Spiller: Lucas Perri

Started by auren, July 26, 2025, 20:01:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HåvardK

Quote from: Eirik on January 05, 2026, 12:31:15Jeg tror heller ikke vi kjøper ny keeper i januar, men mener Perri har så mange svakheter at det er like greit å rive av plasteret med en gang. Syns vi ser antydninger til at medspillerne ikke stoler på ham, og midtstoppernes frustrasjon etter 1-1-målet i går minner om det vi så flere ganger med Meslier i fjor.
En kan jo begynne å lure på om Meslier og Perri trener hverandre. Syns de sliter med de samme tingene, stort sett. Meslier var/er bedre en mot en, uten tvil, mens Perri er veldig god på utkast.

Bellini

Synes også han er en stor oppgradering fra Meslier, og at han har spilt bra til nå har vært noe å sette fingeren på men er ikke mange keepere som ikke har det!!!
Har null tru på at vi kan hente en ny i januar og tror han har forbedring i seg. Spesielt er han mye bedre ute i feltet ved døballer og innlegg og bra på strek. Men kan absolutt forbedre seg på distribusjonsdelen.

Men jevnt over levert bra, er ikke her vi har tapt mest

Dylan

Han må vel ta målet i går på sin kappe, altfor passiv/ubesluttsom når ballen tres igjennom. Enten full speed ut eller forbli i målet når det er forsvarsspiller i duell. Men ellers har det vel ikke vært mange tabber som har kostet poeng slik det var tilfelle med Messlier i fjor. Jeg tenker Darlow er på ca samme nivå som Perri, så en keeper inn må være en betydelig forbedring. Ser tabber hos de "store" keeperene også, så jeg ville gitt han mer tid og prioritert å bruke penger på andre lagdeler nå i januar.

stian

Jeg er også meget skeptisk til nivået til Perri. Det er vanskelig å se hvor styrkene hans ligger. Strek? Felt? Overblikk til å sette i gang angrep? Distribusjon til å starte angrep? Evne til å rykke ut i sweeperrollen?

Han kan kaste ballen skikkelig langt, så lenge det ikke involverer å treffe noe spesifikt i andre enden. Utover det har jeg ikke sett noe som tilsier at han er verdt pengene. Du ser at ManU har identifisert ham som svakt ledd i måten de kjører dødballene på. Frykter at dette er et skikkelig bomkjøp til høy pris for en keeper.

Asbjørn

Farke på dagens Newcastle-presser:

Perri
You have to deliver your spot - we have spoken open anad honest about Lucas last game. Seven games unbeaten. I like when people raise their hands and admit to a mistake. It's OK to be self critical. We don;t have to speak about this topic right now.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/daniel-farke-offers-stance-leeds-33171614

Daniel Farke has underlined that Lucas Perri must continue to perform to keep his place amid questions about his performances since arriving at Leeds United.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eirik

DF: "In this moment I can't protect him (Perri) from the criticism. He should have saved it." (Adam Pope på Twitter).

Noe kan nok forklares med frustrasjon etter et veldig surt tap, men dette er altså andre kamp på rad hvor Farke offentlig kritiserer Perri. Jeg syns manageren skal støtte egne spillere i media, men samtidig gir det et lite håp om mulig keepersignering nå i januar!

leedslife

A goalkeeper would be expected to save Harvey Barnes' 90+12 minute winner 83% of the time, according to xGOT.

HåvardK

Quote from: Eirik on January 08, 2026, 00:38:07DF: "In this moment I can't protect him (Perri) from the criticism. He should have saved it." (Adam Pope på Twitter).

Noe kan nok forklares med frustrasjon etter et veldig surt tap, men dette er altså andre kamp på rad hvor Farke offentlig kritiserer Perri. Jeg syns manageren skal støtte egne spillere i media, men samtidig gir det et lite håp om mulig keepersignering nå i januar!
Tror ikke det blir noen ny signering, men regner med at Darlow står mot Derby på søndag, og at hans prestasjon der vil gi en pekepinn på hvordan keeperplassen blir bekledt fremover.

