KAMP: vs. Doncaster Rovers 1/4

Started by kjelvi, February 13, 2008, 14:18:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Kamp mot Doncaster Rovers på Keepmouth Stadium lørdag 16. februar, kl. 13.00 (merk tidspunktet!).

Det meste om sesongens første kamp, ex-players på Keepmouth, statistikk, referater, m.m. (19. januar, tap 0-1) finner du her: http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9688.0

kjelvi

Kamp 12/2:

PRICE DELIGHTED WITH DOUBLE

Match-winner Jason Price admitted he was due a goal after scoring twice in Doncaster's 2-0 victory at Bournemouth.
Price headed home after only 56 seconds to put Doncaster on their way their 11th unbeaten game away from home in League One.
The midfielder finished the game off with a right-footed shot in the 70th minute and admitted it was a major confidence boost to have converted his chances.
He said: "To be honest with you I have missed so many chances in the last six or seven games that I was starting to worry when I was going to score again.
"We came out of the blocks flying and I managed to head the ball home. I'm not quite sure how it went in but I'm certainly glad it did because it gives you a lot of confidence when you score goals.
"I've been getting chances every game but just haven't managed to put them away so it's good to get back on the scoresheet."

Bournemouth - Doncaster 0-2
Price (1, 70)

Doncaster: 1. Neil Sullivan, 2. James O'Connor, 3. Gareth Roberts, 4. Stephen Roberts, 22. Matthew Mills, 20. Paul Green, 8. Brian Stock  (79), 19. Richard Wellens, 9. Mark McCammon  (73), 23. Jason Price  (85), 26. James Coppinger     
- SUBS: 7. Lewis Guy  (73), 14. Paul Heffernan  (85), 11. Adam Lockwood, 18. Sean McDaid, 15. Mark Wilson  (79)

kjelvi

Leeds manager Gary McAllister is planning a double swoop for Doncaster's Adam Lockwood and Jason Price. (Daily Mirror)

Mer om spillerne på 'Rykter: Spiller inn - Spiller ut, del II': http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=9918.0

auren

Mitt drømmelag til kampen mot Donny:

Ankers - Rui, Mikkelikk, Huntington, Parker - Prutton, Kilkenny, Howson, Hughes - Kandol, Beckford

Så i en annen tråd at noen plasserte Rui på høyreback for å få plass til Hunts. Synes det er en bra idè. Rui har vel bekledd denne posisjonen før. Hele start elleveren ser råsterk ut, kanskje foruten Kandol på topp, men vi har ikke så fryktelig mange andre alternativer. Dessuten så har Becks og Kandol spilt sammen i mange kamper denne sesongen. Midtbanen mangler selvsagt vingpotensiale, men det virker jo som at alle vingene vi har ikke holder mål. 4 krigere med målteft, foruten Hughes og med kreativitet (Kilkenny og Howson).

auren - som ikke tror Leeds taper med dette mannskapet fra start... Tvert imot ;)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

JonK

Beckford må vel ut at startoppstillingen pga suspensjon (gule kort)!
Og da lukter det vel Flo eller Elding...

Jon

Leif Egil

Quote from: JonK on February 13, 2008, 15:20:44

Jon
Eller hva med Flo og Elding (ut med kandol også) - de to kan jo  umulig gjøre det dårligere enn hva Beckford/Kandol har gjort det i de siste kampene!

auren

Quote from: JonK on February 13, 2008, 15:20:44

Jon

Det hadde jeg jo glemt. Da må det bli Elding/Flo eller Elding/Kandol. Uten Becks blir vinnersjansene enda mindre gitt. Arg!

auren

Sleivind

Etter hva Beckford og Kandol har prestert i det siste, så burde ingen av de starte kampen på lørdag. Beckford fikk i følge janove gjennomgå av fansen i går, og det med rette. Og da sier det seg vel sjøl?

Idag vant vel forresten reservelaget 3-0 etter scoringer av Elding, Heath og Elliott. Hva med å kjøre Elding og Elliott på topp fra start?

Sheehan var vel etter rapportene å lese også dårlig i går. Parker spilte reservelagskampen idag, og burde vel banke på førstelagsdøra igjen. Og kanskje Sorsa spilte seg til en plass på benken idag?

Tom S

Nå fekk jo Becks nettkjenning mot Forest, sjølv om det var straffe.
Det kan likevel vere det som skal til, ville vere dumt å vrake han no, men han må vel uansett stå over mot Doncaster pga kort.

COME ON LEEDS !!

berlin

Jeg tror ikke det er særlig heldig at fansen tar ut laget.
Hvem skal få gjennomgå da?  ???

