Skrevet av Emne: Farvel til direkte opprykk  (Lest 7035 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sleivind

Farvel til direkte opprykk
« på: Februar 02, 2008, 18:17:27 »
1.plass - Swansea, to kamper mindre spilt og 60 poeng

2.plass - Doncaster, en kamp mindre spilt og 50 poeng

3.plass - Carlisle, 2 kamper mindre spilt og 48 poeng

4.plass - Nottingham, 2 kamper mindre spilt og 46 poeng

8.plass LEEDS, 30 kamper spilt, og 44 poeng.

Tar vi utgangspunkt i at alle lagene foran vinner hengekampene sine:
- Så kommer Leeds til å ligge 10 poeng bak direkte opprykk.
- Doncaster på 3.plass vil ligge 9 poeng foran oss.
- Mens Nottingham vil ligge 8 poeng foran oss.

Er det virkelig realstisk å tro at vi skal greie å ta igjen alle disse lagene, med den formen Leeds viser om dagen? Sjøl om lagene foran ikke vinner hengekampene sine, så er det fremdeles mange lag og poeng vi skal ta igjen. I tilegg er vel Douglas ute i 5-6 uker til.

Tom S

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #1 på: Februar 02, 2008, 18:21:40 »
Det er farlig å gi seg ut på denne no rett etter tapet når skuffelsen ligger tjukt i heile stova.

Det er fortsatt mulig, men då må formen snuast og det fort.
Det er spesielt på Elland Road det er krise, der har 1-0-3 på siste fire, det er KRISE!

Vil vente til Macca har ein tre - fire kamper bak seg før eg tør spå noko som helst.

Men, skal eg svare no så trur eg ikkje Leeds United er i nærheten av topp seks når vi kjem til mai, dessverre.

we all love leeds

COME ON LEEDS !!

Dennis

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #2 på: Februar 02, 2008, 18:24:03 »
Det ser utrolig stygt ut nå, jeg må innrømme det.

Vi kan selvsagt bortforklare dette (da med godvilje) på at McAllister kun har vært i klubben noen få dager og vi har mange nye spillere å samkjøre, men jeg trodde at en ny manager ville gi ny giv og at dette problemet dermed ville bli mindre fremtredende i dag. Innsats synes jeg Hughes (i første omgang) var den eneste til å vise i følge radioen, noe som er skremmende i en situasjon der alle bør spille for å vise seg frem for den nye manageren.

Det stiller seg utrolig mange spørsmål. Har ikke Macca den autoriteten likevel? Er vi så langt nede selvtillitsmessig? Er vi i det hele tatt bedre enn lagene rundt oss i denne drittligaen?

Som i alle forhold der man elsker noe eller noen, er jeg akkurat nå drittlei hele Leeds United. De skuffer meg gang på gang på gang for øyeblikket og om vi ikke går opp nå, så blir det minst et helt år til med Cheltenham, Carlisle og andre møkkalag, mens et middelmådig Tottenham spiller på TV med "alle" våre på laget, inkludert våre drakter. Jeg er så skuffet nå.

I morgen kommer det en ny dag med nye muligheter og jeg følger selvsagt Leeds minst like fullt utover, men akkurat nå er håpet om direkte opprykk mindre enn ei ert. FAEN!
Marching on together!

marve

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #3 på: Februar 02, 2008, 18:32:00 »
Det ser utrolig stygt ut nå, jeg må innrømme det.

Vi kan selvsagt bortforklare dette (da med godvilje) på at McAllister kun har vært i klubben noen få dager og vi har mange nye spillere å samkjøre, men jeg trodde at en ny manager ville gi ny giv og at dette problemet dermed ville bli mindre fremtredende i dag. Innsats synes jeg Hughes (i første omgang) var den eneste til å vise i følge radioen, noe som er skremmende i en situasjon der alle bør spille for å vise seg frem for den nye manageren.

Det stiller seg utrolig mange spørsmål. Har ikke Macca den autoriteten likevel? Er vi så langt nede selvtillitsmessig? Er vi i det hele tatt bedre enn lagene rundt oss i denne drittligaen?