Sydhagen

Er det noe jeg vil kritisere Farke for den siste tiden så er det den offentlige kritikken av Perri. Det er ikke sånn man bygger opp en spiller. Håper at dette ikke går ut over sammenholdet i laget.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: Sydhagen on January 08, 2026, 10:13:15Er det noe jeg vil kritisere Farke for den siste tiden så er det den offentlige kritikken av Perri. Det er ikke sånn man bygger opp en spiller. Håper at dette ikke går ut over sammenholdet i laget.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Ja, dette er litt merkelig av Farke. Tidligere stod han veldig bak Meslier selv etter mye grovere tabber. Spekuleres på Waccoe at førsteprioriteringen til Farke var Nubel, og at han derfor har enklere for å kaste ham under bussen.

Darlow blir nok å stå fremover nå tror jeg.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Quote from: auren on August 25, 2025, 12:06:44
Quote from: Kato on August 25, 2025, 11:17:42Galskap å foreslå å vrake den nye førstekeeperen etter to serierunder.

Han må få tid på seg, ingen tvil. Men så langt virker han ikke et fnugg bedre enn Meslier. Faktisk verre i distribusjon, passiv i feltet og virker litt treg. Men ingen keepertabber enda, selv om målet til Saka så litt rart ut.

Jeg har dessverre også mine tvil om Perri, men la han få 10-15 kamper før vi dømmer han.

auren

Burde jo ikke kommet tilbake som keeper igjen etter at Darlow tok over. Mine bekymringer etter bare å ha sett ham et par kamper var riktige. Tilbake til Lyon til sommeren?

auren

Kato

Quote from: auren on January 08, 2026, 10:30:39
Quote from: auren on August 25, 2025, 12:06:44
Quote from: Kato on August 25, 2025, 11:17:42Galskap å foreslå å vrake den nye førstekeeperen etter to serierunder.

Han må få tid på seg, ingen tvil. Men så langt virker han ikke et fnugg bedre enn Meslier. Faktisk verre i distribusjon, passiv i feltet og virker litt treg. Men ingen keepertabber enda, selv om målet til Saka så litt rart ut.

Jeg har dessverre også mine tvil om Perri, men la han få 10-15 kamper før vi dømmer han.

auren

Burde jo ikke kommet tilbake som keeper igjen etter at Darlow tok over. Mine bekymringer etter bare å ha sett ham et par kamper var riktige. Tilbake til Lyon til sommeren?

auren

Jeg tror Farke er lei av svakt keeperspill. Aldri hørt han uttale seg slik han gjorde etter de to siste kampene. Ser ikke bort fra at det hentes inn en lånekeeper. Trafford er mitt foretrukne valg.

Asbjørn

Quote from: Kato on January 08, 2026, 11:20:20Jeg tror Farke er lei av svakt keeperspill. Aldri hørt han uttale seg slik han gjorde etter de to siste kampene. Ser ikke bort fra at det hentes inn en lånekeeper. Trafford er mitt foretrukne valg.
Trafford er et fantastisk forslag. Han kan ikke være mye fornøyd med å være andrekeeper.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Hvis det i det hele tatt er realistisk så kommer det ihvertfall heftig lønn for 4 keepere.
Tenker den 30 millioner signeringen av Trafford i sommer ikke akkurat bærer noen juniorlønn.
Vil tippe Perri og Meslier og sitter på relativt solide kontrakter.

Kato

Quote from: leedslife on January 08, 2026, 11:52:04Hvis det i det hele tatt er realistisk så kommer det ihvertfall heftig lønn for 4 keepere.
Tenker den 30 millioner signeringen av Trafford i sommer ikke akkurat bærer noen juniorlønn.
Vil tippe Perri og Meslier og sitter på relativt solide kontrakter.

Samtidig så kan ikke en keeper som Trafford bli sittende på benken i City.

Eirik

Trafford ville vært en drøm, og verdt hver krone i lønn ut sesongen!

leedslife

Lucas Perri has the lowest save percentage (56.7%) in the Premier League this campaign (10+ apps) and the 2nd-lowest distribution rate by any PL goalkeeper (53.3%).

Uncharacteristically called out twice in four days by Daniel Farke. Weakest link in the team needs addressing.

@LUFCDATA

Hawley

Quote from: leedslife on January 08, 2026, 14:52:55Lucas Perri has the lowest save percentage (56.7%) in the Premier League this campaign (10+ apps) and the 2nd-lowest distribution rate by any PL goalkeeper (53.3%).

Uncharacteristically called out twice in four days by Daniel Farke. Weakest link in the team needs addressing.

@LUFCDATA

Statistikk lyver sjelden

auren

Quote from: leedslife on January 08, 2026, 14:52:55Lucas Perri has the lowest save percentage (56.7%) in the Premier League this campaign (10+ apps) and the 2nd-lowest distribution rate by any PL goalkeeper (53.3%).

@LUFCDATA

Bieffekten er like problematisk: spillerne fremstår ikke helt trygge på ham og blir usikre i spillet sitt. Dette så vi også med Meslier, og hvor stor forskjell det gjorde for forsvarsenheten da Darlow kom inn og utstrålte autoritet og trygghet.

auren

Josch

Perri kom fra Lyon i Ligue1. Da kan man ikke vente at han er god PL-keeper fra dag 1. Tempoet og presset i feltet er annerledes i hver kamp nå. Her møter han 19 gode lag i 38 kamper.

Skal Leeds ha en god keeper så bør de kjøpe en som spiller i England nå, med proven kvalitet. Da blir det fort mye dyrere enn Perri. Perri er et økonomisk valg i forrige transfer vindu. Man la ikke de store pengene i en keeper. Gode keepere er svært dyre. Fordi de er sjelden vare.

Man kan kjøpe en som er dyr og god eller kjøpe et talent som man utvikler, som Meslier var (som stagnerte).

Eller man kjøper en PL-veteran, som har noen år igjen , og er over toppen.

Jeg tviler på om Leeds betaler store penger for en keeper i dette vindu. Perri blir nok værende, byttes kanskje ut noen kamper etter tabber.

leedslife

DF: "I like to be open. Lucas had situations in last two games. Important not to hide this fact. Call it how it is. Must not forget it is his first season here. Has to adapt to physicality in the box. Such a nice guy. Has to step up and deliver in this position though." #lufc

Kom over denne nå.
Synes jo ikke det er mye og utsette på Farke i post match hvis dette er konteksten.

Russel_Doig

Quote from: auren on January 08, 2026, 14:58:43

@LUFCDATA

Bieffekten er like problematisk: spillerne fremstår ikke helt trygge på ham og blir usikre i spillet sitt. Dette så vi også med Meslier, og hvor stor forskjell det gjorde for forsvarsenheten da Darlow kom inn og utstrålte autoritet og trygghet.

auren

Man trenger ikkje være noe geni for å se at Perri har mye å gå på, kanskje er det noe der og kanskje ikkje.

Men den nesegruse beundringen av Karl Darlow er jo helt på jordet! Såvidt passert 50 kamper i PL og på tampen av karrieren. Han er i alle fall ikkje løsningen!

HåvardK

Quote from: Russel_Doig on January 08, 2026, 19:03:08

@LUFCDATA

auren

Man trenger ikkje være noe geni for å se at Perri har mye å gå på, kanskje er det noe der og kanskje ikkje.

Men den nesegruse beundringen av Karl Darlow er jo helt på jordet! Såvidt passert 50 kamper i PL og på tampen av karrieren. Han er i alle fall ikkje løsningen!
Trenger ikke å snakke om beundring i det hele tatt for å forlange keeperbytte nå. Har akkurat sett kampen fra 80.minutt og ut, og bare i løpet av disse drøye tjue minuttene gjør Perri bortimot et tosifret antall merkelige inngripener.
Jeg har ventet på at Perri skulle ha fått bygd selvtillit i hele høst, men nå har jeg mista trua. Velkommen tilbake, Karl Darlow.

auren

@LUFCDATA

auren

Tror ingen her inne er full av beundring ift Darlow. Ingen klassekeeper, men pt er han nok den minst dårlige vi har. Til og med du er vel enig i at laget så helt annerledes ut med ham mellom stengene siste 10 kamper i fjor?

Har stort sett vært reservekeeper i Newcastle, men stått en del gode kamper for Wales. Habil keeper, intet mer.

auren

Russel_Doig

Quote from: auren on January 08, 2026, 21:15:08

@LUFCDATA

auren

Tror ingen her inne er full av beundring ift Darlow. Ingen klassekeeper, men pt er han nok den minst dårlige vi har. Til og med du er vel enig i at laget så helt annerledes ut med ham mellom stengene siste 10 kamper i fjor?

Har stort sett vært reservekeeper i Newcastle, men stått en del gode kamper for Wales. Habil keeper, intet mer.

auren

Habil keeper, neppe bedre enn Perri!
Darlow var kanonbra i fjor men dette er altså PL der dødballene blir pisket inn på hodesterke monster!