Avgjørelse: Ankesaken

Started by kjelvi, August 09, 2007, 19:51:11

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sverre

Ifølge ryktebørsen stemte disse kliubbene for oss;

Bradford City, Burnley, Colchester United, Darlington, Gillingham, Ipswich Town, Nottingham Forest, Plymouth Argyle, Queens Park Rangers, Sheffield United, Sheffield Wednesday, Stockport County, Stoke City, Swindon Town, Watford, Wrexham.

Kan ikke verifisere dette, selvsagt.

Stifler

Skulle bare mangle at Sheffield United stemte på oss...

Enjoy you sick bastard:)
-Nr 2 er den første taperen-

SirOlsen

Svend-Anders: hva er det vi skal ha gokus på?...
-SirOlsen-

MacMurder

Sakset fra 365 og spot on !

Today the other clubs in the football league, including Peter Ridsdale got to vote on whether the 15 point deduction should stay. Guess what - they voted for Leeds to keep the 15 deduction!

Would turkeys vote for Xmas - just shows you how scared of even a hamstrung Leeds United many of these clubs are in League One!

There were an honourable few who voted against and and I thank them however they are - let us know if you club did and I'll happily put a thank you on the site!

And if your club voted against us remember two things:-
1. never kick a guy on the way down in business because he'll go out of his way to kick the shit out of you when he's coming back up. And our Chairman is Ken Bates - so multiply that tenfold.
2. Leeds United are free of debt for the first time in seven years and are one of just a dozen clubs including the Premiership that could fill a Wembley play-off final by themselves. That is the level of resources that YOUR club is facing. We'll be back but most of YOU have never been there!

Dennis

quote:
Originally posted by SirOlsen

Svend-Anders: hva er det vi skal ha gokus på?...

http://www.johannesgokus.com/main.html

- Dennis
Marching on together!

Leif Sverre

Fra mitt staasted her i Latvia er jeg meget pessimistisk
for dette aaret. Skal prove litt Riga-balsam i kveld for
aa roe ned mine nerver !![:)]

marve

Hadde vært veldig artig å vist hva cardiff stemte .

fmtj

For en haug med drittlag og så videre! Vi må altså starte langt bak de andre...ja, ja! Intet annet å gjøre enn å krysse fingra for nå må det vel roe seg litt!
Yeboahs vitne

KeyserSoze

Sterke ord fra offisielt hold:

STATEMENT
Leeds United 0 Taxman 1 (og Football League)

Leeds United are amazed by the perverse outcome of Thursday's meeting of Football League Clubs, which defied all logic, and we believe had arisen as a result of a serious misrepresentation of fact by the board of the Football League in their presentation.

The only winner is HMRC and we believe the full ramifications of Thursday's decision will adversely affect football going forward for many years.

"Football Family" seems to be driven by self interest.

The Club is considering its options but in the meantime will be concentrating on starting its promotion campaign at Tranmere on Saturday.

Kilde: http://www.leedsunited.com/page/NewsroomDetail/0,,10273~1088101,00.html

Ut i fra dette virker det ikke som det eksisterer noen avtale om å ikke forfølge saken.

Dennis

Promotion Campaign? Tror nok dette håpe var urealistisk selv FØR avgjørelsen om trekk i poeng. Dette laget rykket jo ned i våres!

- Dennis
Marching on together!

HåvardK

marve

quote:
Originally posted by HåvardK

Men hva med dette? Kan Bates ta saken videre til Europa?

http://www.newsnow.co.uk/cgi/NGoto/222028839?-11130

Håper det [:)].

Johrnino

Ja, ja. Drit og dra i alle de andre klubbene som er i mot oss. Vi kommer oss tidsnok opp i det gode selskap. Såpass skal jeg garantere!
I mellomtiden får vi kose oss med å møte litt mindre kjente motstandere, og dermed utvide vår horisont når det gjelder fotballkunnskap. Det gjelder å tenke positivt i litt kjipe stunder. Får håpe vi får stunder som dette å se fram til: [:D]
http://www.youtube.com/watch?v=4bBEwm1cyGM

McMidjo

quote:
Originally posted by marve

quote:

Men hva med dette? Kan Bates ta saken videre til Europa?

http://www.newsnow.co.uk/cgi/NGoto/222028839?-11130

Håper det [:)].

Welcome to the shady world of football governance - hvor korrupsjonen og kameraderiet florerer.....

Jeg tror Leeds kan anke dette til FA i første omgang - dernest til UEFA. Hvilken myndighet FA eller UEFA har ift en slik sak vet jeg ikke, men jeg kan ikke tenke meg at dette vil føre til noe annet enn masse ressurskrevende papirarbeid og unødvendig mediestøy - selv om jeg tror Leeds United kan ha en bra case her....

