Hvorfor, McAllister, hvorfor?!?!

Started by Boxman, March 11, 2008, 21:54:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leeeeeeeeeeeeds

Hei gutter. Jeg var på kampen og ja, det var dritt!!!. Det som forundrer meg er hvorfor Macca tar ut banens beste spiller. Det var INGEN som jobbet så mye som Howson og da han ble byttet ut buet hele ER. Derfor spør jeg meg selv? Hva er det macca driver på med?
HI MY NAME IS LEEDS, AND WHY NOT. THE BEST TEAM IN THE WORLD

berlin

Nei, det høres sykt ut. Eneste logiske forklaring må være formasjonsendring ved byttet med Freedman. Mulig at det da passer bedre med Prutton, Kilkenny og Johnson, men man skulle vel tro at Howson er allsidig nok. Litt skremmende ja.

kilgallon

Quote from: peacock on March 12, 2008, 17:33:02
Hvorfor setter mange av dere opp Sorsa på et "ønskelag?" Har dere sett ham spille?
Enig med deg der. Alle har en mening om at Macca stiller med feil spillere og feil formasjon. Jeg tror desværre fakta er, at våre spillere bare ikke er bedre. Hva er alternativet til f.eks. Kandol? Freedman eller Elding! En "olding" som ikke er god nok til CCC og en ukjent spiss fra League Two.... Og Sorsa har vi aldri sett spille og Carole har fått mange sjanser, men har kun blomstret i noen få kamper på sensommeren og i høst. Og Sweeney har de fleste herinne dømt ute for lang tid siden, mens Thompson i 1001 innlegg er blitt kritiseret for alt for dårlig fart. Vi er nødt til å innse, at det laget Macca stiller er det beste på dagen!! Jeg skal ikke gjøre meg alt for klok på om de spillere vi har er bedre enn dem som spiller på de andre L1 lag (bortset fra Ankergren - han har klassen!), men jeg tror mange av motpartens spillere blir 20-30% bedre når de møter oss rett og slett fordi vi er Leeds United. Vi ser det gang på gang i cuppene - de mindre lag spiller over evne når de møter de store lag. Jeg tror forskjellen i innstilling er skyld i mange tap på det seneste. Det er som om, at når man først er blitt Leeds United spiller så er målet nådd - det er ikke en eneste utpå der som blør for den hvite drakta lenger!!! >:(

Tom S

Veldig enig!

Quote from: kilgallon on March 12, 2008, 20:19:34
Quote from: peacock on March 12, 2008, 17:33:02
Hvorfor setter mange av dere opp Sorsa på et "ønskelag?" Har dere sett ham spille?
Enig med deg der. Alle har en mening om at Macca stiller med feil spillere og feil formasjon. Jeg tror desværre fakta er, at våre spillere bare ikke er bedre. Hva er alternativet til f.eks. Kandol? Freedman eller Elding! En "olding" som ikke er god nok til CCC og en ukjent spiss fra League Two.... Og Sorsa har vi aldri sett spille og Carole har fått mange sjanser, men har kun blomstret i noen få kamper på sensommeren og i høst. Og Sweeney har de fleste herinne dømt ute for lang tid siden, mens Thompson i 1001 innlegg er blitt kritiseret for alt for dårlig fart. Vi er nødt til å innse, at det laget Macca stiller er det beste på dagen!! Jeg skal ikke gjøre meg alt for klok på om de spillere vi har er bedre enn dem som spiller på de andre L1 lag (bortset fra Ankergren - han har klassen!), men jeg tror mange av motpartens spillere blir 20-30% bedre når de møter oss rett og slett fordi vi er Leeds United. Vi ser det gang på gang i cuppene - de mindre lag spiller over evne når de møter de store lag. Jeg tror forskjellen i innstilling er skyld i mange tap på det seneste. Det er som om, at når man først er blitt Leeds United spiller så er målet nådd - det er ikke en eneste utpå der som blør for den hvite drakta lenger!!! >:(
COME ON LEEDS !!