Som i alle forhold der man elsker noe eller noen, er jeg akkurat nå drittlei hele Leeds United. De skuffer meg gang på gang på gang for øyeblikket og om vi ikke går opp nå, så blir det minst et helt år til med Cheltenham, Carlisle og andre møkkalag, mens et middelmådig Tottenham spiller på TV med "alle" våre på laget, inkludert våre drakter. Jeg er så skuffet nå.

I morgen kommer det en ny dag med nye muligheter og jeg følger selvsagt Leeds minst like fullt utover, men akkurat nå er håpet om direkte opprykk mindre enn ei ert. FAEN!

Helt enig i vært eneste ord du skriver Mr kaizer
 

ollan

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #4 på: Februar 02, 2008, 18:39:55 »
litt vel tidlig å avskrive dette enda??

MOT
Ollan

Dennis

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #5 på: Februar 02, 2008, 18:42:39 »
litt vel tidlig å avskrive dette enda??

MOT

Det er det selvsagt og håpet spirer nok igjen i morgen, men akkurat nå føles det svært langt unna.

SKÃ…L!
Marching on together!

Sleivind

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #6 på: Februar 02, 2008, 18:46:21 »
litt vel tidlig å avskrive dette enda??

MOT

Litt tidlig kanskje. Men akkurat for øyeblikket ser det stygt ut, og jeg er redd det ikke ser særlig bedre ut når jeg våkner i morgen :'(

Runar

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #7 på: Februar 02, 2008, 19:09:55 »
Jeg må si jeg ikke kan skjønne hvordan våre 2 beste spillere i de siste 2-3 kampene begge kan vrakes til dagens kamp...Huntington og Parker å erstattes med en helt random venstreback og Heath...  Hadde jeg vært Parker hadde jeg vært på døren til Williams/Macca å krevd en forklaring, samme gjelder Huntington.

Og hvorfor spille uten kanter å venstrebente spillere (Johnson er jo høyrebeint?)

Til å med en vanlig pubsupporter klarer jo å forstå at man må ha ulike ferdigheter i et lag? Blir man fotballdum av å være på Torp A eller ER? Jeg gir meg ende over, kall hjem Gardner fra lån om Frazer er skadet! Føler vi har tatt mange skritt i riktig retning denne sesongen, men nå har begymt å gå baklengs igjen...... ???
 

Runar

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #8 på: Februar 02, 2008, 19:16:51 »
Om Parker hva ute med skadet er d noen annet...men de sa ingenitng om det på radioen?
 

Oggy

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #9 på: Februar 02, 2008, 19:27:48 »
Har sagt LENGE her at jeg ikke tror på direkte opprykk   :-\

Men, jeg tar selvsagt mer enn gjerne feil på dette punktet.
Er imponert over Swansea og Doncaster !

Oggy

Roy

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #10 på: Februar 02, 2008, 19:33:11 »
Toget er ikke gått ennå. Det skal fremdeles kjempes om mange poeng, og det er naturlig at lagene foran oss også vil få sine tunge stunder. Slik som ståa er i dag så er det bare Swans som imponerer i liagen. Bak de ligger det en bråte lag som skal gjøre opp om den siste opprykksplassen, samt play-off. Av alle disse er vel Leeds det laget som det har buttet mest for siste tiden (2 mnd nesten). Men det kan snu fort og da er vi med og kjemper om andreplassen. MOT.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Tom S

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #11 på: Februar 02, 2008, 19:43:22 »
Vi må vel vere såpass rause at vi gir Doncaster godkjent også, de har hat ein enorm form de siste 20 kampene.

Toget er ikke gått ennå. Det skal fremdeles kjempes om mange poeng, og det er naturlig at lagene foran oss også vil få sine tunge stunder. Slik som ståa er i dag så er det bare Swans som imponerer i liagen. Bak de ligger det en bråte lag som skal gjøre opp om den siste opprykksplassen, samt play-off. Av alle disse er vel Leeds det laget som det har buttet mest for siste tiden (2 mnd nesten). Men det kan snu fort og da er vi med og kjemper om andreplassen. MOT.
COME ON LEEDS !!

lufc86

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #12 på: Februar 02, 2008, 19:48:15 »
Laget fremover.. DREAM TEAM

