KAMP: vs. Doncaster Rovers 1/4

Started by kjelvi, February 13, 2008, 14:18:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

kjelvi

Rovers want to stay on an upward trend

Adam  Lockwood grew up in the sanctuary of Leeds United's academy, but a desire to further Doncaster Rovers' progression through the Football League will provide his inspiration at the Keepmoat Stadium tonight, writes PHIL HAY.
The 26-year-old defender was a part of United's youth-team system for several years before he signed professional forms with Reading, and his career path took him back to Yorkshire via a transfer from Yeovil Town to Doncaster in 2006.
Lockwood joined a club who had stepped from the Conference to League One in the space of two seasons, and having witnessed Doncaster's relocation from Belle Vue to the Keepmoat Stadium, he is intent on furthering their development by contributing to promotion this season.
A 1-0 victory over Nottingham Forest last Friday has given Doncaster the chance to displace Carlisle United from second place in League One with a victory over Leeds this evening, and Lockwood believes Sean O'Driscoll's players have come to realise the importance of protecting Rovers from a backwards step.
"Doncaster are a progressive club, and people behind the scenes seem very ambitious about where they want us to go," said the Wakefield-born defender.
"We're very close to getting into the Championship, and I think the players are all aware of how crucial it is to keep us going forward on the field.
"It's been a case of one step at a time, but each step is an important one and this season could see another. Doncaster's an example of what can happen when you consistently set high standards."
Doncaster won their first meeting with Leeds at Elland Road this season, and Lockwood does not expect the pressure surrounding United's visit to the Keepmoat Stadium to affect Rovers' performance tonight.
Lockwood said: "It's a massive game for us both and some players might get nervous, but the feeling in these situations is more one of enjoyment.
"The lads at Leeds will say the same because you're not guaranteed to be in this sort of position every season. But you have to remember that a lot of the players here have seen promotion battles before, and you fall back on that experience."

YEP

http://en.wikipedia.org/wiki/Adam_Lockwood

kjelvi

Paul in the Hunt

Gary McAllister may be forced into two crucial alterations to his Leeds United line-up tonight with major doubts over David Prutton and Rui Marques.
The influential pair will be the subject of late decisions by McAllister ahead of tonight's Yorkshire derby at Doncaster Rovers after emerging from Saturday's goalless draw against Brighton with fitness problems.
United are awaiting the results of an X-ray on a foot injury suffered by Prutton, while a hamstring problem is threatening to force Marques' withdrawal from a vital game at the Keepmoat Stadium.
The Angolan defender has been a permanent fixture in McAllister's starting line-up since his return from the African Cup of Nations in February and his partnership with Lubomir Michalik in the centre of defence has helped keep clean sheets in United's last two matches.
Youngster Paul Huntington would replace Marques after a number of recent reserve-team appearances, but McAllister is giving his current captain as much time as possible to complete his recovery and prevent any disruption to United's defence.
McAllister said: "Rui is nursing an injury. We're hoping it's not a bad one, but there's a definite problem with his hamstring.
"There's also a problem with David Prutton, but we're hopeful there as well. He's gone for an X-ray. He's got a knock on his foot, so it's fingers crossed.
"The game against Brighton was quite physical at times, and we've come out with a few casualties."
McAllister named an unchanged line-up against Albion following the convincing win over Walsall and the loss of either Prutton or Marques would be a frustrating blow before a match which United's manager admitted is must-win.
Saturday's draw left Leeds four points adrift of the play-off zone in League One, and tonight's fixture will fulfil their game in hand over a number of clubs. The match was postponed in February due to a frozen pitch.
McAllister, however, admitted he had no concerns over handing Huntington his first start for more than two months.
The ex-Newcastle defender has made only one appearance as a substitute during McAllister's reign, but the Leeds manager said: "He's dug in and performed well in the reserves, and in training his attitude's been excellent.
"I don't have any fears about him coming in."
Midfielder Bradley Johnson is expected to be available despite leaving the field against Brighton with a knee injury.
Johnson completed a warm-down at Thorp Arch on Sunday and was also called in for training yesterday, and he is expected to retain his place tonight.
McAllister's squad has been aided further by the timely return of Andrew Hughes from a two-match ban.
Hughes missed United's meetings with Walsall and Brighton having accumulated 10 bookings, but the completion of his suspension has given McAllister another midfield option.
Jonathan Douglas would also provide an alternative to Prutton after his recovery from a knee injury.
"We've got Andrew Hughes back and Jonathan Douglas got a bit of game-time against Brighton so we've got cover," said McAllister.

Leeds, meanwhile, have announced they have allowed academy youngsters Gavin Rothery and Chris Fisher to join Cheltenham Town on trial.
Both players featured as Cheltenham's reserves were beaten 4-1 by Bristol Rovers last night.

