Skrevet av Emne: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2  (Lest 41490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

laddi

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #360 på: Februar 23, 2008, 17:58:47 »
Slutt :( :( >:(
1-1 :-[ :-[ >:(

Bergen Whites

Stifler

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #361 på: Februar 23, 2008, 17:59:04 »
...riktignok kan irer av og til være trege, men, Robert, du har skjønt det nå?  ;D


hehehehehehe eeeeeeeeehhh >:( ::)
-Nr 2 er den første taperen-

Trond90

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #362 på: Februar 23, 2008, 17:59:07 »
Faen jeg er skuffet over mitt kjære Leeds!
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

clarke

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #363 på: Februar 23, 2008, 17:59:13 »
:'(
SuperLeeds

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #364 på: Februar 23, 2008, 18:00:12 »
Pip gutta ut! Dette er rævva >:(

Sander

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #365 på: Februar 23, 2008, 18:00:31 »
Drrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiittt.. hvorfor klarer vi ikke å score når vi har muligheten? Fatter det ikke.. Gleder meg til Beckford er tilbake, selvom han scorer lite om dagen han og.. Vanskelig borte kamp neste
 

KeyserSoze

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #366 på: Februar 23, 2008, 18:00:44 »
1-1 hjemme mot Crewe er altfor altfor dårlig, men tross alt bedre enn 0-1.

Positivt at Kandol kom på scoringslista, så kanskje Beckford/Kandol igjen kan bli det superparet de var i starten av sesongen.
 

Runar

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #367 på: Februar 23, 2008, 18:06:05 »
Kanskje Gary Mac kan starte med et lag som ikke består av at spillerne spiller i posisjoner de ikke behersker særlig bra
 

jalu

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #368 på: Februar 23, 2008, 18:06:26 »
ere mulig , fy faen for ett tegneserielag , gi dem fri resten av sesongen vi rykker ikke opp nå alikevel  , få sparka mc allister få inn o , leary.
 hilsen en super optemist leeds4ever ???

Wannabe

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #369 på: Februar 23, 2008, 18:07:34 »
Enkelte - jeg legger vekt på enkelte - (har ikke gjennomanalysert hva jeg selv egentlig mener om dette) vil hevde at trøsten er Bates neppe kommer til å tjene de helt, helt, store pengene på sitt "engasjement" i klubben... Det blir ikke opprykk i år, (med mindre vi får bortimot en avslutning på sesongen lik starten, inklusive - selvsagt - playoff kampene. Man ber naturlivis til skjebnen og alle mulige ulne krefter om at man tar feil). Vi får håpe på kontinuitet i hele teamet rundt A-laget neste sesong, i og for seg uansett utfall på denne. Takk for en tross alt ikke helsvart dag!
 

Stifler

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #370 på: Februar 23, 2008, 18:22:49 »
Du er veldig artig, Asbjørn. ::) 

vent en dag så kommer ordet "backfire"  :D
-Nr 2 er den første taperen-

nord

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #371 på: Februar 23, 2008, 18:32:54 »
 >:( trist at tape mod CREWE hjemme, når man næsten har vundet før kampen(på papiret)! - "men selvfølgelig klarer vi play off!" jeg er absolut ikke ikke i mindske tvivl om det! .

13 kamper igen og 9 poeng til 2 pladsen! så  vi skal være meget heldige hvis det skal lykkes med direkte oprykk!.
 
"Play off" ! det klarer vi!! og det bliver sikkert dramatik helt til mållinjen!

 :)

p.s. Forresten vi havde det meste af spillet idag! Måske var Crewe mere heldige idag??
 

Klausen

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #372 på: Februar 23, 2008, 18:35:28 »
>:( trist at tape mod CREWE hjemme, når man næsten har vundet før kampen(på papiret)! - "men selvfølgelig klarer vi play off!" jeg er absolut ikke ikke i mindske tvivl om det! .

13 kamper igen og 9 poeng til 2 pladsen! så  vi skal være meget heldige hvis det skal lykkes med direkte oprykk!.
 
"Play off" ! det klarer vi!! og det bliver sikkert dramatik helt til mållinjen!

 :)

p.s. Forresten vi havde det meste af spillet idag! Måske var Crewe mere heldige idag??


Vi tapte vel ikke...?  1-1 er vel fortsatt uavgjort?

