Dougie Freedman er klar

Started by Sølvreven, March 06, 2008, 18:38:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

berlin

Quote from: soumoh on March 07, 2008, 18:59:51
Det virker som Dougie ikke ønsker å spille for Leeds. Selv etter at han er klar, sier han at han gjør dette mot sin vilje. Da har jeg bare et spørsmål, hva skal vi med en spiller som ikke er fysen på å spille for oss? Akkurat det skjønner jeg ikke.

Interessant, hvor har du lest det?

Jeg har i grunnen kun lest forklaringer som har sitt utspring i at han er blitt fortalt av Warn(c)ock at han ikke får så mange kampene hos CP ut sesongen. Mot sin vilje er også nytt for meg, siden Warn(c)ock har latt han selv avgjøre.

Erik_

Quote from: soumoh on March 07, 2008, 18:59:51
Det virker som Dougie ikke ønsker å spille for Leeds. Selv etter at han er klar, sier han at han gjør dette mot sin vilje. Da har jeg bare et spørsmål, hva skal vi med en spiller som ikke er fysen på å spille for oss? Akkurat det skjønner jeg ikke.
Burde ikke du heller være sjeleglad for at det kommer inn en ny spiller som kan ta over plassen til Kandol der fremme...  ;)

Gamle Dougie ville helst ikke til Leeds. Han ville være i CP og kjempe om plassen. Fikk en kald skulder fra Warnock. Drar til Leeds med mål for øye om å overbevise CP-manageren at han er god nok for spill i Championship, med å spille og score Leeds til opprykk. En ærlig profesjonell fotballspiller som eier klubbfølelse og sier det som det er. Bedre enn å lyge på seg et Leeds-elsk synes jeg.

For å ha det sagt så er Freedman i mine øyne i samme kategori som Ian Moore, om enn en smule bedre. Ikke noe jubelscener her i gården altså.

Tom S

Gary McAllister: "Freedman is the type I am looking for - he can handle a big crowd, he plays with guile and he can cope with this level of football."
COME ON LEEDS !!

Runar

Jeg må si at jeg ikke akkurat satt å feiret når jeg fikk beskjeden om at Dougue var kommet inn...Han har spilt forball i 100år og har vel aldri utmerket seg som noen stor spiller. Han er gammel og for meg virker utgodt på dato. En låne signeringen som kan sammenligne med Geoff Horsfield når han ble innlånt av KB.

Hvorfor klarer vi ikke låne unge spillere fra PL lag? Millwal har Jay Simpson fra Arsenal? Er det umulig å få slike spillere til Leeds i noen måneder eller prøver vi ikke. Gary Mac sine uttalelser tyder jo ikke akkurat på at han prøver

Tom S

Det var ikkje mange som feiret når denne dealen var i boks...
Er det noen av de samme som har endret mening siden sist?
COME ON LEEDS !!

Erik_

Quote from: Tom S on March 16, 2008, 15:35:21
Det var ikkje mange som feiret når denne dealen var i boks...
Er det noen av de samme som har endret mening siden sist?
Nå har jeg ikke sett han spille, men han høres ut som en klar forsterkning. Så jeg bøyer meg i støvet og beundrer McAllisters valg når det gjelder å hente inn good old Freedman.

Frem til neste kamp har jeg nå skiftet mening når det gjelder problemstillingen innlån av typen; spiss. Spretting av korker a ymse sort venter jeg med enn så lenge.

Go Dougie!

Roy

Jeg var en av skeptikerne, men ikke i dag  ;D Håper det varer - og at vi vinner resten  8)
Stand up and sing for LEEDS UNITED

B-m

Quote from: B-m on March 06, 2008, 20:05:06
Ro ned folkens.

Husk at det er som oftest de signeringene vi er mest skeptiske til som faktisk presterer. Dette er en rutinert herremann med øye for mål.  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=TihGGuk4XTQ&feature=related

len dere tilbake og nyt  :D

Nok en gang hadde jeg rett.

Håper peacock, per stian og runar kan spise sin 'humble pie' nå!  ;)
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Runar

Vel skal innrømme at det ikke tok mer en høydepunktene fra kampen mot Port Vale for å innrømme ved at det er mer med Dougie Freedman enn jeg antok på forhånd!

Kampen i dag var nok et eksempel på det.

peacock

Jada, Freedman styrker laget. Jeg er allikevel på generelt grunnlag uenig i lånet. Vi har KJØPT Elding og Constantine, og det MÃ... jo være en grunn til det? Eller..........?

Webredaktøren

Freedman var outstanding så lenge kreftene varte... Constantine har vel slitt for mye med skader denne sesongen, mens jeg tror at kjøpet av Elding er litt for fremtiden...