Sander

Eller hvem skal få spille i det hele tatt??

Håper på dette laget:

-------------------Ankers---------------------

Kenton-------Rui-------Lubo-------Parker-----

Prutton----Howson--Hughes/Kilkenny----Johnson(virket veldig god sist)

-----------Kandol------Elding---------------

Benk: Lucas(sikkert), Huntington, Sweeney, Hughes/Kilkenny og Flo/Elliott..

Garderer meg på noen plasser her, men håper på disse.. Hughes er kaptein så regner med han og håper på Elliott

Quote from: berlin on February 13, 2008, 20:24:48
Jeg tror ikke det er særlig heldig at fansen tar ut laget.
Hvem skal få gjennomgå da?  ???

sveifors

Quote from: auren on February 13, 2008, 15:00:07

Ankers - Rui, Mikkelikk, Huntington, Parker - Prutton, Kilkenny, Howson, Hughes - Kandol, Beckford

Så i en annen tråd at noen plasserte Rui på høyreback for å få plass til Hunts. Synes det er en bra idè. Rui har vel bekledd denne posisjonen før. Hele start elleveren ser råsterk ut, kanskje foruten Kandol på topp, men vi har ikke så fryktelig mange andre alternativer. Dessuten så har Becks og Kandol spilt sammen i mange kamper denne sesongen. Midtbanen mangler selvsagt vingpotensiale, men det virker jo som at alle vingene vi har ikke holder mål. 4 krigere med målteft, foruten Hughes og med kreativitet (Kilkenny og Howson).

auren - som ikke tror Leeds taper med dette mannskapet fra start... Tvert imot ;)

Kanskje du skulle studere TV bildene fra LUTV fra Nottingham-kampen å prøve å se litt nøyere da vil du se følgende

1. En småguttespiller som lukker øynene å håper det beste i forsvar i en hodeduell= resultat 1-0 til Forest

2. En som gjentatte ganger Ihvertfall 4 ganger førsøker å slå innlegg foran mål uten å treffe annet enn motspillere og keeper.

Hvem er så dette,jo Prutton.

Kanskje på tide han burde sitte litt på benken eller hva
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Sheridan

Sander

;D ;D Så han tapte duellen til målet. Egentlig ikke han som burde vært der??

Men ikke bra å tape den duellen når han først var der.. Likevel, han prøver å slå inn til Kandol og Becks. Er det ikke det vi klager på?? At ingen kan legge inn mot dem...

Samme det.. Vi er uenige her. Jeg liker Prutton og mener han burde spille, du gjør ikke ;)

Quote from: sveifors on February 14, 2008, 00:31:23
Quote from: auren on February 13, 2008, 15:00:07

Kanskje du skulle studere TV bildene fra LUTV fra Nottingham-kampen å prøve å se litt nøyere da vil du se følgende

1. En småguttespiller som lukker øynene å håper det beste i forsvar i en hodeduell= resultat 1-0 til Forest

2. En som gjentatte ganger Ihvertfall 4 ganger førsøker å slå innlegg foran mål uten å treffe annet enn motspillere og keeper.

Hvem er så dette,jo Prutton.

Kanskje på tide han burde sitte litt på benken eller hva

soumoh

Prutton har vært elendig for Leeds i det siste. Jeg så tv-kampen mot Crewe og ble flau over innsatsen hans. Han har ikke blitt bedre med tiden. Ble jo satt ut av Wise i en liten periode.

Prutton gjør en innsats, men dessverre har han hverken pasningsfot eller et innleggsfot. Han klarer ikke å gi spissene våre den "servicen" de trenger.

At vi fortsatt ikke har en skikkelig god høyre kantspiller i denne klubben bekymrer meg.
We'll be back.

sveifors

Quote from: soumoh on February 14, 2008, 09:44:12
Prutton har vært elendig for Leeds i det siste. Jeg så tv-kampen mot Crewe og ble flau over innsatsen hans. Han har ikke blitt bedre med tiden. Ble jo satt ut av Wise i en liten periode.

Prutton gjør en innsats, men dessverre har han hverken pasningsfot eller et innleggsfot. Han klarer ikke å gi spissene våre den "servicen" de trenger.

At vi fortsatt ikke har en skikkelig god høyre kantspiller i denne klubben bekymrer meg.

Takk, jeg begynte å af jeg var blind.
Se på baklengsmålet mot forest.
Sveifors

Sleivind

En god grunn til å gi Doncaster skikkelig bank på lørdag?

"Doncaster Rovers chairman John Ryan has said the club will fight Leeds United's attempts to have their 15-point penalty overturned."

