EX-spiller: Enoch Showumi

Started by B-m, January 22, 2008, 22:34:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sveifors

Han holder helt sikkert kvaliteter som trengs i L1, var Bristol City sin nest mest scorende spiller ifjor. Var en slags superreserve, og scoret ofte ved innhopp. 1,96 m høg og pace burde være en god plassrydder for Becks og vår fremadstormende midtbane.

Tror Beckford har godt av at andre spisser også kan score, fordi alle forventer beckford mål i hver kamp og jeg tror gutten har vært noe bundet av dette.

Ellers så merker jeg ennå at noen her inne ennå tror at vi har ubegrensede midler til spillerkjøp. Jula er over og julenissen kom ikke til elland road......., det var bare KB.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Per-Stian

Tøft namn har han i alle fall. Lett bekymra for at han ikkje vil heve oss spesielt, men vi treng absolutt konkurranse i ei skadeutsett angrepsrekkje. Kan vel nesten ikkje forvente "store spelarar" med vår nøkterne pengebruk.

Sydhagen

Quote from: sveifors on January 23, 2008, 16:52:33
1,96 m høg og pace burde være en god plassrydder for Becks og vår fremadstormende midtbane.

tror dette kan være en god partner for beckford. stor og sterk spiller med hurtighet over gjennomsnittet er ikke å forakte.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

McVallister

"Leeds er en større klubb enn..... " Dette hører vi fra Wise hele tiden. Skulle tro vi var et topplag i Premier League. Så hvorfor kommer ingen "klassespillere" til klubben. Skulle liksom tro at mange spillere vil komme til vår "storklubb", men vi kjøper spillere som ikke makter å spille seg inn på cclag. Kan det være panikkjøp? Har vi dårlige "scouts"? Er lønningene for lave? Håper Wise vet hva han gjør. Er lut lei Yeovil og Cheltenham. Jeg trenger et opprykk, i år!!

Ferre

Er i utgangspunktet skeptisk, så får jeg heller bli positivt overrasket...

Uansett, velkommen skal du være, Enoch!

sportcarl1

skulle tro att han håller samma klass som alla våra andra anfallare, skall det vara riktiga förstärkningar så får nog bates öppna plånboken rejält, skulle tro att minst en miljon pund  för att få in en klar förstärkning,

stefan

Han er nok ment å sette press på Kandol, evt være makker for Becks. Alt må være bedre enn han fargeblinde stryningen som aldri treffer med en pasning.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

baste

Er spent på hva han kan bidra med, men viktig å få inn en spiss.....

Peter7

Ikke stor grunn til optimisme, se hva som står på Bristol City side:

It's an understandable move from Gary Johnson's point of view. His team is desperately short of firepower and Showunmi is, arguably, the most limited of his available frontmen. I'll be forever grateful for Enoch's contribution to our promotion season, but the Championship does appear to be a bridge too far for him, so it makes sense to move him on and make room in the squad for a more capable player.

Likhetstrekk med Kandol, altså. Ikke ccc-nivå, men kan kanskje hevde seg i nivået under?
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

sveifors

Quote from: Peter7 on January 23, 2008, 22:31:23
Ikke stor grunn til optimisme, se hva som står på Bristol City side:

It's an understandable move from Gary Johnson's point of view. His team is desperately short of firepower and Showunmi is, arguably, the most limited of his available frontmen. I'll be forever grateful for Enoch's contribution to our promotion season, but the Championship does appear to be a bridge too far for him, so it makes sense to move him on and make room in the squad for a more capable player.

Likhetstrekk med Kandol, altså. Ikke ccc-nivå, men kan kanskje hevde seg i nivået under?

Dette vil alltid være trenerens subjektive mening. Historiebøkene er fulle av slike utsagn og spillere som har motbevist dette. Det er jo først og fremst nå vi trenger forsterkninger, ccc forsterkninger må komme etter at vi er klar for ccc.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Promotion 2010

Lurte litt på hvor det var blitt av denne Enoch Showumi for et par måneder siden. Lette litt og fant ham i Bristol City.....og plutselig er han hos oss.

