Skrevet av Emne: KAMP: vs Charlton på The Valley i London lørdag 6. april 2013, kl 16.  (Lest 56011 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ArneS

 

Seriekamp borte mot Charlton på The Valley i London lørdag 6. april 2013, kl 16.00.

Charlton har vi spilt relativt lite mot de siste årene grunnet ulike usynkront ned- og opprykk.  Synes selv dette er litt rart, for jeg føler vi har hatt så mye til felles med Charlton de siste årene.   Etter vårt PL-nedrykk har vi faktisk kun møtt Charlton i League One i 09-10 sesongen utenom årets sesong….
Statistikken i disse 3 kampene er 0-2-1,  målforskjell 1-2.
Etter statistikken blir det altså en kjedelig jevn kamp som vi sikkert taper i det 88 minutt.  Som ukuelig optimist satser jeg imidlertid på at Redfearn-effekten slår ut positivt.

Sesongen 2012-13:
Elland Road  23.10.12   1-1:
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,19632.0.html
http://www.leedsunited.com/matchreport/20121023/leeds-1-charlton-1_2247678_64531


Sesongen 2009-10:
 Elland Road 3.10 09   0-0:
http://www.leedsunited.no/forum/index.php/topic,13035.0.html
http://www.leedsunited.com/matchreport/20091003/leeds-0-charlton-0_2247678_47693

The Valley  1.5.2010   0-1:
http://forum.leedsunited.no/index.php/topic,14374.0.html
http://www.leedsunited.com/matchreport/20100501/charlton-1-leeds-0_2247678_49086



http://www.cafc.co.uk
http://en.wikipedia.org/wiki/Charlton_Athletic_F.C.
« Siste redigering: April 07, 2013, 10:50:37 av Promotion 2010 »
Den 17. mann

Bjorn

Ja denne må vi bare vinne!  ::)

Jeg har trua på at det snur nå ihvertfall! Enn så lenge..

MOT!
Marching On! 4276

Tobbe9210

Ja hvordan skal dette gå..

Vi er i elendig form
Det er bortekamp
Charlton er i grei form, og kommer fra en sterk uavgjort i Brighton

Kan vi stole på ny-manager-effekten? Jeg er redd det ikke holder..
Leksvik whites

nord

Vi vinder denne kampen og resten af kampene i år. Jeg har troen på Naylor effekten, vil have en positiv effekt på spillerne resten af sæsongen.  ;D
 

HåvardK

Vi vinder denne kampen og resten af kampene i år. Jeg har troen på Naylor effekten, vil have en positiv effekt på spillerne resten af sæsongen.  ;D
I tilfelle vil vi jo være klar for PL ved juletider. Det hadde vært noe!

Rudi G.

  • Gjest
Vi vinder denne kampen og resten af kampene i år. Jeg har troen på Naylor effekten, vil have en positiv effekt på spillerne resten af sæsongen.  ;D
I tilfelle vil vi jo være klar for PL ved juletider. Det hadde vært noe!

Eller allerede i slutten av mai.... skjer selvsakt ikke!

Hallgeir *

LUFC Charlton v Leeds - Previous Meetings

Vital Leeds looks at the head-to-head record against Charlton Athletic over the years.

The two clubs have met on 23 occasions at Charlton with Leeds having the slightly better record, they have won 11, Charlton have won 10 and 2 have been drawn.

Leeds have won on five of their last seven visits to Charlton and the defeat in 2010 was the first time that Leeds have lost at the Valley since they returned there in 1992.

In 2010, Leeds lost 1-0 after Richard Naylor put through his own goal late in the game.



Full History at Charlton (League unless stated)

1931/32 Charlton 0-1 Leeds
1936/37 Charlton 1-0 Leeds
1937/38 Charlton 1-1 Leeds
1937/38 Charlton 2-1 Leeds FA Cup
1938/39 Charlton 2-0 Leeds
1946/47 Charlton 5-0 Leeds
1956/57 Charlton 1-2 Leeds
1960/61 Charlton 2-0 Leeds
1961/62 Charlton 3-1 Leeds
1962/63 Charlton 1-2 Leeds
1963/64 Charlton 0-2 Leeds
1982/83 Charlton 0-1 Leeds
1983/84 Charlton 2-0 Leeds
1984/85 Charlton 2-3 Leeds
1985/86 Charlton 4-0 Leeds
1986/87 Charlton 1-0 Leeds Play off final first leg
1992/93 Charlton 1-3 Leeds FA Cup
1998/99 Charlton 1-1 Leeds
2000/01 Charlton 1-2 Leeds
2001/02 Charlton 0-2 Leeds
2002/03 Charlton 1-6 Leeds
2003/04 Charlton 0-2 Leeds
2009/10 Charlton 1-0 Leeds



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=315074#ixzz2PWNfhDZ5
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Vi kan treffe på en gammel kjenning i Andy Hughes på The Valley lørdag.....

