Poeng tilbake: Avgjøres 1. mai?

Started by Leeeeeeeeeeeeds, April 07, 2008, 19:55:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hvor mange poeng får vi tilbake neste uke?

0-5
25 (49%)
6-10
12 (23.5%)
11-15
14 (27.5%)

Total Members Voted: 46

Voting closed: April 14, 2008, 19:55:43

Webredaktøren

Jon R

Hei Martin! Flott at du er så aktiv på siden her. Fortsett med det! :D

Nå er det slik at vi har to andre aktuelle tråder om de 15 poengene og trenger strengt tatt ikke en til. Hvis folk nå begynner å poste i tre tråder samtidig blir det veldig uoversiktlig. Jeg slår derfor denne sammen med en av de andre trådene, og "oppdaterer"  tittelen litt.  :)

Kan også legge til at " the real table" viser at vi egentlig burde feiret direkte opprykk idag.  :'(
Jon R.

sportcarl1

mycket intressant hur många poäng vi skall få tilbaka, vi är nio poäng efter Carlisle så skulle det vara idag det bestämmdes så skulle jag gissa på att vi får högst 8 poäng,ligger vi 6 poäng efter carlisle nästa vecka så gissar jag att vi får högst 5 poäng, någon som vet vilka lag carlisle har kvar att möta?

Promotion 2010

Quote from: baste on April 18, 2008, 10:12:11
All you "stupid" football fans and chairman are showing the level of intelligence that is about in football today. I've heard & read all these comments saying Leeds broke the rules and have been punished and the punishment should stand.....(your idiots!!) The real truth of the matter is - Have Leeds broken the rules?? Not should the punishment stand!!! I suggest as is normal in all walks of life, get your facts right before spouting off!!

fint lite innlegg...

Egentlig et godt poeng!

Da avstemmingen gikk til formennene i de andre klubbene, burde resultatet vært enstemmig! Men endel stemte FOR Leeds sin sak. Dvs for meg betyr det at det faktisk ikke er tydelige regler ligaen har fulgt i denne saken......og det er vel akkurat kjernen:

Etter at nedrykket var klart i fjor gikk kulbben i administrasjon og fikk 10 poeng i trekk. Mange managere synes dette var å lure seg unna et reelt poengtrekk. Derfor mente man at straffen denne sesongen på nye 15 var passende. Det er bare det at disse poengene var for noe annet. Måten å gå ut av administrasjon på. Og det var skattevesenet som presset Leeds ut av administrasjonen utenfor det såkalte CVA. De godtok ikke i Leeds' sak at fotballrelatert gjeld skulle gå før skattegjeld. Men dette er jo en sak mellom Ligaen og skattemyndighetene, og som Leeds United bare er tredjepart i. Bates doblet betalingen av gjeld og doblet prisen på å kjøpe tilbake Leeds fra 8p pr pund til 16p pr pund pga skattevesenet. Men likevel måtte han kjøpe tilbake uten en CVA. Det var kjøp eller nedleggelse!

Jeg tror Ligaen har gått langt ut over sine fullmakter i å trekke 15 poeng grunnet sine egne rigide regler. I tillegg forvalter de et regelverk som endres ettersom klubbene finner smutthull. Det blir lite seriøst.

Mye av innspillene fra andre klubber er bygget på hva de synes er rettferdig. At Leeds hadde en motivasjonsfordel da de startet med minus 15 og at de selv da avskrev Leeds som en reell utfordrer. Så moralsk sett er det dumt å gi oss tilbake de 15.

Men rettsystemet baserer seg ikke på følelser eller en oppfatning om noe er galt eller riktig.

Så til konsekvensene: En klubb som både går i administrasjon og som går ut av den uten en godkjent CVA blir neppe trukket 25 poeng på en sesong. Dvs at etter Leeds sin sak, så må Ligaen justere både regelverk og poengtrekk. Det er jo å håpe at høringens konklusjon blir førende for slike saker i fremtiden og at det ikke blir mulig å gi forskjellig straff fra klubb til klubb. (Boston rykket ned to divisjoner for samme forseelse.) ...OG hva skjer med Boston hvis Leeds United får medhold??????????