Ikke vet jeg om Ryan stemte for eller i mot minuspoengene vi fikk. Men utifra dette så virker det nå som om han ville gi oss noen minuspoeng.

Og dette viser vel at sjefene rundt om i de forskjellige klubbene ikke tenkte på hva som er rettferdig og ikke. Men at de tenkte det var en fin anledning å bli kvitt en rival i opprykkskampen.

Jon R

Quote from: sveifors on February 14, 2008, 09:46:39

Prutton er ingen ving. Skal han spille på høresiden må han brukes i en tilnærmet indreløper posisjon, og skal vi spille 4-4-2 bør han ha en offensiv back "på utsiden" av seg. Hva hadde feks Lee Bowyer vært uten offensive Danny Mills eller Gary Kelly til å skape overtallsituasjoner og overlaps? Inn med Frazer, ut med Kenton?  :)
Jon R.

Læshy

Gary McAllister will be forced to make two changes to his side for the eagerly awaited Yorkshire derby clash with Doncaster Rovers at the Keepmoat Stadium on Saturday (12noon).

Leading scorer Jermaine Beckford misses the game because of a one-match suspension, following five bookings, but today the United boss was facing up to being without skipper Andrew Hughes for up to three weeks.

"It's a bit of bad news but Andy has a problem with a knee. It happened in the last minute of the game against Nottingham Forest on Tuesday night and he is going to be missing," Gary said.

"He has been to see a surgeon and we are going to decide which way to go about sorting it out. The knee might need a little bit of a scrape or a clean and that is something for the medical people to sort out.

"But Andy being a fit guy, we are looking more in the region of two to three weeks out even if the worst comes to the worst. He is a player who gives us a bit of momentum. He's a driving force in the middle of the park but we are well covered in the middle of the park and now it will be up to others to pick up that mantle."

The United boss feels, also, that there is good cover in the striking department.  "We've got Tore Andre Flo fit, there is Anthony Elding and young Tom Elliott came on for the reserves on Tuesday and scored with his first touch.

"So, as much as Jermaine will be missed, we have able guys who can come in," he added.

Hughes er altså ifølge Leeds United sine off. sider uaktuell til morgendagens kamp... Personlig tror jeg dette har en del å si for midtbanen vår, men det kan vell muligens bety Thommo om han er tilbake i klubben?
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

sportcarl1

är en förstärkning om inte Hughes spelar, han håller verkligen inte måttet, bättre satsa på någon av Howson, kilkenny, thomson på innermittfältet

Jon R

Dette var et alvorlig tilbakeslag, siden både Douglas og Kilkenny er skadet fra før! For første(?) gang siden Douglas ble skadet hadde vi en duo sentralt som fungerte godt sammen . Med Hughes sin skade er alle våre "krigere" ute eller solgt, og Macca må prøve ut en ny løsning sentralt. Det beste alternativet jeg ser for meg, er Alan Thompson, selv om jeg er noe skeptisk til å bruke han i tospann med Howson. ( tempoproblemer, manglende løpsstyrke) Hadde jeg vært i Mc Allisters sko,  ville jeg allikevel kalt tilbake vår ekskaptein i en sånn situasjon. Heldigvis har vi en klausul i dette tilfellet.  :)
Jon R.

Tom S

Macca sa i intervjuet at det Hughes er ute med skade, men at Killy er tilbake frå skade.
Trur Killy og Howson fikser dette!

Quote from: Jon R on February 14, 2008, 18:20:53
Dette var et alvorlig tilbakeslag, siden både Douglas og Kilkenny er skadet fra før! For første(?) gang siden Douglas ble skadet hadde vi en duo sentralt som fungerte godt sammen . Med Hughes sin skade er alle våre "krigere" ute eller solgt, og Macca må prøve ut en ny løsning sentralt. Det beste alternativet jeg ser for meg, er Alan Thompson, selv om jeg er noe skeptisk til å bruke han i tospann med Howson. ( tempoproblemer, manglende løpsstyrke) Hadde jeg vært i Mc Allisters sko,  ville jeg allikevel kalt tilbake vår ekskaptein i en sånn situasjon. Heldigvis har vi en klausul i dette tilfellet.  :)
COME ON LEEDS !!

Sleivind

Kanskje Macca setter Prutton inn der han hører hjemme, og "gambler" med Sorsa eller noen andre spennende på høyrekanten?

Westlake og Johnson er vel også alternativer ved siden av Howson. Om ikke kvaliteten er den beste så har vi hvertfall kvantitet. Sjøl med 3 midtbanespillere skadet, så har vi fortsatt minimum 3 spillere som greit kan ta en plass på den sentrale midtbanen, til og med 4 om Thompson blir kalt hjem.