Runar

Det blir fordumt å si at spillerne ikke er bedre. Vi har trossalt nest best poengscore i League one. Går selvfølgelig an å klage på Frazer, men hvem er det som bestemmer at han skal spille? Hvem er det som har plassert han på feil side av banen?

Macca viser desverre ikke samme fotballforståelse som manager som han gjorde som spiller. Det enkleste grepet burde jo være å bruke spillere der de er best, det er det som skal til for å at prestasjonsgruppen skal kunne prestere best mulig. Jeg vil gå så langt som å si at ut lånet av Parker er en skandale. Vi har en venstreback som ikke er rangert bedre enn en høyrebeint utgave av en høyreback, også låner vi ut en spiller som strengt tatt har prestert mer eller mindre HVERGANG han har spilt? Denne spilleren er ung og lovende og regnet som endel av klubbens framtid....Kjempe motiverende for han og vite hvor mye klubben har tro på han...Latterlig

Midtbanen overbefolker vi sentralt der aller spillerne er gode, men ingen av de er i stand til å drible en motspiller. Og om de er så heldig så er det ingen bevegelse foran ballfører så alternativene er null..... Bredde er et fremmedord på liklinje med moderasjon blant brannsupportere.

Jeg har sagt det siden tidlig januar, jeg tror vi har spiller materiet til å sikre opprykk, men spørsmål er om vi har ledelse til det.

Ankergren

Frazer - Rui - Lubo - Parker

Carole - Kilkenny - Prutton - Da Costa

------Becks - Kandol-------------

sportcarl1

ligger mycket i vad kilgallon skriver, kanske spelarna inte är bättre än så här, såvida det inte beror på inställningen, tror inte ett dugg det beror på managern, vi har haft så många kan ju omöjligen vara fel på allihopa, att vara manager för leeds är det otacksammaste jobb som finns

Tom S

Spillerene er gode nok, men det ligger eit eller anna å sperrer mentalt; innstilling, motivasjon, "vi er Leeds" osv...
COME ON LEEDS !!

lojosang

Quote from: Sheridan on March 12, 2008, 02:22:02

Vil ikke slakte Macca totalt enda,
men det var synd denne mannen dro.
Ok så gikk det tråere for Dennis også
etterhvert. Men han hadde en formula
som funket i denne divisjonen.

Fullstendig uenig. Formelen var avslørt. Mannen så henting av en ny sentral midtbanespiller som løsningen på alle problemer.Dessverre virker det som om Macca velger å bruke flest mulig av dem.

- Leif Olav

Sheridan

Formelen var avslørt?
Vel det var jo ikke akkurat noe hokus-pokus over den  :)
Poenget er at den funket og vi vant kamper.
Få går gjennom en sesong uten en downperiode.
Tror ikke dette har noe som helst med at vi skulle være avslørt.
Jeg er i tvil på om Maccas ambisiøse filosofi er det
som skal føre ut av den. Hadde hatt mer tro
på Wise ville snudd trenden og sikret oss opprykket.
Og hans kjøp av Kilkenny var jo meget bra da.

Men Macca har fremdeles min support....inntil videre...
...han må bare innse at spillerene han disponerer og
divisjonen vi spiller i krever en mer direkte og
primitiv (i noens øyne) fotball.

Jeg bryr meg katta om possesion, når 10 trekk ender opp
med at venstrebacken - som egentlig er høyreback - roter
ballen over sidelinjen. Sånt fører oss ingensteds.
Føler der er en tafatt stemning som råder. Det må Macca snu!
Fort som F***. Ellers åker det ut! Sånn er det med den saken.

lojosang

Quote from: Sheridan on March 13, 2008, 16:54:11
Jeg bryr meg katta om possesion, når 10 trekk ender opp
med at venstrebacken - som egentlig er høyreback - roter
ballen over sidelinjen. Sånt fører oss ingensteds.
Føler der er en tafatt stemning som råder. Det må Macca snu!
Fort som F***. Ellers åker det ut! Sånn er det med den saken.