Spennede dette....  :)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Hallgeir *

Quote from: sportcarl1 on April 20, 2008, 10:02:00
mycket intressant hur många poäng vi skall få tilbaka, vi är nio poäng efter Carlisle så skulle det vara idag det bestämmdes så skulle jag gissa på att vi får högst 8 poäng,ligger vi 6 poäng efter carlisle nästa vecka så gissar jag att vi får högst 5 poäng, någon som vet vilka lag carlisle har kvar att möta?
Carlisle sine siste to kamper er mot Millwall (B) og Bournemouth (H).
Super Leeds since 1968

Erik_

Quote from: Promotion 2010 on April 20, 2008, 10:47:20
Så til konsekvensene: En klubb som både går i administrasjon og som går ut av den uten en godkjent CVA blir neppe trukket 25 poeng på en sesong. Dvs at etter Leeds sin sak, så må Ligaen justere både regelverk og poengtrekk. Det er jo å håpe at høringens konklusjon blir førende for slike saker i fremtiden og at det ikke blir mulig å gi forskjellig straff fra klubb til klubb. (Boston rykket ned to divisjoner for samme forseelse.) ...OG hva skjer med Boston hvis Leeds United får medhold??????????

Spennede dette....  :)
Ser ut som Boston er et litt annet tilfelle og har godtatt alt. Tror Swindons behandling kan være mer sammenlignbart med Leeds' situasjon.

Boston:
"Boston entered into a CVA at 4.45pm on May 5 - the last Saturday of the season," Moules said. "The Inland Revenue put a caveat on that CVA that Boston could not pay football creditors. That breaks FA, Football League and Football Conference rules and regulations. They accepted that they would have to be placed in Conference North.

"We are giving Boston United the opportunity to re-establish themselves as a leading club outside the Football League. They believe that the decision we have made is fair and just and they are not going to appeal."

Swindon:
The club has been beset by financial difficulties throughout its history, having been placed into administration twice and also twice fought off winding-up orders from Her Majesty's Customs and Excise over unpaid tax-bills. The board currently have to make yearly payments of £100,000 to creditors (2% of the yearly turnover), and only managed to begin the 2006â€"07 season after sourcing £500,000 to pay for players' wages.

Swindon can start to look forward to a brighter future with the news that creditors have agreed to a repayment of 24p in the pound on debts the club owe.

Har ikke helt kontroll på hvordan disse to klubbene opptrådte under administrasjon, men det ser ut som Boston ikke kunne betale verken fotballmessig eller skattemessig gjeld. Swindon fikk til en ordning på fotballmessig gjeld og årlig tilbakebetaling til skattevesenet.

Slikt sett har vel ikke Leeds brutt FL sine regler... at de trakk inn andre klubbers eiere for å avgjøre Leeds' skjebne kan vel kategoriseres som uansvarlig. Det hele er bare ett virrvarr av merkelige påfunn. Var det forresten ikke slik at HMRC gikk til sak mot Leeds, men trakk seg første gang Bates ordnet 75% av stemmene for utgang av CVA?

LeedsUnited

Hele denne saken er en finurlig suppe. Slik det ligger an nå håper jeg vi greier å rykke opp på egenhånd.  Ser ingen vits i at vi f.eks får tilbake 5 poeng.  Det medfører kun at vi trygger play off plassen, men den bør vi greie uansett nå.
Hvis vi skal få noen poeng tilbake bør det bli alle 15.  Da rykker vi direkte opp og så får heller de andre lagene surmule en tid fremover.  Det verste scenarioet er vel at vi får igjen 8-10 poeng, men ryker ut i playoff.  Da er det mange som vil godte seg over vår situasjon.

Tom S

http://www.yorkshireeveningpost.co.uk/leeds-united-columnists/HAY-Points-challenge-right-.3996683.jp

Why should Leeds forego 15 points without first exhausting their claim that the penalty was unfair? And how credible is a competition where a club who have won 24 matches and accrued 82 points are seated in sixth place?