Er det dette som skal hjelpe oss i kampene som kommer? At selv med en hel haug med spillere ute så har vi fortsatt "gode" spillere som kan ta plass på laget?

soumoh

Håper spillerne blir tent av å lese Doncaster Rover sin styreformanns kommentarer....
We'll be back.

sveifors

Quote from: Jon R on February 14, 2008, 17:34:22
Quote from: sveifors on February 14, 2008, 09:46:39

Prutton er ingen ving. Skal han spille på høresiden må han brukes i en tilnærmet indreløper posisjon, og skal vi spille 4-4-2 bør han ha en offensiv back "på utsiden" av seg. Hva hadde feks Lee Bowyer vært uten offensive Danny Mills eller Gary Kelly til å skape overtallsituasjoner og overlaps? Inn med Frazer, ut med Kenton?  :)

Han må no vel før svarte kunne vinne dueller, hodedueller og slå innlegg, dessuten hadde han fri rolle sist.
Det er rart enkelte spillere blir utskjelt etter noen få minutter dårlig spill, mens Prutton har underprestert siden desember, men er den store helten. Kanskje det er hårsveisen?
Sveifors

kjelvi

Leeds v Doncaster booze ban

Booze ban in Doncaster

A BLANKET booze ban will be in force for Leeds United's League One derby game at Doncaster Rovers on Saturday.
South Yorkshire Police said today town centre pubs will be closed until 4pm on the day of the match â€" Leeds United's first league visit to Doncaster for more than 50 years.
The Lakeside bar and kiosks inside the ground will also not serve alcohol.
Police said it is anticipated that Saturday will see the first full house at The Keepmoat Stadium â€" and the match and surrounding areas will be policed accordingly.
"Substantial police resources" will be deployed in Doncaster on Saturday, including officers from North Yorkshire.
There will also be a large British Transport Police presence at Doncaster railway station.
South Yorkshire Police stressed that there will be no ticket sales on the day to either home or away supporters. Supt Richard Tweed said: "We would like to see this operation smoothly and for all fans to have a safe and enjoyable day.
"South Yorkshire Police will be on hand to deal with anyone who may attempt to disrupt the peace."
Gavin Baldwin, Chief Executive of the Doncaster Stadium management company said: "We have worked closely with South Yorkshire Police in the run-up to this big local derby match.
"As a result of this the decision has been made not to serve alcohol from the Lakeside Bar and kiosks on the match day.
"This is a precautionary measure intended to help the police in their management and crowd control at the match and ties in with the request made to town centre pubs not to serve alcohol until after the match.
"We apologise to any fans who are upset by this decision, but we strongly believe it is the right thing to do for a derby match where emotions may well be running high."

YEP

sveifors

Håper på dette laget

Johnson----Howson--Kilkenny----Sweeney/Sheehan

Benk: Lucas, Huntington, Sweeney/Sheehan, Frazer,Prutton og Flo

Tror dette kan være et bra lag, På venstrekanten ønsker jeg Parker tilbake for defensiv jobbing, men Sheehan har helt klart kvaliteter framover. Sweeney er kvalitet i innleggene. Kilkenny er tilbake, det er bra. Slå skikkelige cornere igjen, istedenfor lompene til Prutton. Prutton bør på benken fordi han har ikke prestert etter jul. Det blir for mye småpjusk, mister ballen på tur framover(contring imot), jentetaklinger og det hele blir en som springer imellom hele tiden men aldri går i skikkelig fight. Kanskje dette kan motivere til bedre innsats slik at han kan få ut talentet, hvis han har noe.

Sveifors

auren

Quote from: sveifors on February 15, 2008, 10:30:48
Håper på dette laget

Johnson----Howson--Kilkenny----Sweeney/Sheehan

Benk: Lucas, Huntington, Sweeney/Sheehan, Frazer,Prutton og Flo

Tror dette kan være et bra lag, På venstrekanten ønsker jeg Parker tilbake for defensiv jobbing, men Sheehan har helt klart kvaliteter framover. Sweeney er kvalitet i innleggene. Kilkenny er tilbake, det er bra. Slå skikkelige cornere igjen, istedenfor lompene til Prutton. Prutton bør på benken fordi han har ikke prestert etter jul. Det blir for mye småpjusk, mister ballen på tur framover(contring imot), jentetaklinger og det hele blir en som springer imellom hele tiden men aldri går i skikkelig fight. Kanskje dette kan motivere til bedre innsats slik at han kan få ut talentet, hvis han har noe.

