Tror problemet kan være ganske enkelt

Started by h.b, March 12, 2008, 08:27:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

h.b

Leeds har på papiret ifølge enkelte divisjonens beste stall. Jeg tror mye av problemet ligger i at vi henter inn spillere som er gode spillere i diverse klubber. Leeds kjøper dem og så takler de ikke presset det er ved å spille for en storklubb som Leeds er.
Kan jo ta sammenligning med Espen Johnsen i Norge. Kjempegod og på landslaget i Start. Kommer til Rosenborg og flopper totalt fordi han ikke takler et så stort press som det er å spille på RBK. Blir så utleid til Godset, hvor han storspiller igjen.
Så hvis Leeds skal kunne komme opp fra denne mølja som klubben er i nå. Så må vi hente inn spillere som takler dette. Dette koster penger å få tak i disse spillerne, men det er dyrere å være nede i denne divisjonen på sikt

berlin

Quote from: h.b on March 12, 2008, 08:27:27
Leeds har på papiret ifølge enkelte divisjonens beste stall. Jeg tror mye av problemet ligger i at vi henter inn spillere som er gode spillere i diverse klubber. Leeds kjøper dem og så takler de ikke presset det er ved å spille for en storklubb som Leeds er.
Kan jo ta sammenligning med Espen Johnsen i Norge. Kjempegod og på landslaget i Start. Kommer til Rosenborg og flopper totalt fordi han ikke takler et så stort press som det er å spille på RBK. Blir så utleid til Godset, hvor han storspiller igjen.
Så hvis Leeds skal kunne komme opp fra denne mølja som klubben er i nå. Så må vi hente inn spillere som takler dette. Dette koster penger å få tak i disse spillerne, men det er dyrere å være nede i denne divisjonen på sikt

Dette har du sikkert mye rett i h.b. Selvfølgelig betyr lønningsposen ganske så mye, men vi kan jo max tilby lønninger ala CCC, noe annet ville vært "galematias" i dag. Enda viktigere er imidlertid tanken på at det vil ta minimum 2, heller 3-4 år før "denne gode spilleren/de gode spillerne" får muligheten til å bryne seg mot de store. Det tror jeg svært få dyktige spillere er villige til, selv med respektabel lønn. Alle ønsker å spille på et så høyt nivå som mulig, derfor må vi opp et nivå før vi virkelig kan friste med at "noe stort er på gang".

fmtj

Hvis problemet er det som du beskriver h.b er det alt annet et enkelt fordi de penga har vi ikke!
Yeboahs vitne

SveinArve

Quote from: h.b on March 12, 2008, 08:27:27

Beste innlegget du har skreve på år og dag ;D
------------------------------
Proud member of LUSCOS

http://www.skarbovikfotball.blogspot.com

sportcarl1

Leeds största problem är att vi säljer spelare för mer än vad vi köper,  detta med lånespelare har vistats sig sedan venables tid att det funkar inte i Leeds, tycker vi har en bra stomme med spelare som Kilkenny, michalik, beckford, howson, parker bra blandning av ungt och lite äldre, nu behövs det kontinuitet, ett samspelat lag, spelare som blöder för Leeds gör de inte det, så ut med dom

Leedsfan

Quote from: sportcarl1 on March 12, 2008, 14:57:43
Leeds största problem är att vi säljer spelare för mer än vad vi köper,  detta med lånespelare har vistats sig sedan venables tid att det funkar inte i Leeds, tycker vi har en bra stomme med spelare som Kilkenny, michalik, beckford, howson, parker bra blandning av ungt och lite äldre, nu behövs det kontinuitet, ett samspelat lag, spelare som blöder för Leeds gör de inte det, så ut med dom

