Casper den store!!!

Started by fmtj, April 02, 2008, 09:47:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fmtj

Vår burvokter har igjen spilt en meget sentral rolle i en viktig seier! Han fortjener hyllest for sin innsats så langt denne sesongen og jeg tror han fortsatt vil være en av våre viktigste menn i avslutningen av årets sesong. Det hedde vært hyggelig om noen av dere superinformanter på forumet kunne opplyse oss andre om hans forhistorie, gjerne så langt tilbake som mulig. Det er artig lesning synes jeg.
Yeboahs vitne

Kato

Enig i det du sier. Lite store feil, en stabil keeper.

Men denne tråden hadde neppe vært opprettet om hans STORE feil på overtid i går hadde gitt poengtap.

Kort vei fra himmel til helvete i fotball.

kjelvi

Leeds United goalkeeper pleads guilty to FA charge

Leeds United goalkeeper Casper Ankergren is facing a possible suspension after pleading guilty to a Football Association charge of improper conduct.
Ankergren was cited by the governing body after throwing a missile towards a section of Swindon Town's supporters during United's 1-0 victory at the County Ground on March 1.
The Danish goalkeeper, who produced an outstanding display in last night's 1-0 victory at Doncaster, had until yesterday to respond to the charge.
He has requested a personal hearing.

YEP

kjelvi

Quote from: kjelvi on April 02, 2008, 10:56:26
Leeds United goalkeeper pleads guilty to FA charge
Leeds United goalkeeper Casper Ankergren is facing a possible suspension after pleading guilty to a Football Association charge of improper conduct.
Ankergren was cited by the governing body after throwing a missile towards a section of Swindon Town's supporters during United's 1-0 victory at the County Ground on March 1.
The Danish goalkeeper, who produced an outstanding display in last night's 1-0 victory at Doncaster, had until yesterday to respond to the charge.
He has requested a personal hearing.

Min tips:

3 til 5 kampers suspensasjon for "improper conduct".

Sleivind

Hmm, dette har gått meg hus forbi! Er det vanlig at spillere får 1 måned på seg på å svare på slikt? Trodde spillere vanligvis fikk ei lita uke på seg eller noe? Eller vil FA ha flest mulig Leedsspillere suspendert når vi kommer til de viktige kampene i april og mai?

Webredaktøren

Sjelden at Casper gjør store feil da, men det virker som FA vil ha ham suspendert til de eventuelle playoff-kampene ja...

Her er litt fakta:

Fullt navn: Casper Ankergren
Født: 9. november 1979
Fødested: Køge, Danmark
Nasjon: Danmark
Posisjon: Keeper
Overgangssum: £ 250.000
Underskrev: 6. august 2007
Tidligere klubber: Solrød, Køge, Brøndby

fmtj

Quote from: Webredaktøren on April 02, 2008, 11:13:08
Sjelden at Casper gjør store feil da, men det virker som FA vil ha ham suspendert til de eventuelle playoff-kampene ja...

Her er litt fakta:

...takk skal du ha! Finnes det oversikt over hans meritter tidligere også kanskje?
Yeboahs vitne

auren

Frykter tabbeLucas må stå noen kamper hvis det blir suspensjon. En passelig bot er vel en mer fortjent straff, men FA liker oss jo ikke. Casper er avgjørende for oss i sluttinnspurten, selv om han klønet det til et par ganger i gårsdagens match.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

lojosang

NEEEI! Ikke Lucas. Inn med Martin i så fall.
Skjønt Lucas må gjerne gjøre mine ord til skamme.  :)
- Leif Olav

pale

Jeg hiver meg ikke uten videre på dette hyllekoret av dansken.
Ble ikke veldig imponert over hva han gjorde mot Brighton.
Hadde jo lite å gjøre redningsmessig, men konsekvent dårlige utspark og en pasning til en markert Sheehan skapte Brightons største sjanse.

Han hadde jo en stor tabbe igår også, vi var heldige som unngikk baklengs der.

Men bevares, han gjør jo noen kanonredninger også.
Jeg går for ny keeper hvis vi rykker opp.

janove

Quote from: pale on April 02, 2008, 11:41:29
Hadde jo lite å gjøre redningsmessig, men konsekvent dårlige utspark og en pasning til en markert Sheehan skapte Brightons største sjanse.

Spot on.

Webredaktøren

Quote from: fmtj on April 02, 2008, 11:16:14
Quote from: Webredaktøren on April 02, 2008, 11:13:08

Her er litt fakta:

...takk skal du ha! Finnes det oversikt over hans meritter tidligere også kanskje?

http://en.wikipedia.org/wiki/Casper_Ankergren

Webredaktøren

Quote from: pale on April 02, 2008, 11:41:29

Han var jo en periode tredjekeeper på det danske landslaget, uten å få spilletid...

Men jeg mener at han har vært en av våre desidert beste spillere denne sesongen og så absolutt holder bra Championship-nivå også!

