninger fra "gamle" dager.
« Svar #5 på: Desember 28, 2007, 13:48:52 »
Howard gjorde det meste riktig i Strachan perioden..........etter det gikk toget fra perrongen....uten ham.
Fornyelse var ikke ett ord han forstod.
Han kom vel tilbake som manager i Premier League ..........husker ikke laget....gikk ikke bra.