Men de fleste av de spillerne du nevner er ikke i klubben neste år hvis vi ikke rykker opp! Tror dere ikke at flere av disse har "release clauses" hvis klubben ikke rykker opp?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

sportcarl1

Quote from: Leedsfan on March 12, 2008, 23:07:16

Men de fleste av de spillerne du nevner er ikke i klubben neste år hvis vi ikke rykker opp! Tror dere ikke at flere av disse har "release clauses" hvis klubben ikke rykker opp?
kan omöjligt sia om vilket lag vi har nästa år, men vi har en bra stomme att bygga på, vad jag ville säga med mitt förra inlägg var att nu får det vara stopp med lånespelare de har inte tillfört något att tala om de sista 5 åren, bättre bygga från grunden, vi har unga lovande spelare som howson och parker tex, bättre bygga runt dem och skall vi ta in spelare skall det vara förstärkningar inte mer komplementsspelare

h.b

I en perfekt verden så bygger vi opp laget til å bli noe stort med våre tallenter. Men skal vi bygge på disse er jeg redd for at Leeds heller rykker ned. Nei skal Leeds bli et premier Leaguelag så må vi være villige til å kanskje neste år bruke 10 mill pund  for å nå målet om opprykk. Fra CCC så trengs det muligens 20 mill pund i videre satsing. Det å tro at vi rykker opp uten å ville sette klubben i gjeld er å leve i en drømmeverden sammen med julenissen. Nei et par såkalte stjernespillere vil trekke til seg interesse rundt laget. Dette gir høyere publikumsinteresse, Mere supporterutstyr selges og vi får inn mere penger fra sponsorer. Dette gir penger inn og  da kan man lettere forsvare økt pengebruk. Da kan laget også bli besatt av tallenter ved siden av dise stjernespillerne ( vet godt at det er vanskelig å hente inn stjernespillere til League one, men kan jo forsøke )
Men aller helst ønsker jeg meg en som kjøper ut Bates. Driter i hvem det er , bare han har flust med gryn og er villig til å bruke millioner av pund på Leeds. Trenger ikke noen lokale som brenner for klubben. Dette gir ikke suksess. Det er det samme med en manger. Vil egentlig ikke ha eks Leeds spillere i managerrollen. Nei ansett gjerne Mourinho og gi han de midlene han trenger. Det å løfte Leeds tilbake til toppen av Premier League er muligens fotballverdenens største utfordring.  Ved å gi en topp manager denne utfordringen samt de pengene som kreves, så er jeg sikker på at den manageren vil akseptere utfordringen. Først da er jeg redd for at vi kan snakke om at Leeds tar steget mot toppen igjen

Quote from: sportcarl1 on March 13, 2008, 01:54:49

kan omöjligt sia om vilket lag vi har nästa år, men vi har en bra stomme att bygga på, vad jag ville säga med mitt förra inlägg var att nu får det vara stopp med lånespelare de har inte tillfört något att tala om de sista 5 åren, bättre bygga från grunden, vi har unga lovande spelare som howson och parker tex, bättre bygga runt dem och skall vi ta in spelare skall det vara förstärkningar inte mer komplementsspelare

Joe Jordan

Quote from: h.b on March 13, 2008, 05:58:00
I en perfekt verden så bygger vi opp laget til å bli noe stort med våre tallenter. Men skal vi bygge på disse er jeg redd for at Leeds heller rykker ned. Nei skal Leeds bli et premier Leaguelag så må vi være villige til å kanskje neste år bruke 10 mill pund  for å nå målet om opprykk. Fra CCC så trengs det muligens 20 mill pund i videre satsing. Det å tro at vi rykker opp uten å ville sette klubben i gjeld er å leve i en drømmeverden sammen med julenissen. Nei et par såkalte stjernespillere vil trekke til seg interesse rundt laget. Dette gir høyere publikumsinteresse, Mere supporterutstyr selges og vi får inn mere penger fra sponsorer. Dette gir penger inn og  da kan man lettere forsvare økt pengebruk. Da kan laget også bli besatt av tallenter ved siden av dise stjernespillerne ( vet godt at det er vanskelig å hente inn stjernespillere til League one, men kan jo forsøke )
Men aller helst ønsker jeg meg en som kjøper ut Bates. Driter i hvem det er , bare han har flust med gryn og er villig til å bruke millioner av pund på Leeds. Trenger ikke noen lokale som brenner for klubben. Dette gir ikke suksess. Det er det samme med en manger. Vil egentlig ikke ha eks Leeds spillere i managerrollen. Nei ansett gjerne Mourinho og gi han de midlene han trenger. Det å løfte Leeds tilbake til toppen av Premier League er muligens fotballverdenens største utfordring.  Ved å gi en topp manager denne utfordringen samt de pengene som kreves, så er jeg sikker på at den manageren vil akseptere utfordringen. Først da er jeg redd for at vi kan snakke om at Leeds tar steget mot toppen igjen

