Avgjørelse: Ankesaken

Started by kjelvi, August 09, 2007, 19:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lojosang

Forøvrig ble Boston degradert en ekstra divisjon, da de fikk gjennom sin CVA, men ble nektet av HR å betale 100% av forballgjelden sin som en betingelse for å godta CVA. Så de er faktisk enda mer screwed enn vi er.

Enten må Football League legge om reglene sine umiddelbart, eller så må skattefuten gis juling.

Trenge vel for fakerten  ikkje ha nåken signatur heller eg, vel! [:D]
- Leif Olav

KeyserSoze

quote:
Originally posted by lojosang

Forøvrig ble Boston degradert en ekstra divisjon, da de fikk gjennom sin CVA, men ble nektet av HR å betale 100% av forballgjelden sin som en betingelse for å godta CVA. Så de er faktisk enda mer screwed enn vi er.

Enten må Football League legge om reglene sine umiddelbart, eller så må skattefuten gis juling.

De gjorde det ja. Da var ikke det argumentet særlig verdifult.. Sjekker fakta litt nærmere neste gang jeg :)

McMidjo

quote:
Originally posted by lojosang

Shocking!

Var ikke klar over dette med Boston, men når du sier det ser jeg jo at de er flyttet ned to hakk - til Conference League 2.

Det betyr jo at det er en viss konsekvens i handlingene til The Football League allikevel:

Betaler du ikke fotballgjelda di, flyttes du ned en divisjon (som Boston).

Betaler du fotballgjelda di, men ikke skattefuten, sørger futen for at du ikke får en CVA, og må forhandle med FL for å få komme ut av administrasjon uten CVA (som Leeds).

The FL og HMRC har gjennom disse to sakene tydeliggjort hvor lista ligger - og dette gjør det jo utrolig mye tøffere å komme 'helskinnet' ut av admin for de klubbene som blir tvunget inn en slik prosess.

De neste som står for tur: Cardiff? Coventry? Sheff Wed?

Den prinsipielle verdien av å anke dette til FA for Leeds sin del synes stor, for om FA støtter FL i denne saken vil jo det mest sannsynlig bety at FA vil legge seg på samme linje om en Premiershipklubb skulle havne i denne situasjonen.

Kan jo være interessant for Man City når Sinawatrasaken eksploderer i fanget på de...

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Jon R

Copy/paste fra "Rykter" tråden:

Posted by budda - 30 Aug 2007 :  21:14:47            
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Originally posted by Svend Anders

Mine rykter:

Poengstraff-anken skal visstnok behandles av FA IMORGEN, torsdag!

http://www.svendanders.com/

Noe nytt, Svend Anders? Den skulle jo behandles i dag

Jon R.

RoarG

Har ikke noe tro på at anken blir tatt til følge. Til det står altfor mye prestisje på spill for paragrafrytterne i Ligaen og FA. Som enkelte her inne på forumet har nevnt kan denne saken være en test for disse organisasjonene m.h.t. til å straffe klubber som misligholder økonomien. Mulig Leeds bør prøve saken i rettsapparatet.

Change is the constant that cannot be changed.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lojosang

Det har Leeds skrevet under på at de ikke skal gjøre, så den muligheten har vi vel ikke.

- Leif Olav

asLeeds

intet nytt på denne fronten??

ASLEEDS 4389
DALHEIM WHITES

Sheridan

Svend Anders

quote:
Originally posted by Sheridan

Jah, hva skjer?

Kan visstnok drøye ut måneden før vi får høre noe.

Vet dessverre ikke mer, men jeg lurer jo på hva det er FA skal bruke så lang tid på om de bare skal forkaste anken...

SA

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Sheridan

quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Sheridan

Jah, hva skjer?

Kan visstnok drøye ut måneden før vi får høre noe.

Vet dessverre ikke mer, men jeg lurer jo på hva det er FA skal bruke så lang tid på om de bare skal forkaste anken...

SA

Ok...

Svend Anders

Her er dagens "bekreftelse" fra YEP:

Leeds are also in touch with Soho Square over their fight to repeal the 15-point penalty imposed on the club by the Football League at the start of the season, and the FA today confirmed that they are assessing United's claim.

Chairman Ken Bates was angered by the League's failure to appoint an independent panel to adjudicate after Leeds appealed against the penalty last month. Their punishment was upheld by a vote among 70 of the Football League's other clubs.

The FA will first decide whether they have jurisdiction over the Football League in this particular case, before discussing whether the situation demands their intervention.

A spokesman for the FA told the YEP: "We've been in correspondence with Leeds over this matter.
"We're communicating with the club in terms of how we might be able to move forward. The situation is under review."

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders