Skrevet av Emne: Livet etter Gustavo  (Lest 2404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Livet etter Gustavo
« på: Januar 01, 2008, 23:42:06 »
Jeg insinuerer ingenting, men dette er de klare fakta etter at Poyet forlot skuta:

12 seriekamper og 1 cupkamp

Seirer 5
Uavgjorte 3
Tap 5

Godt nok? Nope.
 

Lids

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #1 på: Januar 01, 2008, 23:44:18 »
og hva er resultatene de 13 siste kampene før han forlot oss?
Thomas

berlin

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #2 på: Januar 01, 2008, 23:47:06 »
før: 15 seire, 2 uavgjort og ett tap. (18 kamper)

13 siste: 10 seire, 2 uavgjort og ett tap (Portsmouth)

« Siste redigering: Januar 01, 2008, 23:55:52 av berlin »

berlin

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #3 på: Januar 01, 2008, 23:51:11 »
Er årsaken at Poyet hadde større betydning enn Wise og forsåvidt Basset for lagets innsats?

Kanskje. Jeg vet ikke, og drister meg ikke til å komme med bastante meninger enda. Det er andre faktorer som kan spille inn også,
når man får en dårlig periode.

Kato

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #4 på: Januar 01, 2008, 23:55:07 »
Hva med spillestil? Kanskje Poyet i motsetning til enkelte andre hadde visse tanker om spillestil.

Synes rapportene utover høsten har gitt tegn på den kjente oppskriften:

LONG BALL UTEN MENING.
 

berlin

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #5 på: Januar 02, 2008, 00:03:26 »
Mens rapportene før Poyet dro manglet ikke sa noe om long balls. Kan ikke huske at vi endret svært påfallende spillestil med Basset-skiftet, men jeg har ikke undersøkt og tar det ikke i hodet. Det er vel uansett Wise som bestemmer hvordan vi skal spille.

Med andre faktorer mener jeg bl.a at det etterhvert er mulig å finne ut av hvordan vi skal "tas" av de lagene som skal møte oss.
En rekke andre faktorer kan også spille inn ift til hvorfor vi har en dårlig formkurve for tiden, men som nevnt - muligheten er der for at Poyet hadde en verdifull betydning/innvirkning  på laget.

Kato

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #6 på: Januar 02, 2008, 00:11:43 »
Uten at jeg kjenner til Bassetts påvirkning etter ankomst:

Hans managerkarriere bærer utvilsomt et sterkt preg av å måke ballen lengst mulig.

.....mens jeg i farten ikke kommer på en Sør-amerikaner som er glad i ozon-fotball.
« Siste redigering: Januar 02, 2008, 00:14:17 av kato »
 

Leedsfan

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #7 på: Januar 02, 2008, 00:22:39 »
Det er jo bare tilfeldigheter og timing! Dette kunne like så godt ha skjedd selv om mr. Poyet hadde vært hos oss! Vi har jo "overprestert" hele sesongen, dvs at vi har hatt griseflaks mer enn en gang, stang inn for oss og stang ut for motstanderlagene. Denne "flaksen" kan jo ikke vare en hel sesong og det ser vi nå...!

Sesongen så langt har gått over all forventning, mest resultatmessig, men vi har jo også spilt bra fotball til tider. Det vi trenger nå er en eller to gode vingspillere og en skadefri Douglas dessverre.

Vi kommer nok til å ende opp med 2. plass eller play off uansett og jeg synes ikke det er så ille!

Men er lei av krisemaksimeringen som foregår!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Masinga

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #8 på: Januar 02, 2008, 17:35:05 »
Det at Leeds har en stadig fallende kurve og presterer dårligere og dårliger etter som sesongen skrider frem, forteller meg om et dårlig treningsgrunnlag i sommer. Jeg tror svaret høyst sannsynlig ligger her. Da er det i tilfelle en brøler av Wise og Poyet. Men nå er jo Poyet i Tottenham og opplever gode tider etter Jol. Kan det være at Jol la et godt grunnlag i sommer?