Ankergren
Richardson, Lubo, Rui, Parker

               Douglas
Prutton               Thompson Carole

      Beckford, Elding

Eg synest Carole bør forsvare vingplassen sin. I byrjinga av sesongen var han fast på papiret. Han spilte godt, og er uforutsigbar. Han har tross alt gitt oss 8-9 assist og 3 mål! Han er den einaste klassiske vingen som vi vet holder mål....
Prutton og Carole er forskjellige typer spillere. Med Carole på banen blir vi styrket i angrep og vi får bredde på laget. Prutton er mer den sentrale høgrekanten som jobber knallhardt. Vi skaper ikkje sjanser lengre. Når Carole kom på banen i dag ble laget styrket i angrep dog vi slapp inn begge målene med han på banen da..
Elles må Sorsa, Da Costa, Sweeney bevise at de kan matche nivået vi fansen har til dem og at de kan hjelpe oss til opprykk i Mai mnd. Sentralt må Howson jobbe knallhardt for å vinne en plass. Thompson må vere på banen.


I de bakre rekker bør Rui, Hunty slåss om plassen attmed Michalic.. Parker bør bli etablert venstreback og Richardson må kjempe med Kenton evt Hughes om høgrebacken.

På topp kjenner eg lite til Elding, men han må vere betre enn Kandol. Kandol, Flo og Constantine må kjempe om plassen attmed Beckford.
@m_sortland på twitter

Joe Jordan

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #13 på: Februar 02, 2008, 20:09:59 »
Vel, stilte flere spørsmål ved lagoppstillingen før kamp i dag og har vel noen svar etter 90 minutter med elendighet. Dette lover IKKE bra. Hva i all verden gjorde kløna Heath på banen igjen? Huntington og Parker søkk vekk? Og så scorer attpåtil Thompson... Fyttigrisen..

Ser ikke at vi klarer direkte opprykk nå. Playoff og Leeds=den totale skuffelse.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

sportcarl1

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #14 på: Februar 02, 2008, 20:12:36 »
Laget fremover.. DREAM TEAM

Ankergren
Richardson, Lubo, Rui, Parker

               Douglas
Prutton               Thompson Carole

      Beckford, Elding

Eg synest Carole bør forsvare vingplassen sin. I byrjinga av sesongen var han fast på papiret. Han spilte godt, og er uforutsigbar. Han har tross alt gitt oss 8-9 assist og 3 mål! Han er den einaste klassiske vingen som vi vet holder mål....
Prutton og Carole er forskjellige typer spillere. Med Carole på banen blir vi styrket i angrep og vi får bredde på laget. Prutton er mer den sentrale høgrekanten som jobber knallhardt. Vi skaper ikkje sjanser lengre. Når Carole kom på banen i dag ble laget styrket i angrep dog vi slapp inn begge målene med han på banen da..
Elles må Sorsa, Da Costa, Sweeney bevise at de kan matche nivået vi fansen har til dem og at de kan hjelpe oss til opprykk i Mai mnd. Sentralt må Howson jobbe knallhardt for å vinne en plass. Thompson må vere på banen.


I de bakre rekker bør Rui, Hunty slåss om plassen attmed Michalic.. Parker bør bli etablert venstreback og Richardson må kjempe med Kenton evt Hughes om høgrebacken.

På topp kjenner eg lite til Elding, men han må vere betre enn Kandol. Kandol, Flo og Constantine må kjempe om plassen attmed Beckford.
  tycker kilkenny och sweeney skall vara med, sätter inte så mycket hopp till douglas och thomson denna säsongen, prutton och carole platsar inte i mitt dreamteam
 

GeirO

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #15 på: Februar 02, 2008, 20:30:11 »
Er bare en ting å si om trådpåstanden: Det er fullt mulig å rykke direkte opp ennå!
MOT

sportcarl1

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #16 på: Februar 02, 2008, 20:34:38 »
Er bare en ting å si om trådpåstanden: Det er fullt mulig å rykke direkte opp ennå!
japp jag instämmer, räcker vi vinner nästa match så är vi med i racet igen
 

jalu

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #17 på: Februar 02, 2008, 20:50:56 »
hvordan i helvete klarer dem ikke å prestere i denne wankership ligaen , har den gode starten gått dem til hode , ikke var det bra spill da heller men stang inn ok det men , vi trenger en manager med autoritet ikke disse såkalt gudene  fra hine hårde dager , men det er det ingen på balløya som skjønner, faen nå er jeg forbanna, overbetalte overvektige drittunger  .deilig å få det ut .  leeds4ever >:( >:( >:(