Trond90

Quote from: Webredaktøren on March 23, 2008, 09:39:16
Freedman var outstanding så lenge kreftene varte... Constantine har vel slitt for mye med skader denne sesongen, mens jeg tror at kjøpet av Elding er litt for fremtiden...
Fremtiden? Elding er ikke 19 eller 20 år, han er 25.. så det var nok tenkt at han skulle slå til med en gang, men jeg har ennå ikke gitt han opp. Elding har trossalt skoret 3 mål for oss
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!

Promotion 2010

Quote from: peacock on March 23, 2008, 06:38:56
Jada, Freedman styrker laget. Jeg er allikevel på generelt grunnlag uenig i lånet. Vi har KJØPT Elding og Constantine, og det MÃ... jo være en grunn til det? Eller..........?

Blir litt irritert av megden med slike innlegg. Ikke spesielt fra deg da Peacock.  ;) Hvis vi hadde fått inn Thierry Henry og Kaka, så ville jeg helst at manageren skulle bruke dem og IKKE Elding og Constantine som kanskje aldri har det som skal til for å heve standarden på dette laget.

Jeg VAR skeptisk til Freedman, men etter å ha sett glimt og kampen i går, så håper jeg inderlig at vi kan låne et par spillere til som hever laget så mye at vi rykker opp.

Dette lånet kan ikke sammenlignes med Peter Reids bunke med lånespillere for 5-6 år siden. Snarere en nødvendighet når vi ser på mengden av søppelspillere som fins i klubben.
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Sleivind

Jeg var veldig skeptisk når Freedman ble hentet inn, men det viser seg jo at han er en riktig så god fotballspiller! Det at han er flink til å sparke ball er en ting, men i tillegg til det så styrer han mye av det som skjer fremover. Flere ganger i går ga han beskjed om hvor Beckford skulle ligge i banen og hvor han skulle springe! Beckford har nok veldig godt av å spille med en "mentor" som Freedman!

Webredaktøren

Freedman var jo den som virkelig SPILTE fotball i går!

Ove

Jeg er enig. Freedman hever laget, og ikke minst spiller han de andre gode, spesielt Beckford, som trenger en slik medspiller.

MartinR

Quote from: Ove on March 23, 2008, 18:18:03
Jeg er enig. Freedman hever laget, og ikke minst spiller han de andre gode, spesielt Beckford, som trenger en slik medspiller.
Jepp,  kan ikke si noe imot det.

Webredaktøren

Skulle vi forbli på dette nivået en sesong til, så hadde jeg gjerne sett at Freedman også hadde blitt.

berlin

Quote from: berlin on March 07, 2008, 12:29:11
Imotsetning til Beckford, Kandol og Elding, synes jeg det er lov å ha visse forhåpninger til Dougie Freedman. Han har en bra statistikk, vesentlig fra CCC-nivået, og har scoret jevnt og trutt gjennom hele karierren.

Uansett hvordan han gjør det i Leeds, selv som matchvinner i en play-off finale,
tror jeg han returnerer til Palace, spesielt hvis han får fortsette å utvikle seg som trener i systemet deres. Han har muligens familie og er vel settled i London-området, selv om han er skotsk.

Jeg synes fyren virker sympatisk, og antar at han gleder seg til en meget spennende avslutning i League 1 sesongen. Hvis Leeds til slutt lykkes med opprykk, vil hele opplevelsen og atmosfæren rundt det være noe "stort", selv for Freedman, Vi snakker tross alt om store, store Leeds United.

Tror nok vi må forvente at han drar tilbake til CP. Skal nok veldig mye til om han flytter på seg etter å ha slått "rot" i London-området. Men han kan være tungen på vektskålen for Leeds de neste 2 månedene,
og jeg mener Leeds har en avtale, som først utgår når siste kamp er spilt for sesongen ( og det blir jo play-off finalen på Wembley det  :o )

Jon R

Freedman er opplagt en spiller som fortsatt har ambisjoner om å spille fotball på et høyere nivå enn L1. Jeg velger derfor å tolke hans "motvilje" ift å bli lånt ut til Leeds som et tegn på bra holdninger og derfor noe som vil være positivt for oss. Etter å ha sett han "live" mot Walsall kunne alle se at innsatsen var 100 % og man kan hevde at han nesten er for god for denne divisjonen. Det er rett og slett et scoop at vi har fått hentet han i ligainnspurten. Flott å lese at  Freedman også bidrar som en mentor for de andre spissene og legger opp til egentrening  med Beckford, Kandol & co etter de obligatoriske treningsøktene.  :)
Jon R.

