Bør vi toppe laget mot Gills?

Started by Runar, April 26, 2008, 11:35:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Papi

Så lenge det er ein teoretisk sjangs for at me rykke direkte opp, må jo vi stille med toppa lag.
Men så blir vel dette avgjort før siste kamp.

Om vi får tilbake alle poengene våres, bå vi jo bare guffe på med våres beste mannskap, maltraktere Gills og avslutte der vi høyrer heime!! PÃ... DIREKTE OPPRYKK

Om det blir ein kamp uten noko som helst meining for Leeds grunna sikra playoff (uten poeng tilbake), er eg heller open for og prøve nokre av unggutta. Men vi skal ikkje hjelpe Gills til fornya kontrakt heller...

Pr i dag er det Forest vi møter i semien, ved evt playoff?! ("ikkje sant")
Dei ville no eg heller hatt i finalen.... :-\
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

MartinR

Asbjørn

Jeg syns det er vanskelig å gi et klart svar på dette før avgjørelsen (kanskje) har falt på torsdag. Kanskje vil Macca avslutte hjemme for enhver pris? Kanskje vil han unngå Nottingham for enhver pris... Kanskje vil det være "å foretrekke" IKKE å havne på 3./4.-plass pga div (tenker ikke på noe konkret her...).

...men han er altså sitert i media på at "a couple of young guys" kunne bli med. Og så kan man lure på om det blir i en såpass minor rolle som good ol'e midjo (for meg vil du alltid forbli midjo, ojdim liksom  :)) tenker...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

fmtj

Yeboahs vitne

Lids

Vi bør helt stille med det beste laget, vi driver jo med tippekonk!  ;)
Thomas

Snow

Vi kan jo ikke tape mot Gills, derfor bør vi nok toppe laget...

Asbjørn

Quote from: Lids on April 29, 2008, 14:22:43
Beste argumentet så langt   :)
Tell me  Tell me

Dylan

Wannabe

Quote from: Svend Anders on April 26, 2008, 11:52:39
Blir en del tråder om Gills-kampen nå, denne tråden burde kanskje hete "Toppet lag i serieavslutningen" eller noe?

Vel, jeg er svært skeptisk til å stille med b-lag mot Gills. Mulig jeg bærer litt preg av at jeg vil vi skal vinne serien på den ekte tabellen (bare så vi kan mobbe Swansea enda litt mer), men det er IKKE positivt for et lag å tape før sluttspill. Særlig er det viktig at den bakre fireren fortsatt kan vise til en rekke kamper uten baklengs, og det er ingen grunn til å hvile Casper heller.

Men enkelte spillere som ikke er 100% forstår jeg at spares, f.eks Beckford slik det var fredag kveld. Men han må ikke hviles for mye heller, og trenger nok en kamp som trening etter noe avbrekk.

Ikke har jeg oversikten over gule kort heller, men det kan selvsagt også være et poeng.

SA
Spar hele gjengen, ikke still med en eneste fra troppen som skal i playoff, unngå for all del kort for dem som likevel er aktuelle i playoff...

Prøv spillere som føler seg beæret over en tur utpå gresset på Elland Rd. Kanksje noe for et og annet Luscos-medlem...?

Vel - det var den ekstreme varianten å se det på, men for å understreke alvoret: Jobb nummer en i en slik kamp er å unngå kort og skader, jobb nr. to er å unngå kort og skader og jobb nr. tre er å unngå kort og skader.

Alt for ofte må vi stakkers supportere gråte våre modige tårer over idioter (som dessverre likevel er avgjørende, sentrale spillere) som spiller (og ikke minst opptrer) som om det sto om livet i kamper av denne typen her!

MOT

Asbjørn

Fikk en følelse av at jeg ikke fikk my point across exactly sist gang, derfor prøver jeg igjen:

Første scenario er at Leeds får ingen poeng tilbake. Da har vi to utganger:

Leeds havner på 6.plass:
* Hjemmekamp i første semifinale, avsluttes borte.
* Pr i dag går denne kampen mot Nottingham Forest, men det kan like gjerne bli Doncaster eller Carlisle...

Leeds havner på 5.plass:
* Hjemmekamp i første semifinale, avsluttes borte.
* Pr i dag går denne kampen mot Carlisle, men det kan like gjerne bli Nottingham/Doncaster

- så om Leeds får ingen poeng tilbake må vi uansett spille "avgjørende kamp" på bortebane, mot ett av de tre nevnte lag.

Neste alternativ jeg ser er at Leeds skulle få fem poeng tilbake... (slik at vi "mister 10 poeng" ala gammel praksis)
* Før siste kamp vil vi da ligge to bak Doncaster/ett bak Carlisle, men med best målforskjell.
* Sjansen for at begge unngår seier/Leeds vinner, er vel ikke stor, men iallefall vil vi kunne spille "avgjørende playoff-semi" på hjemmebane, enten mot Southend eller et av de tre tidligere nevnte lagene...

...og så kan man spekulere i alle mulige scenarier, men det neste "reelle" alternativet slik jeg ser det, er at vi får 15 poeng tilbake og alt er greit  :)

Men poenget mitt er først og fremst at BÃ...DE det å unngå Nottingham/Doncaster kan ligge i bakhodet på manager, samt fordelen i det å spille siste playoff-semi på hjemmebane.