DET var et innlegg etter mitt hjerte! Klubben må selvfølgelig belage seg på gjeld dersom vi ikke skal ligge og tråkke i gjørma i uoverskuelig fremtid! Ã... bygge en stamme av eksisterende spillere for fremtiden når vi sliter med nivået i L1? De beste holder KANSKJE championship nivå?

Og ja , vi driter i om investorene er fra Kuala Lumpur, bare det spyttes inn penger i klubbkassa. Og Macca er jeg redd vil huskes som manageren som IKKE tok Leeds til championship istedet for den glimrende midtbanegeneralen han en gang var....
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

berlin

Selvfølgelig må man gjeldsette seg, det gjør jo alle. Dette handler om totaløkonomi, og Leeds blir fulgt med argusøyne for tiden. Man kan ikke vente seg allverden fremover, spesielt siden Bates ikke er villig til å bruke mer av egne penger på Leeds.

Det aller, aller fleste ønsker seg en endring på eiersiden, men om selveste storkaksen(e) kommer er mer usikkert. Noe sier meg at denne "moten" med å kjøpe seg en fotballklubb er i ferd med å gå over.

fmtj

Quote from: Joe Jordan on March 13, 2008, 08:08:15
Quote from: h.b on March 13, 2008, 05:58:00

DET var et innlegg etter mitt hjerte! Klubben må selvfølgelig belage seg på gjeld dersom vi ikke skal ligge og tråkke i gjørma i uoverskuelig fremtid! Ã... bygge en stamme av eksisterende spillere for fremtiden når vi sliter med nivået i L1? De beste holder KANSKJE championship nivå?

Og ja , vi driter i om investorene er fra Kuala Lumpur, bare det spyttes inn penger i klubbkassa. Og Macca er jeg redd vil huskes som manageren som IKKE tok Leeds til championship istedet for den glimrende midtbanegeneralen han en gang var....

Da har vi med andre ord en meget lang vei å gå..... :'(! Og dessverre tror jeg Macca blir et pust i sivet for vårt vedkommende- en som absolutt ikke fikk til det å være manager i storklubben Leeds! Mye bedre om han hadde forsatt å være det gode minnet han var.....pokker nå er jeg i gang med sutringa igjen.... :-[! Nei, la oss heller krysse fingrene for at han får det til etterhvert ved hjelp av de rundt seg hva :)!
Yeboahs vitne

lojosang

Et par momenter sutrekoppene glemmer.

• Vi var nettopp under administrasjon. Det betyr at klubben har et lønnstak de ikke kan overskride.
  • Vi har ca 0 eiendeler å stille som sikkerhet, og de eiendeler vi har hatt har blitt solgt på billigsalg.
  • Vi har de siste årene misligholdt gjeld i hundremillionersklassen. Og da snakker vi pund.

Ville du lånt ut penger til denne gjengen?
- Leif Olav

Sølvreven

Quote from: lojosang on March 13, 2008, 12:01:28
Et par momenter sutrekoppene glemmer.

• Vi var nettopp under administrasjon. Det betyr at klubben har et lønnstak de ikke kan overskride.
  • Vi har ca 0 eiendeler å stille som sikkerhet, og de eiendeler vi har hatt har blitt solgt på billigsalg.
  • Vi har de siste årene misligholdt gjeld i hundremillionersklassen. Og da snakker vi pund.