Erik_

Må si meg enig med pale her. Alt i alt er jeg ikke fornøyd med det jeg har sett og hørt av Casper Ankergren denne sesongen. Han hørtes litt rotete ut på radioen i går og jeg har vel mer eller mindre fått frem hva som irriterer meg mest ved han for tiden http://www.leedsunited.no/forum/index.php?topic=10060.0

Han skal ha ros for å ikke ha sluppet inn mål på tre kamper, men det er vel like mye forsvaret sin fortjeneste om ikke mer. To redninger på streken i går, f.eks. Skulle gjerne likt å høre hvordan de som har sett så og si alle kampene denne sesongen opplever Ankers spill. For meg virker det som han mangler autoritet og ikke er like sikker i sine inngrepner som tidligere i sesongen.

Jan Ove er vel den som kan skildre dette best her på forumet for tiden?

Webredaktøren

Quote from: lojosang on April 02, 2008, 11:30:24
NEEEI! Ikke Lucas. Inn med Martin i så fall.
Skjønt Lucas må gjerne gjøre mine ord til skamme.  :)

Enig, Martin er et stort talent og en spennende keeper. Lucas gjør for mange store feil!

Dennis

Enig med pale og Enrique! Ankergren roter ganske så mye, men har også flere enorme redninger. Kan opptre både som matchvinner og matchtaper, noe som i alle fall gjør han til en spennende spiller.  ;)

Har vel egentlig allerede konkludert med at den latterlige, gammeldagse organisasjonen som kalles FA, kommer til å utestenge han, og det i våre viktigste kamper, som et siste forsøk på å hindre et opprykk.
Marching on together!

Webredaktøren

Quote from: Mr Kaizer on April 02, 2008, 12:31:22
Enig med pale og Enrique! Ankergren roter ganske så mye, men har også flere enorme redninger. Kan opptre både som matchvinner og matchtaper, noe som i alle fall gjør han til en spennende spiller.  ;)

Har vel egentlig allerede konkludert med at den latterlige, gammeldagse organisasjonen som kalles FA, kommer til å utestenge han, og det i våre viktigste kamper, som et siste forsøk på å hindre et opprykk.

Såvidt jeg kan huske så har ikke Casper gjort noen feil som har kostet oss poeng hittil denne sesongen...!

Erik M

Casper må vel kunne anerkjennes som "god nok på dette nivået".  Likevel, han er en keepertype som gjør meg nervøs når han forlater streken.  Som mange Europeiske keepere som prøver seg i England - god på strek - usikker i feltet. 

Hva bestod forresten tabben av i går?  Feltet?

Dennis

Quote from: Webredaktøren on April 02, 2008, 12:46:39
Quote from: Mr Kaizer on April 02, 2008, 12:31:22

Såvidt jeg kan huske så har ikke Casper gjort noen feil som har kostet oss poeng hittil denne sesongen...!

Det kan godt være at han direkte ikke har tabbet seg ut - noe jeg dog mener han har gjort uten å kunne huske nøyaktig i hvilken kamp - men hans opptredener er til tider rufsete. Dessuten er han ingen gigant i feltet.

Denne usikkerheten mener jeg kan bidra til at forsvaret spiller dårligere. En sikker, solid keeper som svært sjelden gjør feil, bidrar til at stopperne ikke behøver å "se seg over skuldra" til stadighet. Om da Douglas eller en annen redder ballen fra streken, slik at en svak inntreden ikke har uttelling, redder kun keeper - ikke bidrar til at han spiller bedre.

MEN! For alle del, Casper har vært en av våre beste i år og har til stadighet reddet oss med feberredninger. Ingen grunn til å se seg om etter en ny keeper i det hele tatt, men jeg håper Alan Martin kan bidra til å presse Caspers prestasjoner til det ypperste neste år - spesielt om vi skulle rykke opp.
Marching on together!

berlin

Casper gjør en rimelig bra jobb, men som andre sier, man føler seg ikke 100% trygg på han i alle situasjoner. Det var noe annet med Nigel Martyn, følte meg aldri nervøs da, selv om alle keepere kan gjøre tabber.

Likvel blir jeg enda mer nervøs om Lucas eller Martin må steppe inn på nåverende tidpunkt hvis Casper blir suspendert.

Webredaktøren

Quote from: berlin on April 02, 2008, 16:15:11
Casper gjør en rimelig bra jobb, men som andre sier, man føler seg ikke 100% trygg på han i alle situasjoner. Det var noe annet med Nigel Martyn, følte meg aldri nervøs da, selv om alle keepere kan gjøre tabber.

Likvel blir jeg enda mer nervøs om Lucas eller Martin må steppe inn på nåverende tidpunkt hvis Casper blir suspendert.

Helt klart, men ser jo at til og med Peter Cech og Gianluigi Buffon kan gjøre megatabber innimellom. Blir fort synlig når man er keeper.

Håper at Martin kan utvikle seg såpass at han kan presse Casper litt neste sesong.