Skrevet av Emne: Når og Hvorfor?  (Lest 6038 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Trond90

Når og Hvorfor?
« på: Februar 08, 2008, 01:07:26 »
Når begynnte dere og heie på Leeds United? og hva var grunnen? ;)
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

pesi

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #1 på: Februar 08, 2008, 01:37:03 »
Husker i 1992 når vi kom hjem fra besøk hos farmor og farfar. husker nøyaktig sted å plass hvor far jublet å nesten kjørte av veien!!!!!
da visste jeg at dette var laget for meg!
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

Sydhagen

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #2 på: Februar 08, 2008, 08:14:31 »
ble leeds-supporter etter den berømte 4-5 kampen mot liverpool, og lee chapman ble den første helten  :)
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

pedro

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #3 på: Februar 08, 2008, 08:44:20 »
Våren 1971, Leeds preget fotballen i England og Europa. Fotballbladet ''Shoot'' hadde flotte reportasjer med bilder som jeg benyttet til å tapetsere gutterommet med. Det var liksom ikke tvil den gangen og så var det de fine draktene og det råtøffe navnet da ;) Etterhvert har det tatt helt av og forholdet har aldri hanglet det blir bare sterkere og sterkere. Skilsmissestatistikken hadde vært veldig lav i verden dersom et slikt kjærlighetsforhold hadde blitt praktisert blant parforhold :D MOT for ever!!!!
Leedsomaniac

B_Ød

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #4 på: Februar 08, 2008, 08:45:01 »
Når : aner ikke
Hvorfor : mannen alle skulle være i friminuttene på skolen....Peter Lorimer
Ups & Ups!!

Larsen.

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #5 på: Februar 08, 2008, 08:53:35 »
Enkelt å greit fordi jeg fikk inn Leeds me morsmelka som liten:) Selv om hele venne kretsen min er Scum å Liverpool står jeg forsatt med Leeds, og har heller ikke vurdert noe annet.

Leeds har alltid vært laget, men første kamp jeg ble sjikkeli rivi med var når Leeds vant 1-0 mot Scum og skåring av Harry Kewell.
Pride of Yorkshire

raggen

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #6 på: Februar 08, 2008, 10:32:20 »
Ble Leeds supporter i sesongen før vi ble ligamestere(91-92), var en 10-11 år dent tida og typen til søstera mi var Leeds supporter og den ene helga ble jeg bedt om å sitte barnevakt på en lørdag alene, hadde ikke mye lyst men da han fristet med ei fotballdrakt av Leeds så var jeg solgt. Kjente ikke mye til laet akkurat da men det har jeg tatt igjen siden ;D
Forever Leeds United!!!!!!!!

GeirO

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #7 på: Februar 08, 2008, 10:44:50 »
Mai 1970, cupfinale mot Chelsea over to kamper. Syntes veldig synd på de hvite....
MOT

Per-Stian

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #8 på: Februar 08, 2008, 11:31:17 »
Ein kan jo lure på kvifor vi valde å bli Leeds-tilhengarar når vi veit kor mange nedturar det har medført ;)

Eg opplevde ei gryande forelsking ein gong i 1990. Det var dei blendande kvite draktene, Chapman, Strachan, Macca osv, og ikkje minst det fengande namnet "LEEDS" som var viktigaste orsaken. I tillegg var (og er) pappa fan, men eg hadde valfridom.

Dennis

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #9 på: Februar 08, 2008, 11:40:12 »
Når: Tidlig -> midten av nitti-tallet, men i alle fall litt etter ligagullet. Hadde frem til det holdt med spillere som Van Basten og Lineker, men ikke hatt noe spesielt lag.

Hvorfor: Har en fatter og en onkel som er Leeds-fans, samt flere av fatters kamerater. Som sagt, kjærlligheten til Leeds ble sterkere og sterkere etterhvert og når vi slo erkerivalen Manchester United på selveste julaften i 1995, var jeg skikkelig solgt. Var da rukket å blitt 11 år, men Leeds lå latent i blodet lenge før det.
« Siste redigering: Februar 08, 2008, 11:42:00 av Mr Kaizer »
Marching on together!

Frode

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #10 på: Februar 08, 2008, 11:47:49 »
Kanskje en iboende sympati med den svake, jeg vet ikke.  Det var i alle fall tidlig på 70 -tallet, dette laget som "alle elsket å hate," som gang på gang "stupte på målstreken" og som FA gjorde alt for å stikke kjepper i hjulene for.  Det bare måtte bli Leeds, i håp om at rettferdigheten en dag ville seire, at uflaks ble snudd til flaks.  Så feil man kan ta ......  (med unntak av et seriemesterskap, da)
 

berlin

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #11 på: Februar 08, 2008, 12:31:35 »
Når: 28.mai 1975

Hvorfor: Hadde vært Leeds-supporter siden en gang i 1973,
men denne datoen beseglet min skjebne som Leeds-supporter. It was point of no return.

Papi

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #12 på: Februar 08, 2008, 14:06:19 »
ble leeds-supporter etter den berømte 4-5 kampen mot liverpool, og lee chapman ble den første helten  :)

 ;D ;D Me too.....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Askertiger

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #13 på: Februar 08, 2008, 14:35:08 »
Tidlig 70-tall.....
Little Billy Bremner is the captain of the crew
For the sake of Leeds United he would break himself in two
His hair is red and fuzzy and his body's black and blue
But Leeds go marching on.

arneg

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #14 på: Februar 08, 2008, 14:38:20 »
De første tippekampsesongene, et knallag og en spillestil som egget en ung Kristiansunder.
 

