Main Menu

Nye eiere?

Started by pedro, August 04, 2008, 10:34:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DenHviteYeboah

Quote from: auren on August 04, 2008, 11:27:59
Quote from: marve on August 04, 2008, 11:08:55
Quote from: pedro on August 04, 2008, 10:34:44
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article1509015.ece

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Tror vi bare kan glemme det .Så heldige er vi bare ikke dessverre.

Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med overskudd. Satsin funker dessverre ikke lenger....skulle ønske det var slik, men penga rår fortsatt...
Med en billionær slipper jeg å høre rykter om gammelt rask ,lån og free g på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren
ja auren, jeg vil bli oppkjøpt av en billionær!Den romantiske modellen din funker ikke lenger...og så slipper vi å høre om gammelt rask,tvilsomme lån og gamlinger uten kontrakt som skal til klubben ;) ;)
penga rår i foppalen auren,slik er det bare ;D
Hvilke lag blant de 10 beste i England har en haug med lokale spillere på laget?????

Dennis

Quote from: DenHviteYeboah on May 24, 2010, 19:21:44
Hvilke lag blant de 10 beste i England har en haug med lokale spillere på laget?????

Verdens beste fotballag stilte med ni spillere fra eget ungdomsakademi mot Villarreal i en kamp som hadde alt å si for serieutfallet.

Det er mulig, selv om engelske klubber drives på en skremmende måte økonomisk.  8)
Marching on together!

berlin

Verdens 6 rikeste har lagt inn bud på Newcastle, får han ikke kjøpt de, så vil han satse på Leeds.

Heldig? Vil du virkelig bli kjøpt opp av billionærer som vil leke seg slik som Roman i Chelsea? Håper ALDRI Leeds opplever slike oppkjøp. Lokale investorer med hjerte for klubben ville vært det beste, slik som Duncan Revie. Når disse billionærene trekker seg ut av klubbene så risikerer man å kollapse totalt økonomisk.

Nei... Få heller inn noen som kan styre klubben med økonomisk vett og få Leeds til å gå med overskudd. Satsin funker dessverre ikke lenger....skulle ønske det var slik, men penga rår fortsatt...
Med en billionær slipper jeg å høre rykter om gammelt rask ,lån og free g på egne talenter og smarte spillerkjøp som på slutten av 90-tallet er veien å gå.

auren
ja auren, jeg vil bli oppkjøpt av en billionær!Den romantiske modellen din funker ikke lenger...og så slipper vi å høre om gammelt rask,tvilsomme lån og gamlinger uten kontrakt som skal til klubben ;) ;)

ikke bare i fotballen, DHY, penga rår i hele samfunnet. For å si det sånn: Staten og kapitalen går hånd i hånd.

Eller kanskje: Så lenge det er kapital, er det håp?

asLeeds

Quote from: Mr Kaizer on May 24, 2010, 19:24:48

Verdens beste fotballag stilte med ni spillere fra eget ungdomsakademi mot Villarreal i en kamp som hadde alt å si for serieutfallet.

Det er mulig, selv om engelske klubber drives på en skremmende måte økonomisk.  8)

nest beste meiner du vell? ;) ;D
DALHEIM WHITES

Runar

Antar a det er Barca som er eksempelet...

God på å utvikle egne spillere, men akademiet deres koster mer enn hele toppsatsningen vår

ollan

Quote from: Runar on May 24, 2010, 20:53:09

God på å utvikle egne spillere, men akademiet deres koster mer enn hele toppsatsningen vår

og Barca bruker en del mill. euro på barnestjerner som de henter fra områder langt fra Barcelona, kynisme heter det.
Ollan

Dennis

Quote from: Runar on May 24, 2010, 20:53:09

Selvsagt, poenget er at man kan komme langt med lokale spillere og talenter som hentes inn tidlig i utviklingen. Barcelona er det ekstreme eksemplet. Det koster penger, men er en langt bedre form å drive på - i mine øyne - kontra Chelsea-stilen. Man er hele tiden "forsikret" ettervekst i spillergruppa og den kan også være en måte å tjene penger på ved salg.

Nå var det hele ment som en liten spøk også da...

Forøvrig ganske klar på hvilken klubb jeg finner mest kynisk av Barcelona og erkerivalen!  ::)
Marching on together!

Runar

Barca er ikke akkurat de henter fra hele verden - Og bryter mange regler etter sin søken på talenter. Er usikker på om de har denne lokale arbeidsradiusen som man skal gorholde seg til i england.

Er ikke uenig med at satsningen på talenter må justeres opp. Desverre så tolker jeg de siste generasjonene som robbet i forhold til talent.