KeyserSoze

Det oste spillerforståelse av Freedman i kampen på lørdag. GJennomspillet med brystet til Beckford f.eks ser man ikke mange ganger i L1.. Håper han kan lære de andre spissene noen triks i innspurten.

ragnar

Freedman er en spiller som hever Leedsangrepet med flere hakk. Veldig bra at Leeds fikk han nå i innspurten.

Han med sin erfaring har mye å lære fra seg. Håper spesielt Beckford kan vokse av den lærdommen han kan få av Freedman i løpet av de mnd han er her. 
*In El Loco we trust!*

flynn

freedman var som en Robbie Blake med overblikk. Overbeviste meg i alle fall :)

Webredaktøren

Må huske at Freedman har passert 34 år, han har vel derfor neppe noen stor fremtid høyere opp i divisjonene. Derfor bør han bli i Leeds, om vi ikke rykker opp da...!

baste

Quote from: baste on March 07, 2008, 13:56:46
Tror Freedman avgjør i play off finalen..Leeds vinner 3-0......

Come on.....

Med fare for å gjenta meg selv....

Tror Freedman avgjør i play off finalen..Leeds vinner 3-0...

Asbjørn

Quote from: baste on March 24, 2008, 22:37:14

...en playoff-finale du forøvrig har billetter til  ;D

Du må vel nesten håpe vi ikke får tilbake "minus fifteen" du da...  :-\

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kickthemdown

Quote from: Asbjørn on March 24, 2008, 23:41:17
Quote from: baste on March 24, 2008, 22:37:14

...en playoff-finale du forøvrig har billetter til  ;D

Du må vel nesten håpe vi ikke får tilbake "minus fifteen" du da...  :-\

Huh billetter? Dette er kødd regner jeg med? Hvis det er en mulighet for å booke noe sånt så tidlig så er det bare å skrive det ned nååååååååå  ;)

Alta-White

Dennis

Quote from: Jon R on March 24, 2008, 13:51:19
Freedman er opplagt en spiller som fortsatt har ambisjoner om å spille fotball på et høyere nivå enn L1. Jeg velger derfor å tolke hans "motvilje" ift å bli lånt ut til Leeds som et tegn på bra holdninger og derfor noe som vil være positivt for oss. Etter å ha sett han "live" mot Walsall kunne alle se at innsatsen var 100 % og man kan hevde at han nesten er for god for denne divisjonen. Det er rett og slett et scoop at vi har fått hentet han i ligainnspurten. Flott å lese at  Freedman også bidrar som en mentor for de andre spissene og legger opp til egentrening  med Beckford, Kandol & co etter de obligatoriske treningsøktene.  :)

Hør hør!

Ikke misforstå, men jeg forstår hvorfor mange ikke ønsker å gå til Leeds nå som vi er i League One. Som du sier, Jon R, har nok Freedman et ønske om å spille sine siste sesonger på et høyere nivå enn L1, tross at laget er Leeds United.
I tillegg til penger, vil ambisjoner også styre fotballspilleres valg og jeg forstår hvorfor Kozluk og Henderson ikke umiddelbart ønsket seg til League One, når de året før spilte Premier League-fotball. Skal Tromsø-, Fredrikstad- og Lillestrøm-spillere velge Ørn-Horten i 3.divisjon kun fordi de er en gammel storhet?
Det at Freedman i førsten ikke ønsket seg til Leeds, betyr ikke at han ikke kommer til å gjøre sitt beste når han først kommer på lån.

Det er faktisk slik - forstå det den som kan  ;) - at ikke alle holder med Leeds United også. Et tilbud fra Leeds er kanskje ikke like fristende som vi skulle tro, ettersom klubben per i dag ligger i nettopp League One.

Men dette vil bedre seg!  8)
Marching on together!

berlin

Jeg synes det helt topp at Macca fikk Freedman til Leeds på lån ut sesongen. Jeg leste at han kjørte ens ærend til London for å snakke med han face-to-face. Det er innsats!

Med kone og 4 barn i London, tror jeg det skal mye til for at han flytter til Leeds ( selv om det er nærmere hans "hjemland", Skottland).

Da må nok en viss fremtid være staket ut, og det er jo å gå litt vel langt. Han er kanskje "en liten frelser" i denne stund, men såpass gammel at det er opplagt at karierren er på hell.
Men man vet aldri, en euforsisk stemning i en Wembley-finale og et opprykk, vil vel virke ganske sterkt på alle ( drømme, drømme, drømme.......)

Ferre

Har vært bortreist en stund nå, og har nettopp fått med meg høydepunktene på LUTV. Må bare si at jeg er MEKTIG imponert over Freedman! Var en av dem som var veldig skeptisk til denne signeringen, men nå må jeg bare si: unnskyld Freedman. Tror du blir en meget viktig spiller i sesongens siste kamper!