Var litt artig måte han ble oppdaget på. Han spilte i Sunday League - laaangt nede i divisjonene - og ble oppdaget av daværende manager i Luton mens han spilte i en park. Luton tok sjansen og Showumi ble en bra suksess for dem. Han slet imidlertid lenge uten å få seg fast plass.

Litt Beckford over ham, og absolutt et talent som ikke spilte profesjonelt før han var 21.

:)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Dennis

Tror nok vi må stikke fingeren i jorda og tenke på at Leeds ikke er bedre enn League One. Vi kan med andre ord ikke kjøpe spillere som har Premier League-kvalitet, fordi de vil ende opp nettopp i Premier League. Målet vårt er selvsagt å komme tilbake dit og ut i Europa, men veien er fortsatt lang.

Det positive med kjøpene er at vi faktisk har kjøpt flere spillere som er blant de beste hos flere lag i vår divisjon. Jeg tenker da på Kilkenny og Sweeney blant annet. Disse var høyt aktet i Walsall og Oldham, tross at de ikke eide spillerne. Dermed har Wise rett i at 'Leeds er større' men det betyr selvsagt ikke at kjempetalenter velger en tredjedivisjonsklubb fremfor PL-spill eller en habil CCC-klubb. Det hjelper heller ikke på valget at Bates toppen gir dem lønnslipper med £4-5k i uka - og da skal du være rimelig god også. Det er sunn økonomi, men griske spillere trekker det ikke.

Når vi nå kjøper en spiss på 1.96, så betyr det selvsagt at han vil tiltrekke seg både en og to spillere, slik at Beckford nok vil få mer rom!

Veien tilbake til toppen med BATES virker lang, men jeg synes grunnlaget i stallen begynner å bli god. Dersom vi skulle rykke opp og trenger nye og bedre spillere, så vil ikke dagens spillere slite reservelaget med store lønninger. Det som gjelder nå er å få gløden og det sportslige fokus tilbake inn i laget.
Marching on together!

B-m

Såg han mot watford da bristol ant 2-1, var syko i hodet da og var heldig som ikke fikk rødt. Var 3 ganger sen med albue i hodet på shittu. LEste på waccoe at det shittu og shiwumi var fra fiendtlige stammer i nigeria..hehe.

Er veldig skeptisk til denne signeringen, skjønner ike helt hvorfor Wise kjøper 5-6 spiller som ikke er gode nok for CCC. Begynner å bli veldig mange middelmådigheter nå. :-[
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Promotion 2010

Quote from: B-m on January 23, 2008, 23:10:29
Såg han mot watford da bristol ant 2-1, var syko i hodet da og var heldig som ikke fikk rødt. Var 3 ganger sen med albue i hodet på shittu. LEste på waccoe at det shittu og shiwumi var fra fiendtlige stammer i nigeria..hehe.

Er veldig skeptisk til denne signeringen, skjønner ike helt hvorfor Wise kjøper 5-6 spiller som ikke er gode nok for CCC. Begynner å bli veldig mange middelmådigheter nå. :-[

Men han er god nok for L1 og jeg tror at noen av disse - hvis vi går opp - kan slå igjennom i CCC, sammen med flere nyinnkjøp.

Gi nå de unge en mulighet da, gamm'ærn!!!  ;)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

berlin

Mannen er signet permanent også, er det et panikkjøp eller har vært i kikkerten en stund, mon tro?

Skal ikke dømme før han har vært i aksjon. Vi har selv hatt såkalt "dårlige spillere" som har blomstret andre steder (king er nevnt),
kan jo være å håpe på at Leeds kan være i samme posisjon.

McMidjo

Blir spennende å se hva 'Enok' kan bidra med. Av beskrivelsene virker han som en spiller som liker å 'involvere' seg mye, og kan kanskje være en type som skaper litt mer plass for Beckford der framme.

