Skrevet av Emne: SPILLER: Sebastian Sorsa  (Lest 4636 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Promotion 2010

SPILLER: Sebastian Sorsa
« på: Januar 01, 2008, 18:48:42 »
Bassett: Sorsa er signet og han har kommet hit til Leeds! Han er en god kantspiller. Something different to what we have!

4-5 more to come!!!

Annet: Howsons skade er ikke too serious!
« Siste redigering: Desember 15, 2010, 13:37:57 av Promotion 2010 »
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Ferre

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #1 på: Januar 01, 2008, 19:14:28 »
Good, vi trenger kantspillere. Om han holder mål får tiden vise.

Masinga

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #2 på: Januar 01, 2008, 19:21:46 »
Er dette en avledningsmanøver fra Bassett? Har han behov for å sukre det unødvendige og bitre tapet mot Oldham? Fokuset må være på den spillerstallen man har og finne forbedringer. Men de fleste trenere har dessverre litt for lite greie på spillerutvikling og setter alt for stor lit til at en og annen nykomling skal snu en negativ trend.
Masinga, medl.nr. 1250

Erik_

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #3 på: Januar 01, 2008, 19:34:13 »
Etter det jeg hørte, var ikke dette noen form for avledningsmanøver fra tapet i det hele tatt.

Han stresset også at denne finske vingen ikke vil forandre Leeds dårlige form alene. Det er det heller de resterende som må stå for.

berlin

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #4 på: Januar 01, 2008, 19:48:59 »
Riktignok har denne finske vingen et uvanlig navn til å være finsk, nesten så man tillegger han sydlandske ferdigheter, ganske annerledes enn den mer kjente finske skiskytteren Hakki Hælinen.

Det er altså en U-21 spiller for Finland vi snakker om, ikke Robben eller Overmars, og han har 71 kamper og 4 mål for HJK.
Ettar at Da Costa har totalt falt gjennom, har jeg ikke veldige forventninger til spilleren, men blir jo gledelig overrasket om det allerede i vårsesongen viser seg å være et kupp.

Venter spent på om vi kan få napp på en dyktig midtbanespiller, men forundres over Kish spesielt.
« Siste redigering: Januar 01, 2008, 20:54:16 av berlin »

Per-Stian

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #5 på: Januar 01, 2008, 20:29:39 »
Riktignok har denne finske vingen et uvanlig navn til å være finsk, nesten så man tillegger han sydlandske ferdigheter, ganske annerledes enn den mer kjente finske skiskytteren Hakki Hælinen.

Det er altså en U-21 spiller for Finland vi snakker om, ikke Robben eller Overmars, og han har 71 kamper og 4 mål for HJK.
Ettar at Da Costa har totalt falt gjennom, har jeg ikke veldige forventninger til spilleren, men blir jo ledelig overrasket om det allerede i vårsesongen viser seg å være et kupp.

Venter spent på om vi kan få napp på en dyktig midtbanespiller, men forundres over Kish spesielt.

Heilt einig! Tør ikkje tru, men håpar veldig.

Promotion 2010

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #6 på: Januar 01, 2008, 20:37:44 »
Riktignok har denne finske vingen et uvanlig navn til å være finsk, nesten så man tillegger han sydlandske ferdigheter, ganske annerledes enn den mer kjente finske skiskytteren Hakki Hælinen.

Det er altså en U-21 spiller for Finland vi snakker om, ikke Robben eller Overmars, og han har 71 kamper og 4 mål for HJK.
Ettar at Da Costa har totalt falt gjennom, har jeg ikke veldige forventninger til spilleren, men blir jo ledelig overrasket om det allerede i vårsesongen viser seg å være et kupp.

Venter spent på om vi kan få napp på en dyktig midtbanespiller, men forundres over Kish spesielt.

Heilt einig! Tør ikkje tru, men håpar veldig.

DET ER TREDJE DIVISJON VI SNAKKER OM ALTSÃ…!!!!!!!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Leedsulf

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #7 på: Januar 01, 2008, 21:05:38 »
"4-5 more to come" høres interessant ut.

En høyreback, en midtstopper og en spiss hadde vi hvertfall hatt bruk for.
Nå spiller jo Huntington på lørdag i Heaths karantenefravær, så håpet mitt er at han blir værende fast der, og at eventuelt Michalik kommer inn som hans partner, hvertfall mens Rui er i Afrika.

Situasjonen til Huntington nå må være frustrerende.
Ã… bli satt bak Heath i køen når laget plukkes ut, vil jeg tro er nok til å ta bort det som er av selvtillit hos en stakkar.

berlin

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #8 på: Januar 01, 2008, 21:10:39 »
Riktignok har denne finske vingen et uvanlig navn til å være finsk, nesten så man tillegger han sydlandske ferdigheter, ganske annerledes enn den mer kjente finske skiskytteren Hakki Hælinen.

Det er altså en U-21 spiller for Finland vi snakker om, ikke Robben eller Overmars, og han har 71 kamper og 4 mål for HJK.
Ettar at Da Costa har totalt falt gjennom, har jeg ikke veldige forventninger til spilleren, men blir jo ledelig overrasket om det allerede i vårsesongen viser seg å være et kupp.