poffen

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #18 på: Februar 02, 2008, 21:10:30 »
Meget skuffande... >:( >:(I dag følte eg meg sikker på at Dette skulle bli ein bra LEEDS dag, med Ny manager og fleire spannande
kjøp...men så feil kan ein ta.Når eg såg lagoppstillinga med bla.a  u Hunntington...Nei eg er heilt enig i at detta var mykje skifte på fyrsteellevaren. Meget skuffande start av McAllister. Men opprykkstoget er ikkje gått enno....Har enno TRU på jubeldagar i mai.

nellejr

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #19 på: Februar 02, 2008, 21:30:38 »
Jeg tror vi skal legge tankene om opprykk på hylla. Ikke fordi vi tapte i dag, eller at det er så håpløst å ta igjen de lagene som er foran på tabellen, for det er jo bare å begynne å vinne igjen så gjør vi da det. Jeg tror rett å slett at vi ikke kommer til å vinne så mange kampene framover. Ã…rsak: Total mangel på stabilitet.

Vi har nå byttet manager, og venter i spenning om hvem som blir vår tredje assistent manager denne sesongen. I dagens lag var det kun 3 - tre - spillere som startet serieåpningen mot Tranmere. Leeds har rokert på så å si hele laget. Hvorfor  det? Jo fordi de spillerne som vant hver kamp i starten av sesongen ikke var gode nok, vi måtte forsterke!!!!

Disse tingene er faktisk ganske så typisk for lag som rykker ned. At vi da likevel kjemper i toppen, skyldes nettopp den gode starten, mens det enda var kontinuitet i laget.

Jeg mener derfor at førsteprioritet for Leeds må være å bygge laget for fremtiden. Her har Leeds vært god i år synes jeg. De spillerkjøpene som er gjort er tydelig gjort for fremtiden. Nå gjelder det bare å kunne videreutvikle disse spillerne slik at vi nok en gang får spille sammen med de beste om noen sesonger.

Warnock dagen etter at QPR røyk mot Blackburn i FA cupen
Diouf er verre enn ei kloakkrotte.
Om jeg ville vurdert å signere han? Jeg ville ikke en gang snakket med han, avslutter Warnock

Tom S

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #20 på: Februar 02, 2008, 22:17:10 »
Tenkte litt i samme bane tidlegere i kveld.

Lat oss håpe at desse unge spillerene vi har hentet ilag med Macca kan bygge eit lag for framtida. Vi bruker denne sesongen til å sette eit lag og ein spelestil, henter eit par tre forsterkinger til sommeren og kruser opp til CCC våren 2009.

Men, er ikkje komfortabel med desse tankene....




Jeg tror vi skal legge tankene om opprykk på hylla. Ikke fordi vi tapte i dag, eller at det er så håpløst å ta igjen de lagene som er foran på tabellen, for det er jo bare å begynne å vinne igjen så gjør vi da det. Jeg tror rett å slett at vi ikke kommer til å vinne så mange kampene framover. Ã…rsak: Total mangel på stabilitet.

Vi har nå byttet manager, og venter i spenning om hvem som blir vår tredje assistent manager denne sesongen. I dagens lag var det kun 3 - tre - spillere som startet serieåpningen mot Tranmere. Leeds har rokert på så å si hele laget. Hvorfor  det? Jo fordi de spillerne som vant hver kamp i starten av sesongen ikke var gode nok, vi måtte forsterke!!!!

Disse tingene er faktisk ganske så typisk for lag som rykker ned. At vi da likevel kjemper i toppen, skyldes nettopp den gode starten, mens det enda var kontinuitet i laget.

Jeg mener derfor at førsteprioritet for Leeds må være å bygge laget for fremtiden. Her har Leeds vært god i år synes jeg. De spillerkjøpene som er gjort er tydelig gjort for fremtiden. Nå gjelder det bare å kunne videreutvikle disse spillerne slik at vi nok en gang får spille sammen med de beste om noen sesonger.


