KAMP: vs. Cheltenham 11/3

Started by kjelvi, March 01, 2008, 17:05:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Svend Anders

En Ben på facebook virker vanligvis fornuftig og reflektert, og ga denne oppsummeringen etter kampen:

In fifteen years of watching, I've never seen such ineptitude. We had so much possession in the 1st half we wasted it all on messing about passing it and giving it away. First goal was a shambles, second was incredible.

But the 2nd half was the worst 45 mins I HAVE EVER SEEN. Cheltenham could have had 4 more (hit the bar, shot across goal, the one which stuck in the mud, a shot just wide) before we scored.

Kandol's flicks were OK, but in the ball he looks more uncomfortable than a 15-year-old virgin in a brothel. Beckford was astoundingly shite, and arrogant.

Howson was by far and away the best player and I could not believe it when he was subbed.

Wake up and smell the wilting white roses people. We are complete shit.

Virker som Beckford er minst like mye ute av det som Kandol om dagen. Jeg støttet tankegangen om å kjøre kontinuitet og spille inn en ellever, men nå tror jeg det trengs en shake-up som innebærer at f-eks Becks får seg en kamp på tribunen. Elding og Freedman fra start?

Tirsdagens kamp må snarest glemmest - det er en klisjé men likefullt helt nødvendig for å faktisk hive seg rundt om høyst relle play-off plasser. Om vi blir nummer 3 eller 6 spiller ingen rolle.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Elding - consolation goal for Leeds.

BIRD HOODOO HITS LEEDS
Leeds' five-match unbeaten run ended with a 2-1 defeat as Cheltenham completed a precious league double.
David Bird pounced to give the Robins a 38th-minute lead, punishing slack defending by Frazer Richardson who lost possession on the fringe of the penalty box.
Leeds strikers Jermaine Beckford and Tresor Kandol and defender Lubo Michalik all squandered excellent opportunities to level.
Richard Keogh, who completed the formalities of his loan from Bristol City in time to make his debut, picked up a first half booking but was rock-solid at the heart of Cheltenham's defence.
Alex Russell's surprise shot from 25 yards flew over United goalkeeper Casper Ankergren's shoulder for the second on 64 minutes.
Steve Brooker should have hit Cheltenham's third, but Anthony Elding headed in Neil Kilkenny's 85th-minute cross for a late consolation.

PA Sport

kjelvi

McAllister's night of frustration 

McAllister was left frustrated by the defeat to Cheltenham

Leeds United manager Gary McAllister was left to reflect on a night of frustration as his side lost 2-1 at home to Cheltenham Town on Tuesday.
He told BBC Radio Leeds: "I felt in the final third we lacked a touch and a bit of guile and assurance.
"We were a bit sloppy in that area and I think that was our downfall. We've got to take a bit more care."
Anthony Elding's first Leeds goal was not enough as they missed the chance to climb into the play-off places.
After going 2-0 down just after the hour mark, Elding scored with five minutes to go to give Leeds hope, but McAllister was not happy with some of his side's defending, particularly for Cheltenham's second goal.
"The first goal was a poor one from our point of view," said the Leeds manager.
"Frazer [Richardson] got caught in possession in a bad area of the pitch when he should just be clearing his lines.

"Even in the last five minutes we got in some good positions but the final delivery wasn't quite up to the quality that we needed"
Leeds boss Gary McAllister

"I don't have to tell him that - he's a senior player and it was a bad mistake.
"We had loads of possession, but they came and put men behind the ball, played five across the middle and one up front and we did find it hard to break them down."
McAllister also admitted that they never looked like getting an equaliser despite pressing after Elding pulled it back to 2-1.
"Even in the last five minutes we got in some good positions but the final delivery wasn't quite up to the quality that we needed," he added.
Leeds now go to bottom club Port Vale and McAllister insists they will not dwell on the defeat to Cheltenham.
"We must remain together," he said. "I've emphasised that with the players.
"There's still a long way to go, a lot of points to play for, and the results didn't go too badly for us."