HER er jeg mer enig med deg igjen.  :)
- Leif Olav

Ferre

McAllister har funnet en 11'er, som han desperat prøver å samspille, uansett hvor elendig de presterer. Tviler på at han vil gjøre de riktige endringene (kantspillere, kantspillere, kantspillere!) før det er for sent.

peacock

"Går selvfølgelig an å klage på Frazer, men hvem er det som bestemmer at han skal spille? Hvem er det som har plassert han på feil side av banen? "

Feil side? Det er feil at han er PÃ... banen, og det har jeg sagt i flere år.

Kickthemdown

Quote from: peacock on March 14, 2008, 16:39:12
"Går selvfølgelig an å klage på Frazer, men hvem er det som bestemmer at han skal spille? Hvem er det som har plassert han på feil side av banen? "

Feil side? Det er feil at han er PÃ... banen, og det har jeg sagt i flere år.

Hør-Hør. At fyren faktisk får betalt for å være proff fotballspiller er en gåte.  :o

Alta-White

Runar

Har jo ikke  noe med saken å gjøre...

Er jo det sportslige apparatet som gir han muligheten til å spille for Leeds... At han ikke er bedre enn han er, er jo i bunn å grunn trist. Jeg synes ikke han er så ubrukelig som folk skal ha det til, men det er ikke poenget.

Poenget mitt er at selv om spilleren ikke er god nok i våre øyne, så er det jo "forbanna" irriterende at trenere og ledere i Leeds tilstadighet velger å benytte seg av han. Om man gir oss de 15 poengene som vi ble fratatt så ser jo man at "laget" skal være godt nok til å avslutte sterkt nok til å få play off. Men siden lagldelsen Macca, Harvey, Bates evner jo ikke å ta riktige beslutninger.

Liker godt at Macca rensker stallen litt nå, men han evner jo forrsatt ikke å plassere 11 spillere på banen som kan gjøre en best mulig jobb for Leeds...

DONREVIE

Vi må nok bare  innse at laget ikke er bedre enn det tabellsituasjonen tilsier.Vi må ikke glemme alle de kampene som ble avgjort med det siste sparket  på ballen tidligere  i sesongen.Det kaller vi flyt på fotballspråket,og den flyten er nå borte,og dermed er vi  plutselig på nivå med de aller fleste lagene i denne divisjonen.Det er ennå håp om play off,men jeg tror det blir vansklig så lenge vi skal spille ballen på fot i stedet for "one rout football". Tror nemlig ikke at vi har spillere til og spille ut så mange lag,skal vi ut av denne divisjonen må vi tilbake til KICK AND RUN,så får vi heller spille ball når vi får spillere som behersker det.

Lykke til med resten av sesongen,og at vi sees på Wembely

Boxman

Quote from: DONREVIE on March 14, 2008, 19:18:32
Vi må nok bare  innse at laget ikke er bedre enn det tabellsituasjonen tilsier.Vi må ikke glemme alle de kampene som ble avgjort med det siste sparket  på ballen tidligere  i sesongen.Det kaller vi flyt på fotballspråket,og den flyten er nå borte,og dermed er vi  plutselig på nivå med de aller fleste lagene i denne divisjonen.Det er ennå håp om play off,men jeg tror det blir vansklig så lenge vi skal spille ballen på fot i stedet for "one rout football". Tror nemlig ikke at vi har spillere til og spille ut så mange lag,skal vi ut av denne divisjonen må vi tilbake til KICK AND RUN,så får vi heller spille ball når vi får spillere som behersker det.

Ehh...."ikke bedre enn tabellsituasjonen tilsier"?!?! De 15 minuspoengene har jo null og niks med kvaliteten på banen å gjøre, men likevel ganske så viktige hva tabellposisjon angår. Så her er du nok ute og sykler litt.
Spillerne har vist at de er i stand til å kjempe i teten på dette nivået, men hva hjelper det, når vi har fått en manager som ikke har skjønt at vi må bruke bredde i spillet vårt, når vi til stadighet møter lag som overbefolker midtbanen, og stort sett spiller for å unngå å slippe inn mål? Og skal vi få det til, må vi bruke spillere som kan spille der. Dette er for meg elementert, og jeg har store problemer med å skjønne at McAllister ikke skjønner dette.
Proud to be Leeds!