Bournemouth, Luton and Rotherham are irrelevant factors in the debate over whether Leeds deserved their 15-point penalty. All three clubs were deducted 10 points on entering administration, as Leeds were last summer, but none have received the subsequent 15-point punishment which was imposed on United and â€" to date â€" remains unprecedented.

The fact remains that Leeds were not docked 15 points. They were docked 25.
COME ON LEEDS !!

Sølvreven

Quote from: LeedsUnited on April 20, 2008, 15:32:29
Hele denne saken er en finurlig suppe. Slik det ligger an nå håper jeg vi greier å rykke opp på egenhånd.  Ser ingen vits i at vi f.eks får tilbake 5 poeng.  Det medfører kun at vi trygger play off plassen, men den bør vi greie uansett nå.
Hvis vi skal få noen poeng tilbake bør det bli alle 15.  Da rykker vi direkte opp og så får heller de andre lagene surmule en tid fremover.  Det verste scenarioet er vel at vi får igjen 8-10 poeng, men ryker ut i playoff.  Da er det mange som vil godte seg over vår situasjon.
Huff. Den hadde vært stygg, ja...... Vi satser på alt eller ingenting. Dvs 0 eller 15. MOT

Leedsoholic. Oppfinneren av "pretting".

SirOlsen

Hva berører det egentlig oss om de andre surmuler en tid?.. tenk hva for smerter vi har slitt med av urettferd hele denne sesongen?...
Og kanskje det vikitgste av alt.. vi rykker opp, mens de må bli igjen her nede i suppa :p give us our 15`s back!

Quote from: Sølvreven on April 21, 2008, 15:10:05
Quote from: LeedsUnited on April 20, 2008, 15:32:29
Huff. Den hadde vært stygg, ja...... Vi satser på alt eller ingenting. Dvs 0 eller 15. MOT
-SirOlsen-

SOL

Husker jeg ikke feil, foretok Football League to avstemminger i "Leeds-saken". De stemte først over om Leeds skulle bli trukket poeng for så å stemme over hvor mange poeng som skulle trekkes. Merkelig at FL har hjemmel noe sted for dette. Siden det er Leeds vi snakker om, ender det nok med 0 poeng tilbake, men hele saken stinker noe grusomt >:(. La oss i allefall vinne de to siste kampene og gjøre et forsøk via Play Off om det går som jeg tror.

SOL

Quote from: SOL on April 21, 2008, 15:21:21
Husker jeg ikke feil, foretok Football League to avstemminger i "Leeds-saken". De stemte først over om Leeds skulle bli trukket poeng for så å stemme over hvor mange poeng som skulle trekkes. Merkelig at FL har hjemmel noe sted for dette. Siden det er Leeds vi snakker om, ender det nok med 0 poeng tilbake, men hele saken stinker noe grusomt >:(. La oss i allefall vinne de to siste kampene og gjøre et forsøk via Play Off om det går som jeg tror.
Konklusjon: Gjorde FL noe galt må vi få tilbake alle 15 poeng. Hvis de handlet rettmessig etter lover/regler får vi null. Noe midt imellom vil gjøre hele saken enda mer diffus, føler jeg! ???

Ferre

Quote from: SOL on April 21, 2008, 15:29:17
Quote from: SOL on April 21, 2008, 15:21:21
Konklusjon: Gjorde FL noe galt må vi få tilbake alle 15 poeng. Hvis de handlet rettmessig etter lover/regler får vi null. Noe midt imellom vil gjøre hele saken enda mer diffus, føler jeg! ???

Ja, enten har vi gjort noe galt eller så har vi ikke gjort noe galt. Mao. 0 eller 15 poeng tilbake...

Roy

Det at det har drøyd så lenge viser i hvertfall at Leeds ikke har tapt denne saken. Jeg har tidligere tippet 10 poeng tilbake, men vi skal selvfølgelig ha tilbake alle 15. Vi har da ikke gjort noe så galt at det innebærer -25. CCC here we come  ;D
Stand up and sing for LEEDS UNITED