Ikke mye relevant å finne på nettet om dette, men på websiden til The Football League ligger det en del dokumenter som dere kan 'sovne over' - bl.a. en membership application som også inneholder den mye omtalte 'insolvency policy'...

http://www.football-league.premiumtv.co.uk/staticFiles/67/7c/0,,10794~31847,00.pdf
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

veteranen

quote:
Originally posted by midjo

quote:

Fortsatt noen som mener at Bates´ handlinger er til det beste for klubben? Jeg bare spør.

NEI - men det er det vel heller ingen som har sagt, Håvard?

Var dette ironi, Midjo? [:)]

MacMurder

Nå når støvet sakte legger seg, vil jeg bombastisk påstå at dette vil knytte både supportere, spillere og management sterkt sammen. Jeg både håper og tror at vi vil få se et fandenivoldsk Leedslag i år, der alle for en vil være melodien. Det er slik vi vil ha laget vårt! MARCHING ON TOGETHER!

GeirO

Det mest fantastiske i denne ankesaken er at League 1-klubbene hadde stemmerett. Større inhabilitet er det vel vanskelige å finne.......les egeninteresse i å stemme for minus 15 poeng straff for konkurrenten!
MOT

auren

Helt enig GeirO. Egentlig latterlig at dette skal bestemmes av klubbene selv. En rettslig instans burde avgjort det hele.

auren

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

quote:
Originally posted by GeirO

Det mest fantastiske i denne ankesaken er at League 1-klubbene hadde stemmerett. Større inhabilitet er det vel vanskelige å finne.......les egeninteresse i å stemme for minus 15 poeng straff for konkurrenten!

[xx(][:(!][:(!][:(!][xx(]
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Milou

Det forundrar meg litt at den nesten unisone anti-Bates stemninga på forumet brått er snudd, og at Bates (og Leeds) no er offeret i denne saka. Javisst er Leeds eit offer, men offer for Bates sine tvilsomme handlar og ikkje for FL sin handtering.

Eg har ingen tru på konspirasjonsteoriane som går ut på at over 75% av klubbane stemte mot anken pga eit eller anna hat mot klubben Leeds (eller av for eigen vinning for den saks skuld). Det virkar som alle tar Bates sitt brev for god fisk, men innhaldet i dette brevet er nok i beste fall halve sanninga. Viss saken hadde vore så enkel er eg rimelig sikker på at anken hadde gått vår vei.

Forhåpentleg blir denne saken no lagt død og me kan konsentrera oss som det sportslege. I motsetning til enkelte andre forumdeltakarar trur eg ikkje Bates sin styring er ei hindring for sporstleg sukesses, sjøl om eg (fortsatt) er relativt skeptisk til Wise som manager, men den diskusjonen høyrer heime i ein annan tråd...

LeedsUnited

Vi er SuperLeeds.  Vi vil komme tilbake og knuse all motstand på banen uansett.  Vi er vant til å klare oss selv og vil gjøre det denne gang også.  Hvis de andre klubbene tror de kan "straffe" oss ved å frata oss 15 poeng tar de feil.  Det blir som å pisse i buksen en kald vinternatt.
Greitnok at vi er litt redusert, men det er midlertidig.  De andre lagene skal nok før eller siden få merke at vi var nede, men ikke død.  Og da vil vår suksess smake bedre enn på lenge, samt svi mer enn hva godt er for motstanderne.

Svend Anders

quote:
Originally posted by Milou

Det forundrar meg litt at den nesten unisone anti-Bates stemninga på forumet brått er snudd, og at Bates (og Leeds) no er offeret i denne saka. Javisst er Leeds eit offer, men offer for Bates sine tvilsomme handlar og ikkje for FL sin handtering.

Jeg opplever ikke at stemningen her inne er "snudd" til at Bates er noe stort offer i denne saken, og jeg føler det ikke slik for egen del heller.

Istedet opplever jeg de mange reaksjonene fra folk som er skuffet og irriterte over at straffen ikke ble redusert/fjernet går utelukkende på hva dette betyr for KLUBBEN vår, og de sportslige konsekvenser.

Det kan godt være at vi har gått glipp av noen vesentlige momenter i denne ankesaken, men jeg føler likevel en solid porsjon mistanke om at mange av de som stemte mot oss gjorde det for å ta litt rotta på Ken Bates (og så kan man godt si at han er en mester i å gjøre seg upopulær, men jeg synes man burde holde seg til sak og konsekvenser for klubben). For en del var det nok også viktig at FL som et øverste organ for klubbene kan vise litt "hvem som er sjefen".

Enn så lenge venter jeg på denne listen over avstemningen. Kanskje er lagene Sverre nevner riktige, men jeg er overrasket over å ikke ha hørt et ord om saken fra en eneste chairman i ettertid. Om lista til Sverre er riktig betyr det vel at 16 av 71 klubber stemte for å redusere/fjerne straffen, mens 55 stemte mot. Det betyr at 22,5 prosent stemte vår vei - dersom alle klubbene deltok.