COME ON LEEDS !!

nord

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #21 på: Februar 02, 2008, 22:30:52 »
dette må være chock start for Macca og de nye ansigter. Vi havde forventet mere, men "this is the real life". Dette vil Macca ikke opleve engang til - ihvertfald ikke på hjemmebane! Jeg tror at vi næste gang vil opleve et mere sammenspillet Leeds, som hungrer efter at vinde! Og jeg har på ingen opgivet håpet om direkte opryk!.  :-* Har vi ikke 48 poeng at spille om fremover? -det er næsten lige pogen som nummer 2 har idag!- Don´t give up!!
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #22 på: Februar 03, 2008, 16:03:53 »
Det hele er bare trist.......ihvertfall akkurat nå.... :'(
Yeboahs vitne

Joe Jordan

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #23 på: Februar 03, 2008, 16:13:55 »
Jeg er som vanlig ukuelig optimist og vet at det kommer til å gå slik: Leeds greier å knote til seg en playoff og som vanlig når det virkelig gjelder spiller vi latterlig fotball og taper denne.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Sleivind

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #24 på: Februar 09, 2008, 17:53:02 »
Nå kan vi definitivt si farvel til direkte opprykk! Håpløst!

Og i dag måtte vi ha mål i mot før vi kunne begynne å spille ball igjen. Det er trist, ikke noe annet å si enn det!

berlin

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #25 på: Februar 09, 2008, 18:04:13 »
Er bare en ting å si om trådpåstanden: Det er fullt mulig å rykke direkte opp ennå!

Helt enig! Det er jo bare å se på tabellen, og det er 15 kamper igjen. Trådpåstanden er ett uttrykk for skuffelse, som jeg selv også er,
men vi har jo tro på Macca, har vi ikke?

Tipper at pipa får en annen låt, om vi slår Forest på tirsdag, og enda bedre, fortsetter med en revansj mot Doncaster om en uke.

Ikke utenkelig, og da er liksom alt fryd og gammen her, he he

Tom S

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #26 på: Februar 09, 2008, 18:06:16 »
Direkte opprykk er selvfølgelig teoretisk mulig, men det skal gå mange baller vår vei dersom det skal skje.

Klarer vi playoff så er det bra, vi begynte tross alt med 15 poeng midre enn de andre.

Vi vinner finalen - gleder meg til Wembley i mai!!
COME ON LEEDS !!

Jon R

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #27 på: Februar 09, 2008, 18:13:30 »
Jeg har faktisk en følelse av at det snur nå. Først spiller vi uavgjort mot Forest, før vi kommer inn på vinnersporet igjen. Forutsetningen er at Macca ikke fristes til å gjøre for mange forandringer i førsteelleveren, men beholder en sentrallinje og stamme som kan bli samspilt. Jeg håper at 7- 8 av de 11 som startet idag bør være nogenlunde faste i tiden fremover, feks Casper, Rui, Lubo, Sheehan, Hughes, Prutton og Beckford.  :)
Jon R.

Sleivind

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #28 på: Februar 09, 2008, 18:15:30 »
Tar utgangspunkt i at lagene foran, ved siden av og bak oss vinner hengekampene sine. Da vil følgende lag ligge foran oss:

Swansea 22 poeng foran oss

Doncaster 11 poeng foran oss

Nottingham 10 poeng foran oss

Carlisle 10 poeng foran oss

Walsall 4 poeng foran oss

Tranmere 2 poeng foran oss

Southend 2 poeng foran oss

Leyton 1 poeng foran oss


- Swansea er i en klasse for seg og umulig å ta igjen. Det er altså 3 lag som ligger 10 eller 11 poeng foran oss. Det betyr at disse lagene må tape 4 kamper mer enn det vi kan. Samtidig som at vi må vinne. Og etter det vi har vist de 2 siste månedene, så er ikke det veldig sannsynlig.

ragnar

Sv: Farvel til direkte opprykk
« Svar #29 på: Februar 09, 2008, 18:20:42 »
Enig med JonR at ut sesongen nå må det settes en stamme i laget.

Casper
Kenton, Rui, Lubo,Sheehan
Hughes, Howson
Beckford

En fast bakre firer er meget viktig. Tror og at Howson kan vise seg å være en av de Macca satser på. Thompson kan gjerne få en Kvisvik rolle på venstrekanten. God på dødballer og på innlegg. Viktig i det offensive spillet.
*In El Loco we trust!*