Ville du lånt ut penger til denne gjengen?
Ikke en krone  :-\

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

McMidjo

Det normale er vel at spillere har 'release clauses' ift et nedrykk - ikke ift et opprykk.....
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

Leedsfan

Quote from: midjo on March 13, 2008, 17:41:43

Det normale er vel at spillere har 'release clauses' ift et nedrykk - ikke ift et opprykk.....

Tror du ikke flere av disse spillerne som skrev kontrakt i år har en release clause hvis klubben ikke rykker opp?

Tenker da på Lubo og Beckford (og flere), de har sikkert et tak på en overgangssum hvis vi ikke rykker opp! Hvis de ikke har ordnet seg dette så er de jo ikke lure!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

McMidjo

Quote from: Leedsfan on March 13, 2008, 19:06:50

Tror du ikke flere av disse spillerne som skrev kontrakt i år har en release clause hvis klubben ikke rykker opp?
Tenker da på Lubo og Beckford (og flere), de har sikkert et tak på en overgangssum hvis vi ikke rykker opp! Hvis de ikke har ordnet seg dette så er de jo ikke lure!

Nei det tror jeg ikke.

Tror det er relativt uvanlig å knytte kontraktsmessige release-klausuler til at laget skal vinne noe i spillerens første kontraktsår, og kan heller ikke tenke meg at Leeds har gjort noe så uortodoks. At det legges inn release-klausuler knyttet til en viss transfersum (dvs at spilleren får inngå kontraktsforhandlinger når det kommer inn et bud av en viss størrelse) er mer vanlig, og det kan det jo selvsagt hende at noe slikt ligger i kontrakten til f.eks. Beckford.

Leedsfan

Quote from: midjo on March 13, 2008, 20:33:55
Quote from: Leedsfan on March 13, 2008, 19:06:50

Nei det tror jeg ikke.

Tror det er relativt uvanlig å knytte kontraktsmessige release-klausuler til at laget skal vinne noe i spillerens første kontraktsår, og kan heller ikke tenke meg at Leeds har gjort noe så uortodoks. At det legges inn release-klausuler knyttet til en viss transfersum (dvs at spilleren får inngå kontraktsforhandlinger når det kommer inn et bud av en viss størrelse) er mer vanlig, og det kan det jo selvsagt hende at noe slikt ligger i kontrakten til f.eks. Beckford.

Dette får vi svar på veldig fort hvis Leeds ikke rykker opp. Jeg tror at Lubo, Beckford, Douglas, Ankergreen, Kilkenny, Marquez og kanskje Prutton forsvinner ganske så fort.

McMidjo

Quote from: Leedsfan on March 13, 2008, 22:56:03
.....
Dette får vi svar på veldig fort hvis Leeds ikke rykker opp. Jeg tror at Lubo, Beckford, Douglas, Ankergreen, Kilkenny, Marquez og kanskje Prutton forsvinner ganske så fort.

Ja selvfølgelig. Transferfilosofien i Leeds de siste åra har vel vært slik at man selger spillere som uttrykker at de ikke ønsker å spille i klubben - såfremt det kommer inn et anstendig bud på de, uten at de har noen form for release-klausuler i kontraktene sine. Douglas har vel i tillegg så høy lønn at han gjerne blir solgt langt under markedsverdi for å frigjøre lønnsmidler....

Leedsfan

Quote from: midjo on March 13, 2008, 23:38:41
Quote from: Leedsfan on March 13, 2008, 22:56:03
.....

Ja selvfølgelig. Transferfilosofien i Leeds de siste åra har vel vært slik at man selger spillere som uttrykker at de ikke ønsker å spille i klubben - såfremt det kommer inn et anstendig bud på de, uten at de har noen form for release-klausuler i kontraktene sine. Douglas har vel i tillegg så høy lønn at han gjerne blir solgt langt under markedsverdi for å frigjøre lønnsmidler....