SA

http://www.svendanders.com/
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

kjelvi

Fra The Guardians fornøyelige 'The Fiver':

Minus 15 Points
DOWN, DOWN, DEEPER AND DOWN

As a result of (a) being simple folk and (b) not being Big Paper's proper newshound David Conn, the Fiver doesn't really know why Nasty Leeds were docked 15 points before the start of the coming season. It was probably something to do with insolvency policies, a Company Voluntary Arrangement and lots of other complicated grown-up stuff we don't understand, but we prefer to think the good people at the Football League just wanted to give everyone a big laugh.
If that's the case, it certainly worked. Because shortly after crawling out of bed first thing this afternoon, the Fiver was reduced to paroxysms of mirth when it heard that the appeal launched by Nasty Leeds against this penalty had been roundly rejected at a meeting of Football League chairmen. Having lived up to his promise to march the Yorkshire club out of the Championship at the first time of asking, Nasty Leeds's nasty manager Dennis Wise will now be able to make it two relegations on the bounce, having got a 15-point jump on his rivals for the drop without a ball or shin being kicked in anger.
To be fair, the Fiver had assumed that the Football League would show some compassion to Nasty Leeds at their appeal, as anyone with a heart would have to agree their fans have suffered enough, eh? Oh. But any chance of the club being granted some clemency evaporated when it emerged that its only hope of mercy rested on an impassioned plea delivered by chairman Kuddly Ken Bates, a man who's more unpopular among right-thinking football folk than a Pedigree Chum-smeared cat at Crufts.
Of the 75% of Football League clubs that initially agreed Nasty Leeds deserved to be punished for whatever it is they did, it came as no surprise that every single one of them completely ignored Ken's pathetic appeal for mercy. Indeed, the only real shock was that the other 25% didn't change their minds upon bearing witness to the pathetic display of craven hand-wringing from this shameless charlatan.
"[Nasty] Leeds presented their appeal and why they thought the board was wrong," chortled Football League chairman Lord Mawhinney. "We then had a vote which overwhelmingly endorsed the decision that there should be a sanction. In a second vote the League overwhelmingly endorsed the sanction. [Nasty] Leeds are starting the new season in League One as a valued member of the League's football family but with a penalty of 15 points."
From Big Cup semi-finalists in 2001 to third-tier basement-dwellers in 2007 - it really is grim up north. How much more gas can there be left in this explosion? Astonishingly and to their ... eh, credit, well over 10,000 Nasty Leeds fans have stumped up for season tickets to find out.

KeyserSoze

quote:
Originally posted by Svend Anders

Enn så lenge venter jeg på denne listen over avstemningen. Kanskje er lagene Sverre nevner riktige, men jeg er overrasket over å ikke ha hørt et ord om saken fra en eneste chairman i ettertid. Om lista til Sverre er riktig betyr det vel at 16 av 71 klubber stemte for å redusere/fjerne straffen, mens 55 stemte mot. Det betyr at 22,5 prosent stemte vår vei - dersom alle klubbene deltok.

SA

http://www.svendanders.com/

Spørs vel om denne lista kommer til å bli offentliggjort. Men utifra lista til Sverre kan man jo merke seg fordelingen av klubbene pr divisjon:

CCC: 9
L1: 3
L2: 4

kjelvi

Gray bemoans all-time low
Leeds legend Eddie Gray says the club have reached an all-time low.

Chairman Ken Bates today failed in his appeal to at least reduce the 15-point deduction handed out to the League One club for breach of Football League rules.
It means the Elland Road outfit starting their first season at this level with a points deficit and having played for the club for 18 years and served two terms as manager, Gray admits they have hit rock-bottom.
"This is nothing new for Leeds United," he told Sky Sports News. "If you look at the history of the club and there have always been ups and downs, but this is one of the lowest moments.
"In fact, it's probably the lowest point in the club's history.
"It's disappointing for everyone connected with the football club - especially for Dennis Wise. It's been a difficult year and a difficult summer and this on top of everything gives everyone else a 15-point head start.
"You've got to feel sorry for Dennis Wise and his staff. And someone within the football club has got to take responsibility."
Gray, who bossed Leeds between 1982 and 1985 and then had a spell as caretaker manager when they were relegated from the Premiership in 2004.
He believes the predicament will galvanise the club, but found it hard to retain any optimism for Dennis Wise's chances of bringing long-awaited success to the 2001 Champions League semi-finalists.
"The one thing it will do is keep them all together," he said.
"The fans will get behind the club and get behind the team and they've just got to go for it from the word go and see where it takes them. Hopefully they can do something.
"It's going to be a very difficult situation because even if they won their first five games, they'd still be bottom of the league at best. That makes it very important to get off to a good start.
"But they've got to try and make decent start and try and get close to the teams above them. Dennis says his target is now 105 points - but that's an awful lot of points to get."
More than three-quarters of the Football League clubs present at today's appeal voted to uphold the original deduction.

marve

quote:
Originally posted by kjelvi

Gray bemoans all-time low
Leeds legend Eddie Gray says the club have reached an all-time low.