Venter spent på om vi kan få napp på en dyktig midtbanespiller, men forundres over Kish spesielt.

Heilt einig! Tør ikkje tru, men håpar veldig.

DET ER TREDJE DIVISJON VI SNAKKER OM ALTSÃ…!!!!!!!  8)

..oops....glemte et sekund eller 2 det, kunne nesten tenke meg en temporær alzheimer og levd litt i fortiden nå......
Seriøst, det skal bli spennende, Wise har lagt litt forventninger til karen. Men Da Costa kom fra gresk toppliga. Det er muligens større likhetstrekk
mellom finsk toppserie og engelsk CCC/L1, som kan slå heldig ut. La oss håpe det!

stefan

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #9 på: Januar 02, 2008, 04:47:52 »
Det virker som om det er mange som har troen på Huntington her inne. Selv er jeg mer skeptisk. I kampen mot feks Hereford, så overbeviste han ikke meg for å si det slik. 
www.tenforken.com

"Always carry a flagon of Whisky in case of snakebite and furthermore always carry a small snake." W.C Fields

Cherry

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #10 på: Januar 02, 2008, 09:07:52 »
Da Costa har jo aldri fått sjansen skikkelig!  Minner litt om tide til Rui...........plutselig "fant" vi en midtstopper i egne rekker gitt...........
Fatter ikke hvorfor man som ny spiller ikke får komme på banen i 3.divisjon i England, da
er det rett og slett dårlig scoutingarbeid i forkant av overgangen!!
Vet han ble sendt av banen i denne cupkampen, visstok hårreisende oppførsel- men og ikke være aktuell etter det blir bare dumt......
 

MrK

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #11 på: Januar 02, 2008, 11:58:56 »
kan fort bli en Jarko Wiss eller som annet søppel fra de tusen sjøers land - rart han ikke heller driver med roing!
Hope I'm wrong!
Hørt på Living Room; "where's the cardmachine"?

Dennis

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #12 på: Januar 02, 2008, 12:01:43 »
Setter ikke min lit til Sorsa som redningsmann! For det første så vi hvordan det gikk med da Costa (foreløpig) og i tillegg så man jo standarden på finsk liga med Tampere i CL-kvaliken. Greit, slik RBK framstod i CL er det way over our league, men Tampere var skremmende dårlig. Og hvis TAMPERE er det beste laget i Finland.......
Marching on together!

Sheridan

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #13 på: Januar 02, 2008, 23:17:02 »
me lyt sjå...

Jon R

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #14 på: Januar 03, 2008, 00:58:12 »
Med unntak av Ankergren, har ikke talentspeidingen til Wise & co akkurat vært veldig imponerende. Stort sett er det Blackwells menn som har vært forgunnsfigurer denne sesongen. Vi kan saktens håpe på et lite scoop, men CVen til denne Sorsa skaper ikke så store forhåpninger hos meg. Prove me wrong, Sebastian!  :)
Jon R.

supervisor

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #15 på: Januar 03, 2008, 07:52:28 »
Vi får håpe denne kantspilleren får en mulighet til å prøve seg, det gikk jo ikke så bra med den forrige. :)

SveinArve

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #16 på: Januar 06, 2008, 00:21:37 »
Har sett intervju med han. Likte denne karen som person. Virka jordnær og grei. Håper han lykkes!!
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

M

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #17 på: Januar 06, 2008, 00:25:06 »
hmmm , Jeg hørte rykter om at Sorsa skulle starte dagens kamp ?  Men Sorsa var ikke på benken heller ?

Kilkenny ble Man of the Match idag . Wise gjort et bra kjøp ? :O
LEEDS LEEDS LEEDS

Jon R

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #18 på: Januar 07, 2008, 23:35:00 »
Når det gjelder Sorsa så stod han over ka pen i hel en. Ã…r  ken  ti  d tte s   l vissto  vær at h n  i  e  v  r spi eber iget.  :)
Jon R.

Dennis

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #19 på: Januar 07, 2008, 23:36:03 »
Når det gjelder Sorsa så stod han over ka pen i hel en. Ã…r  ken  ti  d tte s   l vissto  vær at h n  i  e  v  r spi eber iget.  :)

 ;D
Marching on together!

Jon R

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #20 på: Januar 08, 2008, 00:48:00 »
på den seriøse siden: Har trålet "newsnow" de siste dagene, og kan ikke erindre å ha lest noe om hvorfor Sorsa var utelatt i 16 manns troppen mot Northampton. Trolig er han ikke "fit and ready" på dette nivået ennå.  :)
Jon R.

pedro

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #21 på: Januar 08, 2008, 08:49:08 »
på den seriøse siden: Har trålet "newsnow" de siste dagene, og kan ikke erindre å ha lest noe om hvorfor Sorsa var utelatt i 16 manns troppen mot Northampton. Trolig er han ikke "fit and ready" på dette nivået ennå.  :)

Og der bidrog eg med mange nye innlegg for deg lektor Jon R, snart når du 10.000. Skal følge godt med deg fremover, du må passe på og ikke skrive feil.
Leedsomaniac

berlin

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #22 på: Januar 08, 2008, 18:07:14 »
Det vil forundre meg mye om denne Sorsa blir å se på benken eller banen innen utgangen av januar.
Det blir nok tilvenning og trening + reservekamper på han.