LeedsUnited

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #373 på: Februar 23, 2008, 19:17:14 »
Gary McAllister har vel hatt like stor suksess hittil som Kevin Keegan har hatt i sin tilbakekomst til Newcastle(uten sammenligning forøvrig).

Har mistet troen på playoff også nå.  Alt har gått på tverke etter at Poyet forsvant.  Nå er vi heldige som får 1 poeng mot lag vi normalt skulle valse over.  Håper det snur igjen snart.

p0ndus

  • Gjest
Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #374 på: Februar 23, 2008, 19:27:22 »
Hei Leedsfans.

Her kjøper Wise inn et helt nytt lag for så å forsvinne.
I tillegg forsvant  Poyet (som jeg føler var en større suksessfaktor enn Wise ),
det var jo faktisk  da Poyet forsvant at man begynte å gjøre ting vanskelige.
Tror vi får gi Mc Allister tiltro sesongen ut, om han ikke lykkes med opprykk,
så får han få sparken , så får Bates grave litt ekstra i lommeboka og hente tilbake Poyet og
et par klassespillere, så får vi heller rykke opp sesongen etter.
Klubben har jo også noen unge lovende som sikket har godt av en ekstra sesong i League One før de rykker opp.
Forøvrig er 1-1 mot Crewe ikke annet enn BEGREDELIG. :-[ :-[


nord

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #375 på: Februar 23, 2008, 19:36:33 »
Undskyld!  jeg har været påvirket af den dårlige stemningen da jeg skrev at vi tapte!.
Spørgsmålet er om vi tapbte 2 poeng eller vi vandt det ene ??. Jeg tror at det var Crewe som var de heldige med at få det ene poeng, men samtidig nærmede de sig endnu mere nedrykning :o  :-\
 

dexter90

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #376 på: Februar 23, 2008, 20:35:52 »
JEG VIL FAEN HA INN DAVID O`LEARY!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han er definitivt den rette mannen!
 

berlin

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #377 på: Februar 23, 2008, 21:13:47 »
sikkert smart å sparke Macca, ja. Bør være en målsetning med minst 3 managerbytter hver sesong, det kalles kontinuitet - i managerbytter  8)

janove

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #378 på: Februar 23, 2008, 21:24:03 »
Prutton må få en sårt trengt hvile på tribunen.


Og hva begrunner du det med?
Prutton og Howson, er de eneste som kan vaere fornoeyd med egen innsats i dag.

Naar det gjelder maalet til Crewe, saa er det riktig at det kommer etter et kort
frispark paa midtbana. Ballen blir mistet 3 trekk etter at frisparket er tatt.
Har man gode spillere, kan man tillate seg denne typen frispark. Men det har desverre
ikke Leeds i dag!

Banens desidert daarligste spiller i dag er Richardson! Og det har han vel vaert siden
han begynte aa spille fotball. Sjokkerende passninger og innlegg.

Sheehan og Kandol er nesten like daarlige. Sheehan proever, men han er alt for svak fysisk.
Kandol scorer et maal, men er elendig. Naar han endelig vant en hodeduell, var det den
jubelen fra publikum.

Flo er fotballspilleren, men han har desverre mistet farta.

Midtstopperne er ok, men mangler stoette fra en defensiv midtbanespiller. De faar litt for mye
aa hanske med alene.

Sweeney. Ikke er han ving og ikke er han venstre midtbane. Virret rundt i ingenmannsland.
Leeds mangler kantspillere. Ingen boer komme med at vi har Carole. Han er rett og slett for daarlig!

Dersom  McAllister faar inn noen laanespillere av PL klasse innen den 25., saa ser jeg moerkt
paa en eventuell playoffplass.

Avslutter med noen ord fra Rodney Marsh. Be careful what you wish for! Regner med at noen forstaar hva jeg mener.

baste

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #379 på: Februar 23, 2008, 21:25:26 »
Mc Allister bør sitte ut sesongen, så får vi se da. Bytte hjelper ikke nå...Becks tilbake i neste kamp vil hjelpe..Play off...og en seier i finalen..så er målet om opprykk nådd...Hvem vet...mye rart har skjedd i fotballens verden.... + 15 p kommer også godt med....

berlin

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #380 på: Februar 23, 2008, 22:42:35 »
Prutton må få en sårt trengt hvile på tribunen.


Og hva begrunner du det med?
Prutton og Howson, er de eneste som kan vaere fornoeyd med egen innsats i dag.