LUFC Charlton v Leeds Team News
 
Leeds United caretaker manager Neil Redfearn may make changes for the trip to Charlton Athletic on Saturday.

The new boss can pick from an almost fully fit squad for the trip to the Valley.

Redfearn recalled youngster Dominic Poleon from his loan spell with Sheffield United in midweek to add to his attacking options.

Ross McCormack could return to the starting line-up after coming off the bench and scoring against Derby County on Monday.

Defender Tom Lees serves the second of his three-match suspension.

Striker Davide Somma has returned to training but he is still not ready for a return to first team action.

Leigh Bromby remains the only long-term absentee.

Charlton boss Chris Powell must decide whether to stick with the side that gained a valuable point at promotion chasing Brighton and Hove Albion on Tuesday night.

Dale Stephens and Matt Taylor returned to the squad at Brighton after injury and came off the bench.

Striker Ricardo Fuller picked up a shoulder injury last Saturday and was an unused substitute in midweek.

On loan Swansea City winger Mark Gower is still waiting for his first start since joining last month.

Defender Leon Cort is still struggling to overcome a knee injury and Danny Hollands remains a long-term absentee.

Former Leeds utility man Andy Hughes as started the last two games for Charlton after fourteen months out with an Achilles injury.



Read more: http://www.leeds.vitalfootball.co.uk/article.asp?a=315078#ixzz2PWUXbV7P
Super Leeds since 1968

Cherry

Fint å høre at Somma er i trening igjen...syns han er en av de med mest fotball i seg- i hele troppen.
Håper han kan ha en full Pre Season og bli satset på. Gjør ingen ting om han får ett års forlengelse av utgående kontrakt .... Han er for god til bare å la gå - HVIS han blir skadefri.
 

SindreWikre

  • På juniorlaget
  • ***
  • Innlegg: 672
  • Total likes: 0
  • Sindre - LEEDS - LEEDS - LEEDS
    • Vis profil
    • E-post
Kenny
Byram - Peltier - Pearce - White
Austin - Dawson
Poleon - McCormack - Hall
Morison

Dette laget håper jeg på.
Pontus ❤

Sydhagen

Jeg tror at det blir noe sånt:

Kenny
Byram - Peltier - Pearce - Warnock
Austin - Green
Poleon - McCormack - White
Morison
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

Ashdown
Byram - Peltier - Pearce - Warnock
Poleon - Green - Dawson - White
McC - Morison
COME ON LEEDS !!

ArneS

C H A R L T O N   T R I V I A

Charlton Athletic FC – The Addicks - ble stiftet i 1905 som følge av en fusjon av flere ungdomsklubber.  The Valley har vært klubbens hjemmebane siden 1919, avbrutt av noen leieopphold andre steder av ulike grunner. 

Klubben har 4 perioder på øverste nivå:  1936-57, 1986-90, 1998-99 og 2000-07.   Eneste triumf er FA-Cup seier etter 1-0 over Burnley i 1947.  Dette var en populær periode for klubben, med tilskuersnitt på over 40.000 på et The Valley med kapasitet på over 70.000. 
En meget suksessrik periode endte i intern eierkrangel, og nedrykk i 1957.  Klubben var forholdsvis anonym, og hadde et par 3.divisjonsbesøk fram til et lite vendepunkt tidlig på åttitallet.  Gamle Allan Simonsen ble innkjøpt og det holdt på å gå så galt at det neste ble kroken på døra.
Klubben kom under administrasjon, og ble re-etablert i 1984.  Man måtte forlate The Valley da den var i for dårlig forfatning.  Det ble likevel opprykk til 1. divisjon i 1986.   

