Skrevet av Emne: Statistikk  (Lest 2709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Robert

Statistikk
« på: Januar 30, 2008, 22:06:44 »
Etter rundt 3.5 måned med det nye forumet, tenkte jeg det kunne vært litt spennende med noe statistikk. Ikke sikkert det er så mange her som er interessert i akkurat det, men personlig synes jeg det er litt gøy :) Nå skal det sies at masse er konvertert fra det gamle forumet, så en del ting vil også være tatt derfra.

Uansett, først noe basic fakta og statistikk:

Den som skriver mest på forumet vårt, og som leder antall innlegg er gode gamle moderator Jon R. Han nærmer seg 10 000 innlegg med stormskritt, og skriver i gj.snitt ca 7.5 innlegg pr dag. Om trenden fortsetter vil han nå 10 000 innlegg om rundt 47 dager, det blir vel rundt den 17. Mars. Jeg tipper det blir noen dager tidligere :)

På en fin fin 2. Plass ligger H.B. Men han ligger nesten 2200 innlegg etter. På tredjeplass finner vi Tom S.

Når vi enda er inne på aktive brukere. Mr Kaizer topper listen når det gjelder antall timer inne på forumet. Siden det nye forumet kom opp har han vært innom LUSCOS forum i nesten 9 dager til sammen. Tom S ligger kun noen minutter bak, mens Asbjørn er en dag etter.

H.B har startet 244 emner, og med det topper denne listen overlegent.

I snitt blir det laget nesten 194 innlegg – hver dag. Dessverre er det kun 0,7 nye medlemmer pr dag. Hva skjer med rekrutteringen?  Vi har nå snart 1700 medlemmer på forumet  - men trenger alltid flere!

I snitt er det 70 personer innom forumet – hver dag. Jeg ser gjerne at det dobler seg :)

Det  var flest folk innom på forumet den 29. Januar i går. Hele 242 stk var innom forumet på kveldstid, og fikk med seg at Wise gikk til Newcastle, Gary ble ny sjef og selvfølgelig også kampen mot Southend. Den gamle rekorden ble rett og slett knust. Den forrige var på 192 stk, og ble satt den 1. Januar. Dette gjelder selvfølgelig kun det nye forumet, og ikke det gamle.

Det blir transportert masse trafikk til og fra Luscos sitt forum. Faktisk så mye som 5 GB i måneden. Siden vi startet opp med det nye forumet, er det transportert 19 GB med data.

Vi medlemmer er mest aktive rundt 17-tiden på døgnet, det er da flest av oss er innom forumet. Faktisk starter det rundt 16, og topper seg rundt 17, før det går ned igjen – folk spiser vel middag. 21-22 er også forholdsvis populært, men det er først og fremst pga kampene – og ser lavt ut her pga det er gj.snittet for en hel måned.



Når det gjelder hva slags operativsystem vi bruker, er det 21.46% som bruker Windows XP og Internet Explorer 7.0. 14.6% bruker Windows XP og Internet Explorer 6.0. 10% bruker XP og Firefox. 8.13% bruker Internet Explorer 7.0 sammen med Windows Vista.

Vi har besøk fra mange forskjelige land. Her er en liste over land som har vært innom nettsidene våre. At et land står her er nødvendigvis ikke pga en person fra det landet har vært innom, det kan like greit være en slags ’bot’ som har prøvd å legge igjen reklame etc.
Norway
UK
France
Sweden
United States
Denmark
Netherlands
Faroe Islands
Germany
Finland
Spain
Iceland
Japan
Belgium
Russia
Poland
Switzerland
Thailand
Kenya
Portugal
Malaysia
Dominican Republic
United Arab Emirates
South Korea
Canada
China
Iran

Vel, dette var litt av statistikken jeg orket å sjekke 
Forhåpentligvis syntes noen det var gøy å lese.
Keep it up. Vi trenger flere folk på forumet.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Robert

Sv: Statistikk
« Svar #1 på: Januar 30, 2008, 22:18:41 »
Er det nå jeg bør dele ut premier? ;)
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Statistikk
« Svar #2 på: Januar 30, 2008, 22:20:06 »
Glitrende, Zyber  :)

Mht "tid innlogget" er det tyydelig at en del bevisst gidder stresset med å logge inn/ut for hver gang (pga statistikken, sikkert  :) ). Noen av oss andre er "alltid innlogget" selv om vi kanskje ikke er ved pc'en i det hele tatt (blir det ikke registrert ca en halvtime etter forrige innlegg?)

Asbjørn, m forsvarstale  :P



Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Sv: Statistikk
« Svar #3 på: Januar 30, 2008, 23:25:15 »
Interessant, denne peaken rundt kl 17 kan tyde på at småbarnsforeldre er i klart mindretall på forumet.
Jeg har i hvertfall sjelden tid mellom 16 og 18, da heller etter sengetid for barna.

Hvis man drar det videre, så er det sikkert mange som har bestemt seg for: Neiggu, å være Leeds-fan og barnafar/mor,
det lar seg ikke kombinere, og da velger jeg bort barn.;D Til nød en partner, men da må han/hun akseptere "Leeds-betingelsene mine".

Sikkert mange som husker "Fever pitch", Nick Hornbys bok, som også er filmatisert. (High Fidelty er jo den beste da).
Når jeg så filmen husker jeg at jeg ønskte det dreide seg om Leeds og ikke Arsenal. Den godeste lærenen i filmen kunne ikke skille seg fra "ekteskapet" med Arsenal, hvilket resulterte i konsekvenser på romansefronten.

Sander

Sv: Statistikk
« Svar #4 på: Januar 31, 2008, 08:16:08 »
Artig med statistikker ;D
 

pale

Sv: Statistikk
« Svar #5 på: Januar 31, 2008, 08:18:14 »
Og hadde det ikke vært for de fordømte tre ukene på Mauritius i jula, så hadde jeg fortsatt vært på topp på innlogget tid ;D

Statistikk er moro!

Tom S

Sv: Statistikk
« Svar #6 på: Januar 31, 2008, 12:13:14 »
Skremmende å lese kor lang tid ein egentlig bruker på forumet, trur ikkje eg viser den til fruen....

COME ON LEEDS !!

Robert

Sv: Statistikk
« Svar #7 på: Februar 01, 2008, 13:11:23 »
Hehe, jepp, skummelt hvor mye tid som går bort.
Men som nevnt, den 'telleren' er ikke helt 100%, men gir jo kun en indikasjon. Men, morsomt å se uansett.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

B-m

Sv: Statistikk
« Svar #8 på: Februar 01, 2008, 13:24:47 »
VEldig bra Zyber !

Håper det blir en slik gjennomgang hver måned!  :)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?