Naar det gjelder maalet til Crewe, saa er det riktig at det kommer etter et kort
frispark paa midtbana. Ballen blir mistet 3 trekk etter at frisparket er tatt.
Har man gode spillere, kan man tillate seg denne typen frispark. Men det har desverre
ikke Leeds i dag!

Banens desidert daarligste spiller i dag er Richardson! Og det har han vel vaert siden
han begynte aa spille fotball. Sjokkerende passninger og innlegg.

Sheehan og Kandol er nesten like daarlige. Sheehan proever, men han er alt for svak fysisk.
Kandol scorer et maal, men er elendig. Naar han endelig vant en hodeduell, var det den
jubelen fra publikum.

Flo er fotballspilleren, men han har desverre mistet farta.

Midtstopperne er ok, men mangler stoette fra en defensiv midtbanespiller. De faar litt for mye
aa hanske med alene.

Sweeney. Ikke er han ving og ikke er han venstre midtbane. Virret rundt i ingenmannsland.
Leeds mangler kantspillere. Ingen boer komme med at vi har Carole. Han er rett og slett for daarlig!

Dersom  McAllister faar inn noen laanespillere av PL klasse innen den 25., saa ser jeg moerkt
paa en eventuell playoffplass.

Avslutter med noen ord fra Rodney Marsh. Be careful what you wish for! Regner med at noen forstaar hva jeg mener.


Sikkert en grei oppsummering fra deg det, Janove!
En logisk brist i nest siste avsnitt vedr. McAllister og lånespillere, men jeg skjønte vel hva du mente.
Dessverre tror jeg en det kun er en mikroskopisk mulighet for at lånespillere av høy kvalitet fristes av en låneperiode i L1, selv om vi er Leeds.

Vi må vel bare håpe på at det bedrer seg såpass at vi karrer til oss en play-off plass.
Vi er fryktelig dårlige nå, men det er vel ikke gitt at elendigheten fortsetter i enda 13 kamper.

Runar

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #381 på: Februar 23, 2008, 22:55:44 »
Om Macca skal sitter ut sesongen, kortere eller lengre er ikke noe jeg skal ta opp no. Men jeg vil begynne med å si at det er nok "gode" spilllere i Leeds til å sikre opprykk. Det e bare å se på tabellen selv med minus 15 er vi "hakk" i hel så å si at vi ikke har mannskap blir bare en meningsløs kommentar...

Selvsagt har vi ikke spillere som er av en annen verden, men å tro at man skal få veldig mange PL spillere til oss på lån er jo å drømme, enkelte her inne har snakket om at vi må hente Lubo inn, vel han har kommet å vi har vel ikke holdt nullen siden.

Faktum er at vi må ta det vi har å bruke det riktig. Det var det som gjorde oss "uslåelig" i starten å det er det eneste som kan gi oss en push mot opprykk. Få lag i denne avdeling oser av kvalitet, små grep kan gi store konsevenser.

Faktum er at vi har en god keeper i denne divisjonen, han har sine svakheter men vis meg den keeper i League One for ikke si PL som ikke har det.

Forsvaret vårt var vår store styrke i høst, vi har riktig nok forsterket laget vårt på midtstopper plass, men vi har en helt ny venstreback - som etter rapportene ikke lever opp til forventningene. Parker fikk mye skryt for sine kamper i vinter og i høst jeg ser ingen grunn til at vi benytter oss av en ung spiller fra Leicester på lån - enn vår egen talentulle venstreback som har spilt på alle aldresbestemte landslag for england uten om u21? Her skjønner jeg ikke at ikke "ledelsen" i klubben bestemmer at vi skal satse på Ben Parker. Endel kjefter mye på Frazer, det synes jeg er "unødvendig" Frazer har nok stagnert litt de siste sesongene - litt pga skader litt pga at han spilte alle andre steder enn den ene plassen han kan bli god på lenge....

Som back for han bruke sine offensive egenskaper riktig, men å komme på lange sugene løp bak fra i åpent rom. Innleggene hans kommer aldri til å bli noe å skrive bøker om, men jeg gjenntar meg selv...Vis meg den høyrebacken i League One som isolert sett er så mye bedre.