Sesongen endte i en klassisk men for oss forsmederlig play-off.  Den gang var det play-off mellom nr 19 i 1.divisjon og nr 3, 4 og 5 i 2.divisjon.  Leeds og Charlton møttes i en dobbel hjemme – borte finale, der begge hjemmekampene endte 1-0.  Det resulterte i en nøytral 3. kamp der det var 0-0 etter 90 minutter, og det måtte ekstraomganger til.  John Sheridan scoret for oss i det 99. minutt, men Charltonscoringer etter 113 og 117 minutter forhindret Leeds-opprykk.

I 1992 hadde klubben en god sesong, og var også i forhandlinger om en retur til The Valley.  De prioriterte banen, og solgte unna spillere for å få finansieringen helt på plass.  Opprykket lot derfor vente på seg til 1998.  Det ble rett ned, men rett opp igjen i 2000.  Da ble det 7 sesonger i PL, og Alan Curbishley var fortsatt manager.  Han måtte gå i 2006 etter 15 år i stolen.  Neste sesong kom nedrykket, og det bar faktisk rett ned i League One året etter.   Nå er man tilbake igjen i Championship.

Klubbens rivaler er Millwall og Crystal Palace. 

27.august 1965 var Charlton første klubb som benyttet innbytter
Charlton var i 1985 første klubb som måtte dele bane med en annen klubb.
Sam Bartram har 623 kamper
75.038 tilskuere på The Valley mot Aston Villa i 1938
The Valley tar i dag 27.111 tilsilskuere, og var sold out mot Chelsea i 2005.
Jonjo Shelvey var yngste spiller med 16 år og 59 dager.
Jason Euell kom fra Wimbledon for £ 4,75 mill i 2001
Darren Bent gikk til Spurs for £16,5 mill i 2007



Managere:
Jimmy Seed, Alan Mullery, Lennie Lawrence, Alan Curbishley, Iain Dowie, Alan Pardew, Chris Powell.



Spillere:
Lee Bowyer, Andy Gray, Jimmy Floyd Hasselbaink, Rob Hulse, Tresor Kandol, Danny Mills, Paul Rachubka, Neil Redfearn, Sam Sodje, Luke Varney

Thomas Myhre

Mark Aizlewood, John Barnes, Darren Bent, Marcus Bent, Federico Bessone, Jesper Blomkvist, Billy Bonds, Jay Bothroyd, Mark Bright, Deon Burton, Tommy Caton, Carlton Cole, Garth Crooks, Jermaine Defoe, Paolo di Canio, Alan Curbishley, Jason Euell, Ricardo Fuller, Keith Gillespie, Greg Halford, Ray Harford, Sasa Ilic, Carl Ikeme, Mark Kinsella, Radostin Kisishev, Paul Konschesky, Paul Mortimer, Danny Murphy, Scott Parker, Leighton Phillips, Frazer Richardson, Dennis Rommedahl, John Salako, Jonjo Shelvey, Danny Shittu, Allan Simonsen, Alex Song, Ben Thatcher,
Den 17. mann

Leedsfan

Jeg håper dette laget starter:



Benk: Ashdown, Dawson, Diouf, Tonge, Poleon, Habibou og Varney.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Hobben

Jeg håper på dette laget:

Ashdown

Byram - Peltier - Pearce - White

Poleon - Green - Norris - Hall

McC - Habibou
Rogaland Whites

Tom S

Ja, blir spennende å sjå om Redfearn gjer store endringer i start 11'eren.

Satser han på unggutta for fullt; Byram, White, Poleon og Dawson?
Eller køyrer han "safe" med de erfarne?

Bytter han ut Kenny med Ashdown?

Skifter har kaptein?
Gjorde han ikkje det i fjor?

Gleder meg til kamp!
COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Ja, blir spennende å sjå om Redfearn gjer store endringer i start 11'eren.

Satser han på unggutta for fullt; Byram, White, Poleon og Dawson?
Eller køyrer han "safe" med de erfarne?

Bytter han ut Kenny med Ashdown?

Skifter har kaptein?
Gjorde han ikkje det i fjor?

Gleder meg til kamp!

Skiftet han kaptein forrige sesong?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Tom S

Ja, blir spennende å sjå om Redfearn gjer store endringer i start 11'eren.

Satser han på unggutta for fullt; Byram, White, Poleon og Dawson?
Eller køyrer han "safe" med de erfarne?

Bytter han ut Kenny med Ashdown?

Skifter har kaptein?
Gjorde han ikkje det i fjor?

Gleder meg til kamp!

