Ã…r 0, dag 1

Started by Kato, January 30, 2008, 09:40:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Hva mer kan man ønske enn at playmakeren med 294 kamper for klubben blir manager? Jo, kanskje at han drar med seg Gary Speed som assistent.

Husker ennå da han holdt på å spolere opprykket vårt i 1990 på egen hånd. Utligningen på Elland Road For Leicester holdt på å knekke oss. Like etter viste han frem skuddfoten igjen, kun en solid Mervyn Day holdt oss inne. En vakker scoring tre minutter før slutt fra Gordon Strachan berget oss. Og vips, like etter var Gary Mac vår for £1 mill.

Personlig synes jeg det ikke kunne blitt bedre. Jovisst mangler han erfaring som manager, men det kompenseres med en voldsom merittliste som spiller. I tillegg får vi en sympatisk sjef, som kanskje distanserer oss fra FORDØMTE LEEDS.

Går ut fra at alle gir Gary Mac de obligatoriske 100 dager med fred, her er hva jeg ønsker.

1. Definer en spillestil, stå last og brast med den. Blir den halvparten av hva Gary Mac var som spiller har vi mye godt i vente.

2. Tør å satse ungt, Paul Huntington og Ben Parker bør være selvskrevne i forsvarsleddet. Soneforsvaret vårt trenger nok en "renessanse".

3.  Johnny Howson må skoleres sentralt. Han er fremtiden. Sats på spillere som blir med oss hele veien opp.

3.  Utvikle en offensiv filosofi, ikke steinaldermetodene til Wise og Bassett.

4. Finn riktig sammensetning i maskinrommet, Howson med en eller to komplementære makkere.

5. Sats på "utfordrerkanter, minimum en". Sentrale spillere som er gode til å sette opp kantene og kantspillere som vil mye rundt.

6. Lag en struktur på det som skjer foran kassa, virker å være lenge siden sist.

7. Gjør noe med dødballene, det ser ikke ut til at noen har tenkt på det på en stund.

Så får vi håpe Bates selger til sommeren og Gary Mac får nok tid til å bygge fundamentet.

Gitt mye for å se Gary Mac live når han trer inn på Elland Road første gang som sjef.

Proud to be white.

flynn

Slutter meg til denne helt og holdent!

Dagen i dag er starten på en ny æra, let the show begin

flynn

Svend Anders

Quote from: kato on January 30, 2008, 09:40:23
Hva mer kan man ønske enn at playmakeren med 294 kamper for klubben blir manager? Jo, kanskje at han drar med seg Gary Speed som assistent.

Husker ennå da han holdt på å spolere opprykket vårt i 1990 på egen hånd. Utligningen på Elland Road For Leicester holdt på å knekke oss. Like etter viste han frem skuddfoten igjen, kun en solid Mervyn Day holdt oss inne. En vakker scoring tre minutter før slutt fra Gordon Strachan berget oss. Og vips, like etter var Gary Mac vår for £1 mill.

Personlig synes jeg det ikke kunne blitt bedre. Jovisst mangler han erfaring som manager, men det kompenseres med en voldsom merittliste som spiller. I tillegg får vi en sympatisk sjef, som kanskje distanserer oss fra FORDØMTE LEEDS.

Går ut fra at alle gir Gary Mac de obligatoriske 100 dager med fred, her er hva jeg ønsker.

1. Definer en spillestil, stå last og brast med den. Blir den halvparten av hva Gary Mac var som spiller har vi mye godt i vente.

2. Tør å satse ungt, Paul Huntington og Ben Parker bør være selvskrevne i forsvarsleddet. Soneforsvaret vårt trenger nok en "renessanse".

3.  Johnny Howson må skoleres sentralt. Han er fremtiden. Sats på spillere som blir med oss hele veien opp.

4. Finn riktig sammensetning i maskinrommet, Howson med en eller to komplementære makkere.

5. Sats på "utfordrerkanter, minimum en". Sentrale spillere som er gode til å sette opp kantene og kantspillere som vil mye rundt.

6. Lag en struktur på det som skjer foran kassa, virker å være lenge siden sist.

7. Gjør noe med dødballene, det ser ikke ut til at noen har tenkt på det på en stund.

Så får vi håpe Bates selger til sommeren og Gary Mac får nok tid til å bygge fundamentet.

Gitt mye for å se Gary Mac live når han trer inn på Elland Road første gang som sjef.

Proud to be white.