På midtbanen mener jeg problemene begynner, og det er her Macca må finne en løsning som gunstig. Prutton for etter rapportene godkjent i dag, sentralt i banen. Sammen med Howson, Howson er forsatt ujevn, men har kvaliteter som går uten på de fleste andre spillere i League one når han først er involvert. Jeg mener at vår beste midtbane består av Carole på høyre, han blir den som kanskje jukser defensivt, men han blir den som kommer rundt spilleren sin når alle andre stumper i nærmeste man. Han blir den som fra høyre kan legge inn til de spillerne vi har som er bedre med hode enn med beina. Sentralt må vi ha spillere som kan spille fram Carole, spillere som kan dekke rommet i midtbanen og spillere som kan krige mot andre krigere i denne møkkaligaen her....

Jeg vet ikke hvordan alle andre lag er, men jeg vil tro at Howson, Prutton, Kilkenny, Johnson og Hughes skulle bestitte nok fotball i seg til å være på øvre halv del av midtbane spillere i League One. Hva det gjelder Sweeney, Thommo, Westlake og diverse andre spillere så må man bruke de etter behov. Douglas er et tap klart det, men andre lag for jo skader på sine spillere og!

Spillere som vi aldri har sett som Da Costa og Sorsa er vanskelig å si noe om, jeg har sett Da Costa spille 3 ganger og jeg må si at han simpelten er NØDT til å være bedre enn Westlake så for min del ville jeg kastet han inn blant de 16.

Spissene var og vår styrke i høst, personlig har jeg aldri synes noe positivt om Kandol. Men jeg merker meg at han sluttet å score etter at Poyet forsvant. Flo er Flo uten medspillere og bevegelse rundt han er han ikke verdt mye. At han har mistet farten vet jo alle, men nå var det ikke fart hen levde mest på heller då..Han er skadefri og jeg tror han kan bidra, men han som de andre må jo bli brukt i situasjoner han behersker. Becks er et angrep alene og Macca må dyrke farten hans ennå mer, føler ikke at vi for nok ut av han. Constantine kan score mye mål når han ikke er ute med diverse skader, synd for Leeds for han er såpass proven at han kunne nok laget viktig mål i den tøffe tiden vi har hatt no....

Sist vil jeg nevne Elliot som  har scoret i resvelagskampene i det siste, samt jevnt å trutt for u18. Jeg vet det er stor forskjell på nivået, men fysikken er det ikke noe i veien med hos ungutten og ferdighetene er langt over Kandol. Han er ung og uredd å har ingen ting å tape. Det er sjelden Leeds noen gang har kastet innpå en ungutt og han har falt helt igjennom, kan ikke være mindre effektiv en Elding heller ::)

Som nevnt i innledningen, spillerne "skal" være god nok til å dra oss opp igjen på tabellen, men dersom vi forsetter å spille med stoppere som backer, 4 sentralemidtbanespillere og 2 spisser som ikke for service fra andre enn seg selv som kommer vi til å forsette å falle på tabellen. For det er jevnt i League One akkurat som det er i CCC og PL
 

berlin

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #382 på: Februar 23, 2008, 22:56:45 »
Mc Allister bør sitte ut sesongen, så får vi se da. Bytte hjelper ikke nå...Becks tilbake i neste kamp vil hjelpe..Play off...og en seier i finalen..så er målet om opprykk nådd...Hvem vet...mye rart har skjedd i fotballens verden.... + 15 p kommer også godt med....

Som de fleste andre tviler jeg sterkt på om vi får tilbake de 15 poengene. Hverken håper eller tror på den saken.

Bates kan komme til å bytte ut Macca om vi ikke klarer play-off, noe jeg mener er feil. Ikke klarer vi å trekke noe vireklig toppnavn på trenersiden og det må være ytterst demotiverende for spillerne å alltid forholde seg til nye managere. Klubber har idag altfor lite tålmodighet mhp managere, de bør ha rimelig tid til å vise at de duger, minst et kalenderår -såfremt vi ikke ligger i bånn av L1 før julen 2008 ringes inn.

janove

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #383 på: Februar 24, 2008, 00:44:39 »
Er meget forundret over denne begeistringen over Carole!
Det er jo en spiller som ikke kommer seg rundt paa kanten!
Richardson er og forblir elendig. Har ingenting med skader aa gjoere. Mangler alt, bortsett fra fart.
Angaaende laanespillere, saa jobbes det videre med PL spillere, selv om noen har sagt nei.