Verden er ikke alltid så rosenrød. Men for Poyet må denne sesongen være ganske rosa, fortjent eller ikke.
Masinga, medl.nr. 1250

Dennis

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #9 på: Januar 02, 2008, 18:09:50 »
De siste tids resultater er helt klart bekymringsverdig og det er i grunn ingenting som kan bortforklare den dårlige formen. Jeg tenker da også på suspensjoner, men ettersom de er selvforskylt, primært på skader. Vi har noen av dem, men vi bør ha et slagkraftig lag uansett om både en og to av førstevalgene er borte på kampdagen(e).

Derimot, å legge hele skylden på Bassett og at Poyet er borte, blir for meg ganske snevert og rett og slett uten nok grunnlag. Selvsagt blir det en omstillingsperiode, men for en tid tilbake var Wise\Poyet for ferske og unproven. Bassett er i alle fall ikke uten erfaring! Og han er assistenten til manageren, ikke sjefen sjøl.

Det kan være at Leeds rett og slett har møtt hverdagen og at flyten vi hadde de første ti-femten kampene ikke lenger er like stor. Kandol, en meget viktig brikke i innledningen, er totalt ute av form, noe som også gjelder Seb Carole. Ettersom Carole er et bindeledd mellom noe mer ukreative jordfresere på midten og angrepet, så er nok han viktigere enn de fleste. I tillegg nevnes det stadig at flere spillere er "below par" fra trenerteamet og Hunter\Lorimer og ettersom de ser kampen og ikke vi, velger jeg å tro på de ordene.

Jeg påstår ikke at Poyet var uten betydning for laget, det ville vært naivt å tro. Bare se hva Adams har gjort for det defensive i Portsmouth. Selvsagt bidro han, muligens mer enn antatt, men jeg tror nok vi hadde møtt veggen også med Poyet. Utfordringen blir å kjempe oss ut av den og inn i en flyt, gjerne med bidrag fra nye fjes!
Marching on together!

B-m

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #10 på: Januar 02, 2008, 18:51:45 »
Spillet er urovekkende.
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Hallgeir *

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #11 på: Januar 02, 2008, 19:28:52 »
 Jeg synes det er litt merkelig når det hevdes her på forumet at årsaken til at det nå går tråere, er at spillerne er for dårlig trent. Meg bekjent var det akkurat det Wise tok tak i etter Blackwells avgang. Da vi gang på gang avgjorde kampene på slutten i høst, var kommentarene at det var fordi spillerne var godt trent og sto kampene helt ut.
 Jeg tror mer på at flaks jevner seg ut over en hel sesong. Og vi hadde avgjort en del flaks i høst - mye stang inn. At vi spilte mer gjennom midtbanen med Poyet på linja, tviler jeg på sannhetsgehalten i. :-\
Super Leeds since 1968

Leeeeeeeeeeeeds

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #12 på: Januar 02, 2008, 19:42:25 »
Spillet er urovekkende.
Helt enig. Samtidig virker  det som gutta ikke har trua lenger. DET er urovekkende. Men, det er alltid et, men. Hvis vi får et par resultater som går vår vei så er vi på gang igjen..... MOT
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

Dennis

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #13 på: Januar 02, 2008, 19:54:43 »
Jeg synes det er litt merkelig når det hevdes her på forumet at årsaken til at det nå går tråere, er at spillerne er for dårlig trent. Meg bekjent var det akkurat det Wise tok tak i etter Blackwells avgang. Da vi gang på gang avgjorde kampene på slutten i høst, var kommentarene at det var fordi spillerne var godt trent og sto kampene helt ut.


Scoringsration og hvordan vi har avgjort kamper i de ti siste minuttene, tilsier helt klart at vi er godt trent!
Marching on together!

ollan

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #14 på: Januar 02, 2008, 21:52:06 »
eg har vært og trent, for det trengte eg ;D
Ollan

M

Sv: Livet etter Gustavo
« Svar #15 på: Januar 03, 2008, 22:47:03 »
Får håpe Leeds kan begynne å vnne igjen .
nesten sikra seier mot Northampton :o
LEEDS LEEDS LEEDS