United (from): Ankergren, Kenton, Richardson, Michalik, Marques, Huntington, Sheehan, Kilkenny, Prutton, Howson, Johnson, Hughes, Douglas, Sweeney, Carole, Sorsa, Beckford, Freedman, Kandol, Elding, Lucas.

YEP

kjelvi

McAllister: I respect but I don't fear Doncaster

GARY McAllister wore a thunderous frown after Leeds United's fixture at Doncaster Rovers in February was postponed at the very moment his team bus pulled up at the Keepmoat Stadium.
A week's preparation wasted by the failure of Doncaster to protect their pitch against sub-zero temperatures left United's affable boss with a deep scowl, but two-and-a-half months later, the delay seems less aggravating than it did.
Doncaster were due to stage McAllister's fourth match as manager on February 16, at a time when Leeds were treading water and waiting for his influence to take hold of the club.
Rovers' form was so contrasting that, when a frozen pitch delayed the match, chairman John Ryan complained confidently and bitterly that the postponement had cost Doncaster a certain victory.
McAllister would not be quite so generous, but nor would he deny that the unforeseen circumstances have given United a stronger chance of victory at the Keepmoat Stadium tonight than they had in February.
Jermaine Beckford, who would have been suspended for the original game, is available, and United's two most recent performances indicated that McAllister's strategy is beginning to sit comfortably with his players.
This, he believes, is a better time to play a team of Doncaster's calibre.
The South Yorkshire club claimed a 1-0 victory at Elland Road in January, with a performance which was more conclusive than the scoreline.
Even now, McAllister can feel resentment and anger in his dressing room about the ease of Doncaster's win. He will not object if United's players carry a vengeful attitude this evening.
"I've watched that game back a few times, and I did that when I first arrived to get a look at Doncaster," said McAllister. "They were flying high at the time.
"They came to Elland Road and did a job on us, there's no doubt about that. I feel that the players are really looking forward to this fixture. They want a bit of pay-back I think.
"I've seen Doncaster play a couple of times and I've got to admire them â€" they do get the ball down and pass.
"We need to go to Doncaster and win, and we need to be really positive.
"I'm enjoying every minute of this and nerves are good â€" it's positive stuff. But I don't go into games fearing anybody, and I'm confident enough that it shouldn't be a thought-process of anybody at this club."

YEP

berlin

Selv om jeg er hund etter Leeds-nyheter på verdensveven, var det kjekt å få servert 3 informative artikler om dagens kamp på et brett, kjelvi!

Dennis

I dag SKAL Donny knuses!

Med seier i dag er vi virkelig back on track, ikke bare poengmessig, men også med tanke på selvtillit og flyt.

Selv med tap i dag kan vi klare play-off, men en seier hadde vært most welcome, lads!

LET'S 'AVE IT!
Marching on together!

pesi

Jeg må spille håndball kamp i kveld >:(
hvis noen gidder å holde meg oppdatert hadde det vært fint 46411733

MARCHING ON TOGETHER
15 points who gives a f**k, we're Super Leeds and we're going up!

flynn

Så er det dags for kamp igjen, kun tre dager etter at skuffelsen over to tapte poeng i hjemmemøtet med Brighton førte til fatalistisk tankegang og bitre tårer til lørdagskosen. Denne gang er det nabooppgjør i "Med hjartet på rette staden" land, mot Doncaster, som inntil ganske nylig aldri har vært betraktet som en konkurrent, kun en koselig lillebror.
Nå er situasjonen snudd på hodet, Doncaster er nærmest sikret i alle fall playoff, og ser muligheten til å komme høyere opp i divisjonssystemet enn de noen gang har vært. For vår del er det snakk om å klamre oss til fortsatt håp om playoff, og spill om å unngå å møte Darlington eller Wycombe i neste års League One.

Alikevel ofres Roma-Manchester United i kveld, til fordel for radiooverføring fra Keep-your-mouth-shut stadium eller hva det heter. Innsiktsfulle kommentarer fra Norman Hunter om Leeds-angripernes impotens foran mål framfor Ronaldos herjinger i Italia, og reklame for Alamo Rent-a-car framfor Champions League-hymnen. Hakkete lyd i PC-høyttalerne framfor høyoppløslige live-bilder på den splitter nye 40tommeren.

Er dette en slags sadomasokistisk straff jeg pålegger meg selv, som straff for at jeg valgte å henge meg på Leeds-bølgen tidlig i 70-åra? Eller er det et uttrykk for at jeg som selvstendig tenkende individ litt trassaktig stiller meg utenfor det kommersielle sirkuset som truer med å fjerne enhver glede ved fotballen på høyeste nivå ?

Ingen av delene egentlig. Jeg føler ikke at jeg ofrer noe, snarere tvert imot. Følelsene flommer i kveld, på samme måte som de ville gjort om det var Leeds som møtte de italienske gladiatorer i Roma. På ett merkelig vis blir nivået litt irrelevant, det som teller er mitt lags kamp mot de mostanderne de møter, der og da, her og nå. Nå for tiden heter motstanderne for eksempel Leyton Orient og Tranmere, ikke Liverpool og Tottenham. Og det er like surt at vi har mistet muligheten til å overvinne Swansea som det ville vært å måtte strekke våpen mot Arsenal i Premier League.

Enhver kamp lever sitt eget liv heter det, og det samme gjelder hver ny sesong. Neste år kan det hende vi starter i CCC, men det kan også hende at vi forblir i L1. Svaret på det spørsmålet vil bety mye for meg rent følelsesmessig en uke eller to i mai, deretter er jeg nok en gang nullstillt og klar til å ta imot det som kommer i August.

Det er muligens en overlevelsesmekanisme, men det eneste som ville fått meg totalt ut av fatning er om klubben min skulle opphørt å eksistere. Det var sannelig ikke langt unna for et år eller to siden, på samme måte som vi så verdensherredømme vente rett rundt hjørnet få år før det igjen. Livet som Leeds-supporter er omtrent like forutsigbart som aprilværet.

Men, som alltid, nå tror jeg hellet snur. I kveld slår vi Doncaster sønder og sammen, og får full uttelling for hengekampen vår. Deretter bærer det strake vegen oppover, til jeg også, en vakker tirsdag kveld i april et eller annet år igjen kan glemme PC'en og nyte de helhvite i en kvartfinale i Champions League på riksdekkende TV. Håpet kan de i alle fall ikke ta fra oss.

Lykke til alle sammen
flynn

berlin

Quote from: pesi on April 01, 2008, 16:28:32
Jeg må spille håndball kamp i kveld >:(
hvis noen gidder å holde meg oppdatert hadde det vært fint 46411733

MARCHING ON TOGETHER

Er det ikke litt vanskelig å håndtere en mobil samtidig som du tar en "flyver"?
:D

berlin

Et aldeles nydelig innlegg, flynn! Rett og slett!  :)

Robert H.

Kanoninnlegg flynn! Herlig lesning som greit oppsummerer også undertegnedes følelser for vår kjære klubb.

Leif Egil

Quote from: flynn on April 01, 2008, 16:32:30
Så er det dags for kamp igjen, kun tre dager etter at skuffelsen over to tapte poeng i hjemmemøtet med Brighton førte til fatalistisk tankegang og bitre tårer til lørdagskosen. Denne gang er det nabooppgjør i "Med hjartet på rette staden" land, mot Doncaster, som inntil ganske nylig aldri har vært betraktet som en konkurrent, kun en koselig lillebror.
Nå er situasjonen snudd på hodet, Doncaster er nærmest sikret i alle fall playoff, og ser muligheten til å komme høyere opp i divisjonssystemet enn de noen gang har vært. For vår del er det snakk om å klamre oss til fortsatt håp om playoff, og spill om å unngå å møte Darlington eller Wycombe i neste års League One.

Alikevel ofres Roma-Manchester United i kveld, til fordel for radiooverføring fra Keep-your-mouth-shut stadium eller hva det heter. Innsiktsfulle kommentarer fra Norman Hunter om Leeds-angripernes impotens foran mål framfor Ronaldos herjinger i Italia, og reklame for Alamo Rent-a-car framfor Champions League-hymnen. Hakkete lyd i PC-høyttalerne framfor høyoppløslige live-bilder på den splitter nye 40tommeren.

Er dette en slags sadomasokistisk straff jeg pålegger meg selv, som straff for at jeg valgte å henge meg på Leeds-bølgen tidlig i 70-åra? Eller er det et uttrykk for at jeg som selvstendig tenkende individ litt trassaktig stiller meg utenfor det kommersielle sirkuset som truer med å fjerne enhver glede ved fotballen på høyeste nivå ?

Ingen av delene egentlig. Jeg føler ikke at jeg ofrer noe, snarere tvert imot. Følelsene flommer i kveld, på samme måte som de ville gjort om det var Leeds som møtte de italienske gladiatorer i Roma. På ett merkelig vis blir nivået litt irrelevant, det som teller er mitt lags kamp mot de mostanderne de møter, der og da, her og nå. Nå for tiden heter motstanderne for eksempel Leyton Orient og Tranmere, ikke Liverpool og Tottenham. Og det er like surt at vi har mistet muligheten til å overvinne Swansea som det ville vært å måtte strekke våpen mot Arsenal i Premier League.

