Defender set for new deal

Started by Lids, April 20, 2007, 17:58:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lids

Leeds boss Dennis Wise is considering offering defender Matt Heath a new deal at the club when his current one runs out in the summer.

The 25-year-old joined from Coventry on loan earlier in the campaign but was given a short-term deal when the loan came to an end and, after scoring the winner on Saturday against Burnley, he looks set to be offered a new contract.
Wise said: "Matty's done very well and he's had his moments.

"I know he'll stick his head in and he'll give you a chance at set-plays. He's old fashioned, head it and kick it. Nothing fancy.

"He knows his capabilities and does what I brought him here to do. He's much quicker than previous centre-halves that we've had."

Thomas
Thomas

Dennis

Syns Heath har tatt opp spillet betraktelig i Leeds-trøya utover våren og jeg ser gjerne at han skriver en ny kontrakt. Jeg tror han hadde spilt enda bedre med en naturlig forsvarssjef a la Radebe til å styre seg i de bakre rekker. Lubo og Heath virker ikke direkte komfortable med situasjoner der ballen kommer i bakrom, noe Wise burde sjekke nærmere i sommer.

Ellers tror jeg Heath vil være enda bedre i League One, dersom vi skulle rykke ned - Gud forby!

- Dennis
Marching on together!

chief

Nei,nei og atter nei.

Heath er ingen mann for fremtiden.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Dennis

quote:
Originally posted by chief

Nei,nei og atter nei.

Fair enough, chief, men hvem vil du ellers ha inn? Vi er ikke verdens mest attraktive klubb og dersom vi skulle gå ned, som er mer enn 50% sjanse for, hvem bedre vil vi da få? Vi slipper inn færre mål enn før og det må ha noe med kontinuitet i forsvaret å gjøre? Mannen er inget unikum av en fotballspiller, men ekstremt sterk på hodet både hjemover og fremover på banen. Han vinner utrolig mange baller på cornere, dersom de slåes på han.

- Dennis
Marching on together!

RoarG

Hadde denne nyheten kommet i des./jan. ville jeg ha kalt det en vits. Synes vel at Heath har spilt seg opp, men jeg synes også at midtforsvaret vårt (hele fireren for den del) har klart forbedringspotensial. Både Michalik og Heath har sin styrke i rent duellspill, mens jeg ikke er like imponert over deres plasseringsevne og fart. Nå bør man huske på hva Leeds hadde på (den ene) midtstopperplassen tidligere: Butler, som ikke var noe lyn akkurat. Sånn sett er Heath en forbedring, og han er bare 25 år. Ønsker at Leeds tar seg GOD tid til å finsikte transfermarkedet i sommer etter en rask og plasseringssikker midtstopper, uansett skjebne i mai. Vi kan i alle fall ikke spille over halve sesongen med forsvar som et katastrofeområde. Hent for all del inn en ny trener med ansvar for å drille forsvarsspill dersom Wise/Poyet ikke har tilstrekkelig kompetanse på feltet. Portsmouths forsvar gikk jo fra sil til betong etter ankomsten til Tony Adams.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Enig RoarG! Denne forsvarstreneren kan godt hete Lucas Radebe! [:o)]

- Dennis
Marching on together!

Erik_

Jeg synes fortsatt Marques og Lubo bør være det beste stopperparet vi har i dag. Men Heath har tatt seg betraktelig opp. Egentlig så er jeg glad vi ikke hentet inn så mange nye på den plassen. Da det var meget viktig å ha kontinuitet i den lagdelen, kontra det å hente inn ennå flere og kanskje bedre spillere. Kontinuitet er noe vi ikke har vært bortskjemt med denne sesongen...

Selv om Heath er vel klomsete på bakken en-mot-en, så har det vist seg å være et riktig trekk av Wise å bruke den hodessterke stopperen. At Heath får en forlenget kontrakt er helt greit, i mine øyne. I verste fall blir han backup neste sesong om det skulle komme inn noe bedre på den plassen. Dessuten ser det ut som han trives med å få spille for Leeds.

chief

quote:
Originally posted by Mr Kaizer

quote:
Originally posted by chief

Nei,nei og atter nei.

Fair enough, chief, men hvem vil du ellers ha inn? Vi er ikke verdens mest attraktive klubb og dersom vi skulle gå ned, som er mer enn 50% sjanse for, hvem bedre vil vi da få? Vi slipper inn færre mål enn før og det må ha noe med kontinuitet i forsvaret å gjøre? Mannen er inget unikum av en fotballspiller, men ekstremt sterk på hodet både hjemover og fremover på banen. Han vinner utrolig mange baller på cornere, dersom de slåes på han.

- Dennis

Det jeg mener er at vi må bygge et lag med spillere som har de kvalitetene som skal til for å bli gode nok til å spille i Pr.L.
Skulle så skje,at vi rykker ned (Gud forby) så har vi ikke noen mulighet til å hente toppspillere av øverste hylle.
Ok, da får vi se på våre egne juniorer,eller andre unge spillere fra lavere divisjoner. Disse må ha fart,teknikk,spillerforståelse og potensiale til å bli gode.
Da får vi heller leve med at de er urutinerte,og at det tar litt tid før de får den stabiliteten en klassespiller har.