Laget ser ganske bra ut det. Det eneste er at du har en person for meget på benken. Nå har ikke jeg sett Sheehan i aksjon annet enn sett noen klipp på LUTV. Jeg vil nå si at Parker er vel så god offansivt som det Sheehan er. Alltid villig til å komme frem. Synes det er trist at Macca foretrekker Sheehan, da Parker stort sett har spilt bra i de kampene han har spilt. Jeg også håper på Kilkenny fra start. Men hvor er Carole? Kanskje den eneste klassiske vingen vi har. Begynte sesongen meget bra, men har kommet ut i kulden i høst og vinter. Fortjener en plass i troppen ihvertfall. Her er mitt lag:

Ankers - Rui, Lubo, Hunts, Parker - Prutton, Kilkenny, Howson, Carole - Flo og Elding
Subs: Lucas, Kenton, Sheehan, Sweeney, Kandol

auren

Geir W

:oVi har skutt oss selv i foten ved å "kvitte" oss med de 2 midtbanespillerne som har/hadde en pasningsfot, nemlig Thompson og Derry. Nå er ikke dette McAllisters skyld, men for guds skyld få Thompson tilbake så fort som mulig. En SKADEFRI Thompson må spille!!! Inn med Frazer på høyreback og Parker på venstre. Parker har IKKE spilt seg ut av laget etter min mening.
Håper ikke Marques/Michalik har klippekort i midten....Huntington har heller IKKE spilt seg ut av laget!!!
Midtbanen i morra bør bestå av Kilkenny/Howson..(regner ikke med at Thompson blir tilbakekalt), på vingene Carole/Sweeney/Johnson. Fremme MÃ... Kandol vike plass, han er altfor svak...i Beckfords fravær imorgen bør Elding/Flo starte med Elliott i bakhånda.
Usikker på Prutton, men kan se ut som han har en formsvikt...og skal han spille bør han spille sentralt!!
Vi tar Doncaster imorra bare på deres formanns (Ryan) uttalelser. Hva han har uttalt bør henges opp i garderoben før matchen. Tipper 2-0 til Leeds!!!! ::) :o

lufc86

Etter å ha vore på elland road mot Nottingham å ha sett leeds spela, og korleis spelarane presterar vil eg ha detta laget frå start mot Doncaster:

Ankergren

Richardson, Rui, Lubo, Parker

Carole, Kilkenny, Howson, Sweeney

Flo, Kandol

subs: Lucas, Huntington, Prutton, Elding, Sorsa?

Begrunnelsen for Richardson på HB er fordi han er ein "local lad" med offansive kvalitetar og fart. Fremfor Kenton som er meir defansiv sterk men pasningsvak. Eg likar personleg Huntington godt, og er redd han ikkje trivst med å sitja på benken i league one. Men Rui og Lubo er betre per dags dato!
Parker er vel så god som Sheehan både defansivt og offansivt. Men han er ein ung Leeds gutt!

Sentralt på midten kan det bli duellsvakt med Kilkenny og Howson. Stygt redd for at vi taper denne midtbanekrigen. På utspark frå keeper må her Lubo ta ansvar og vinne dessa ballane medan K og H må vera aggresive ballvinnarar som kan fore ein svolten Flo og Kandol på topp eller spela oss ut på kant.

Vingspelet var me totalt blotta for mot Forest. Innlegg, utfordre back og breidde i spelet var fråverande då. Inn med Carole og Sweeney for å få fart å teknikk på høgrekant med Carole. Presise cornerar, frispark å gode og smarte pasningar frå venstre kant med Sweeney med ein offansiv Parker for å skape overtal. (Det same gjelder på høgrekant med Richardson og Carole)

Flo er som kjent ein spelar som kan holda spelarar unna, skyta på første touch og avslutta på mål med hovudet. Han vil eg sjå frå start mot Doncaster, om me tør satsa på vingspel som nemnt over.

Eventuelt kunne Prutton ha tatt over plassen til Kilkenny sentralt på midten for å få meir musklar sentralt. Då må Prutton heva seg betraktleg i duellspelet som me veit han kan. Samt han må fokusera på pasningar. Vilje og stå på innsats veit me han har, og det er smittsomt. Og som alle her inne veit: Prutton er best som sentral midtbane spelar, og det har ikkje meg i mot for å sjå han startar og avsluttar ein kamp som sentral midtbanespelar. Det hadde vore gull verdt om me hadde prøvd detta, og at det faktisk funkar som hånd i hanske:)

Vi er i league one. Doncaster bør ikkje skremma oss. Det er LEEDS som bør skremme einkvar motstander på detta nivået. Uansett form. La oss starta med siger her og sjølvtilliten vil blomstra..
@m_sortland på twitter