Et godt innlegg, kato! La oss håpe du får rett!
Utfordringen blir å få alle spillerne med seg med en gang. det hørtes ut som vi var tilbake på glid den første halvtimen igår, så sprakk det. Det handler nok mye om å TRO PÃ... DET MAN GJØR.

Gleder meg til lørdag!
(selv om de største effektene kanskje ikke kommer så tidlig)

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

stefan

Helt enig! DEt verste er at det er helt elementære ting som må drilles inn. Feks å ha en mann på hver stolpe på cornere, ha nok folk i muren,osv.
Huntington og Parker har gjort sine saker overraskende bra. Jeg var personlig betenkt over Huntington's maglende tempo, men slik han har spilt så langt, så tror jeg han kan bli en perfekt makker til Rui. Parker tror jeg kan bli kanongod med litt mer muskler.
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

auren

Skifte av ny manager SKAL gi seier i første kamp. Alt annet enn 3 poeng mot Tranmere er langt i fra godkjent for å kunne kjempe om play off plass.

Mange av debattantene har lagt lista høyt for Macca - vår nye frelser. Er han halvparten så god som det gis uttrykk for så sikrer vi 2.plassen lett. Er han enda bedre enn dette så blir vi klare vinnere av L1! Jeg gleder meg :)

auren, som regner med at opprykket til CCC nesten allerede er sikret ;)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

fmtj

Proud to be white.

...godt innlegg...du er flink!
Yeboahs vitne

Adis

Veldig mange som prater om denne spillestilen og at det skal spilles fotball på bakken og flyt etc.. vi er i League One altså. De fleste baner er shabby som faen.. de færreste lag har spillere som har spisskompetanse i det å virkelig danse med ballen og vil neppe bidra til den "spillende" fotballen. Ja, selvfølgelig kan man spille fotball som den skal spilles også på dette nivået, men det er nok en hel del vanskeligere enn man tror, tror jeg da...
After Chaos Cometh Light -  We Are Leeds!

GeirO

Proud to be white.

Vel begrunnet. Men det første treerpunktet ditt er vel utopisk så lenge Tottenham er en fotballklubb... ;)
MOT

Jon R

Quote from: WeAreLeeds on January 30, 2008, 12:00:34
Veldig mange som prater om denne spillestilen og at det skal spilles fotball på bakken og flyt etc.. vi er i League One altså. De fleste baner er shabby som faen.. de færreste lag har spillere som har spisskompetanse i det å virkelig danse med ballen og vil neppe bidra til den "spillende" fotballen. Ja, selvfølgelig kan man spille fotball som den skal spilles også på dette nivået, men det er nok en hel del vanskeligere enn man tror, tror jeg da...

Er det mulig å spille fotballen langs bakken i denne divisjonen? Ifølge Chris kamara spiller ligaleder Swansea den flotteste og mest underholdende fotballen i divisjonen, og de gjør det med adskillig mer ballbesittelse enn Leeds.
Flott at en slik "lilleputtklubb" går foran og viser vei, og vi har trolig mye å lære av dem.  :)
Jon R.

baste

Leeds må innvolvere midtbanen. Alle topplag har en god midtbane..det ser vi jo hver eneste sesong.

Kewell-Dacourt-Keane-Bowyer...en helt ok midtbane?  ???

berlin

Quote from: baste on January 30, 2008, 18:20:01
Leeds må innvolvere midtbanen. Alle topplag har en god midtbane..det ser vi jo hver eneste sesong.

Kewell-Dacourt-Keane-Bowyer...en helt ok midtbane?  ???

Robbie Keane på midtbanen? Eller er du frekk nok til å nevne en annen kjent midtbanespiller ved navn Keane?  ;D

Fin avatar forøvrig, baste!

Husker da en fin badge ( navneskilt, faktsikt) som en sykepleier ved Ullevål Sykehus hadde.
Der stod det:

"Florence is dead, I'm here instead"

Promotion 2010

Proud to be white.

Nå har du fått akkurat det du pekte på. Ikke tvil om at du har gode tanker og et reflektert syn på hvordan Leeds skal gå videre. Enig med deg der. Men tror nesten du må sende kravene dine til Macca, slik at han kan følge dem.

Hva hvis det går galt. Coventry gikk fra nesten play-off plass til to poeng fra nedrykk i hans første sesong. I dan andre (halve) havnet laget midt på treet, dog med små ressurser. Men vi har også små - få ressurser. Han kan neppe kjøpe seg til suksess, kanskje låne.....