Gitt de trange økonomiske rammene han antakeligvis har å forholde seg til, virker det som Wise har en grei plan med spillerkjøpene. Alle de nye spillerne har vist at de holder et meget godt L1-nivå, og om opprykket ryker i år (god forbid!), bør ihvertfall spillerstallen være bra posisjonert for å lykkes bedre neste år.

Ingenting som tyder på at Enok kan hevde seg i CCC, men om Leeds skulle befinne seg der neste år, kan det vel hende at det åpner seg en mulighet for å selge ham billig til en L1-klubb - på samme måte som det gjorde for Bristol City nå...

Føler meg ganske trygg på at spillere som Enok får en lønn på et gjennomsnittlig L1-nivå i Leeds.

Bristol City - som har strak kurs mot opprykk/playoff til Premier League - fyller forresten opp spissplassene med 31-åringene Lee Trundle og Darren Byfield, som er hhv ex-Swansea og ex-Millwall..... Ingen STORE spissnavn der heller gitt, men det kan vel hende de kjøper inn en toppspiss nå....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

berlin

Bristol er ingen liten by, og BC kan ha potensiale for et opprykk. Dessverre vil de rykke tvert ned igjen, men det genererer jo penger.
Ashton Gate er også moden for å bygges om/byttes ut. Var og så BC mot Tranmere i fjor, god stemning men supporterne var defintivt ikke klar for PL. Husker godt en kommentar fra tibunen da en BC-spiller prøvde seg på en frekk flikk, som mislyktes, og med den konsekvens at Tranmere slo kontra:

"This is Bristol City, not f**king Real Madrid"

RoarG

Da er det bare å ønske den nye mannen velkommen. Han e'nok en showmann ;).
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

nord

"Showumi"s historie lyder som taget fra et eventyr af H.C.Andersen!. Det bliver spændende at følge ham videre, måske bliver han den smukkeste svane  ;D ?

B-m

Seneste rykte er at Shuwomi har takket nei til kontraktilbudet fra leeds! Kanskje like greit om det er sant, så kan vi by litt mer for Puncheon og signere ham istedet

flynn

Merker at jeg er totalt likeglad om denne overgangen strander. Jeg har ingen tro whatsoever på at dette er mannen som skal skyte oss oppover i divisjonene! Dessuten, ny spiss inn betyr faktisk at terskelen for å selge Beckford blir lavere.

flynn

Peter7

På enkelte Leeds-sider sammenlignes han med Chapman da han kom i sin  tid ... sier vel egentlig mest om hvor dypt vi har sunket.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

brenaldo

På enkelte Leeds-sider sammenlignes han med Chapman da han kom i sin  tid ... sier vel egentlig mest om hvor dypt vi har sunket.

--------------------------------------------------------------------------------
Kandol 4 Congo!
___________________________________________________________________________________________

Chappy gjorde så vidt meg bekjent sine saker "rimelig greit" i sin tid. ;D 8)
Medlem nr. 850

Frode

Tror "Brenaldo" ydmykt får gjøre et nytt forsøk.  Chapman er en av de store i nyere tid.  Spisskvalitet måles på scoringsraten, ikke "look`en" og dribleriene

Frode

lojosang

Mannen har scora 27 mål på over 150 kamper. Han putter altså litt sjeldnere enn hver femte kamp. Jeg blir ikke akkurat fra meg av begeistring over den statistikken.
- Leif Olav

mari

Da slapp alle her "inne" Enoch !
Valgte å bli å kjempe om spissplassen på et Bristol City som for kan ende i Premier Lge.

Tom S

COME ON LEEDS !!

B-m

berlin

Nei, pytts, det var da helt greit. Antagelig(?) en middelmådig spiller som vi kan være foruten. Egentlig har vi vel stor nok tropp,
men blir ikke overrasket om en annen angriper kommer inn, med da antagelig på lån.