Kan ikke sammenlignes med Kilkenny, som nettopp har spilt mye for Oldham og antaglige snakker bedre engelsk enn Sorsa.

Dennis

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #23 på: Januar 10, 2008, 18:36:35 »
Hvor er Sorsa har vi spurt...

Bassett nevner han på den offisielle siden under New Kids on the Block-artikkelen: "There's real competition for players. You've got Prutts and the two Sebs on the right[...]"

Det er da i alle fall noe8)

Source:
http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1211693,00.html
Marching on together!

Jon R

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #24 på: Januar 10, 2008, 18:40:23 »
på den seriøse siden: Har trålet "newsnow" de siste dagene, og kan ikke erindre å ha lest noe om hvorfor Sorsa var utelatt i 16 manns troppen mot Northampton. Trolig er han ikke "fit and ready" på dette nivået ennå.  :)

Og der bidrog eg med mange nye innlegg for deg lektor Jon R, snart når du 10.000. Skal følge godt med deg fremover, du må passe på og ikke skrive feil.

Tror du blander meg en annen her, pedro. Ikke er jeg lektor, og langtifra det verste språkpetimeteret på forumet her.  ;D
Jon R.

Læshy

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #25 på: Januar 11, 2008, 18:52:53 »
Her har vi svaret på hvorfor Sorsa ikke har vært med i noen av lagets tropper i det siste. Hentet fra klubbens off. sider:


The club have received international clearance for Finnish winger Seb Sorsa.

The player joined the club at the end of last week from HJK Helsinki, but was unable to feature against Northampton while waiting for international clearance.

The 23-year-old former Finland under-21 international has joined on an 18-month contract and will be now be available for selection for Monday's televised trip to face Crewe Alexandra.

Seb will join fellow new faces Peter Sweeney, Bradley Johnson, and Darren Kenton as possible debutants at Gresty Road.

Skipper Alan Thompson is also closing in on a return from injury while Ian Westlake is doubtful after taking a knock on the ankle during the 3-0 win against Northampton.

Rui Marques is unavailable due to international commitments, but Jonny Howson could return to the squad after completing 90 minutes in the reserves on Wednesday.
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

pedro

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #26 på: Januar 11, 2008, 20:58:38 »
på den seriøse siden: Har trålet "newsnow" de siste dagene, og kan ikke erindre å ha lest noe om hvorfor Sorsa var utelatt i 16 manns troppen mot Northampton. Trolig er han ikke "fit and ready" på dette nivået ennå.  :)

Og der bidrog eg med mange nye innlegg for deg lektor Jon R, snart når du 10.000. Skal følge godt med deg fremover, du må passe på og ikke skrive feil.

Tror du blander meg en annen her, pedro. Ikke er jeg lektor, og langtifra det verste språkpetimeteret på forumet her.  ;D

Ja, burde vel skrevet lektor med aprostroftegn. Har forøvrig aldri blandet deg med noen andre her på forumet. Det er vel få andre som kommenterer og korrigerer andres innlegg og eventuelle skrivefeil enn deg. Jeg for min del var levende interessert i denne Sorsa og eventuelle grunner til hvorfor han ikke var i stallen på lørdag. Nå har jeg endelig fått svaret, manglet internasjonal klarering. Og du Jon R, jeg har høyskole, men her på forumet slår jeg meg løs med alle typer av skriveformer og synes det er befriende i en ellers hektisk hverdag. Du ser det, vi som lever utenfor operaens indre sirkel (østlandet) er jævlig forståelsesfulle og forstår det meste av dialekter som blir servert her inne. Da forventer jeg egentlig at de fleste også forstår Rogalandsdialekten, men det får nå heller den enkelte avgjøre.

Men nå er det nok om dette, vi er Leeds og levende opptatt av det. Det er kun det som betyr noe for meg i hvertfall på dette forumet ;)

PS! Du manglet et ord i ditt siste innlegg i saken :D
« Siste redigering: Januar 11, 2008, 21:02:15 av pedro »
Leedsomaniac

kjelvi

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #27 på: Februar 22, 2008, 12:47:32 »

Seb er tatt ut i Finlands tropp som skal møte Mexico (U23) i Dallas 6/3.
Han blir derfor borte 1-8. mars.
Seb som ennå ikke har vært på Leeds' førstelag vil dermed være utilgjengelig for kampene mot Swindon og Bournemouth.

http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1247399,00.html

Jon R

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #28 på: Februar 22, 2008, 16:50:54 »
Det var da leit.  :)
Jon R.

bodøleeds

Sv: NY SPILLER: Sebastian Sorsa
« Svar #29 på: Februar 25, 2008, 02:36:14 »
Lovende spiller, god fart og fint driv i han, en god forsterkning :)