Enhver kamp lever sitt eget liv heter det, og det samme gjelder hver ny sesong. Neste år kan det hende vi starter i CCC, men det kan også hende at vi forblir i L1. Svaret på det spørsmålet vil bety mye for meg rent følelsesmessig en uke eller to i mai, deretter er jeg nok en gang nullstillt og klar til å ta imot det som kommer i August.

Det er muligens en overlevelsesmekanisme, men det eneste som ville fått meg totalt ut av fatning er om klubben min skulle opphørt å eksistere. Det var sannelig ikke langt unna for et år eller to siden, på samme måte som vi så verdensherredømme vente rett rundt hjørnet få år før det igjen. Livet som Leeds-supporter er omtrent like forutsigbart som aprilværet.

Men, som alltid, nå tror jeg hellet snur. I kveld slår vi Doncaster sønder og sammen, og får full uttelling for hengekampen vår. Deretter bærer det strake vegen oppover, til jeg også, en vakker tirsdag kveld i april et eller annet år igjen kan glemme PC'en og nyte de helhvite i en kvartfinale i Champions League på riksdekkende TV. Håpet kan de i alle fall ikke ta fra oss.

Lykke til alle sammen
flynn

Som om jeg skulle ha skrevet det selv...! :)

Hallgeir *

:D I alle fall ingen grunn til å "keep-your-mouth-shot" etter et slikt innlegg !!!  ;) Både morsomt og treffende, Flynn.
Super Leeds since 1968

lufc86

@m_sortland på twitter

Roy

Du beskrev deler av livet (tankene) mine Flynn  :D

Godt sagt! Og i dag banker vi Donny.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Dennis

Kjempeinnlegg, flynners!!

Håper på seier i dag!
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: flynn on April 01, 2008, 16:32:30

Lykke til alle sammen
flynn

Skulle ha skrevet kommentarer på siden her du. Kjempeinnlegg!

Boos

myp2p.com streamer ikke kampen :(

Noen som vet andre plasser man kan streame kampen fra ?  :-\

Dennis

Ingen Dave Prutton, ikke engang 'fit' nok for benken.
Marching on together!

Webredaktøren

samadhi

Quote from: Boos on April 01, 2008, 20:13:08
myp2p.com streamer ikke kampen :(

Noen som vet andre plasser man kan streame kampen fra ?  :-\

Blir vel som vanlig sendt på; www.usetostreamallleedsmatches.com ...
marching on together,
derudaf forever...

Dennis

Ankers, RICHARDSON, HUNTINGTON, Mikkelikk, Sheehan, Kilkenny, DOUGLAS, Howson, Johnson, Freedman, Beckford
subs: Lucas, Elding, Kandol, Carole, HUGHES

Altså, ingen Rui, ingen Kenton og ingen Prutton!

Er mest bekymret for Prutton. Douglas må ha vist stor fremgang siste par dagene, siden han slår Hughes i lagoppstillingen.
Marching on together!

samadhi

Ankergren

Richardson
Michalik
Huntington
Sheehan

Kilkenny
Howson
Douglas
Johnson

Freedman
Beckford
marching on together,
derudaf forever...

Sleivind

Både Rui og Prutton er skadet i kveld, mens Johnson er friskmeldt og er med fra start. Men hva i alle dager?? Er Kenton ute også?  :( HUFF, det lukter ikke svidd av Sheehan og Frazer på backene.

Vi stiller dettte laget i kveld:

Ankers
Frazer - Huntington - Michalik - Sheehan
Kilkenny - Douglas - Howson - Johnson
Freedman - Beckford

Webredaktøren

Runar

Dette laget vinner... Regner med at carole og Hughes erstatter Johnson og Douglas underveis

Klausen

Trond90

Quote from: Webredaktøren on April 01, 2008, 20:25:58
Hva har skjedd med Kenton da?
Bør være en skade, for stoler mer på han enn Frazer
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

peacock

Huff! Trodde faktisk at vi hadde sett Frazer i Leeds-trøya for siste gang :'(

Dennis

Quote from: Klausen on April 01, 2008, 20:35:36

Rundingsbøye, vet du....!

Du snakker om en av våre beste de to siste kampene...
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 01, 2008, 20:36:35
Quote from: Klausen on April 01, 2008, 20:35:36

Rundingsbøye, vet du....!

Du snakker om en av våre beste de to siste kampene...

Han har vært god de to siste kampene ja, men jeg så han live på Elland Road et par kamper før det og da var han rundingsbøye. Synd at han sannsynligvis er skadet nå når han har funnet formen...