Færre spillere på u.landslagene blant akademigutta no, mye pga andre klubber har plukket opp de spillerne vi hadde i våre rekker. Hvorvidt det er noen nye 14-16 åringer i jære, vet jeg lite om.

auren

auren

Hvorfor siterer du innlegget mitt for så å redigere sitatet mitt? Det sitatet har jeg ikke kommet med. Forfalskning rett og slett! Din tølper!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

DenHviteYeboah

var ikke meningen å forfalske noe innlegg.Er det noe som har gått meg hus forbi?Jeg bare kommenterte din modell. ;D

Dennis

Quote from: Runar on May 24, 2010, 22:46:00
Barca er ikke akkurat de henter fra hele verden - Og bryter mange regler etter sin søken på talenter. Er usikker på om de har denne lokale arbeidsradiusen som man skal gorholde seg til i england.

Er ikke helt sikker på hva du mener med den første setningen, men antar det er "Barca er ikke akkurat lokale, de henter fra hele verden..." eller noe i den duren? Ettersom du følger på med "Og bryter mange regler..."

Selvsagt henter de talenter fra hele verden, det samme gjør Arsenal, Chelsea, Tottenham, Inter, Manchester United, Liverpool, osv osv osv. Denne formen for drift kan kalles kynisk; det samme kan utvilsomt måten Real Madrid driver på hvor de kaster agn til spillere i media og uten snev av interesse for økonomisk drift henter inn det de får plass til av spillere med stjernestatus.

Spørsmålet blir hva som hypotetisk er mest lønnsomt på sikt: 4-500 millioner på en 28 år gammel enkeltspiller eller den samme summen i talentutvikling, om man driver målrettet og riktig... Jeg er fortsatt ikke i tvil over hvilken modell jeg ville valgt.

OM du mener - correct me if I'm wrong - at Barcelona ikke har lokale talenter, så er det på tide å lese laglista en gang til. Valdes, Pique, Puyol, Busquets, Bojan og Xavi er alle katalanere. Jeg tør også påstå at en klubb om Arsenal er langt mer kynisk i talentstøvsugingen enn Barcelona, som har en og annen brasse, men hovedsaklig består av spanske unggutter.

Når det gjelder Leeds, bør vi fortsatt ha en strålende mulighet til å utvikle egne talenter og til stadighet kanskje ha minst to-tre lokale gutter i startoppstillingen. Da snakker jeg om både Leeds og Yorkshire. Det bør selvsagt ikke være noe krav; spillerne må være gode nok.

Som tidligere forsøkt sagt var dette med Barcelona kun ment som en liten spøk mot DHYs argument, ikke som diskusjonsgrunnlag. Likevel er det veldig interessant. Jeg påstår ikke at Leeds skal følge Barcelona, økonomisk er vi lysår unna det som legges ned i den delen av fotballverden og som tidligere skrevet var dette et ekstremt eksempel og først og fremst en spøk.

Også Leeds under O'Leary bestod av godt med mer lokale gutter som Smith og kanskje Robinson, men også med fremproduserte talenter født andre steder, i Harte, Kelly, Woodgate, Kewell osv. Nå er nok forutsetningene noe annerledes enn hva vi kunne få til i PL-tiden, men skal man tro ledelsens uttalelser etter opprykket, skal også speidersystemet utvikles igjen.

Jeg håper Leeds vil fortsette å bruke penger på å få frem egne talenter, men det kreves satsing og dyktige trenere. Antakelig vil opprykket gi noe større økonomisk mulighet for å utnytte fasilitetene.

Marching on together!

Runar

Som sagt jeg er en forkjemper for bruk av lokale talenter (hentet fra Leeds eller hvor som helst spiller ingen trille).

MEN jeg tror at akademiet vårt har blitt bygget så kraftig ned de siste 6 årene at det ikke eksisterer så veldig mange spillere derfra som kan ta steget opp i Leeds sin A-stall.

Leeds har gjennom all moderne tid produsert gode spillere, men da har vi hatt et av de dyreste akademiene. Idag er tilfellet at store deler av staben og apparatet rundt akademiet er skiftet ut og bygget ned, da er det ikke naturlig og tro at etterveksen skal være god nok til at vi produserer flere spillere på et høyere nivå.

Jeg var under den oppfatning at vi kunne få mest igjen av akademiet vårt de første sesongene etter nedrykket fra PL. Da var A-stallen svak, men talent arbeidet hadde vært PL kvalitet i årene i forkant. Talentene som sto å banket på døren hadde plenty av u-landskamper. Walton, Parker, Kilgallon, Carson, Lennon, Richardson, Woods, Winter, Keogh med flere (som ikke slo igjennom) var høyt rangert på et internasjonalt talentnivå - Det jeg har sett av dagensungutter vitner ikke om samme kvalitet.

At Barca har en unik posisjon i forhold til talentarbeid er hevet over en hver tvil. Støvsugingen er nok ikke de verst på.

Skal man få utbytte av talentarbeid så kan man ikke heve utbytte av det arbeidet før 3-5 år etter satsningen har startet. Jeg er desverre av den oppfatningen i dag, at veien til langvarig suksess og berømmelse i europa går gjennom skikkelig talentatsning i Leeds. Men at dette ikke er gjennomførbart med dagens modell og at kortsiktig opprykk til PL er avgjørende for å kunne skape et leve dyktig talentarbeid.