BBC

Sleivind

Quote from: Svend Anders on March 12, 2008, 10:18:00

Virker som Beckford er minst like mye ute av det som Kandol om dagen. Jeg støttet tankegangen om å kjøre kontinuitet og spille inn en ellever, men nå tror jeg det trengs en shake-up som innebærer at f-eks Becks får seg en kamp på tribunen. Elding og Freedman fra start?

Tirsdagens kamp må snarest glemmest - det er en klisjé men likefullt helt nødvendig for å faktisk hive seg rundt om høyst relle play-off plasser. Om vi blir nummer 3 eller 6 spiller ingen rolle.

SA

- Slik tolker jeg det også. Det virker faktisk som om Beckford spiller verre enn Kandol om dagen. Kandol har faktisk scort ett par mål de siste kampene, vinner en hodeduell i ny og ne gjør han og.

Hva har Beckford gjort de siste kampene? Jeg begynner å bli rimelig lei av at Beckford ALLTID skal gjøre det esktraordinære. Også skal han ALLTID drible en mann for mye. Og på toppen av det hele så har han mistet scoringsformen helt, forrige spillemålet han hadde var mot Crewe 14. januar. Han har med andre ord gått 10 kamper uten et eneste spillemål. Da er det på tide å benke han en kamp eller to.

janove

Det er unoedvendig aa komme med noe kampreferat.
Alle har faatt med seg at det var elendig.
I fare for aa gaa andre i naeringen, vil jeg ta tak i et par ting.
Kandol var, om mulig, enda daarligere enn forrige kamp.
Jeg kan ikke huske gjennom et langt liv, at hjemmefansen roper off off off, naar en av deres egne spillere foretar en tackling, som ender i frispark. Tacklingen ender i gult kort, med paafoelgende buing.
Kandol faar ogsaa dagens stoerste jubel da han blir tatt av bana.
Regner imidlertid med, at det er noen, som har rapporter paa at Kandol har gjort en god kamp!

Howson var bra i gaar. Mistet ballen en gang, men i ufarlig posisjon. Har flere fine avleveringer, baade lange og korte.
Publikum sa klart ifra, da ban ble byttet ut. Uforstaaelig for meg.

Kilkenny har fortsatt til gode aa overbevise meg, tiltross for debutkampen. Alt for svak fysisk.

Ser at noen vil ha Richardson over paa hoeyre back og Kenton ut. Glem det!

For foerste gang saa jeg nordmenn som forlot ER lenge foer kampen var slutt!

Sleivind

Bilder fra kampen er lagt ut på LUTV nå. Og Cheltenham var vel nærmere 4 mål enn vi var 2 scorte mål. Første målet til Cheltenham var som kjent forferdelig dårlig forsvarsspill av Frazer. Mål nummer 2 var også dårlig forsvarsspill, men denne gangen var det av høyresiden, som lot Cheltenhamspilleren stå og sikte i 10 minutter før han fyrte av.

Og ellers så får jeg inntrykket av at det nå er på tide å benke både Beckford og Kandol, begge to er like dårlige. Kandol stakkar, kan ikke bedre, mens Beckford kan bedre, men velger alltid det vanskelige foran det lette. Han har også ett par avslutniger der han med litt mer konsentrasjon, hvertfall hadde greid å treffe målet. For det å treffe målet, er faktisk helt essensielt for å kunne score mål.

flynn

Tja, bare delvis enig. Beckford er i en dårlig periode, men det er svært lite som skal til før det løsner for ham igjen. Synes glimtene på LUTV viser at han er en trussel. Kandol ser ubehjelpelig ut, og når han ikke klarer å sette supersjansen sin på 0-0 må han ta sin del av ansvaret for at vi taper denne kampen.
Ellers er det mest det som ikke vises som undrer meg, nemlig at man på et gjørmehull av en bane prøver å overbefolke sentral midtbane og spille ball-i-hatt med motstanderne. Det funker for Chelsea mot Derby i øyeblikket, men Leeds mangler Lampard, Ballack, 2*Cole og en del annet...

flynn