Skiftet han kaptein forrige sesong?

Nei, eg som blingser litt. Lonergan overtok vel som kaptein etter at Howson vart solgt, så skifte Warnock ut Lonergan som kaptein med Snoddy. Husket først bare at det var "store" omveltinger i kapteiner på den tid i fjor...
COME ON LEEDS !!

Leedsfan

Ja, blir spennende å sjå om Redfearn gjer store endringer i start 11'eren.

Satser han på unggutta for fullt; Byram, White, Poleon og Dawson?
Eller køyrer han "safe" med de erfarne?

Bytter han ut Kenny med Ashdown?

Skifter har kaptein?
Gjorde han ikkje det i fjor?

Gleder meg til kamp!

Skiftet han kaptein forrige sesong?

Nei, eg som blingser litt. Lonergan overtok vel som kaptein etter at Howson vart solgt, så skifte Warnock ut Lonergan som kaptein med Snoddy. Husket først bare at det var "store" omveltinger i kapteiner på den tid i fjor...

Det ville blitt feil hvis Redfearn gjorde Norris til kaptein og så kommer den nye manageren inn og gjør Ross til kaptein.. Rein hypotese..
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sveifors

Leeds har divisjonens dårligste bortestatistikk

Charlton har divisjonens dårligste hjemmestatistikk.

Kan jo bli interessant?
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Bites Yer Legs

LUFC Official @LUFC

Leeds team v Charlton: Kenny, Byram, Pearce, Peltier, Warnock, Green, Norris, Tonge, White, Morison, McCormack. #lufc

Leeds subs v Charlton: Ashdown, Austin, Varney, Brown, Habibou, Diouf, Poleon. #lufc

Ingen Dawson:

Adam Pope @APOPEY 1m

#lufc @bbcleeds understands that Chris Dawson has not been risked at Charlton due to a knock.
« Siste redigering: April 06, 2013, 15:09:11 av Bites Yer Legs »
KEEP FIGHTING!!

sveifors

Leeds team v Charlton: Kenny, Byram, Pearce, Peltier, Warnock, Green, Norris, Tonge, White, Morison, McCormack. #lufc

4-4-2, flott.
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life

Bites Yer Legs

Charlton Athletic FC @CAFCofficial 2m

Charlton: Hamer; Solly, Wiggins, Dervite, Morrison; Pritchard, Harriott, Hughes, Jackson; Fuller, Kermorgant. (IL) #cafc
KEEP FIGHTING!!

Leedsfan

Leeds team v Charlton: Kenny, Byram, Pearce, Peltier, Warnock, Green, Norris, Tonge, White, Morison, McCormack. #lufc

4-4-2, flott.

Håper White lykkes på venstrekanten. Da har vi en spillende sentral midtbane, håper det kan funke.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

B_Ød

lykke tæl a kara...
Ups & Ups!!

Mr. Leeds

Leeds team v Charlton: Kenny, Byram, Pearce, Peltier, Warnock, Green, Norris, Tonge, White, Morison, McCormack. #lufc

4-4-2, flott.
Kanskje. Alternativt kommer Charlton til å dominere midtbanen... Er det en lagdel jeg er skuffa over så er det midtbanen. Håper jeg tar feil og at vi får ha ballen litt vi også!
Sjekk ut dette gratis manager spillet på nettet:

www.hattrick.org

asLeeds

DALHEIM WHITES

Le Jardin

ingen Varney!!  "Juble"

Er det håp tross alt?

Terje, som gleder seg til kamp for første gang på lenge
"Victory is in our sights"

Leedsfan

Leeds team v Charlton: Kenny, Byram, Pearce, Peltier, Warnock, Green, Norris, Tonge, White, Morison, McCormack. #lufc

4-4-2, flott.
Kanskje. Alternativt kommer Charlton til å dominere midtbanen... Er det en lagdel jeg er skuffa over så er det midtbanen. Håper jeg tar feil og at vi får ha ballen litt vi også!

Eller spiller vi 4-3-3?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sveifors

nr 4  Johnny Jackson er en god spiller for charlton, scorer ofte på frispark, eller Andy Hughes er jo en innsatsspiller.

Vi burde ta 3 poeng her, det er viktig og roe ned nedrykkspøkelse, så kan vi spille litt ungdomsspiller i avslutningen
Sveifors

Always look on the LEEDS side of life