Blir spennende å lese dine innlegg videre nå. Jeg tror fallhøyden til Macca er ekstrem stor. Opprykk er forventet opg vi er på hæla. PL - tør ikke skrive det helt ut lenger - er et krav på relativt kort sikt. Du snakker om 100 dager..., men det er jo 100 dager med en annen manns tropp. Hvordan kan det gå bra? Dette må det en kløktig sjel til å løse.

Kanskje greier Swansea å såpille underholdende, possession-fotball fordi de ikke har DET navnet og ikke er det stor laget i divisjonen.

...........Jeg mista halve innlegget og orker ikke skrive mer, men poenget er om Gary McAllister har de kvalitetene som skal til og om han kan få inn store navn som ønsker å bidra i det arbeidet. Jeg hadde enorm respekt for Gary som spiller. Han spilte aldri dårlig. Klarer han å overføre dette til laget?

::)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

lojosang

Fallhøyden er uten tvil stor for McAllister. Jeg er (som vanlig) hellig overbevist om at manager ikke må sparkes selv om vi ikke skulle rykke opp denne sesongen. Det måtte i så fall kun være hvis Garyen viser seg komplett udugelig. Det er fortsatt lurt med kontinuitet. Vi skal ikke ansette den 8. manageren på kort tid til sommeren.

Ellers er Kato en gjennomklok mann. Hvorvidt han er akkurat passe tykk og i sin beste alder vet jeg ikke.

Motor og dobbelt propell er jeg derimot rimelig sikker på han ikke har.
- Leif Olav

auren

[/quote]

Nå har du fått akkurat det du pekte på. Ikke tvil om at du har gode tanker og et reflektert syn på hvordan Leeds skal gå videre. Enig med deg der. Men tror nesten du må sende kravene dine til Macca, slik at han kan følge dem.

Hva hvis det går galt. Coventry gikk fra nesten play-off plass til to poeng fra nedrykk i hans første sesong. I dan andre (halve) havnet laget midt på treet, dog med små ressurser. Men vi har også små - få ressurser. Han kan neppe kjøpe seg til suksess, kanskje låne.....
Blir spennende å lese dine innlegg videre nå. Jeg tror fallhøyden til Macca er ekstrem stor. Opprykk er forventet opg vi er på hæla. PL - tør ikke skrive det helt ut lenger - er et krav på relativt kort sikt. Du snakker om 100 dager..., men det er jo 100 dager med en annen manns tropp. Hvordan kan det gå bra? Dette må det en kløktig sjel til å løse.

Kanskje greier Swansea å såpille underholdende, possession-fotball fordi de ikke har DET navnet og ikke er det stor laget i divisjonen.

...........Jeg mista halve innlegget og orker ikke skrive mer, men poenget er om Gary McAllister har de kvalitetene som skal til og om han kan få inn store navn som ønsker å bidra i det arbeidet. Jeg hadde enorm respekt for Gary som spiller. Han spilte aldri dårlig. Klarer han å overføre dette til laget?

::)
[/quote]

Hvis dette er fasiten fra Maccas managerkarriere så er det skremmende. Er svært spent på om han takler presset, og om han i det hele tatt er den riktige manageren for oss.

auren

Masinga

Ingen tviler på at Macca har et press på seg. Som manager i Leeds United må man forvente seg et trykk i denne stillingen. Det tror jeg Macca vet alt om. Han kjenner klubben bedre enn noen av oss her på forumet.

Når det er sagt, har Leeds spilt skremmende dårlig meget lenge. I høst gikk mye stang inn. Leeds dominerte ikke noen av kampene iflg. rapporter. De siste to månedene er også resultatene av det middelmådige slaget i League One og holder ikke til playoffplass engang. Det er fasiten når Wise drar til Newcastle. McAllister overtar ikke et superlag. Utfordringene står i kø og venter på Gary. Jeg ønsker ham lykke til i gjerningen som manager i Leeds United.
Masinga, medl.nr. 1250

auren

Du har helt rett Masinga. Det er bare en håndfull kamper hvor vi har spilt bra og kjørt over motstanderen. I mange av kampene vi har vunnet har vi langt i fra imponert og til tider stjålet med oss 3 poeng. I høst gikk alt på skinner. I vinter har vi sporet av. Tror vi har fått en falsk optimisme basert på høstens resultater. Laget er nok ikke så godt som vi tror og håper. Om det skyldes Wise, tapet av Poyet eller at -15 poengs motivasjonen har blitt borte er vanskelig å uttale seg om. Macca har en kjempejobb foran seg. Jeg skal bli svært fornøyd om vi klarer play off denne sesongen (basert på de siste måneders formsvikt) og at Macca overtar et lag som han ikke har vært med på å forme.

auren

Joe Jordan

Hvordan kan en merittliste som spiller kompensere for manglende erfaring som manager? Vi har vel sett et par meritterte spillere drite seg ut i managerroller både i England og her på berget gjennom årene?