Roy

Quote from: Boxman on March 14, 2008, 19:35:24

Ehh...."ikke bedre enn tabellsituasjonen tilsier"?!?! De 15 minuspoengene har jo null og niks med kvaliteten på banen å gjøre, men likevel ganske så viktige hva tabellposisjon angår. Så her er du nok ute og sykler litt.
Spillerne har vist at de er i stand til å kjempe i teten på dette nivået, men hva hjelper det, når vi har fått en manager som ikke har skjønt at vi må bruke bredde i spillet vårt, når vi til stadighet møter lag som overbefolker midtbanen, og stort sett spiller for å unngå å slippe inn mål? Og skal vi få det til, må vi bruke spillere som kan spille der. Dette er for meg elementert, og jeg har store problemer med å skjønne at McAllister ikke skjønner dette.

Det kan jo tenkes at Macca har skjønt dette... (noe annet ville være rart) men at de ikke får det til! Enten pga manglende kvalitet i kantspillerne/sidebackene, eller grunnleggende problemer i forståelsen av spilloppbyggning. Når Macca spilte i Leeds så var ikke dobbling på kant noe fremmedord så det kan ikke være ukjent for han akkurat. Men å ligge seg på en fotball alla Canadisk Power play i hockey, er jeg kritisk til.  Og jeg er positiv til at Macca har de kunnskapene som skal til for å lede oss, via play-off, til CCC.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

SirOlsen

Quote from: Roy on March 14, 2008, 22:21:11
Quote from: Boxman on March 14, 2008, 19:35:24

Det kan jo tenkes at Macca har skjønt dette... (noe annet ville være rart) men at de ikke får det til! Enten pga manglende kvalitet i kantspillerne/sidebackene, eller grunnleggende problemer i forståelsen av spilloppbyggning. Når Macca spilte i Leeds så var ikke dobbling på kant noe fremmedord så det kan ikke være ukjent for han akkurat. Men å ligge seg på en fotball alla Canadisk Power play i hockey, er jeg kritisk til.  Og jeg er positiv til at Macca har de kunnskapene som skal til for å lede oss, via play-off, til CCC.
Og hva i søttanrattanrei har vi i CCC å gjøre?.. Har du spilt kortspillet på pc "hjerter", så når du får servert Spar Dame på bordet, så komer det et digert paukeslag ala "Booooiiiiiiiiiing".. om vi skulle rykke opp til CCC denne sesongen, tror jeg hele neste sesong blir en "BOOOOOIIIIIIIIIIING"-sesong med kanskje max 10-15 poeng på hele sesongen og et raka fall ned til HER hvor vi tydeligvis hører hjemme med det tafatte laget vårt!.. sukk, kan vi for tute ikke få noe å glede oss over og se frem til snart?... akk
-SirOlsen-

h.b

Fullstendig enig at vi ikke har noe i CCC med dagens stall. Eneste positive i så måte er at vi lettere får tak i bedre lånespillere. Har ingen tro på at den ganle geitebukken frigir midler til spillerkjøp av betydning hvis vi rykker opp. Lettere å selge klubben er et stort pluss. Nei vi kan jo leve i håpet om at det muligens vil være 3 lag som på en merkelig måte vil være svakere enn Leeds en hel sesong under ett i CCC

Runar

Om vi rykker opp så er det ikke noe å tenke på at dages stall ikke er god nok...

Det er ikke mer en et par forsterkninger så er vi å kjemper på øvre halvdel der også, tror dere overdriver forskjellen mellom takleligaen og sklitaklingsligaen.

Om vi rykker opp tror jeg er mye mindre at vi gjør enn at vi skal rykke ned igjen fra CCC neste sesong.

h.b

Skal vi kjempe om en plass på øvre halvdel av CCC så må hente inn 8-9 spillere som går rett inn på laget. Dere tror at spillere som trer på seg en Leeds er bedre enn de er. Vi har idag en stall av middelmådigheter og en manager som ikke duger. Dette lukter League One på lang sikt i lang lang tid fremover
Quote from: Runar on March 15, 2008, 11:17:52
Om vi rykker opp så er det ikke noe å tenke på at dages stall ikke er god nok...