Chairman Ken Bates today failed in his appeal to at least reduce the 15-point deduction handed out to the League One club for breach of Football League rules.
It means the Elland Road outfit starting their first season at this level with a points deficit and having played for the club for 18 years and served two terms as manager, Gray admits they have hit rock-bottom.
"This is nothing new for Leeds United," he told Sky Sports News. "If you look at the history of the club and there have always been ups and downs, but this is one of the lowest moments.
"In fact, it's probably the lowest point in the club's history.
"It's disappointing for everyone connected with the football club - especially for Dennis Wise. It's been a difficult year and a difficult summer and this on top of everything gives everyone else a 15-point head start.
"You've got to feel sorry for Dennis Wise and his staff. And someone within the football club has got to take responsibility."
Gray, who bossed Leeds between 1982 and 1985 and then had a spell as caretaker manager when they were relegated from the Premiership in 2004.
He believes the predicament will galvanise the club, but found it hard to retain any optimism for Dennis Wise's chances of bringing long-awaited success to the 2001 Champions League semi-finalists.
"The one thing it will do is keep them all together," he said.
"The fans will get behind the club and get behind the team and they've just got to go for it from the word go and see where it takes them. Hopefully they can do something.
"It's going to be a very difficult situation because even if they won their first five games, they'd still be bottom of the league at best. That makes it very important to get off to a good start.
"But they've got to try and make decent start and try and get close to the teams above them. Dennis says his target is now 105 points - but that's an awful lot of points to get."
More than three-quarters of the Football League clubs present at today's appeal voted to uphold the original deduction.

Det som er positiv med dette er at det kan se ut som at dette virkelig samler klubben og fansen . .Har lest i div forum og det ser ut som wise og gus virkelig får mye sympati og støtte nå .Ser også at en email kampanje til wise som støtte til han og laget  har blitt fåreslått .[:)]

Runar

Ikke at jeg kjenner til engelsk rettsystem, men jeg mener at denne sanksjonen må overprøves... For dersom det er de andre klubbene sine styreformen så skal ta en slik avgjørelse så MÃ... jo den gjennomsnittlige engelskman se at de har egeninteresser i denne saken. Og at det derfor er umulig for Leeds United og få en fair avgjørelse....

Jeg er HELT klar på at Leeds burde sørget for at det ble rettslige etterspill.

KeyserSoze

Siste ord er nok ikke sagt i denne saken. Regner med at Bates vil kjøre dette til FA/UEFA og evt videre til menneskerettighetsdomstolen i Strasbourg

McMidjo

quote:
Originally posted by Svend Anders

quote:
Originally posted by Milou

Jeg opplever ikke at stemningen her inne er "snudd" til at Bates er noe stort offer i denne saken, og jeg føler det ikke slik for egen del heller.

Istedet opplever jeg de mange reaksjonene fra folk som er skuffet og irriterte over at straffen ikke ble redusert/fjernet går utelukkende på hva dette betyr for KLUBBEN vår, og de sportslige konsekvenser.

Det kan godt være at vi har gått glipp av noen vesentlige momenter i denne ankesaken, men jeg føler likevel en solid porsjon mistanke om at mange av de som stemte mot oss gjorde det for å ta litt rotta på Ken Bates (og så kan man godt si at han er en mester i å gjøre seg upopulær, men jeg synes man burde holde seg til sak og konsekvenser for klubben). For en del var det nok også viktig at FL som et øverste organ for klubbene kan vise litt "hvem som er sjefen".

Veldig enig med Svend Anders her. Synes ikke disse begivenhetene gir noe grunnlag for å dempe kritikken mot Bates.

Hadde Leeds hatt en ledelse med større troverdighet enn Bates&co tror jeg f.eks. avstemmingsresultatet kunne ha sett annerledes ut, men jeg tror vi opplever en psykologisk effekt av at det nå skapes et fiendebilde av The Football League og klubbene som stemte mot oss.

Får vi en sterk ytre fiende å samle oss mot, er det naturlig at den indre kritikken mot Bates stilner mer.

Det jeg er redd for nå er at dette skaper en aggresjon og et tenningsnivå som føre til at det koker over både på benken, på banen - og på tribunen de neste kampene. Da står vi foran en stygg sesong - og da tenker jeg ikke på det sportslige.

So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

GeirO

Hvis Bates tar anken til UEFA får vi sikkert -15 til. Har vi ikke en avtale med FL om å ikke gå videre med saken?
MOT