Jeg mener at Haeth ikke har de kvaliteten som trengs for å bli en god midtstopper. Selv om han har gjort et par brukbare kamper nå,og scoret noen mål.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Masinga

Uenig med deg, Chief!

Jeg synes Matt Heath har spilt seg meget bra opp. Fortsetter han fremgangen holder det på dette nivået. Ikke minst har vi nå en midtstopper som scorer!

Det er bedre å kvitte seg med f.eks. Foxe.

Masinga, medl.nr. 1250
Masinga, medl.nr. 1250

berlin

En klisje er: "It's all about confidence". Om ikke selvtillit betyr alt, så har det definitivt mye å si. Det værste tilfellt vi har sett i senere tid, er jo Myhres innsats mot Tyrkia. De fleste er enige om at Leeds har en for god stall til å ligger der de ligger, og mange har påpekt at troppen vår nesten var lik den vi hadde i fjor ( i hvertfall de til Wise gjorde den første oppryddinga ).
Et av de beste eksemplene er jo Watford, som såvidt overlevde i CCC for 2 år siden, men som rykket opp i fjor. Jada, de rykker ned igjen, men det gjør jo "alle", såfremt de ikke er VELDIG gode (Wigan, Reading) eller er meget ressurssterke som Man city og......LEEDS? ( Tuller ikke, rykker vi opp i PL så kommer investorene løpende )

OK, jeg rotet meg bort fra poenget som her: Matt ha spilt på seg en dose selvtillit, og blitt bra ( Husk at Lucas ikke var verdens beste stopper til å begynne med ). Selvtilliten kan seff forsvinne også.

Synes denne tråden eksemplifiserer hva vi allvitende supportere gjør for noe: Dømmer for fort...meg selv inkludert. Men det er vel OK,
dvaske demokratiske supportere blir det jo ingen stemning av. Heath kan altså både være dårlig, middels og god, men kanskje ikke særdeles god, kanskje ikke meget god en gang.

chief

quote:
Originally posted by berlin

En klisje er: "It's all about confidence". Om ikke selvtillit betyr alt, så har det definitivt mye å si. Det værste tilfellt vi har sett i senere tid, er jo Myhres innsats mot Tyrkia. De fleste er enige om at Leeds har en for god stall til å ligger der de ligger, og mange har påpekt at troppen vår nesten var lik den vi hadde i fjor ( i hvertfall de til Wise gjorde den første oppryddinga ).
Et av de beste eksemplene er jo Watford, som såvidt overlevde i CCC for 2 år siden, men som rykket opp i fjor. Jada, de rykker ned igjen, men det gjør jo "alle", såfremt de ikke er VELDIG gode (Wigan, Reading) eller er meget ressurssterke som Man city og......LEEDS? ( Tuller ikke, rykker vi opp i PL så kommer investorene løpende )

OK, jeg rotet meg bort fra poenget som her: Matt ha spilt på seg en dose selvtillit, og blitt bra ( Husk at Lucas ikke var verdens beste stopper til å begynne med ). Selvtilliten kan seff forsvinne også.

Synes denne tråden eksemplifiserer hva vi allvitende supportere gjør for noe: Dømmer for fort...meg selv inkludert. Men det er vel OK,
dvaske demokratiske supportere blir det jo ingen stemning av. Heath kan altså både være dårlig, middels og god, men kanskje ikke særdeles god, kanskje ikke meget god en gang.

Bra at du nevner Radebe  i den sammenheng.
Det er riktig at han ikke var veldig god de første sesongene i Leeds, men han hadde basisferdigheter som overblikk,fart,og en brukbar teknikk.Med andre ord han hadde potensialet der.

Det han manglet var rutine,og taktiske ferdigheter. Når han fikk dette,var han den beste stopperen i Pr.L.

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

Sheridan

quote:
Originally posted by Masinga

Uenig med deg, Chief!

Jeg synes Matt Heath har spilt seg meget bra opp. Fortsetter han fremgangen holder det på dette nivået. Ikke minst har vi nå en midtstopper som scorer!

Masinga, medl.nr. 1250

Enig, Masinga

berlin

quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Masinga

Uenig med deg, Chief!

Masinga, medl.nr. 1250

Enig, Masinga

ja, det er rart at ikke The Foxes har hentet Foxe enda, må jo passe ypperlig inn der.[:o)]

Lars E

Heath har spilt seg opp fra grusom til grei nok. Håper derimot vi sikter noe høyere i spillermarkedet hvis vi overlever i CCC. God på hodet, og et brukbart angrepsvåpen, men mangler for mye..

Forever Leeds

Forever Leeds

chief

Som Wise selv har sagt det:God GAMMELDAGS midtstopper

1 4 all and all 4 1
1 4 all and all 4 1

leeds-4-eva

Vi risikerer lite ved å tegne kontrakt med Heath, han kommer ikke til å være lønnsledende,
og vil minimum være en grei squad-player i CCC, antagelig fast på laget i L1.

Tom S

Han holder i L1....

WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Per-Stian

Syns det er tidleg å spekulere i kontraktsforlengingar. Reknar med Heath ikkje er spesielt sugen på spel i League One, men der får vi eventuelt godt bruk for han. Dersom vi held plassen ser eg helst at vi skaffar ein mykje betre stoggar!