Det er ikke mer en et par forsterkninger så er vi å kjemper på øvre halvdel der også, tror dere overdriver forskjellen mellom takleligaen og sklitaklingsligaen.

Om vi rykker opp tror jeg er mye mindre at vi gjør enn at vi skal rykke ned igjen fra CCC neste sesong.

SirOlsen

Quote from: h.b on March 15, 2008, 11:20:46
Skal vi kjempe om en plass på øvre halvdel av CCC så må hente inn 8-9 spillere som går rett inn på laget. Dere tror at spillere som trer på seg en Leeds er bedre enn de er. Vi har idag en stall av middelmådigheter og en manager som ikke duger. Dette lukter League One på lang sikt i lang lang tid fremover

Og jeg frykter Håkon har så alt for rett i det han nevner her.
Og det vi har sett av prestasjoner den siste tiden forsterker vel bare mistanken/frykten for at det er og blir et faktum. Hva skal/kan vi gjøre for å fix?.. I fix?.. You fix?.. Gary Macca obviously can`t fix..
-SirOlsen-

Tom S

Ja, folkens lat oss håpe vi ikkje rykker opp!

Lat oss håpe at vi ikkje får tilbake poengene som rettmessig ville plassert Leeds på ein fin 2.plass på tabellen, lat oss håpe at PV knuser oss idag sånn at vi kan gremje oss litt meir....

For alt i verden Leeds - IKKJE RYKK OPP !
COME ON LEEDS !!

Runar

Quote from: h.b on March 15, 2008, 11:20:46

Er ikke uenig med noe av det du sier om at vi har middelådige spillere, men både League One og CCC er en middelmådig liga.....

Tror det er vanskeligere å rykke opp fra League One enn det er å holde seg i CCC. Det viser vel historien også, se på Bristol City, de brukte 1 mill pund på Lee Trundle i sommer, men han sitter storsett på benken. De kjøpte ikke akkurat 8-9 "stjerner"

Tror vi skal konse om å klare opprykket i år, neste sesong er ikke noe jeg bekymrer meg for - Verken sportslig eller økonomisk.

Macca er ikke noen god manager i mine øyne, men det viser jo seg at for å bli Leeds manager må man helst være en dårlig manager.

Jeg tror at spiller materiet er der for å få gode nok resultater til å fikse play off på de siste 11 kampene. Men er langt i fra sikker på at vi klarer det, fordi jeg ikke har tillit til at Macca kommer til å gjøre de nødvendige grepene

Svend Anders

Jeg synes det blir litt håpløst å argumentere med at dagens stall ikke har noe å gjøre i divisjonen over. For det første tror jeg ikke forskjellen er så stor, og som flere andre påpeker skal det ikke alt for mye til for å eventuell utligne den (eller sågar etablere oss i øvre del).

Hvor mange lag som rykker opp har en stall som i opprykkssesongen ville holdt plassen med god margin i divisjonen over? Hvis det skulle vært kriteriet hadde det knapt nok vært en klubb med realistisk ambisjon om opprykk!

Langt viktigere er det at klubben i seg selv er forberedt på opprykk, eller klar til å ta de grepene som behøves ved opprykk. Leeds har både erfaring, ressurser og faktisk også økonomi til å klare seg godt i CCC. Trener- og spillerstallen får vi ta en nærmere titt på når vi eventuelt har klart det.

Prøver du ikke får du det i alle fall ikke til.

SA

Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

SirOlsen

Quote from: Svend Anders on March 15, 2008, 12:10:49
Jeg synes det blir litt håpløst å argumentere med at dagens stall ikke har noe å gjøre i divisjonen over. For det første tror jeg ikke forskjellen er så stor, og som flere andre påpeker skal det ikke alt for mye til for å eventuell utligne den (eller sågar etablere oss i øvre del).

Hvor mange lag som rykker opp har en stall som i opprykkssesongen ville holdt plassen med god margin i divisjonen over? Hvis det skulle vært kriteriet hadde det knapt nok vært en klubb med realistisk ambisjon om opprykk!