Peter7

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #15 på: Februar 08, 2008, 15:27:19 »
-71, Peter Lorimer selvsagt.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

nord

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #16 på: Februar 08, 2008, 15:38:20 »
Det var omkring 74 - jeg syntes at navnet var så flott "LEEDS"  :P

Jeg ville ikke være som alle de andre !- Liverpool og Man Utd. fan!


 

Yeboah

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #17 på: Februar 08, 2008, 15:41:52 »
Mener å huske at det var under VM i 1994. Jeg var hos min onkel som er Leeds fanatiker. Han viste meg masse Leeds filmer. Jeg ble sittende og følge med i timevis. Til jul og bursdag fikk jeg masse Leeds supporterutstyr av han, så da var valget enkelt :) Eller... Jeg hadde vel ikke noe valg :)

lojosang

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #18 på: Februar 08, 2008, 16:00:45 »
89/90 en gang.
En skjebne med sammensatte og kompliserte årsaksforhold.
- Leif Olav

Tom S

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #19 på: Februar 08, 2008, 16:02:02 »
Klarer ikkje å tidfeste kor tid eg vart Leeds, men ein gang midt på/slutten av syttitallet (tippar 76-77) hengte ein eldre bror av meg opp ein plakat av Allan Clarke på rommet mitt og etter det har det aldri vert tvil.
COME ON LEEDS !!

knut_eknes

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #20 på: Februar 08, 2008, 16:03:24 »
Var vel rundt 93-94, fikk Leeds drakt av min far. Var vel i en del år ikke så veldig "aktiv" Leeds supporter fram til jeg så Yeboah's mål mot Wimbledon
 

Sølvreven

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #21 på: Februar 08, 2008, 16:33:00 »
Sesongen 69-70
Grunnen var at de spilte en fantastisk fotball og at Lorimer hadde verdens hardeste skudd. Og i tillegg at alle kompisene mine var Arsenal, Scum og West Ham fans
***************

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

isak

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #22 på: Februar 08, 2008, 16:47:48 »
Eg vart fan rundt 1999. årsaka til det var ein kar med namn Eirik Bakke gjekk til Leeds frå Sogndal. Sogndal har alltid vore mitt favorittlag i Noreg, so når yndlingsspelaren min fôr til Leeds, var valet av engelsk favorittklubb enkelt. :)

Volda69

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #23 på: Februar 08, 2008, 17:16:40 »
Vart Leeds-supporter midt på 70-talet, mykje pga. to eldre brødre som var ihuga fans med plakatar, fotballkort og bagar. Det var i den tida det gjekk rykte om at Lorimer hadde skote hol i magen på ein keeper.
MOT

Tom S

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #24 på: Februar 08, 2008, 17:19:40 »
Dette var veldig likt mi historie; to eldre brør som var og er ihuga Leedsfans, plakat o.s.v.
Det med at Lorimer hadde skote hol i magen til ein keeper huskar eg ikkje, men her på våre kanter var historia at Lorimer skaut så hardt at ballen lagde hol i målnettet.
 ;D

Vart Leeds-supporter midt på 70-talet, mykje pga. to eldre brødre som var ihuga fans med plakatar, fotballkort og bagar. Det var i den tida det gjekk rykte om at Lorimer hadde skote hol i magen på ein keeper.
COME ON LEEDS !!

abbe

  • Gjest
Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #25 på: Februar 08, 2008, 17:25:26 »
Når begynnte dere og heie på Leeds United? og hva var grunnen? ;)

-77 sånn ca. når jeg var 7. Byttet alle Stoke fotballkortene mine med like mange Leeds kort. Inntil nå nylig har jeg ansett dette for å være et kanonbra bytte. Nå derimot....  ;)

-A

baste

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #26 på: Februar 08, 2008, 17:41:46 »
Ja si det...tror det var Billy Bremner i en eller annen sammenheng fikk meg til å bli Leeds fan. Pluss Peter Lorimer`s berømte skuddfot.

Skal sies at min far er Leeds fan, så han kan selvsagt ha påvirket meg. Vet jeg fikk en Leeds vimpel tidlig på 70- tallet....var bare Leeds for meg etter det.


It`s only ONE united
 

Leif Egil

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #27 på: Februar 08, 2008, 18:00:10 »
Rundt 1990 da det ble opprykk til daværende 1 divisjon. Ble nok påvirket av min far og min eldre fetter Roy (Roy fra forumet her). Fikk jo en "flying" start med ligagull ikke så lenge etterpå - etter det har jeg fulgt Leeds i tykt og tynt og gjennom alle ned og oppturene. Ingen og da mener jeg INGEN kan kalle meg for medgangssupporter ;D Leeds til I die!
 

jalu

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #28 på: Februar 08, 2008, 18:10:24 »
tidlig 70 tall på meg også ,lorimer og helhvite drakter tøft, aldri sett meg tilbake , men det værste er jo eldre jeg blir mer tussete blir jeg . leeds4ever

stefan

Sv: Når og Hvorfor?
« Svar #29 på: Februar 08, 2008, 18:13:58 »
det var nok faderen som påvirket meg. Ett av min barndoms sterkeste minner, var en morgen et av vinduene i kjellerstuen hjemme måtte byttes ut fordi Leeds tapte 3-2 mot Charlton.  Så hvorfor jeg egentlig bgynte å heie på Leeds kan jeg ikke svare på... ;)
Kjedelig har det ihvertfall aldri vært... ;D
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields