Bør vi toppe laget mot Gills?

Started by Runar, April 26, 2008, 11:35:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Runar

Ryktene sier at Macca har uttalt at flere av unguttene skal få muligheten til å spille på et fullsatt Elland Road 3. mai.

Hva synes vi om det? Er det lurt å hvile for mange spillere - play off semien er ikke før 9 eventuelt 12 mai. Husker Blackwell spilte med B-laget i siste seriekamp mot Preston før play-off semifinalen i 2006.

Jeg er jo ALLTID for at vi skal gi ungutta sjansen, men samtidig litt skeptisk. Tror nok ikke det skal ha for mye å si, denne gruppen med spillere har vist at de er et av ligaens 2 beste lag gjennom 46 kamper så tror nok ikke det er spesielt risikabelt å gjøre litt endringer til Gillingham kampen. Jeg håper på:

Lucas

Gardner
Marques
Lubo
Parker

Carole
Prutton
Delph
Sweeney

Elliot
Freedman

Benk: Hughes (kommer inn for Prutton til pause), Kandol, Elding, Howson - Synd at Bayly har slitt med skader i hele år, hadde vært bra å få gitt han nok en kamp på slutten av sesongen, kanskje han kunne gjenntatt suksessen fra Derby kampen i fjor ::)

Leedsfan

Hvis han slipper til noen av de lovende gutta i siste kampen i serien så er jeg helt enig i det. Snakk om boost for de gutta og klubben. Det er en melding til de gutta at hvis de jobber hardt så kan de oppleve dette nesten hver uke i årene fremover... Fantastisk for publikum å se local lads som spiller som om livet deres var i fare.

Det er andre tider nå enn under Blackwell. Blackwell var en defensiv fjott uten plan.

Skulle ønske jeg var i Leeds 3 mai.
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

lidsjunaited

Men hva om vi skulle få tilbake de 15 poengene våre! Da ville det jo ha vært synd å bare greie uavgjort hjemme mot Gills fordi vi spilte med juniorlaget.

Svend Anders

Blir en del tråder om Gills-kampen nå, denne tråden burde kanskje hete "Toppet lag i serieavslutningen" eller noe?

Vel, jeg er svært skeptisk til å stille med b-lag mot Gills. Mulig jeg bærer litt preg av at jeg vil vi skal vinne serien på den ekte tabellen (bare så vi kan mobbe Swansea enda litt mer), men det er IKKE positivt for et lag å tape før sluttspill. Særlig er det viktig at den bakre fireren fortsatt kan vise til en rekke kamper uten baklengs, og det er ingen grunn til å hvile Casper heller.

Men enkelte spillere som ikke er 100% forstår jeg at spares, f.eks Beckford slik det var fredag kveld. Men han må ikke hviles for mye heller, og trenger nok en kamp som trening etter noe avbrekk.

Ikke har jeg oversikten over gule kort heller, men det kan selvsagt også være et poeng.

SA
Følges på:
www.twitter.com/svendleeds
www.twitter.com/svendanders

Webredaktøren

Jeg er helt enig med Svend Anders her, still med det beste laget slik at vi forhåpentligvis opprettholder den gode flyten vi har hatt i det siste.

Som velkjente Nils Arne Eggen også sa en gang i tiden: Det beste er å vinne kamper hele tiden, du lærer mer av det enn å tape!

berlin

Det er et viktig poeng som vi ( eller Macca) ikke må glemme:

Hva hvis vi får 10 poeng tilbake, og ikke 15?

Jo, spiller vi uavgjort eller taper mot Gills og Carlisle vinner, så ryker plass nr 2 og direkte opprykk. Det vil vi ikke.

I dag spilles Millwall - Carlisle, og vi må håpe på Millwall seier. Millwall trenger poeng for å sikre plassen, så det absolutt en mulighet for at Millwall vinner.

Men vi vet jo utfallet av poengsaken før Gills-kampen, så utfallet vil ha innvirkning på hvor "frie" vi er før Gills-kampen, og dermed komponeringen av laget.

Sydhagen

Quote from: berlin on April 26, 2008, 12:30:12
Det er et viktig poeng som vi ( eller Macca) ikke må glemme:

Hva hvis vi får 10 poeng tilbake, og ikke 15?

Jo, spiller vi uavgjort eller taper mot Gills og Carlisle vinner, så ryker plass nr 2 og direkte opprykk. Det vil vi ikke.

kampen om de 15 poengene blir vel avgjort FØR kampen mot gills, så macca topper nok laget viss det er nødvendig
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Tom S

I min verden er det absolutt ingen grunn til å stille med eit B-lag i siste runde.

Vi er inne i ein god periode og den er det viktig å fortsette inn i playoff.
Viss vi kan gå til semien med 3-0 mot Gills på ER i forrige kamp vil det vere bra for sjølvtilliten.
COME ON LEEDS !!

Webredaktøren

Dessuten så er det viktig å vise de nær 39 000 tilskuerne som kommer at laget skal vinne for dem :)

Per-Stian

Quote from: Tom S on April 26, 2008, 13:24:23
I min verden er det absolutt ingen grunn til å stille med eit B-lag i siste runde.

Vi er inne i ein god periode og den er det viktig å fortsette inn i playoff.
Viss vi kan gå til semien med 3-0 mot Gills på ER i forrige kamp vil det vere bra for sjølvtilliten.

Spelarar som er usikre mtp skade/belastning (eks: Becks) må sjølvsagt få kvile om dei har godt av det. Elles ser eg ingen grunn til å endre for mykje på laget, men ein ny venstreback treng å drillast inn til sluttspelet. Kampen mot Gills er minst like viktig som alle andre. Siger gjev sjølvtillit.

Webredaktøren

Enig med Per-Stian å. Spar spillere som sliter med småskader og som kanskje mangler bare et gult kort for å bli suspendert.

berlin

Gillingham fikk seg et slag i trynet i dag. De ledet 1-0 over Swindon til 88 minutter, da utlignet Swindon.

De er nå avhengig av at Cheltenham ikke vinner i dag, og at Millwall ikke tar poeng for å ha noe å spille for mot Leeds.

Jon R

Forandret litt på topic-tittelen slik at det svarer mer til emnet som Runar tar opp, da vi har flere andre "kampen mot Gills" tråder.  :)
Jon R.

sportcarl1

beror ju på vad tribunalen kommit fram till innan den första maj och hur det påverkar, men inverkar det inte så tycker jag leeds skall spela minst en halvlek med bästa laget, kommer ju inte närmare 40 000 och betalar dyra pengar för att se ett b-lag

auren

Her er aurens forslag til Macca foran neste lørdags siste seriekamp:

Jeg mener vi bør satse på spillere som ligger i vannskorpen til å starte blant de 11, i stedet for å spille med unggutter, da disse aldri vil være aktuelle for troppen i play offen.

Keeper: Ankergren. Lucas har vært dårlig i de få kampene han har spilt, og dette kan føre til at vi slipper inn et mål eller to og således spre usikkerhet inn mot play offen.

Midtstoppere: Michalik og Huntington. Har spilt sammen etter at Rui forsvant til Afrikamesterskapet og har utviklet et godt samarbeid. Bør få enda en kamp til å samspilles.

Høyreback: Rui Marques. Rui bør matches da han er en naturlig erstatter for Michalik eller Hunts dersom en av dem skulle bli skadet eller pådra seg karantene. Han har også spilt i denne posisjonen før, og er MYE bedre enn Frazer defansivt.

Venstreback: Andy Hughes. Foretrekkes foran høyrebacken Kenton. Først og fremst fordi han bør matches inn mot play offen.

Sentrale midtbanespillere: Douglas og Prutton. Douglas har vært lenge skadet, og trenger all den matchinga han kan få. Prutton har vært litt inn og ut i laget den siste tiden, og trenger en gjennomkjøring. Howson trenger en velfortjent pause.

Vinger: Carole og Sorsa. Vi trenger å drille inn et alternativt angrepsvåpen i form av to klassiske vinger istedetfor 2 sentrale midtbanespillere i disse posisjonene.

Spisser: Beckford og Kandol. Hvis Beckford er matchfit MÃ... han starte da han har vært skadet de siste ukene. Elding er en utfordrer, men har vel ikke imponert i de kampene han har startet den siste tiden. Dessuten har Becks og Kandol et godt samarbeid fra før. Freedman fortjener en velfortjent pause etter å ha spilt fast de siste 10-12 kampene. Husk at karen er mer eller mindre nesten 34 år også. Er ikke Becks helt matchfit bør han spares, og Elding bør da ta hans plass.

Benk: Lucas, Kenton, Delph, Kilkenny og Freedman.

Rykker vi opp bør unggutter som Delph, Hotchkiss, Gardner, Parker og Elliott og Ameobi hvis han blir i Leeds matches i pre season, og ha innhopp i enkelte kamper og starte i noen cup kamper. Rykker vi ikke opp bør de som har størst potensiale kunne spilles seg inn i troppen fast, da vi nok vil miste en del sentrale spillere.

auren har talt :)
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Webredaktøren

Er ikke enig med deg at Marques kommer til å gjøre en bra jobb på høyrebacken. Hans eneste kamp under Blackwell kom i denne posisjonen og det fungerte ikke. Wise prøvde ham også på høyrebacken, bortekampen mot Hereford i FA-cupen tidligere denne sesongen. Det fungerte også dårlig. Han slet både defensivt og offensivt da også!

Oggy

Ja, kan vel ikke være så fryktelig uenig i at det vil være smart å spare spillere som står i fare for karantene eller er småskadd. Er Beckford klar, burde han vel få en omgang, syns jeg. Ikke bra om han blir for lenge ute heller.
Vi har jo også et visst moralsk ansvar overfor de andre bunnlagene.

Og å spille med et tilnærmet B-lag, når det kommer henimot 40 000 tilskuere, vil
jo være tragisk  ???

Nei, kjør på med en tilnærmet førsteellever, med et par unntak  ;)
Oggy

Sheridan

Bør vi toppe laget mot Gills?

Ja, ett tilnærmet toppet lag.

Hallgeir *

Tenk hvilken følelse tilskuerne vil sitte med om Leeds stiller med halvparten av spillerne som i beste fall er på benken? Dersom det i tillegg skulle bli tap, ville det sette voldsomme følelser i sving ikke bare i Leeds-leiren, men også blant de klubbene som kjemper med Gillingham om å unngå nedrykk. Det ville vært greit å hive innpå et par unggutter og erstatte evt. skadeutsatte/karanteneutsatte spillere, men ikke mer enn det. McAllister tenker forhåpentligvis på samme måte. Dessuten kan jo situasjonen være en helt annen mht om vi har fått flere poeng tilbake før lørdagen kommer.
Super Leeds since 1968

Jon R

Dersom noen sliter med småskader eller har 3-4 gule, bør de få hvile, men i utgangspunktet mener jeg vi bør stille med tilnærmet toppet lag. Kunne vært spennende med Delph (for Howson) og Gardner ( for Rickardson) fra start .  :)

Ankergren - Gardner, Huntington, Lubo, Hughes - Kilkenny, Douglas, Delph, Johnson - Freedman, Elding ( Beckford).  subs: Lucas, Elliot, Kandol, Hotchkiss, Marques
Jon R.

Webredaktøren

Quote from: Jon R on April 27, 2008, 15:25:02
Dersom noen sliter med småskader eller har 3-4 gule, bør de få hvile, men i utgangspunktet mener jeg vi bør stille med tilnærmet toppet lag. Kunne vært spennende med Delph (for Howson) og Gardner ( for Rickardson) fra start .  :)

Ankergren - Gardner, Huntington, Lubo, Hughes - Kilkenny, Douglas, Delph, Johnson - Freedman, Elding ( Beckford).  subs: Lucas, Elliot, Kandol, Hotchkiss, Marques

Enig med Jon R.

75 SOLLI

Jeg har aldri vært for å stille med "b-lag"! Denne kampen er uansett uhyre viktig for Gillingham, Bournemouth og Cheltenham med tanke på nedrykk til L2.
Gillingham vil sikkert sette pris på om vi stiller med ett "b-lag" da de er avhengige av 3 poeng på Elland Road.
Bournemouth og Cheltenham derimot vil nok bli rimelig forbannet hvis vi stiller med vårt "b-lag" og taper slik at en av de rykker ned istedenfor Gillingham! Og det skjønner jeg veldig godt........

Nei, en gylden regel er at man skal stille sitt sterkeste (disponible) lag til enhver tid, og gå for seier i hver eneste kamp!!!!

MOT

Webredaktøren

Quote from: TSO on April 27, 2008, 16:09:22
Jeg har aldri vært for å stille med "b-lag"! Denne kampen er uansett uhyre viktig for Gillingham, Bournemouth og Cheltenham med tanke på nedrykk til L2.
Gillingham vil sikkert sette pris på om vi stiller med ett "b-lag" da de er avhengige av 3 poeng på Elland Road.
Bournemouth og Cheltenham derimot vil nok bli rimelig forbannet hvis vi stiller med vårt "b-lag" og taper slik at en av de rykker ned istedenfor Gillingham! Og det skjønner jeg veldig godt........

Nei, en gylden regel er at man skal stille sitt sterkeste (disponible) lag til enhver tid, og gå for seier i hver eneste kamp!!!!

MOT

Tor nok at B-laget vårt hadde gått for seier også. Det er jo korrupt å tape med vilje ;) ;D

baste

Man bør stille med første 11`n..selvsagt tenke på evt småskader og fare for sitt 5 gule etc. Tror det blir veldig feil å stille med jr lag. Liker ikke tanken på å "spare" spillerne med tanke på formen de er inne nå.

Vinn ligaen bør være målet......

Webredaktøren

Quote from: baste on April 27, 2008, 18:04:48
Man bør stille med 11èlveren..selvsagt tenke på evt småskader og fare for sitt 5 gule etc. Tror det blir veldig feil å stille med jr lag. Liker ikke tanken på å "spare" spillerne med tanke på formen de er inne nå.

Helt klart, fullstendig enig med deg baste :)

peacock

Toppe laget? Vel, umulig å svare på nå. Hva som skjer 1. mai kan jo avgjøre om vi må vinne for å sikre direkte opprykk. Egentlig BØR vi spille med det beste laget uansett, av respekt for motstandere som kjemper mot nedrykk.

Promotion 2010

Quote from: Webredaktøren on April 27, 2008, 18:19:04
Quote from: baste on April 27, 2008, 18:04:48
Man bør stille med 11èlveren..selvsagt tenke på evt småskader og fare for sitt 5 gule etc. Tror det blir veldig feil å stille med jr lag. Liker ikke tanken på å "spare" spillerne med tanke på formen de er inne nå.

Helt klart, fullstendig enig med deg baste :)

Bør man stille med 11èlveren   ??? ::) ???

Jeg er vel åsså fullstendig, jeg åsså....enig11é...   8)
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

McMidjo

Kan ikke tenke meg at vi får se de store endringene på laget mot Gillingham.

Macca er både så profesjonell og så fornuftig at han skjønner at dette er en kamp som ikke skal benyttes til å eksperimentere med nye spillere. 

Ser også at han ordlegger seg med 'a couple of young guys', noe jeg tror betyr at vi får se Tom Elliott og Fabian Delph på benken - og at de får et innhopp de siste 20 minuttene når Kandol og Beckford har gjort hat-trickene sine.....   :)
So-called Leedsfans, so-called Leedsfans, so-called Leedsfans - We are here....

auren

Jeg mener fortsatt at det mest fornuftige er å gi noen av spillerne en velfortjent pause. Både Howson og Freedman håper jeg hviles. Prutton og Hughes bør starte (Hughes på venstreback). Synes det kan være spennende å starte med 2 klassiske vinger i Carole og Sorsa/Sweeney for å ha et alternativt angrepsvåpen inn mot play offen. Er Becks skadefri må han starte. Hvis ikke bør han også hviles.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Trond90

Topp laget eller ikke topp det, jeg gleder meg sinnsykt uansett :D
We are Leeds, We are Proud, Standing up, Singing loud,
and there's nothing you can do against the Yellow Whites and Blue!