Ankergren vs Westwood - straffespark

Started by Leeds04, May 13, 2008, 23:18:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeds04

Straffespark kan avgjøre playoffen.

Er det noen som har "stats" på keepene mtp straffespark?

Og hvem tar våre straffer? 
"Why settle for more, when you can settle for less"

auren

Aner ikke hvordan forholdet mellom disse to er. Men statistikken taler vel for bortelaget om det blir straffespark, og det er jo bra.

Her er mine 5 straffeskyttertips:

Beckford, Freedman, Douglas, Johnson og Kilkenny

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

RuneSve

Bare ikke la Kandol ta straffe hvertfall. Regel nr 1.

McMidjo

Westwood har reddet hver eneste straffe i hele sin karriere, og Ankergren har vel reddet ca halvparten av de få straffene Leeds har fått mot seg de siste sesongene(?).

Beckford har scoret på de siste to straffene Leeds har fått, og jeg regner med at Freedman og Prutton også står langt framme når straffene skal tas.

The Football League angir ellers på sine statistikksider at Leeds er det eneste laget i L1 som ikke har fått straffe mot seg denne sesongen (noe som er feil, iom at vi fikk en mot i kampen mot Prot Vale), så Ankers har ikke fått allverdens trening på dette.

Vanskelig å finne noen god statistikk for keeperne ....

- og opplysningen om Westwood var en spøk...  :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Per-Stian

I ein eventuell straffekonk har eg stor tiltru til vår danske sisteskanse. Litt meir usikker på straffeskyttarane, men Becks og Howson bør vere "sikre" kort.

4ever arcticwhite

Quote from: RuneSve on May 13, 2008, 23:30:12
Regel nr. 2:
Dersom det går mot straffekonk; ta Kandol av banen de siste sekundene før fløyta går, selv om det betyr at vi må avslutt kampen med en mann mindre. Da kan han i alle fall ikke ta straffespark.
The future's so White I've got to wear shades 8)

Budda

Quote from: 4ever on May 14, 2008, 08:36:52

Dersom det går mot straffekonk; ta Kandol av banen de siste sekundene før fløyta går, selv om det betyr at vi må avslutt kampen med en mann mindre. Da kan han i alle fall ikke ta straffespark.

Hva med å ikke ha han på banen i det hele tatt? Han sitter godt på benken
Endre

Joe Jordan

Quote from: Budda on May 14, 2008, 09:33:21
Hva med å ikke ha han på banen i det hele tatt? Han sitter godt på benken

Hear hear. Men innbytteralternativene er få. Hadde trua på Elding men han ser ikke ut til å slå til.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

Therese

Regel nr. 2:

ENIG!
Years after the Chernobyl accident and am I the only one that’s disappointed? Still no superheroes.

Bites Yer Legs

Slutt med denne Kandol-hundsingen, skal takke han for at vi har en netting. Glimrende chaosmaker. Kan bli ekstremt viktig imorgen om Westwood igjen får hjelp fra oven!!

KEEP FIGHTING!!

Erik_

Regel nr. 2:
Hjelpe meg. Skal vi ikke bare trekke oss fra kampen om det skulle bli straffespark. Så er vi sikra at ingen bommer...

For egen skyld håper jeg vi slipper noe straffekonk.

Asbjørn

Quote from: bites yer legs on May 14, 2008, 13:52:55
Slutt med denne Kandol-hundsingen, skal takke han for at vi har en netting. Glimrende chaosmaker. Kan bli ekstremt viktig imorgen om Westwood igjen får hjelp fra oven!!

Igjen, "bites" har et poeng. Han er god å ha til "sitt bruk" - i første halvdel av sesongen kan vi vel takke ham for brorparten av Becks mål... Ikke det at jeg akkurat vil ha ham i noen startoppstilling, men han kan "make a difference", i motsetning til de fleste i dagens tropp...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

berlin

Quote from: Asbjørn on May 14, 2008, 17:06:19

Igjen, "bites" har et poeng. Han er god å ha til "sitt bruk" - i første halvdel av sesongen kan vi vel takke ham for brorparten av Becks mål... Ikke det at jeg akkurat vil ha ham i noen startoppstilling, men han kan "make a difference", i motsetning til de fleste i dagens tropp...

...rent nylig minnes jeg at Freedman scoret mot Carlisle på overtid.
Hvem var så sterkt delaktig i at Freedman fikk denne sjansen, som han tok godt vare på.  ;)

berlin

Ankergren vs Westwood har jeg ingen helt klart oppfatning av hvem som er best,
til tross for at Westwood har noe lenger rekkevide (høyere enn Casper), og han virker
dessuten ikke like "tung i sessen" som den godeste Robinson, som jeg vireklig ikke ville hatt i mål på straffekonk.

Sånn ca uavgjort mellom Westwood og Ankergren vil jeg tippe, muligens en ørliten knapp på Westwood (ble jo imponert over fyren på mandag). Keepere har jo dessuten mer eller mindre press på seg i slike situasjoner, da det er sjelden de får skylden for at en straffe går inn.

Dermed er det opp til de 5 utvalgte hos Carlisle og Leeds.
Så avgjørende som dette er ( minst på linje med cup- eller EM/VM-finaler) vil de fleste normale spillere være så nervøse at de holder på å pi... på seg. Noen ganger ser jeg spillere som virker helt "coole" og scorer enkelt og kontrollert. De er altså ikke normale, de burde underlegges en grundig psykologisk undersøkelse før de går fra fotballyrket til andre yrker.  ;D

Det er nok noen få som peker seg ut i Leeds-troppen, men den mest selvskrevne (f.eks Beckford) kan feile. Beckham er eksempel på det. At Batty fikk (eller ble bedt om) ta straffe for England den gangen, var ganske ufattelig, men det ser gjerne ut som om forsvarspillere like godt kan score som angripere. Umulig å si. Til tross for bortebane, en straffekonk med Leeds involvert ser jeg ikke optimsitisk på, det er bare en følelse jeg har.

RuneSve

Jeg har ingenting i mot at Kandol spiller, er ingen som er såå overlegne han på laget nå uansett (nå som Beckford er delvis). Men jeg står ved at han ikke bør ta straffe, han er ikke sikker nok med føttene. Finnes bedre alternativer på laget enn han til å ta en avgjørende straffe.

Asbjørn

Quote from: RuneSve on May 14, 2008, 19:05:04

Jeg har ingenting i mot at Kandol spiller, er ingen som er såå overlegne han på laget nå uansett (nå som Beckford er delvis). Men jeg står ved at han ikke bør ta straffe, han er ikke sikker nok med føttene. Finnes bedre alternativer på laget enn han til å ta en avgjørende straffe.

Straffen han forsøkte å ta i vinter diskvalifiserte ham vel for straffeskytting for ages fremover...  ::)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Enig i det, Asbjørn og tar spøken, men man skal faktisk ikke kimse av hva Kandol gjorde den gangen.

Ã... 'stjele' en straffe for så å bomme, er jo selvsagt ikke å levere, men det å i det hele tatt ville ta ballen og nesten krangle om å få skyte, er utelukkende positivt. Det minner om vinnerinnstinkt. Dette eksempelet er kanskje bare vagt, men se på Drogba og Ballack fra oppgjøret mot Manchester United i selve seriefinalen...

Håper Leeds-laget går ut på banen sånn i morgen.
Marching on together!