Per-Stian

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #384 på: Februar 24, 2008, 01:16:17 »
Ikkje eingong i mitt verste mareritt hadde eg trudd at Macca skulle få ein så tøff start på trenerkarrieren i Leeds. Men no er det diverre blitt ein realitet. Eg kan ikkje få sagt kor skuffa eg var etter dagens "tap" på heimebane. Det held rett og slett ikkje med uavgjort på heimebane i League One, men vi skal for all del ikkje gi opp ein plass i playoff-sluttspelet endå.

Eg veit eigentleg ikkje om eg vil ha fleire spelarar inn no. Vi skreik etter ein spiss og fekk... Elding. Veit fint lite om fyren, men så langt er eg ikkje imponert. Vi skreik etter ein stoggar og fekk Lubos. Trur ikkje det å låne inn fleire spelarar vil hjelpe oss nevneverdig. Stallen ser bra ut på papiret og eg veit at fins mykje kvalitet i laget. Men det Macca og Staunton har fått til så langt er forferdeleg dårleg. Det er tydeleg at vi må vere litt tolmodige trass i at vi ikkje har tid til det.

Eg er møkk lei denne divisjonen og tilværet i ingenmannsland. EG VIL TILBAKE TIL CCC, OG DET BRENNFORT!!!

Peter7

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #385 på: Februar 24, 2008, 09:24:35 »
JEG VIL FAEN HA INN DAVID O`LEARY!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Han er definitivt den rette mannen!
Han var feil mann i Premier League.
Han er definitivt feil mann i League 1.

Men - jeg regner jo med dette var ironisk ment ;)
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

LEO

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #386 på: Februar 24, 2008, 11:24:37 »
jeg ser for meg at leeds blir det klart beste laget på slutten av sesongen.

Dette begrunner jeg med at da er Douglas tilbake og vi er mye mer samspilt.  Vi har da også antakelig løst spiss nr. 2 problemet.

Det betyr at hvis vi når play off da vil vi være favoritter og antakelig rykke opp.
 

SirOlsen

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #387 på: Februar 24, 2008, 12:51:44 »
Sukk, dette ser ikke lyst ut...
-SirOlsen-

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #388 på: Februar 24, 2008, 12:57:07 »
Mac: We must raise our game


Gary McAllister "We didn't raise our game enough"

Gary McAllister issued a frank and critical assessment of his side's performance after Leeds United plucked a late point from their clash with Crewe Alexandra.
Tresor Kandol's header on 86 minutes earned Leeds a 1-1 draw at Elland Road, but McAllister refused to celebrate a scrambled stalemate against a side who are fighting to avoid relegation from League One.
Crewe had led through Nicky Maynard's goal two minutes into the second half, and the visitors had a string of opportunities to increase their lead before Kandol salvaged a point for United.
Leeds have now gone seven games without a win – their last victory coming against Crewe at Gresty Road on January 14 – and are five points adrift of the play-offs.
McAllister said: "We're not going to hide behind the fact that we did get a late equaliser and take pats on the back for that. It wasn't enough. We've made it clear to the guys that when teams in the lower half of the division come here, they'll most definitely raise their game. We didn't raise our game enough.
"As a group of guys in that changing room, we know we've got to be a lot better than that."

YEP

kjelvi

Sv: KAMP: vs. Crewe Alex. 23/2
« Svar #389 på: Februar 24, 2008, 13:00:28 »
Tresor's strike too little too late


Crewe Keeper Ben Williams pushes Jonny Howson's header past the post

Leeds United 1 Crewe Alexandra 1
Tresor Kandol's first goal for 19 games arrived late at Elland Road but with the stark realisation that the reward it brought was too little for Leeds United.
The striker's 86th-minute header averted a defeat to Crewe Alexandra which would have shaken badly a club with aspirations of promotion, but the impact of yesterday's 1-1 draw was visibly apparent in the faces of Gary McAllister and his players.
Leeds, by their own admission, have lost their way since the start of 2008, and there is little left at Elland Road to frighten visiting teams, but it will concern McAllister to have seen the trouble taken by his side to prise a point from a clash with Crewe.
The Cheshire club have won two of their last 18 games and possessed no sort of encouraging form in the lead up to yesterday's match.
They are, potentially, a team heading for relegation, yet McAllister did not bother claiming that the draw snatched by his side had been well-deserved. Such a claim would have been groundless. On the contrary, the result did an injustice to a Crewe team who had enough of the game to have been out of sight when Kandol nodded home his equaliser.


