Har vi spillere til å spille spillende fotball

Started by h.b, February 03, 2008, 20:20:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Ser at Macca gjerne vil ha et mere spillende lag og ikke denne kalken som vi nå gjør.
Har vi egentlig typene til å spille slikt. Ville det ikke vært mest fornuftig å satse på kjemping og heller satse på et spillende lag den dagen vi rykker opp fra denne sumpa som League One er. De fleste lag som rykker opp fra denne bakgårdsfottball som league One er har spilt fotball som et kjempende lag. Er redd for at det ikke finnes spillertyper til å gjøre det macca vil at laget skal gjøre. Skal laget nå legge om spillestilen er jeg redd det tar for mange kamper til at det sitter, hvis det overhode sitter med dagens mannskap. Vi er på etterskudd og har kun 16 kamper igjen på å gjøre det.

Dennis

http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9855.0

De fleste som rykker opp er kanskje mer kjempende lag, men hva med Swansea? Suverent best i League One for øyeblikket og med attraktiv fotball.
Marching on together!

Jon R

Jon R.

Masinga

Quote from: h.b on February 03, 2008, 20:20:25
Ville det ikke vært mest fornuftig å satse på kjemping og heller satse på et spillende lag den dagen vi rykker opp fra denne sumpa som League One er. De fleste lag som rykker opp fra denne bakgårdsfottball som league One er har spilt fotball som et kjempende lag. Er redd for at det ikke finnes spillertyper til å gjøre det macca vil at laget skal gjøre.
Jeg mener å huske at det samme argumentet ble brukt også da vi var i CCC. CCC er bare knokkel, en dødens divisjon, der alle kjemper fanatisk etter å nå det lovede land Premier League.

Jeg tror det er fullt mulig å spille teknisk god fotball, også i lavere divisjoner. Men også jeg er usikker på om Leeds har det nødvendige materialet. Hadde Macca gjort en slik vurdering før han kom med sin programerklæring?
Masinga, medl.nr. 1250

Leedsfan

Quote from: h.b on February 03, 2008, 20:20:25
Ser at Macca gjerne vil ha et mere spillende lag og ikke denne kalken som vi nå gjør.
Har vi egentlig typene til å spille slikt. Ville det ikke vært mest fornuftig å satse på kjemping og heller satse på et spillende lag den dagen vi rykker opp fra denne sumpa som League One er. De fleste lag som rykker opp fra denne bakgårdsfottball som league One er har spilt fotball som et kjempende lag. Er redd for at det ikke finnes spillertyper til å gjøre det macca vil at laget skal gjøre. Skal laget nå legge om spillestilen er jeg redd det tar for mange kamper til at det sitter, hvis det overhode sitter med dagens mannskap. Vi er på etterskudd og har kun 16 kamper igjen på å gjøre det.

Jeg mener vi har spillere som kan spille spillende fotball hvis de får spille den spillende fotballen den "spillende-manageren" vår ønsker at vi skal spille.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Promotion 2010

Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

OPM

Naturligvis har vi materiale til å være spillende. Se bare på Howson og det potensialet han har. han er et klart valg som play maker. I tillegg så har vi en god spillende type i Flo,  med teknikken og farten  til Carole så burde dette være godt nok å kunne fjerne seg fra long ball filosofien.

sportcarl1

vi har möjlighet att spela genom mittfältet vi kan det, det såg i i matchen mot crewe, men frågan är om vi har tuffheten och offerviljan i straffområdet

Asbjørn

Quote from: Promotion 2010 on February 03, 2008, 21:51:13

Rediger-rediger-rediger....  ;D

...men da går den jo fra "fantastisk" til ordinær...  ???

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Klart vi har!

Forvandlingen kan derimot ta litt for lang tid, det gjenstår å se. Kampen mot Northampton er et unntak, og selv om ikke kampen mot Crewe var en stor forestilling, synes jeg man periodevis holdt ballen bra i laget.

Jeg pålegger meg selv en stor dose tålmodighet når det gjelder Macca, men jeg mener vi fortsatt er kapable til å greie minst en play-off plass. Det kreves nok seier i halvparten av de resterende kampene. Eksempel: 9 seire, 3 uavgjort og 4 tap. Da ender vi på 74 poeng, som med unntak i fjor (6.plass Oldham fikk 75 poeng), holder til play-off plass.

morvar

Jeg driter langflat i hvordan vi spiller - bare vi tar 3 poeng og får inn litt selvtillit, motivasjon og flyt! Det dreier seg om resultater - og jeg driter i hovrdan vi får dem - bare det kommer.

Om vi får tilbake Thompson (tusen takk for at du lånte bort vår beste midtbanespiller Wise!) så tror jeg vi kan få til "spillende spill". Jeg har inntrykk av at vi mangler den kreative midtbanen - men også spillere som vil ha kritt på beina. Jeg ville hatt 4-5-1 (def) som blir  4-3-3 med ball.. Komme rundt på kant - innlegg og så kommer løp bakfra inn i boksen. Vi må ha mange innlegg inn i boksen. Jeg tror vi med fordel kunne prøvd noe slikt.. Mitt lag (skadefritt) ville vært

Ankergren
Kenton - Micholik(Mikke) - Huntington/Rui -  Parker
Carole  - Kilkenny - Thompson - Douglas - Sweeney/Sorsa(om han er venstrebeint)
                          Beckford

Greit - store krav til Beckford, men nå skal det ikke lempes opp mot ham. Kenton og Parker må opp offensivt for å skape to mot en situasjoner på kant. Få innlegg i boksen! Med 4-5-1 / 4-3-3 kan vi fylle opp med løp fra midtbanen... Det jeg syns er viktig er å bruke spillerne der de er best. Er f.eks Prutton best som ving? Jeg tror ikke det. Ingen god løsning å ha Hughes på venstre..

Er så lei av at Leeds ikke har typiske vingspillere - eller vi har dem forsåvidt, men de brukes for f*en ikke på plassen der de er best.. Det er jo pri en! Bruke spillerne til det de er best på. Det fatter til og med jeg - som er økonom!