Seriøst??

berlin

Jeg tror spillernes forhandlingsmuligheter samsvarer godt med deres markedsverdi, d.v.s hvor attraktive der er. Jeg tror derfor at det er få spillere i lavere divisjoner som har noen særlig mulighet til å forhandle frem punkter i en kontrakt som favoriserer dem i større grad enndet favoriserer klubben. Dersom de presterer så bra at de blir attraktive vil det være et bra kort uavhengig av gjeldende kontrakt. Beckford skrev vel ny kontrakt, men med den dalende formen han har vist, tviler jeg på om det er så mange klubber i PL, og også CCC som er villig til å betale over millionen (£) for han.

Ferre

Jeg tror problemet ganske enkelt er at vi ikke har en  manager som er god nok...

Dennis

Marching on together!

Roy

Quote from: Mr Kaizer on March 15, 2008, 18:00:43
Problemet er forsvaret vårt!

Enig. Vi har rett og slett liten eller ingen forsvarsstruktur. Det virker som flere av de som spiller bak finner på ting etterhvert som situasjonene dukker opp. Det er angripere som skal være kreative, bak skal vi være trygge og velge enkle løsninger som ikke utsetter laget for mulige sjanser mot. Her har trenerteamet en svær jobb å gjøre, og den mø gjøres fortere enn faen.
Stand up and sing for LEEDS UNITED

Dennis

Quote from: Roy on March 15, 2008, 19:17:22
Quote from: Mr Kaizer on March 15, 2008, 18:00:43
Problemet er forsvaret vårt!

Enig. Vi har rett og slett liten eller ingen forsvarsstruktur. Det virker som flere av de som spiller bak finner på ting etterhvert som situasjonene dukker opp. Det er angripere som skal være kreative, bak skal vi være trygge og velge enkle løsninger som ikke utsetter laget for mulige sjanser mot. Her har trenerteamet en svær jobb å gjøre, og den mø gjøres fortere enn faen.

Du treffer spikeren på hodet!

Det sies at angrep er det beste forsvar, men paradokset er at forsvaret er nødt til å være solid og sterkt for at dette ordtaket skal kunne fungere optimalt. For å kunne skape selvtillit og flyt for angrepsspillerne, er trygghet i forsvaret et must.

Det som er skremmende per i dag, er hvor enkelt vi slipper inn mål fra motstander. Vi slipper inn defensive dødballer nær sagt hver eneste gang.

Tror derimot det kan være mindre komplisert å ordne opp i. Trenerne er absolutt nødt til å fokusere på det defensive de kommende ukene, det er uten tvil. Defensive dødballer trenger også enorm fokus på TA. I tillegg har vi nok av sjanser til å score fremover på banen. Tresor Kandol er en selvtillitsspiller, men har kommet til mange, mange sjanser de siste kampene, uten hell. Det er snakk om marginer om man scorer eller ikke og med litt terping på defensivt arbeid og ansvar, så tror jeg vi kan snu dette. Sesongen er IKKE over.
Marching on together!

ragnar

Spissene våre scorer for lite per dags dato. Både Kandol og Beckford brenner 110% sjanser. Her kan Freedman komme godt med. Både som scorer selv og som en mentor for Beckford (spesielt) og Kandol.

Kan jo være at Kandol rett og slett ikke er godt nok. Nå har jeg ikke sett noen av disse spillerene live, men virker som om Kandol spesielt trenger veldig mange sjanser på å score.

Men et godt forsvar er selve fundamentet som hele laget er bygget på. Terping, terping og atter terping må til.

Press bør ikke vøre noe problem for Mikkelik eller Freedman. De andre derimot. Men det største presset er det de legger på seg selv. Tro på egne evner er et lite nøkkelord...
*In El Loco we trust!*

Erik_

Pengebruk er ikke det enkleste svaret. Det finnes noe enklere enn som så.

Bruke minst en ving. På banen vel og merke, ikke på benken. :)

Og la Michalik ha førsteprioriet til å gå etter alle baller som slås høyt på frispark og corner i mot, mens resten markerer (ikke bare står ved siden av) hver sin mann.

Penger er ikke alt vettu.