Skrevet av Emne: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?  (Lest 2058 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« på: Desember 30, 2007, 12:37:43 »
Selvsagt umulig å svare på, men før sesongen hadde jeg et urealistisk mål om 85 poeng. Dette betyr i praksis 100 poeng, som tilsier 30 seire, 10 uavgjorte og 6 tapte kamper.
Nettopoengfangst i første halvdel har faktisk vært foran dette skjemaet, nemlig 52 poeng.
Jeg tror dog det er urealistisk å tro på dette i del 2, da vi har hatt marginene på vår side.
Skal målsettingen om 85 poeng nås, må vi i andre halvdel ta 48 poeng. Har vi tro på dette? Vil dette holde til direkte opprykk? 48 poeng kan for eksempel være 14-6-3. Tror dessverre dette kan bli tøft. Synspunkter?

Sydhagen

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #1 på: Desember 30, 2007, 15:29:00 »
med et par gode kjøp på vingen i januar så går dette veien!  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

ragnar

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #2 på: Desember 30, 2007, 15:32:31 »
Tror dette er absolutt realistisk, men det er avhengig av hvilke spillere som kommer/går i løpet av januar.

En ting som er sikkert, er at uten forsterkninger blir det tøft med tanke på direkte opprykk.
*In El Loco we trust!*

berlin

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #3 på: Desember 30, 2007, 22:08:38 »
Grei analyse/problemstilling, peacock!  :)

Har heller ikke noen klar formening om det er realistisk å håpe på 48-52 poeng på de neste 23 kampene.

Redningen vår for en direkte opprykksplass kan fort bli at det ikke er noe ultrasterke topplag i divisjonen basert på poenfangst halveis ( Forest og Swans har spilt hhv 22 og 21 kamper, så prognosen er ikke helt klar ). 85 poeng kan se ut til å være nok, men det er umulig å si sikkert, det kan ligge så lavt som 80 p, men kan også vippe et par-tre poenger opp ( 87-88p ). Det viser også de siste 4 sesongene i L1.

Svend Anders

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #4 på: Desember 31, 2007, 08:58:58 »
Interesant innlegg, peacock. Jeg ble egentlig litt beroliget, jeg, med dette "skjemaet".

Noen forsterkninger er nødvendig i januar, men heller ikk for mye midt i en sesong. En ving er jo klar, det jobbes med back og kanskje kommer Lubo? Da gjenstår egentlig bare å finne løsning på sentral midtbane, avhengig av skaden til Howson, m.m. Blant annet har Kish vært skuffende, og kan uansett bli mistet om en måned igjen. Jeg tror ikke Derry kommer tilbake.

Tilbake til selve kampprogrammet og litt statistikk.
Det trenger jo ikke være noen fordel, men sammenlignet med Swansea har vi hatt tre bortekamper MER enn de så langt (selv om de har to kamper til gode, da).
På våre første 23 kamper har vi 12 borte og 11 hjemme.

Mest interessant i den sammenheng er det at vi blant bortekampene til nå har møtt våre tre største utfordrere; Forest, Swansea og Carlisle. Av topp seks er det altså bare én vi ikke har møtt borte ennå. Det gir meg en liten tro på at selv om formen kanskje ikker blir så ekstrem som ved sesongstart, vil vi likevel kunne ha en god "run" utover nå.

Skal vi henge med der oppe bør vi uansett starte med å vinne de fire neste seriekampene: Tre hjemme (Doncaster blir den tøffeste) og Crewe borte. Har vi da maktet å ta 12 (ok med 10) poeng på disse kampene står vi "godt til i ytre spor", samtidig som Swansea (m.fl.) kan ha opparbeidet seg et vanvittig kampprogram for resten av sesongen. de har allerede to kamper til gode, lørdag får de enda en, og med avansement i cupen øker det til fire. Ta med en kvartfinale og dobbel semifinale i JPT-cupen så skal waliserne altså spille 7 kamper fler enn oss (og kanskje ENDA flere!) på noen måneder.

Jeg leter kanskje VEL mye etter ting som får meg til å tro "riktig" her, men det er nå en gang sånn at man vil holde på håp og muligheter som fotballsupporter, så da får det heller være :-)

Lørdag sitter jeg på the Kop igjen, i alle fall - en glimrende måte å innlede året på!

Godt nyttår!

SA

Cherry

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #5 på: Desember 31, 2007, 11:27:08 »
...man trenger ikke mere enn 7 tap...........særlig ikke med - 15 poengs`fratrekk!  Det som skiller tilslutt, er hvor mange seiere vi klarer og dra i land.....i stedet for uavgjort.

DET var logisk & dypt det!
 

Dennis

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #6 på: Desember 31, 2007, 11:50:52 »
...man trenger ikke mere enn 7 tap...........særlig ikke med - 15 poengs`fratrekk!  Det som skiller tilslutt, er hvor mange seiere vi klarer og dra i land.....i stedet for uavgjort.

DET var logisk & dypt det!

Derfor er det meget spennende at Wise alltid avslutter kampene med minst 3 (oftest 4) spisser dersom vi ligger under eller bare har ett poeng i slutten av kampene. Den sjansen mener jeg er verdt å ta i forhold til å se lag som Liverpool som kun kontrollerer inn ett poeng. Slik vinner man ikke ligaen.

Ellers er det gledelig at Swansea har mange, mange fler kamper enn oss. Forhåpentligvis går de videre i alle cuper og dersom de får los på Wembley i JPT (eller en storkanon i de andre cupene) vil de nok satse alt i de kampene - noe som igjen kan gagne oss. Selvsagt håper jeg vi gjør jobben sjøl, men med -15 poeng tar jeg imot den hjelpen vi eventuelt kan få. En liten ting. De siste fire årene mener jeg å huske at ingen av opprykkslagene i L1 nådde finalen i JPT eller semien i ligacupen (uvanlig uansett, men likevel) Noe som kan tyde på at de fleste lagene har såpass tynn stall på dette nivået at man enten må "velge" mellom cup og liga.

På den måten kan og bør det være en god ting (med tanke på serien, selvsagt) at vi ikke har cupen å tenke på.
« Siste redigering: Desember 31, 2007, 11:53:51 av Mr Kaizer »
Marching on together!

kjelvi

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #7 på: Desember 31, 2007, 16:15:15 »
Wise sier at vi trenger 105 poeng.
Med dagens 52 (37 + 15) er vi i 'rute'.

Promotion 2010

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #8 på: Januar 01, 2008, 13:39:49 »

Lørdag sitter jeg på the Kop igjen, i alle fall - en glimrende måte å innlede året på!

SA

Er det noen som i det hele tatt SITTER der da... ??? ???
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

sportcarl1

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #9 på: Januar 01, 2008, 14:28:57 »
räcker med att vi tar en poäng mer än  Nottingham eller Swansea sammanlagt när serien är över det är det viktiga, ser inget annat lag som något reeelt hot, hittills av säsongen får man vara nöjd då vi startade med -15
 

baste

Sv: Hvor mange poeng trenger vi for å rykke opp?
« Svar #10 på: Januar 01, 2008, 22:43:33 »
Lenge igjen av sesongen..og Leeds skal styrke stallen med 3 spillere i januar 2008 (dvs nu) iflg Wise.

Swansea og andre lag vil nok gå på en smell eller to, røde kort, skader..mange muligheter. En ting er sikkert..det blir spennende. Og LEEDS må rykke opp i år..Noe annet er uhørt..