Jeg er spent på hva Macca kan få ut av Da Costa. Dette kan vel bli en ny sjanse for ham?
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Pleinar

Quote from: GeirO on January 30, 2008, 12:19:26
Vel begrunnet. Men det første treerpunktet ditt er vel utopisk så lenge Tottenham er en fotballklubb... ;)

Tottenham... en fotballklubb?
DET er vel et definisjonsspørsmål.
- Only Users Loose Drugs -

pleinars.blogspot.com

Kickthemdown

Quote from: Joe Jordan on January 31, 2008, 13:19:15

Hvordan kan en merittliste som spiller kompensere for manglende erfaring som manager? Vi har vel sett et par meritterte spillere drite seg ut i managerroller både i England og her på berget gjennom årene?

Jeg er spent på hva Macca kan få ut av Da Costa. Dette kan vel bli en ny sjanse for ham?
Jeg er også spent på Da Costa. Det lille jeg har sett av han live så uten tvil lovende ut...  :) Jeg er såppas optimistisk at jeg tror Da Costa er fast for Leeds United neste sesong! ;)Håper Macca kommer med åpent sinn ovenfor alle spillerne.

Alta-White

Chris Whyte

Enig i at Super-Mac ikke har noe å vise til som manager, men vi er flere som har etterlyst et Leeds å kjenne igjen de siste årene. Først og fremst av hensyn til klubben, fellesskapet, historien og sjelen til Leeds United er utnevnelsen av Gary McAllister løfterik.

Vi er selvsagt nødt til å gi ham tid, men dere som er skeptiske til ham må huske at det var Dennis Wise som ledet laget til nedrykk i fjor. Og selv om vi hadde en glimrende innledning på sesongen har laget haltet fryktelig den siste tiden. Min påstand er at vi aldri hadde klart å ende blant de seks beste med UnWise som manager.

En annen ting: Husk hvor skamfulle vi har vært over Wise oppførsel i enkelte tilfeller. Husk muldvarp-fadesen, ballgutt-utskjellingen og søknaden til FA om å krympe banen i bredden. Han har sørget for å drite ut hele klubben ved flere anledning. Gary McAllister er på sin side en hederskar som er respektert og velansett i så godt som alle klubber. Han er en mann som igjen kan gjøre oss stolte - virkelig stolte - av Leeds United.

auren

Det hjelper lite å ha en vel ansett og sjarmerende manager hvis han ikke får til resultater. Nå skal selvsagt Macca få prøve seg, men han har lite og ingenting å vise til som manager i Coventry. Ikke legg listen alt for høyt for vår ex kaptein. Tviler sterkt på at dette er mannen som kommer til å lede oss opp til PL. But prove me wrong Macca!

auren

Jon R

Quote from: Alta-White on January 31, 2008, 14:25:26
Quote from: Joe Jordan on January 31, 2008, 13:19:15

Jeg er også spent på Da Costa. Det lille jeg har sett av han live så uten tvil lovende ut...  :) Jeg er såppas optimistisk at jeg tror Da Costa er fast for Leeds United neste sesong! ;)Håper Macca kommer med åpent sinn ovenfor alle spillerne.

Alta-White

Jeg legger hatten til marinering og skal spise den hvis da Costa spiller "fast" for Leeds United neste sesong. Mannen er en teknisk begavelse, men ser ellers ut til å mangle det meste som skal til for å lykkes på øyriket.   :-\
Jon R.

Svend Anders

Quote from: Jon R on January 31, 2008, 17:35:40
Jeg legger hatten til marinering og skal spise den hvis da Costa spiller "fast" for Leeds United neste sesong. Mannen er en teknisk begavelse, men ser ellers ut til å mangle det meste som skal til for å lykkes på øyriket.   :-\

Jeg er nok av samme oppfatning som Jon.

Når du ikke klarer å overbevise til et låneopphold i Falkirk engang er det neppe bare Dennis Wise som har gjort en feilvurdering...

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

SuperLeeds!

Hurra - dette var gode nyheter. Jeg har et bilde av meg selv, Mcallister og Speed liggende fra mesterskapsesongen, 91/92. Hadde vært litt av en trio det... ;D ;) ;D