Tresor Kandol heads past Williams to score the Leeds goal

With four minutes remaining, it was a strike which brought a sliver of relief to the watching crowd, but there is little comfort to be found in the disjointed performance and mediocre result produced by Leeds.
Their sequence of seven games without a victory is growing more expensive by the week, and the fact that United moved a point closer to the second automatic promotion place in League One as a result of their draw is less striking than the five-point deficit which lies between them and the play-offs.
Jermaine Beckford was absent from yesterday's game through a one-match suspension, and Leeds missed both his pace and his eye for goal.
The striker was due to serve his ban against Doncaster Rovers last week until a frozen pitch culled the fixture at late notice, and his penance yesterday saw Tore Andre Flo start his first match since United's defeat to Doncaster at Elland Road on January 19.
That fixture was the start of the six-match winless run that stalked Leeds before yesterday's game, and in spite of the improvement shown by his players against Nottingham Forest 11 days earlier, McAllister saw fit to rearrange his line-up in preparation for Crewe's arrival.
Bradley Johnson was dropped to the bench, leaving McAllister free to include Frazer Richardson in his starting team as an improvising right winger.
The formation, with David Prutton in the centre of midfield, was slightly unorthodox, but the arrival of four chances in the first five minutes indicated that United's players initially understood their manager's thinking,
Flo's first opportunity came inside a minute when he ran free of Crewe's defence and scraped a shot from 18 yards over the crossbar, and a strike from Alan Sheehan deflected over Ben Williams' goal via a deflection from central midfielder Gary Roberts, one of two players with the same name in Crewe's line-up.
It took Crewe half-an-hour to play their way into the match, by which time their clean sheet had been threatened on several more occasions.
Rui Marques, United's captain for the day, hooked an overhead kick over the bar at the far post after a cleverly-worked corner involving Sweeney and Flo, and Kandol's long-range effort was turned away low down by Crewe's embattled goalkeeper.
The barrage continued with Richardson's curling attempt from outside the box which slipped beyond the post, but when Crewe's confidence and invention surged around the half-hour mark, the remainder of the half became increasingly uncomfortable for McAllister's side.
Kenny Lunt produced their first meaningful contribution when his scuffed volley had Casper Ankergren scrambling to defend his near post, and Nicky Maynard spared Leeds with a fierce and wayward finish after Ankergren's parry from Lunt left the striker unmarked in front of an open goal.
United's keeper was no more able to intervene after Prutton was penalised for a foul on Byron Moore a yard outside the hosts' box. Lunt curled a well-directed free-kick over Ankergren's wall, and the ball struck the woodwork before the Dane could move.
Sweeney had forced Williams into a lively block two minutes earlier after driving Richardson's cross goalwards, but it was, surprisingly, Leeds who were in greater need of the interval by the time referee Mike Pike brought the first half to a conclusion.
The respite was brief. Two minutes after the restart, Lunt's through ball found Roberts onside, and his pass across goal was tucked beyond Ankergren by the on-running Maynard. On the evidence of the previous 15 minutes, it was a goal that Crewe deserved.
The break of the deadlock required an urgent response from Leeds, and Jonathan Howson's flicked header was clawed away from goal by Williams as United attempted to repair the damage.
Richardson's ambitious strike from all of 30 yards had Williams scrambling again in the 56th minute, but Byron Moore almost turned home a second goal for Crewe moments later after meeting Lunt's cross at the near post.
McAllister had already called on Sebastien Carole from the substitutes' bench by then, and Anthony Elding and Johnson were sent on from the bench with 24 minutes to go. But his side were fortunate to remain a single goal adrift when the second Gary Roberts in Crewe's line-up ran clear onto George Abbey's long pass in the 73rd minute and drove a weak shot against Ankergren's legs with only the keeper to beat.
Roberts' was a wasted opportunity, and one which Leeds were able to exploit. With four minutes remaining, and pressure soaking into Crewe's defence, Carole's deep cross reached Kandol at the far post and the striker buried the easiest of headers. It could not avert the feeling that Leeds had fallen a long way short again.


Tore Andre Flo holds the ball up for Leeds.

YEP
« Siste redigering: Februar 24, 2008, 13:15:30 av kjelvi »