DERFOR BLIR DET NOK RIMELIG TOPPET LAG, NÃ...R LEEDS ENDELIG FÃ...R "ØVE PÃ... Ã... SPILLE PLAYOFF-FINALE FORAN FULLSTAPPEDE TRIBUNER"
- KAN BLI NYTTIG ØVELSE  :)

QuoteFriday, 09 May 2008
6th Place v 3rd Place, Play-Offs Semi-Final, L1, 19:45

--------------------------------------------------------------------------------

Monday, 12 May 2008
5th Place v 4th Place, Play-Offs Semi-Final, L1, 19:45

--------------------------------------------------------------------------------

Thursday, 15 May 2008
3rd Place v 6th Place, Play-Offs Semi-Final, L2, 19:45

Friday, 16 May 2008
4th Place v 5th Place, Play-Offs Semi-Final, L2, 19:45

Sunday, 25 May 2008
Winners 3rd v 6th v Winners 4th v 5th, Play-Offs Final, 15:00
Tell me  Tell me

Dylan

Wannabe

Unngå kort og skader, så skal det vel kunne bli en råd med et fullt Elland Rd i play-off kampene også!

Kan vi unngå Forest i semi (i fall de mislykkes på målstreken for 2. plassen) er selvsagt det en klar fordel, i den formen de er nå! Såpass må jeg utvilsomt SELVSAGT innrømme!

MOT

Dennis

Jeg veit ikke om det kan være et poeng, men når Gary McAllister sier at han vurderer å gi et par unggutter sjansen, så betyr vel ikke det at han kommer til å bytte ut hele laget? Jeg tror nærmere bestemt det betyr at han ikke kommer til å bytte ut HELE laget.

Selvfølgelig kan ha ombestemt seg i løpet av mellomtiden, men jeg ser heller ikke nytten med å sende ut reservelaget i det fulle og hele, dersom han skal underbygge utsagnet sitt. Det vil da bli som å spille reservelagskamp foran 40.000, ikke stort annet. Det vil uten tvil være en utrolig morsom opplevelse for de involverte, men poenget med å gi unggutta en sjanse til å vise seg fram, må vel være at de skal få muligheten til å vise seg fram i førstelaget, eller? Som flere sier, bør man heller ikke stykke opp laget altfor mye, nå som vi er i en god stim.

Uansett hvordan laget blir seende ut mot Gillingham, så blir jeg ikke veldig overrasket, men jeg tipper det blir en stamme av etablerte førstelagsspillere med noen fringe-players, supplert med en unggutt eller to på benken.

De som trenger det, bør hviles, sammen med de som sliter med småskader og de som er ett eller to gule kort unna suspensjon. Beckford bør matches om han er helt frisk. Spiller han, bør kanskje også Freedman spille for å pleie forståelsen dem imellom. Howson har i den siste tiden vært Leeds' beste og kanskje bør han hviles denne kampen, for å komme skrekkelig tilbake i play-offen.

Ã... unngå kort og skader bør være første-pri, men jeg synes faktisk det er et poeng i å respektere bunnstriden - som Gills er direkte involvert i - og ikke minst den rekordstore tilhengerskaren som har kommet for å se et godt Leeds-lag. Opprykk teller likevel mer enn underholdning, og dermed bør vi legge grunnlaget for å være best mulig forberedt inn mot play-off.

Men alt dette vet McAllister og trenerapparatet best.
Marching on together!

LEO

Leeds må tenke på seg og være kyniske.
Hvis og antakelig mest sannsynlig så får vi ikke et eneste poeng tilbake og da bør vi spille med B lag mot Gillingham.

De fine er at de tre vi da konkurerer med må toppe lagene sine og vil være mer sliten både fysisk og psykisk.

Come one Leeds

Promotion 2010

Quote from: Asbjørn on April 29, 2008, 16:53:08
Quote from: Lids on April 29, 2008, 14:22:43
Beste argumentet så langt   :)

Hvis vi drar denne litt lengre så ville nå jeg krevd penga tilbake fra Norsk-Tipping og krevet omtipping på seasonlong her på Forumet, hvis det viser seg at vi får tilbake poengene!

Da har jo forutsetningene for å tippe på Leeds vært helt feil, og vi kan føle oss snytt av Ligaen for at de aldri har vist oss "The Real Table"!  8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

75 SOLLI

Tenkt scenario:

Leeds ligger før siste serierunde på 7.plass, 3 poeng bak Nottingham på 6.plass (play-off) og Leeds har mye bedre målforskjell enn skogvokterne.

Leeds skal spille hjemme mot fortapte Luton, og "alle" forventer 3 poeng. Nottingham på sin side skal spille borte mot hjemmesterke Tranmere som ikke har noe å spille for!

Ville dere synes det var greit at Tranmere stilte med sine unggutter fordi de ikke hadde noe å spille for???

Jeg bare spør......

LEO

Leeds har blitt straffet to ganger på samme sak. Det skal normalt være umulig juridisk.
Til deres orientering så har jeg endel greie på juss, men skal prøve å være ydmyk samtidig som jeg vet at jeg er inhabil. I love Leeds

Mitt svar til siste avsender her er  JA

sportcarl1

har det inverkan på om Leeds får direktuppryck så skall vi självklart toppa laget, tycker även annars att vi minst en halvlek skall köra med bästa laget när det är 39000, får tänka på att det kommer fans från hela världen, inte kommer de för att se b-laget

berlin

Quote from: LEO on April 30, 2008, 17:43:48
Leeds har blitt straffet to ganger på samme sak. Det skal normalt være umulig juridisk.
Til deres orientering så har jeg endel greie på juss, men skal prøve å være ydmyk samtidig som jeg vet at jeg er inhabil. I love Leeds

Mitt svar til siste avsender her er  JA

Det er jo ikke samme sak, LEO, hvis du sikter til forrige sesongs poengtrekk og trekket før seriestart inneværende sesong. Det er bare å lese seg opp på det, enten her på forumet, eller andre steder.

Akkurat det er det ingen som "krangler om", men det er jo en og annen tullebukk som ikke har fått det med seg.