Langt viktigere er det at klubben i seg selv er forberedt på opprykk, eller klar til å ta de grepene som behøves ved opprykk. Leeds har både erfaring, ressurser og faktisk også økonomi til å klare seg godt i CCC. Trener- og spillerstallen får vi ta en nærmere titt på når vi eventuelt har klart det.

Prøver du ikke får du det i alle fall ikke til.

SA

Jo, men ærlig talt... om vi ikke greier å rykke opp fra denne divisjonen.. da er vel talen ganske klar at vi ikke har noe i divisjonen over å gjøre :p
-SirOlsen-

h.b

Skal forsvare de som sier at vi bør rykke opp. Selvsagt er dette til det beste for klubben, men erfaringen vår med Bates tilsier at det ikke blir særlig mye penger til spillerkjøp. Derfor må det hentes inn lånespillere. Mv Allister duger ikke, og vi må ha en bedre manager ved et opprykk. Dette er jeg redd ikke Bates innser.
Så skal Leeds overleve i CCC så er jeg redd for at vi må ha en ny eier ( kan jo håpe )

RuneSve

Visste at dette kom til å skje. Noen få kamper med Macca uten topp resultater, så begynner folk å klage. Greit nok, han har kanskje ikke gjort de beste avgjørelsene hele tiden (bytte ut Howson f.eks), men det er veldig lett å kritisere når man ikke har peiling på grunnlaget han har for å gjøre det han gjør.

Idealiseringen av Wise har også begynt ser jeg. Vi må ikke glemme at han hadde en lang periode med dårlige resultater før han forlot oss. Og den perioden hvor han skaffet mange seiere var det ofte ikke pga overlegent spill, men heller at vi hadde flaks i sluttminuttene.

Jeg vil mye heller gi Macca litt reell tid jeg begynner å evaluere han og dømme han. Det blir for dumt å begynne å klage etter så få kamper. Det er ikke snakk om et topplag i premier league akkurat for øyeblikket, så for han å komme til en svær stall med sannsynligvis så å si bare ukjente spillere for han tar litt tid, Både å bli kjent med ferdighetene og personligheten (for å muligens gi bedre motivasjon og peptalks) til spillerne. Jeg vil derfor gi han litt tid før jeg begynner med eventuell kritikk av ham som manager.

Svend Anders

Quote from: SirOlsen on March 15, 2008, 12:34:49
Jo, men ærlig talt... om vi ikke greier å rykke opp fra denne divisjonen.. da er vel talen ganske klar at vi ikke har noe i divisjonen over å gjøre :p

Poenget mitt er jo at fra man rykker opp og til man begynner å spille neste sesong så tar man nødvendigvis noen grep som gjør at man faktisk KAN spille der med litt håp om å klare seg.

Men skal jeg ta deg på ordet: hvis man ikke klarer å rykke opp har man ikke fortjent opprykket. Det er jo nettopp derfor man må vinne et visst antall kamper da, for å komme på plassene til opprykk. Ingen her har vel sagt at Leeds skal rykke opp dersom vi ikke kommer på opprykksplass?  8)

SA
Følges på:

Svend Anders

Quote from: h.b on March 15, 2008, 12:45:02
Skal forsvare de som sier at vi bør rykke opp. Selvsagt er dette til det beste for klubben, men erfaringen vår med Bates tilsier at det ikke blir særlig mye penger til spillerkjøp. Derfor må det hentes inn lånespillere. Mv Allister duger ikke, og vi må ha en bedre manager ved et opprykk. Dette er jeg redd ikke Bates innser.
Så skal Leeds overleve i CCC så er jeg redd for at vi må ha en ny eier ( kan jo håpe )

Manager-greia skal jeg ikke diskutere her.

Så skal du huske på at klubben er i en helt annen økonomisk situasjon enn tidligere. Som jeg har forsøkt forklare utallige ganger er det noe helt annet å investere i klubben nå, enn da ALT (risikerte å) endte opp i gjelds-kverna.

Ny eier får vi se på i august og utover.

SA
Følges på: